زمان مطالعه ۷ دقیقه

از ایده‌ها و علایق تا راه‌اندازی کسب و کار: مائدکالکشن

 از ایده‌ها و علایق تا راه‌اندازی کسب و کار: مائدکالکشن

داستان کارآفرینی، داستان موفقیت افرادی است که هوشمندانه در مسیر راه‌اندازی کسب و کار  قدم گذاشته‌اند و برای رشد کسب و کار خود، اقدام به راه‌اندازی سایت فروشگاهی کردند. در این مقاله، داستان کارآفرینی فروشگاه اینترنتی مائدکالکشن را از زبان موسس این فروشگاه خواهیم شنید. 


راه‌اندازی کسب و کار، داستانی مهیج و مملو از چالش‌های کوچک و بزرگ است. بسیاری از این داستان‌ها، شروع خوبی دارند اما در نهایت، با وجود مشکلات متعدد به پایان خود می‌رسند. اما داستان کارآفرینان موفق، هیچ‌گاه به پایان خود نمی‌رسد. چرا که یک کارآفرین موفق با انتخاب‌های درست در برابر موانع و چالش‌ها، داستان عالی خود را ادامه می‌دهد. 
اما چالش‌ها و موانع کارآفرینی چه چیز‌هایی هستند؟ چگونه می‌توان به انتخاب‌های درست در مسیر کسب و کار دست یافت؟ در این مقاله، همراه ما باشید تا با برند مائدکالکشن و داستان کارآفرینی این کسب و کار آشنا شویم. 

 

درباره‌ی مائدکالشکن

درباره‌ی مائدکالکشن

وقتی وارد فروشگاه اینترنتی مائدکالکشن می‌شوید، این جمله توجه‌تان را جلب می‌کند « قضیه از اونجایی شروع شد که من همیشه چشمم دنبال تیشرتای بامزه و باکیفیت بود.» داستان راه‌اندازی مائدکالکشن از علاقه‌ی موسس این برند و احساس نیاز به تولید تی‌شرت‌های باکیفیت، شروع شد.



من علاقه‌ی زیادی به خرید تیشرت و شومیز داشت، اما هیچ‌وقت نمی‌تونستم تیشرت‌ها و شومیز‌های مورد علاقه‌ام رو با کیفیت بالا پیدا کنم. و مجبور می‌شدم طرح‌هایی که دوست داشتم رو به آنلاین‌شاپ‌های خارج از کشور سفارش بدم. و این موضوع هم هزینه‌ی زیادی داشت و هم مدت زمان زیادی طول می‌کشید تا محصول به دستم برسه. اوایل شروع پاندمی کرونا بود، که با خود فکر کردم قطعا خیلی از آدم‌ها مثل من هستند که این مشکل رو دارن. و این ایده اومد به ذهنم که می‌تونم اقدام به راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی کنم و به صورت تخصصی تی‌شرت تولید کنم. همینطور شد که آنلاین‌شاپ اینستاگرامی مائدکالکشن رو راه‌اندازی کردیم و الان به جز تولید تی‌شرت، محصولات دیگه مثل شومیز، شلوار و... داریم. اما تخصص اصلی‌مون فروش تی‌شرت هست.

 

چالش‌ها 

چالش‌ها
هیچ کسب و کاری در دنیا وجود دارند که با چالش‌ها و موانع کارآفرینی روبرو نشده باشد. مائدکالکشن نیز از این قاعده مستثنی نبود. پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، مشکلات متعددی در مسیر کسب و کار این برند به وجود آمد. 


ما بعد از اینکه آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌ مائدکالکشن رو راه‌اندازی کردیم، با مشکلات زیادی مواجه شدیم. یکی از مشکلات اصلی ما این بود که اینستاگرام اکثر مواقع به مشکل می‌خورد و مثلا ما 50 تا سفارش ثبت کرده بودیم اما در قسمت دایرکت‌ها فقط 20 تا از اون‌هارو به ما نشون می‌داد. مدام باید از اینستاگرام میومدیم بیرون، دوباره وارد می‌شدیم تا مشکل حل بشه. و خیلی وقت‌ها می‌شد که سفارش‌ها جا می‌موند. برای مثال، مشتری به ما پیام می‌داد که من 10 روز پیش سفارشم رو ثبت کردم، ولی هنوز ارسال نکردین. در حالی که ما اصلا در بخش فلگ‌ها پیام‌شون رو پیدا نمی‌کردیم.
یکی دیگه از مشکلات ما با آنلاین‌شاپ اینستاگرامی این بود که تو بازه‌های زمانی‌ای که تعداد سفارشات بالا بود، واقعا نمی‌شد به تک تک دایرکت‌ها پاسخ داد.

راه‌حل

راه‌حل
درست است که در مسیر کسب و کار، موانع و چالش‌ها همواره پیش روی کارآفرینان قرار می‌گیرند. اما تصمیم‌گیری و انتخاب راه‌حل‌های درست و هوشمندانه می‌تواند از چالش‌های کارآفرینی جلوگیری کرده و یا آن را رفع کند. راه‌حل کارآفرینان موفقی که کسب و کار آنلاین دارند چیست؟ چگونه با چالش‌های متداول روبرو می‌شوند و چه تصمیم‌های هوشمندانه‌ای می‌گیرند؟ 

وقتی با مشکلات فروشگاه اینستاگرامی روبرو شدیم، با مشورت و پرس و جو، به این نتیجه رسیدیم که باید اقدام به ساخت سایت فروشگاهی کنیم. چون با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، ما دیگه مجبور نیستیم تک‌تک فیش‌های واریزی رو چک کنیم. خرید و فروش برای ما و برای مشتری، امن می‌شه. وقتی امنیت خرید و فروش افزایش پیدا کنه، هم مشتری خیلی بیشتر اعتماد می‌کنه و هم در وقت ما صرفه‌جویی می‌شه. در واقع ساخت سایت فروشگاهی، به هر برندی اصالت و اعتبار می‌ده. در طی مشورت‌هایی که با همکارام داشتم، با سازیتو آشنا شدم.
یکی از دلایلم برای ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو این بود که می‌دونستم خیلی از اینفلوئنسرهای مطرح در اینستاگرام، با فروشگاه‌ساز سازیتو، اقدام به راه‌اندازی سایت فروشگاهی کردند و همه‌شون خیلی راضی بودن و با ساخت فروشگاه اینترنتی خیلی رشد کرده بودن.
من هم درباره‌ی فروشگاه‌ساز سازیتو، تحقیق کردم و وقتی با فروشگاه‌ساز‌های دیگه مقایسه کردم، متوجه شدم که سازیتو مزیت‌های خیلی زیادی داره و در نهایت فروشگاه‌ساز سازیتو رو برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مائدکالشکن انتخاب کردم.

 

فرآیند

فرآیند
امروزه بر کسی پوشیده نیست که لازمه‌ی اعتبار و موفقیت هر کسب وکاری، ساخت سایت فروشگاهی است. اما آیا راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آسان است؟ اگر شخصی با دانش ‌‌طراحی سایت فروشگاهی‌‌ آشنا نباشد می‌تواند فروشگاه اینترنتی خود را بسازد؟ پاسخ کوتاه به این سوال این است که هر شخصی می‌تواند بدون داشتن دانش تخصصی، با ‌فروشگاه‌ساز سازیتو‌ سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کند.


من با چند تا شرکت دیگه آشنا شده بودم که کارشون ساخت فروشگاه اینترنتی بود. وقتی باهاشون درباره‌ی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی صحبت کردم، به من گفتن که زمان ساخت سایت، بیشتر از یک ماه طول می‌کشه، اما با فروشگاه‌ساز سازیتو، در کم‌تر از یک هفته، هم سایت فروشگاهی‌مون راه‌اندازی شده بود و هم فروش‌ از سایت داشتیم. فرایند ساخت سایت با سازیتو انقدر آسون و راحت بود که تمام استرسی که از بابت مسائل پیچیده و فنی داشتم از بین رفت. چون قبل اینکه با سازیتو آشنا بشم، خیلی از اطرافیانم از فرایند ساخت سایت با فروشگاه‌ساز‌های دیگه گلایه داشتند و حتی پشیمون شده بودن که سایت فروشگاهی‌شون رو بسازند. و وقتی که من فروشگاه اینترنتیم رو ساختم، همشون تعجب کرده بودن که چقد سریع و راحت تونستم سایت فروشگاهیم رو راه‌اندازی کنم.

 

نتایج 

نتایج
فروشگاه مائدکالکشن، پس از راه‌اندازی سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز سازیتو، به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کرد. مشکلات و نواقص پیشین رفع شد و حتی افزایش مشتری و در نتیجه‌ی آن افزایش فروش بدست آمد.


همونطور که گفتم از مشکلاتی که ما با اینستاگرام داشتیم، به خصوص در روزهای تعطیل، این بود که ادمین‌های اینستاگرامی‌مون مسافرت می‌رفتن و وقت نداشتن که به دایرکت‌ها پاسخ بدن. ولی الان به خاطر ساخت سایت فروشگاهی، دیگه هیچ نگرانی‌ای بابت روزهای تعطیل، روزهایی که تعداد سفارش‌ها بالاست ندارم. و باعث شده که مشتری 24 ساعت از شبانه‌روز، خریدش رو انجام بده و کسب و کار من بیشتر و راحت‌تر از قبل افزایش فروش داشته باشه.  

 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با سازیتو 


داستان کارآفرینی افراد، هیجان‌انگیز و همراه با چالش‌های معمول است. اما کارآفرینان موفق، هوشمندانه در مسیر رشد و پیشرفت کسب و کار خود قدم می‌گذارند. ‌ساخت فروشگاه اینترنتی‌، مسیر کارآفرینی هر کسب و کاری را هموار می‌کند، آن را گسترش می‌دهد و ضامن موفقیت و اعتبار آن برند خواهد بود. 

مزیت‌هایی که فروشگاه‌ساز سازیتو به مشتریان حرفه‌ای خود اعطا می‌کند، دلیل اصلی و محکمی است که  ۱۳۱،۰۰۰ فروشگاه به سازیتو اعتماد کرده و سایت فروشگاهی خود را ساخته‌اند.
شما هم می‌توانید یکی از کارآفرینان موفق باشید. تنها کافیست در سازیتو ثبت‌نام کرده و در عرض 15 دقیقه، سایت فروشگاهی خود را بدون نگرانی از موارد فنی و پیچیده همچون ‌‌خرید دامنه‌‌، ‌‌اتصال درگاه‌‌ و... با ‌هزینه ساخت سایت ‌رایگان بسازید و فروش خود را آغاز کنید.