زمان مطالعه ۱۳ دقیقه

درآمد آنلاین‌شاپ اینستاگرامی چقدر است؟

درآمد آنلاین‌شاپ اینستاگرامی چقدر است؟

همه‌جا صحبت از درآمد میلیونی یا میلیاردی آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی است. اما کدام اعداد واقعی هستند؟ درآمد آنلاین‌شاپ اینستاگرامی چقدر است؟ فوت و فن افزایش درآمد آنلاین‌شاپ‌ها چیست؟ جواب تمام این سوال‌ها در این مقاله است.


اینستاگرام محبوب‌تریت پلتفرم در بین کاربران ایرانی است بنابراین رسیدن به درآمد بالا از طریق این شبکه‌ی اجتماعی، کار سختی نیست، فقط نیازمند صرف زمان و مطالعه درباره‌ی فوت و فن‌های افزایش درآمد است. اولین قدم برای راه‌اندازی و کسب درآمد از آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌‌، انتخاب حوزه‌ی تخصصی مورد علاقه‌تان است. پس از انتخاب کار مورد علاقه‌تان دیگر هیچ محدودیتی برای فروش و کسب درآمد وجود ندارد.
طبق آخرین آمار اینستاگرام، ۲۰۰ میلیون کاربر به صورت روزانه حداقل از یک آنلاین‌شاپ بازدید کرده و آن را بررسی و دنبال می‌کنند. این آمار باعث شد درباره‌ی راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی و کسب درآمد از اینستاگرام صحبت کنیم.
در سال‌های گذشته اکثر افراد فروشگاه‌های سنتی خود را وارد بستر اینترنت کردند، همچنین افراد بسیاری از ابتدا کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کردند. به همین میزان افرادی وجود دارند که از فروشگاه‌های آنلاین خرید کنند. همانطور که مشاهده کرده‌اید، در حال حاضر بخش عظیمی از خریدها از فروشگاه‌های اینترنتی است و افراد کمی حوصله‌ی خارج شدن از خانه یا محل کار خود را دارند. دیگر کسی برای یک خرید ساده، ساعت‌ها در ترافیک نمی‌ماند و در کمترین زمان خریدش به دستش می‌رسد.

عوامل موثر در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

عوامل موثر در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

همانطور که در فروشگاه‌های فیزیکی عواملی مانند مکان فروشگاه، ابعاد فروشگاه، محصول و… در افزایش درآمد آن فروشگاه تاثیرگذار است، در فروشگاه‌های اینترنتی نیز عواملی وجود دارد که باعث افزایش درآمد آنلاین‌شاپ‌ها می‌شود. برای درآمد ماهیانه یک آنلاین‌شاپ نمی‌شود عدد مشخصی گفت زیرا همه‌چیز با توجه به عوامل تاثیرگذار، وضعیت بازار و… متغیر است. اما به طور کلی در این بخش به شما می‌گوییم چه ویژگی‌هایی اصلی باعث افزایش فروش آنلاین‌شاپ اینستاگرامی می‌شود.

صرف زمان

هرچه زمان بیشتری برای کسب و کار اینترنتی خود بگذارید قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت. تمامی آنلاین‌شاپ‌هایی که به درآمد بالا رسیده‌اند، از ابتدای مسیر یک برنامه‌ی مشخص و مداوم برای فروشگاه اینترنتی خود داشته‌اند. صاحبان این کسب و کارها هر روز پست و استوری جدید از محصولات‌شان آپلود می‌کنند، محصولات سایت فروشگاهی خود را به‌روزرسانی کرده و با مخاطب‌های خود در ارتباط هستند. اگر آنلاین‌شاپ را به عنوان شغل دوم انتخاب کرده‌اید،‌ بهتر است فردی را برای مدیریت پیج اینستاگرام و سایت فروشگاهی‌تان استخدام کنید زیرا بی‌پاسخ ماندن پیام مشتریان باعث حذف شما از بین رقبا و ریزش مشتری می‌شود. در نتیجه برای آنکه زودتر به نتیجه‌ی دلخواه‌تان برسید کمی صبور باشید، در عین حال نکاتی که باعث توسعه آنلاین‌شاپ‌تان می‌شود را رعایت کنید.

تعداد فالوور

تعداد فالوور آنلاین‌شاپ اینستاگرامی یکی از اصلی‌ترین عوامل در تعیین میزان درآمد و افزایش فروش آنلاین‌شاپ‌ها است. هرچه مخاطبان واقعی‌تری داشته باشید و میزان تعامل پیج‌تان با تعداد فالوورها مطابقت داشته باشد، افراد بیشتری به کسب و کار آنلاین شما اعتماد کرده و از آن خرید می‌کنند، البته روش‌هایی برای جلب اعتماد مشتری در ابتدای مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد. علاوه‌بر این تبلیغات بهتری دریافت خواهید کرد. این یکی از دلایل تاکید بر عدم خرید فالوور فیک و غیرواقعی است. در بسیاری از آنلاین‌شاپ‌ها دیده می‌شود که بالای ۱۰کا فالوور دارند اما پست‌هایشان هزار لایک هم ندارد. در این صورت افراد از خرید کردن از این آنلاین‌شاپ‌ها اجتناب می‌کنند یا اگر به دنبال پیجی برای تبلیغ کسب و کارشان باشند، انتخاب‌شان این دسته از فروشگاه‌های اینترنتی نخواهد بود زیرا امکان عدم دریافت بازخورد دلخواه‌شان بسیار زیاد است.

ارائه مسابقه و تخفیف 

ارائه مسابقه و تخفیف 

تخفیف یکی از عوامل موثر ایجاد محبوبیت در بین کاربران و افزایش فروش برای کسب و کارهای اینترنتی است. بسیاری از آنلاین‌شاپ‌ها به مناسبت‌های مختلف روی محصولات‌شان تخفیف می‌گذارند یا از تخفیف اخر فصل استفاده می‌کنند. آنلاین‌شاپ‌ها با برگزاری مسابقه‌های مختلف به عنوان جایزه به مشتریان خود تخفیف داده یا هدیه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد. به طور کلی تخفیف یکی از کارهایی است که برای کسب و کارها مشتری جدید آورده و باعث خرید بیشتر از کسب و کارها می‌شود.

حوزه‌ی آنلاین‌شاپ 

عامل موثر بعدی حوزه‌ی کسب و کار شماست. بگذارید این بخش را با یک مثال شفاف‌تر کنیم. احتمالا خودتان متوجه شده‌اید که تنوع محصولات در آنلاین‌شاپ حوزه‌ی پوشاک، به نسبت دیگر کسب و کارها، بیشتر است. شما می‌توانید در آنلاین‌شاپ پوشاک، کیف، کفش، مانتو، پالتو، شلوار و… بفروشید. به همین مقدار آنلاین‌شاپ‌هایی نیز وجود دارند که در این حوزه فعالیت می‌کنند و می‌توانند تبلیغ کسب و کارشان را به شما بسپارند زیرا مخاطب هدف‌شان در پیج اینستاگرام شما وجود دارد. اما آنلاین‌شاپ در حوزه‌هایی که رقابت کمتری دارند مانند فروش زیورآلات رزینی‌‌، به فعالیت و زمان بیشتری برای رسیدن به درآمد بالا، نیاز دارند.
به طور کلی، هر چه در حوزه‌ای که انتخاب کرده‌اید، تقاضا بیشتر باشد، درآمد بیشتری خواهید داشت و به راحتی به افزایش فروش خواهید رسید. با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید درباره‌ی پرفروش‌ترین محصولات در آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی اطلاعات کسب کنید.

تولید محتوای مستمر

استمرار، کلید اصلی موفقیت و کسب درآمد از آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی است. با تولید محتوای مداوم، به صورت روزانه حضورتان را به فالوورها یادآوری می‌کنید. برای رسیدن به چرخه‌ی ثروت اینستاگرام، کافی است با داشتن استراتژی اقدام به جذب کاربر واقعی کرده و فالوورها را تبدیل به مشتری کنید.
تمام ابزارهای اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا آنلاین‌شاپ‌تان به نقطه‌ی فروش بیشتر برسد. در تنظیمات صفحه‌ی کسب و کارتان نوشته شده است که محبوب‌ترین محتوای شما کدام است، در چه ساعتی پست و استوری بگذارید و… همچنین می‌توانید از امکاناتی مانند هشتگ، ریلز اینستاگرامی و نظرسنجی استوری استفاده کنید تا با مخاطب‌هایتان ارتباط بیشتری داشته باشید.
نکته‌ی با اهمیت در تولید محتوای آنلاین‌شاپ‌ها، ارائه‌ی محتوای صادقانه و بی‌نقص است. توضیحات محصولات‌تان را بر اساس واقعیت بنویسید. همانطور ک افراد با دیدن تصاویر توقع دارند رنگ محصولی که به دست‌شان می‌رسد با عکسی که مشاهده کرده‌اند یکی باشد، در مورد توضیحات محصول نیز اگر خطایی رخ بدهد باعث کاهش اعتماد مشتری می‌شود. هرچه توضیحات بهتر و کامل‌تری ارائه دهید، بازخورد و واکنش بیشتری از مخاطب‌هایتان دریافت می‌کنید. اصولا آنلاین‌شاپ‌هایی که فقط اسم محصول و قیمت را می‌گذارند کامنت کمتری از سوی مخاطب‌ها دریافت می‌کنند زیرا با توضیحات برای محصولات‌شان و داستان‌سرایی، مخاطب را به اظهار نظر ترغیب نکرده‌اند.

عکاسی با کیفیت

عکاسی با کیفیت

پلتفرم اینستاگرام از ابتدا با ایده‌ی به اشتراک گذاشتن تصاویر راه‌اندازی شد و تعدادی عکاس جز اولین کاربرانش بودند. بنابراین هر چه شما عکس‌های باکیفیت‌تری از محصولات‌تان به اشتراک بگذارید، مخاطب‌های بیشتری جذب خواهید کرد. بعد از آنکه از کیفیت محصولات‌تان مطمئن شدید، کاری که باید انجام دهید اطمینان از کیفیت عکاسی محصولات‌تان است. برای تصاویر و فیلم‌های آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان می‌توانید از تکنیک داستان‌سرایی استفاده کنید. سعی کنید تا حد امکان عکاسی محصولات‌تان ساده و کاربردی باشد، از شلوغ کردن تصویر بپرهیزید و به گونه‌ای عکاسی کنید که کاربرد محوصلات‌تان تا حدی مشخص باشد.
در این میان از تاثیر ریلز اینستاگرامی غافل نشوید، وقتی اینستاگرام یک قابلیت جدید اضافه می‌کند در راستای افزایش فروش و توسعه‌ی کسب و کارهاست بنابراین از این ویژگی برای تولید محتوای آموزشی محصولات‌تان استفاده کنید.

سایت فروشگاهی

هر چه کسب و کار اینترنتی شما اعتبار بیشتری داشته باشد، مشتریان برای خرید محصولات‌شان راحت‌تر اعتماد می‌کنند، در نتیجه درآمد بیشتری خواهید داشت. بسیاری از مخاطبان به آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی اعتماد نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های مارکت‌پلیس‌ها یا آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی که سایت فروشگاهی دارند خرید کنند. فکر می‌کنم با این مثال‌ها متوجه‌ی اهمیت ساخت سایت فروشگاهی شده باشید. خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند بدون آنکه در دایرکت یا واتس‌اپ با شما در ارتباط باشند، مستقیم خرید خود را از طریق درگاه پرداخت سایت فروشگاهی‌تان انجام دهند. پس این امکان را برای مخاطبین خود فراهم کنید.
زمان زیادی‌ست که طراحی سایت فروشگاهی فرایندی پیچیده و زمان‌بری نیست، هر کسب و کاری که دارید می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را فقط در ۱۵ دقیقه در فروشگاه‌ساز سازیتو راه‌اندازی کنید.
امکان ایجاد دسته‌بندی محصول‌، رنگ‌بندی محصولات، دریافت سایز و مشخصات مشتری، اتصال به شبکه‌های اجتماعی، طراحی سایت فروشگاهی طبق سلیقه خودتان، عدم نیاز به خرید دامنه و… در سایت‌های فروشگاهی سازیتو وجود دارد.

فعالیت در سایر شبکه‌های اجتماعی

شاید شما کسب و کار اینترنتی خود را اینستاگرام آغاز کرده باشید، اما همیشه به یاد بسپارید که اینستاگرام یکی از بسترهای عالی برای جذب مشتری است ولی کافی نیست. بنابراین بهتر است از دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز برای معرفی کسب و کارتان و افزایش فروش استفاده کنید. خودتان را به اینستاگرام محدود نکنید، ممکن است یک دسته از مشتریان‌تان در توییتر‌، لینکدین‌، تیک‌تاک و... فعالیت بیشتری داشته باشند. پس از تمام کانال‌های بازاریابی استفاده کنید تا افراد بیشتری برندتان را بشناسند.

۳ روش درآمدزایی آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی

۳ روش درآمدزایی آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی

روش‌های مختلفی برای درآمدزایی در آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی وجود دارد که فروش محصول، خدمات و دریافت تبلیغات از مهم‌ترین و اصلی‌ترین‌شان است.

فروش محصولات فیزیکی

اکثر آنلاین‌شاپ‌هایی که با آن‌ها سروکار داریم محصولات فیزیکی را به فروش می‌گذراند و از آن کسب درآمد می‌کنند. این آنلاین‌شاپ‌ها در صورت فعالیت مداوم و حضور همیشگی در صفحه‌ی کسب و کارشان به درآمدهای میلیونی رسیده‌اند. با انتخاب حوزه‌ی مناسب، کسب و کار شما همیشه پر رونق خواهد ماند. برای مثال پوشاک زنانه یکی از حوزه‌هایی است که هیچگاه مشتریان و طرفدارانش را از دست نمی‌دهد زیرا افراد همیشه به پوشاک نیاز دارند.

فروش فایل

احتمالا برای شما هم رخ داده است که قصد خرید یک پکیج آموزشی یا اکانت پریمیوم پلتفرم‌های مختلف را داشته باشید. فایل‌های آموزشی جز پرفروش‌ترین محصولات هستند. ممکن است که شما مدرس یک درس یا حوزه باشید. به راحتی می‌توانید فایل‌های آموزشی‌تان را روی سایت فروشگاهی خود قرار دهید، در صفحه اینستاگرام‌تان درباره‌ی اون موضوعات محتوا تولید کرده و درآمدزایی کنید. برای ارائه فایل‌هایتان می‌توانید از تصویرسازی‌های گرافیکی با استفاده از فتوشاپ یا کنوا استفاده کنید.
یکی از نمونه‌های موفق در حوزه فروش فایل‌، فروشگاه لایسنس مارکت است. از طریق این فروشگاه می‌توانید اکانت‌های پریمیوم اسپاتیفای، کنوا و دیگر پلتفرم‌ها را تهیه کنید. لایسنس مارکت در صفحه اینستاگرام خود درباره‌ی تکنیک‌های استفاده از شبکه‌های اجتماعی، معرفی ابزار، نحوه عملکرد پلتفرم‌های مختلف و … تولید محتوا می‌کند.

درآمدزایی از تبلیغات اینستاگرام

بخشی از درآمد آنلاین‌شاپ‌ها یا بلاگرها از طریق تبلیغاتی که دیگر کسب و کارها به آن‌ها می‌دهند، تامین می‌شود. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم با توجه به تعداد فالوورها و میزان تعامل شما با آن‌ها می‌توانید تبلیغات بگیرید و برای آن تعرفه بگذارید.
صاحبان کسب و کار به دنبال آنلاین‌شاپی هستند که از طریق آن بتوانند مخاطب هدف‌شان را پیدا کنند و پتانسیل جذب مشتری داشته باشد.

تاثیر سئو سایت در افزایش فروش آنلاین‌شاپ اینستاگرامی 

تاثیر سئو سایت در افزایش فروش آنلاین‌شاپ اینستاگرامی 

سئو سایت یا بهینه‌سازی سایت همان عملی است که باعث قرار گرفتن سایت فروشگاهی شما در صفحه‌ی اول موتورهای جستجو می‌شود. در صورتی که سایت شما در نتایج اول گوگل باشد زمانی که یک کاربر به دنبال محصولی مشابه محصولات فروشگاه شماست می‌تواند محصولات فروشگاه اینترنتی‌تان را مشاهده کرده و از آن خرید کند. بخشی از سئو سایت مربوط به طراحی سایت فروشگاهی می‌شود، که سئو تکنیکال است. با سایت‌های فروشگاهی سازیتو، نگرانی نداشته باشید زیرا تمام صفحات سایت‌های فروشگاهی سازیتو کاملا سئو شده طراحی شده‌اند. ساختار سایت شما هر چه صحیح‌تر طراحی شده باشد، سئو بهتری خواهد داشت. منظور از ساختار سایت همان دسته‌بندی‌های محصولات و زیرگروه‌های آن است.
همانطور که در یک فروشگاه فیزیکی هر محصول را در قفسه مربوط به خود قرار می‌دهید تا مشتری پس از ورود سریعا محصول مورد نظر خود را انتخاب کند، در فروشگاه اینترنتی نیز باید همه‌چیز جای مشخصی داشته باشد.
بخش وبلاگ سایت کمک بسیار بزرگی به سئو سایت و افزایش رتبه گوگل سایت‌تان می‌کند. بنابراین برای مقالات وبلاگ و انتخاب اسم محصولات، از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید. برای مثال اگر فردی خرید قهوه را در گوگل جستجو می‌کند قطعا خرید خود را در وب‌سایت‌هایی که در صفحه اول قرار دارند انجام می‌دهد، افراد بسیار کمی سایت‌ها را تا صفحه‌ی چهارم و پنجم گوگل بررسی می‌کنند.
در ابتدای مقاله درباه‌ی اهمیت محتوای متنی صحبت کردیم،‌ همانطور که در اینستاگرام با نوشتن کپشن بهینه مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد، در سایت نیز باید توضیحات کامل و مفیدی به مخاطب ارائه دهید تا سوالی در ذهن او باقی نماند.
سئو مبحث کمی پیچیده‌ای است و اگر اطلاعاتی درباره‌ی آن ندارید می‌توانید با کمی مطالعه خودتان تا حدی کارها را پیش ببرید در غیر این صورت می‌توانید از متخصصان سئو کمک بگیرید.
سایت‌های فروشگاهی سازیتو امکان اتصال به اینستاگرام را دارند، به عبارتی وقتی فردی وارد صفحه فروشگاه اینترنتی شما می‌شود می‌تواند از اینستاگرام‌تان نیز بازدید کند. همین موضوع تاثیر قابل توجهی روی سئو سایت شما دارد.

نمونه آنلاین‌شاپ اینستاگرامی با درآمد بالا

نمونه آنلاین‌شاپ اینستاگرامی با درآمد بالا

وقت آن رسیده است که ۴تا از بهترین آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی را به شما معرفی کنیم. فروشگاه سحر دادار‌، کیوتی کلودز‌، آن دیزاین و دوسین همگی فروشگاه‌هایی هستند که در مدت زمان فعالیت خود نکته‌های گفته شده را به صورت مداوم رعایت می‌کنند. این ۴ کسب و کار اینترنتی موفق، در حوزه‌ی پوشاک فعالیت می‌کنند و مهم‌ترین وجه تمایزشان با دیگر فروشگاه‌ها سبک محصولات‌شان است. همه‌گی سعی کرده‌اند از محصولاتی استفاده کنند که مشابه‌شان در بازار وجود نداشته باشد، این موضوع باعث ایجاد برندینگ محصول برای کسب و کار اینترنتی شما می‌شود. طبق تحقیقی که درباره‌ی آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی پوشاک شده است،‌ در صورتی که در بازه‌ی زمانی حداقل یک سال به صورت روزانه به آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌تان رسیدگی کنید، از محصولات‌تان عکس و استوری باکیفیت آپلود کنید، سایت فروشگاهی داشته باشید و به طورکلی به کسب و کار اینترنتی خود اهمیت بدهید و برای آن زمان بگذارید،‌ در پایان این مدت زمان می‌توانید درآمدی در بازه‌ی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون داشته باشید.

نتیجه‌گیری

تمام موارد و نکات گفته شده برای آن بود که همین حالا فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. کافی است در پایان همین مقاله دکمه‌ی «شروع کنید» را در بالای صفحه انتخاب کنید تا فقط در ۱۵ دقیقه سایت فروشگاهی‌تان آماده باشد. سازیتو با طراحی سایت‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن، امکان طراحی سایت فروشگاهی بدون نیاز به دانش فنی را برای شما فراهم کرده است. طبق صحبت مشتریان عزیز سازیتو، کسب و کار اینترنتی آن‌ها پس از طراحی سایت فروشگاهی‌شان، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان‌شان شده است.
شما هم یکی از ۱۳۱۰۰۰ آنلاین‌شاپ اینستاگرامی موفق سازیتو باشید.