زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

در جمعه سیاه، صاحب کسب و کار اینترنتی حرفه‌ای شوید!

در جمعه سیاه، صاحب کسب و کار اینترنتی حرفه‌ای شوید!

اگر تا به امروز، جزء مشاغل سنتی بوده‌اید یا ایده‌ای نوین برای آغاز یک کسب و کار اینترنتی حرفه‌ای در ذهن خود دارید؛ با توجه به پیش رو داشتن فرصت استثنایی شب یلدا و دوشنبه سایبری، فرصت آن رسیده است که در جمعه سیاه، قدمی کارساز در جهت پیشرفت کسب و کار خود بردارید و با ورود به دنیای تجارت الکترونیک، رشد و ترقی غیر قابل تصوری را تجربه کنید.

آیا می دانستیدکسب و کارهای تجارت الکترونیک و فروشگاهای اینترنتی در سراسر جهان با رشد ۴ تریلیارد دلاری در سال جاری رو به رو شده‌اند، با توجه به نتایج بدست امده از امار خرید فروش انلاین و بخصوص هم‌زمانی با بحران کوید ۱۹، کسب و کارهای اینترنتی با پیشرفت چشمگیری رو به رو شده و مشاغل سنتی با رکود اقتصادی! امروزه در عصر ارتباطات، نقطه عطف و ثبات و هر کسب و کار، فعالیت در حوزه تجارت الکترونیکی است.

اکنون مردم از لپ تاپ ها ، تبلت ها و حتی تلفن های همراه خود برای انجام کارهای بیشتر از جمله خرید و حتی فروش محصولات از طریق اینترنت استفاده می کنند. اکنون مردم می توانند به راحتی در خانه های خود از خرید و حتی اداره کسب و کار اینترنتی خود لذت ببرند!

چرا جمعه سیاه بهترین زمان برای ساخت فروشگاه اینترنتی است؟

اکثر کسب و کارها در رویداد جمعه سیاه، با تخفیف‌های متنوعی، میزبان مشتریان خود هستند. همچنین این روز از ترافیک بالایی از بازدید و کاربر انلاین برخوردار است که اگر استراتژی درستی را در پیش گرفته باشید، احتمال میزان بازدید فروشگاه اینترنتی شما به طور شگفت انگیزی افزایش می‌یابد.

برای اینکه این فرصت طلایی را از دست ندهید و در کمترین زمان فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و به کمک ابزار‌هایی که فروشگاه‌ساز سازیتو به شما ارائه می‌دهد، همچنین کمپین بازاریابی یلدایی مناسب خود را برنامه ریزی کنید، بهترین زمان ممکن از جمعه سیاه تا دوشنبه سایبری است که شما با تخفیف‌های متنوعی از جانب ما همراه خواهید شد.

درنتیجه، زمان را از دست ندهید و هرچه سریع‌تر کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و با استفاده از خدماتی که سازیتو برای شما در کمپین شب یلدا در نظر گرفته است ؛جهشی موفقیت‌امیز را با ما تجربه کنید.

همچنین سازیتو با در نظر گرفتن بنر‌های مختلف به مناسبت جمعه سیاه برای فروشگاه‌های اینترنتی در تلاش به کمک کردن به پیشرفت کمپین تبلیغاتی شما است. برای دسترسی به این بنرها به کانال تلگرامی ما مراجعه کنید.

۱۰ دلیلی که شما نیازمند فروشگاه اینترنتی هستید!

۱. محصولات شما ۲۴.۷ در دسترس مشتریان است.

اضافه کردن محصولات در فروشگاه اینترنتی و، به مشتریان در تسریع پیدا کردن محصول موردنظر کمک می‌کنند. همچنین با قرار دادن لسیت محصولات مرتبط، این امر را برای مشتریان خود ساده‌تر از پیش سازید. همچنین محصولات شما در دسترس تمام اقشار در سراسر ایران است و محدود به منطقه خاصی نیست به همین جهت مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، مشتریان، محصولات خود را درب منزل تحویل می‌گیرند.

۲. با داشتن فروشگاه اینترنتی، مخاطبان جدیدی از طریق بهینه سازی موتور جستوجو بدست می ا‌ورید.

افزایش هر چه بیشتر ترافیک،مساوی با افزایش اگاهی از برند شماست. اضافه کردن یک فروشگاه آنلاین، باعث افزایش بازدید از وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو می‌شود. اگر فرایند سئو برای شما دشوار به نظر می‌رسد با ساخت فروشگاه اینترنتی در سازیتو، سئو خودکار برای شما در نظر گرفته می‌شود تا فرایند دسترسی به فروشگاه اینترنتی شما با ترافیک نامحدود، ساده تر از پیش باشد.

۳. هزینه‌های اقلام محبوب خود را نسبت به رقبا می‌توانید در نظر بگیرید.

با حضور آنلاین در حوزه تجارت الکترونیک ، می توانید محبوبیت اقلام را بسنجید و فقط تعداد معینی از محصولات را در یک دسته‌بندی مشخص قرار دهید و به مشتریان عرضه کنید. برای مثال، اقلام جدیدی که برای جشنواره یلدای خود در نظر گرفته‌اید را باطراحی مناسب در صفحه اصلی فروشگاه خود قرار دهید و امار پرفروش‌ترین محصولات خود را ببینید. با این درک دقیقی از نیاز مشتری در جشنواره‌های تخفیفی مختلف بدست خواهید اورد. یک یدیگر از مزایا ی فعالیت کردن در حوزه تجارت الکترونیک، دسترسی اسان به فعالیت‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی رقیبان است.

۴.در حیطه فروش ارتباطی هدفمند می‌سازید.

با داشتن یک امار واضح از اینکه مشتری های شما چه کالاهایی را بیشتر خریداری یا مشاهده می‌کنند ، می توانید منافع آنها را از طریق ارتباطات و بازاریابی مورد هدف قرار دهید. همچنین می توانید از این اطلاعات برای برنامه ریزی فروش ، پیشنهادات و تخفیف محصولات و خدمات استفاده کنید. این اطلاعات را بصورت آنلاین در قسمت گزارشات فروشگاه شما در سازیتو قابل نگه داری است.

۵. بهترین محصولات خود را به نمایش می‌توانید بگذارید.

وقتی محصول ثابت شده‌ای را دارید، این که بتوانید آن محصول را در فروشگاه اینترنتی خود نسبت به دیگر محصولات برجسته‌تر کنید؛ پیدا کردن آن را برای مشتریان شما آسان‌تر می‌سازد. شما می‌دانید که سایر مشتریان نیز همین محصول را به جهت رضایت مشتریان قبلی، ان راخریداری کرده‌اند و از آنها راضی بوده اند بنابراین می دانید که این محصولات به نفع سایر مشتریان نیز خواهد بود.برای برجسته کردن محصولات خود از اسلایدر محصول در صفحه اصلی استفاده کنید تا هدفی که در بالا ذکر شده محقق می‌شود.

۶. با ارائه سرویس مناسب، بهترین تجربه مشتری را می‌سازد.

ارائه سرویس مناسب باعث می‌شود، مشتری برای خرید یک محصول خاص فقط به شما مراجعه کنند فرصت دادن به مشتریان برای تجربه خدمات عالی از طریق فروشگاه اینترنتی شما، تجربه مشتری را تعمیق بخشیده و ارتباط بهتری با برند شما ایجاد می کند. برای مثال با برقراری ارتباط مستقیم از طریق قرار دادن چت انلاین در فروشگاه اینترنتی خود، در ارتباطی موثر با مشتریان کوشا باشید.

۷.روش‌های پرداختی مطمئن برای کسب و کار اینترنتی شما ایجاد می‌کند.

روش‌پرداختی مطمئن و داشتن نوار سبز از اولین نیازمندی‌های یک فروشگاه اینترنتی برای جلب اعتماد مشتری است. پرداخت ها بلافاصله با تکمیل خرید انجام می‍شود و مستقیما به حساب شما یا حساب واسطه سپس به شما واریز می‌گردد.

۸. آگاهی از برند را افزایش می‌دهد.

آگاهی از برند ، میزان آشنایی مصرف کنندگان با یک برند خاص است. این شامل نام ، نشان یا هر مشخصه دیگری است که عموم مردم به یک برند تجاری ارتباط می‌دهند. مشتریان ابتدا بصورت آنلاین تحقیق می کنند ، خواه خرید اینترنتی داشته باشند یا از فروشگاه. حضور آنلاین به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه اطلاعات محصول شما را پیدا کرده و بتوانند فروشگاهتان را مقایسه کنند. هنگامی که آن‌ها جستجوی محصول را به صورت آنلاین انجام می دهند ، شما می خواهید در میان نتایج برتر لیست شوید.

۹. فروشگاه اینترنتی مجموعه‌ای از خدمات به طور یکجا رابه شما ارائه می‌دهد.

روش‌های ارسال و حمل و نقل یکپارچه، ایجاد نرخ تخفیف در قیمت اصلی و کد تخفیف ،پیامک و ایمیل‌های تأیید سبد خرید و حمل و نقل برای مشتریان ، دامنه سفارشی ، تجزیه و تحلیل و امار مربوط به فروش ، و بیشتر، همه این موارد به طور یکجا در اختیار شما قرار گرفته است. همانطور که کسب و کار شما رشد می کند و نیازهای بیشتری دارد ، برنامه های قوی تری برای پاسخگویی به این خواسته های جدید وجود دارد.

۱۰.فروشگاه اینترنتی شما قابلیت شخصی سازی بر اساس استراتژی شما را دارد.

فروشگاه‌ساز آنلاین برای ایجاد طرح ایده آل برای کسب و کار شما ، طرح های انعطاف پذیر ارائه می‌دهد تا بیشترین همخوانی را با کسب و کار شما داشته باشد. شما می توانید رنگ ها ، قلم ها و عناصر چیدمان را انتخاب کنید که بیشترین حس تعاملی را با مشتریان ایجاد کند. از آنجا که خریدهای آنلاین بیشتر روی تلفن های همراه مصرف کنندگان انجام می شود ، این پوسته‌ها برای مشاهده موبایل نیز بهینه شده اند. برای مثال؛ در نظر بگیرید جشنواره تخفیفی یلدا را در پیش رو دارید، با شخصی سازی فروشگاه خود، طراحی سایت فروشگاهی خود را با عنصرهای برجسته یلدایی تغییر دهید تا بیشترین ارتباط مثبت را با مخاطبان خود بگیرید.

چطور از جمعه سیاه تا شب یلدا، بیشترین فروش را ثبت کنیم؟

در حالت ایده آل ، قبل از اینکه یک کمپین بازاریابی یلدایی را برنامه ریزی کنید ، باید یک برنامه بازاریابی مشخص و سنجیده برای کسب و کار اینترنتی خود داشته باشید. این طرح شامل اهداف و استراتژی‌های کلی بازاریابی شماست که برای جلب بازار هدف به سوی محصولات و خدماتتان است. از طرف دیگر ، یک کمپین بازاریابی یلدایی تنها یک بخش کوچک از برنامه بازاریابی شماست؛ یعنی یک اقدام و عمل بازاریابی که برای دستیابی به یک هدف خاص طراحی شده است.

وقتی بدانید, کمپین بازاریابی یلدایی شما چگونه در برنامه کلی قرار خواهد گرفت، در این صورت می توانید بازار هدف خود را به‌خوبی شناسایی کنید و بهترین راه رسیدن به آن را بیابید. برای این کار نکات زیر را در نهایی‌سازی طرح خود به‌کار گیرید:

۱.هدف و پارامترهای کمپین خود را تعریف و تنظیم کنید.

می خواهید کمپین بازاریابی یلدایی شما به چه نتیجه‌ای برسد؟ هدف این کمپین باید تا حد ممکن مشخص باشد. به عنوان مثال، اگر "فروش بیشتر" را هدف خود قرار داده‌اید، این هدف بسیار گسترده است. برای کمپین خود معیار مشخصی لازم است ( مقدار مشخصی از فروش برای یک محصول یا خدمات خاص در مدت زمان مشخص) شاید بپرسید چرا؟ به طوری که اگر پارامترهای کمپین را بسیار متمرکز و دقیق در نظر بگیرید، و شما می توانید اثربخشی کمپین را در ادامه کار بسنجید و نتایج مثبت آن را مشاهده کنید.

۲.پارامترهای سنجش موفقیت را تعریف کنید.

تصمیم به استفاده از چه معیارهایی را دارید؟ اعداد این حقیقت را به شما می‌گویند که آیا کمپین بازاریابی یلدایی شما در حال موفقیت است یا خیر. اگر پسخ منفی است؛ معیارها به شما این امکان را می‌دهند تا ارزیابی کنید که آیا ادامه کمپین ارزش هزینهکردن را دارد یا خیر! اطمینان حاصل کنید که ابزار مناسبی را برای ردیابی معیارهای خود در دسترس دارید. اگر هدف بازاریابی شما افزایش آگاهی از برند شما یا بهبود رتبه بندی صفحه موتور جستجوگر وب سایت شماست ، می توانید از Google Analytics استفاده کنید. قبل از شروع سنجش میزان پیشرفت خود ، باید برای هر معیاری که انتخاب کرده اید ، یک خط پایه ایجاد کنید.

۳.بودجه کمپین بازاریابی یلدایی خود را تنظیم کنید.

اینکه چقدر باید برای کمپین خود هزینه کنید بر روی استراتژی های بازاریابی که انتخاب می کنید، بسیار تأثیر می‌گذارد. برای کسب و کار اینترنتی کوچک خود به تبلیغات و استراتژی های تبلیغاتی رایگان وابسته نباشید. این بدان معنا نیست که تمام استراتژی های بازاریابی رایگان بد یا نامناسب هستند، اما بازاریابی همیشه هزینه دارد. موثرترین راه برای رسیدن به مشتریان ممکن است ارزان نباشد ، بنابراین هنگام تعیین بودجه واقع بین باشید.

۴.کانال‌های ارتباطی خود را مشخص و انتخاب کنید

از کدام کانال ارتباطی برای کمپین بازاریابی یلدایی خود استفاده خواهید کرد؟ پست الکترونیک؟ ایمیل مستقیم؟ تبلیغات آنلاین برای هر کلیک؟ تبلیغات اینستاگرام؟ برخی از کانال های ارتباطی برای بازار هدف شما مناسب ترند. در نظر بگیرید که مخاطبان شما در کدام یک از کانال‌های ارتباطی وقت آزاد خود را می گذرانند به احتمال زیاد آنها اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات شما را در کجا می بینند یا می شنوند - و به آنها توجه می کنند؟ در یک مجله؟ سوار اتوبوس؟ روی تلفن های هوشمند آنها؟ درصفحات وب؟

۵.یک جدول زمانی و برنامه فعالیت برای کمپین بازاریابی یلدایی خود ایجاد کنید.

دقیقاً آنچه را که قرار است انجام دهید و تاریخ دقیق آن را با ذکر تمام اطلاعات جزئی ثبت کنید. این امر شانس پیگیری شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و به شما رکوردی برای ارزیابی موفقیت کمپین بازاریابی یلدایی ارائه می‌دهد.

۶.اجرایی کردن

نسخه تبلیغاتی خود را بنویسید؛زمانش را تنظیم کنید؛ تبلیغات خود را قرار دهید. فرد مناسبی را برای اینکه چهره تبلیغاتی بازاریابی آنلاین شما باشد را پیدا کنید و در نهایت اقدام به عمل کنید

۷. نتایج خود را اندازه گرفته و بسنجید.

وقتی کمپین بازاریابی یلدایی خود را به پایان رساندید، وقت آن است که میزان موفقیت آن را بسنجید. چند محصول در هفته یا ماه قبل از تبلیغات فروخته اید؟ چند مورد را پس از کمپین می فروشید؟میزان فروش هر ماه خود را با یکدیگر مقایسه و بررسی کنید.

یک لیست جامع از نرم افزارهای کمپین بازاریابی وجود دارد که می تواند در برنامه ریزی و سنجش تلاش‌های شما کمک کند. ActiveCampaign ، SharpSpring و Hatchbuck از محبوب ترین ها هستند.

۸.برای دفعات بعد برنامه ریزی کنید

چرا معیارها اینقدر حائز اهمیت هستند؟ هنگامی که از نتایج کمپین بازاریابی خود مطلع شدید ، می توانید استراتژی های بازاریابی خود را بهبود ببخشید. فرض کنید کمپین بازاریابی یلدایی، میزان فروش یک محصول خاص را تا ۴۱٪ افزایش داده است. احتمالاً سال آینده کمپین خود را با همین برنامه‌ریزی تکرار می‌کنید.

اما روش هایی را که می خواهید در کمپین های بعدی را تغییر کنند را کشف کنید. برای مثال؛ اگر داده ها نشان می داد که تنها ۲٪ از فروش های بیشتر از طریق استراتژی های توییتر و فیس بوک به دست آمده است ، شما ممکن است تصمیم بگیرید که آنها را سال آینده از کمپین خود حذف کنید.

برخی ممکن است استدلال کنند که هر کمپین بازاریابی از هیچ یک بهتر است. با این حال ، برای بیشترین جهش و پیشرفت ، برنامه ریزی و استفاده از معیارها بهترین روش‌ها و راهبردها هستند.

فرصت‌های طلایی راه اندازی کسب و کار اینترنتی را در جمعه سیاه از دست ندهید و با استفاده از راهنمایی‌ها در طراحی یک کمپین بازاریابی یلدایی به جهت افزایش مشتریان وفادار بیشتر و ثبت فروش بالا برای فروشگاه اینترنتی خود خلاق باشید!