زمان مطالعه ۹ دقیقه

درآمد یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

درآمد یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

افزایش سود و افزایش درآمد در دنیای امروز به دیجیتالی بودن این دنیا گره خورده است برای آن که بتوانید برآورد درستی از درآمد فروشگاهی اینترنتی داشته باشید، می‌توانید مقاله‌ی سازیتو را مطالعه کنید.


راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌ یکی از راه‌های کسب و افزایش درآمد است ولی سوال اصلی صاحبان کسب و کار این است که یک فروشگاه اینترنتی چقدر درآمد دارد و افزایش درآمد آن چطور اتفاق می‌افتد. دانستن میزان درآمد یک فروشگاه اینترنتی به شما کمک می‌کند که بتوانید نگاه جامع‌تری به راه‌اندازی یک کسب و کار داشته باشید و باعث افزایش فروش در کسب و کار خود شوید.

سود فروش در سایت فروشگاهی چطور افزایش می‌یابد؟

سود فروش در فروشگاه اینترنتی
سود فروش در فروشگاه‌های اینترنتی وابسته به این است که چقدر برای رشد‌کردن، و درآمد‌های بالا‌تر صبور و مصمم باشید. اگر بخواهید کسب و کار آنلاین خود را داشته باشید، باید بدانید که درآمد فروشگاه اینترنتی در آغاز یک کسب و کار آنقدر زیاد نیست، و تا زمانی که به سوددهی برسد شما باید زمان زیادی را صرف تولید محتوا کنید. برای آن که آمار نسبتا دقیقی داشته باشید می‌توان گفت در طول سال اول شما فروش زیادی را نخواهید داشت اما بعد از سه الی چهار سال سود فروش شما تا ۱۷۵ درصد افزایش خواهد یافت.

فروشگاه اینترنتی چقدر درآمد دارد؟

درآمد فروشگاه اینترنتی
همه ما برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز به یک برآورد نسبی، نسبت به درآمد احتمالی داریم. بدون اعداد و ارقام راه‌اندازی یک کسب و کار عملی منطقی نیست. درآمد فروشگاه اینترنتی وابسته به میزان سرمایه و زمانی است که برای یک کسب و کار صرف شده است. یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند درآمدی از چند میلیون در ماه تا چند میلیارد داشته باشد. برای مثال طبق بررسی واشنگتن پست در ۶ سال پیش تعداد سفارشات دیجی کالا حدود ۳۰۰۰ سفارش در روز و میانگین قیمتی آن‌ها چیزی در حدود ۶۰۰ هزار تومان بوده است. به طور میانگینی می‌توان گفت شما در یک فروشگاه اینترنتی، در ماه‌های اول شاید هیچ درآمدی نداشته باشید، اما بدیهی است که فروش‌های اول فروش‌های بعدی را به دنبال خواهند داشت. و به طور میانگین بعد از دو الی سه سال یک فروشگاه اینترنتی به سوددهی سرشار می‌رسد و بسته به نوع محصول، می‌تواند درآمدی در حدود ۳ الی ۴ میلیون در ماه داشته باشد.
در صورت ثابت قدم بودن در کارتان و ادامه حرکت‌تان به سمت موفقیت، و صرف زمان بر روی کسب و کار خود می‌توانید این مبلغ را به صورت تصاعدی افزایش دهید و این به معنی سود‌های چند ده میلیون تومانی برای یک فروشگاه اینترنتی است. افزایش فروش ۱۷۵ درصدی یک فروشگاه اینترنتی از سال سوم تا چهارم به معنای همین افزایش سود تصاعدی است.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی منطقی است؟

منطقی‌ترین راه افزایش درآمد
قطعا بله. دلیل آن این است که این روز‌ها سادگی و راحتی برای مشتریان بیشترین اهمیت را دارد و افراد تمایل‌شان را برای این که از خانه‌ی خود خارج شوند و به مغازه‌ها برای خرید بروند از دست داد‌ه‌اند. در نتیجه نقش فروشگاه‌های آنلاین این روز‌ها بیشتر از قبل شده است. در واقع این روز‌ها فروشگاه‌های آنلاین، بازیگران اصلی عرصه‌ی فروش در کشور‌های مختلف شده‌اند و دلیل آن نیز نفوذ اینترنت و راحتی طلبی در بین مردم است.
در چنین دنیایی که فروشگاه‌های اینترنتی راحتی و سادگی را فراهم کرده‌اند می‌توان گفت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در کنار فروشگاه فیزیکی و یا به صورت تنها یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد است.

چقدر زمان برای رسیدن یک فروشگاه به سوددهی لازم است؟

زمان لازم برای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی
فروشگاه‌های اینترنتی برای رسیدن به درآمد و سود فروش مناسب نیازمند زمان‌اند. این که چقدر زمان برای رسیدن یک فروشگاه به موفقیت لازم است چیزی وابسته به زمانی است که برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود و پیشرفت آن صرف می‌کنید. و مورد مهم دیگر نیز سرمایه اولیه و مبلغی است که شما برای مارکتینگ در فروشگاه خود هزینه می‌کنید. در واقع می‌توان گفت که ‌هزینه سایت فروشگاهی‌ که شامل تامین محصول و پرداخت هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است تازه آغاز ماجراست.
کاری که شما باید در ادامه انجام دهید تا زمان رسیدن به سوددهی فروشگاه خود را کاهش دهید این است که سرمایه اولیه سایت خود و بودجه مارکتینگ خود را افزایش دهید تا به سودی که می‌خواهید برسید، و افزایش درآمد برای شما اتفاق بیافتد.

برای رسیدن به سوددهی در یک فروشگاه اینترنتی چه کارهایی باید انجام داد؟

نکته‌های افزایش درآمد در فروشگاه اینترنتی
همانطور که پیش از این اشاره کردیم رسیدن به سوددهی بیشتر در یک فروشگاه اینترنتی وابسته به این است که شما بودجه مناسبی را در امور مربوط به مارکتینگ هزینه کنید. در ادامه چند مورد از ‌ترفند‌های مارکتینگ‌ را به طور خلاصه در اختیار شما قرار می‌دهیم.

استفاده از بازاریابی موتور‌های جست و جو یا SEM 


یکی از راه‌های دیده شدن سایت فروشگاهی شما یا بالا رفتن‌تان در موتور‌های جست و جو استفاده از ابزار‌های گوگل برای دیده شدن است. همه‌ی شما می‌توانید به راحتی در نتایج گوگل نتایجی را در بالای جست و جو‌ها با برچسپ ADs مشاهده کنید این عمل توسط ابزار‌هایی مثل Google Ads, Microsoft Advertsement ؛استفاده کرد. استفاده از این ابزار‌ها که به صورت کلیکی عمل می‌کنند به شما در دیده شدن، شناخته شدن برندتان، و افزایش فروش و افزایش درآمد کمک می‌کند.

تبلیغات بنری


تبلیغات بنری یکی از راه‌ها برای افزایش آگاهی در مورد برند است. برای آن‌که برند شما شناخته شود شما می‌توانید از این تبلیغات در سایت‌های مختلف استفاده کنید. و با توجه به تعداد کلیکی که دریافت می‌کنید، پول پرداخت کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ


این شاخه از مارکتینگ از زیر شاخه‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. شما با استفاده از اینفلوئنسر‌های حوزه کاری خود و سفارش تبلیغات به آن‌ها می‌توانید شناخت را نسبت به کسب و کار خود افزایش دهید و فروش خود را افزایش دهید. و افزایش درآمد سرشار را برای برند خود داشته باشید. ‌اینفلوئنسر مارکتینگ‌ می‌تواند هزینه‌ی زیادی را برای شناخته شما داشته باشد. پس در انتخاب اینفلوئنسر مناسب دقت کافی را داشته باشید.

سئو


یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای دیده شدن بعد از راه‌اندازی سایت فروشگاهی استفاده از اهرم سئو است. ‌سئو‌ به معنی بهینه‌سازی یک سایت برای موتور‌های جست و جو است. شما با راه‌اندازی سایت بهینه‌سازی قسمت‌های مختلف آن برای موتور‌های جست و جو امکان بازدید را برای سایت خود افزایش می‌دهید در نتیجه فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.


بازاریابی محتوا


برای ‌بازاریابی محتوا‌ شما نیاز به تولید محتوای درست و اصولی برای سایت خود دارید. تولید محتوای درست برای یک سایت به شما در دیده شدنتان و داشتن مخاطبان وفادار کمک می‌کند. مخاطبان وفادار نرخ تبدیل بالا‌تری را خواهند داشت.

ساخت فروشگاه اینترنتی با سازیتو چگونه است؟

طراحی فروشگاه اینترنتی با سازیتو
استفاده از فروشگاه ساز سازیتو یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. شما به راحتی می‌توانید سایت فروشگاهی خود را به سادگی ‌راه‌اندازی یک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌ انجام دهید. افزایش فروش شما طی را‌ه‌اندازی سایت فروشگاهی به سادگی انجام می‌شود و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید. 

مزیت‌های سازیتو


دانستن مزیت‌های سازیتو به شما در دیدن تصویر درست کسب و کارتان کمک شایانی می‌کند. پس با طراحی سایت فروشگاهی درآمد خود را بیشتر کنید. و افزایش سود را برای خود رقم بزنید

سئوی خودکار:
همانطور که پیش از این در این مقاله خواندید سئو یکی از بهترین راه‌ها برای دیده شدن در نتایج گوگل است. سایت‌های ساخته شده با سازیتو عمل سئوی محصول را به صورت خودکار برای محصولات شما انجام می‌دهد و شما با وارد کردن اطلاعات محصول خود به صورت کامل می‌توانید صعود سایت خود را در نتایج گوگل ببینید.

وب اپلیکیشن:
یکی از دغدغه‌های کاربران بعد از راه‌اندازی سایت فروشگاهی این است که سایت آن‌ها در گوشی‌های موبایل زیبا و اصولی نمایش داده شود. وب اپلیکیشن این قابلیت را برای مشتریان شما ایجاد می‌کند که بتوانند سایت شما را مثل یک اپلیکیشن در سایت خود ذخیره کنند تا به بهترین شکل همه چیز در آن نشان داده شود.

کد تخفیف تکی و گروهی:
یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش نرخ تبدیل شما استفاده از کد تخفیف است. سازیتو برای شما این امکان را به وجود آورده است تا بتوانید به راحتی کد‌های تخفیف پیشرفته و تخصصی برای خود درست کنید. این کد‌های تخفیف که قابلیت‌های پیشرفته مثل سقف میزان تخفیف یا درصد را شامل می‌شوند. همچنین شما می‌توانید با توجه به سبد خرید کاربران نیز شرایط مورد نظر خود را برای اعمال کد تخفیف تعیین کنید.

مدیریت محصول:
یکی از مشکلاتی که صاحبان کسب و کار‌های اینستاگرامی با آن درگیر‌اند مدیریت محصولات است. کاربران در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام نمی‌توانند موجودی یا عدم موجودی محصولات خود را آپدیت کنند و یا قیمت محصولات خود را به صورت همزمان تغییر دهند. این امکان در سایت‌های ساخته شده با سازیتو امکان‌پذیر است و صاحبان کسب و کار به راحتی می‌توانند محصولات خود را به صورت گروهی ویرایش کنند.

قالب‌های متنوع:
داشتن قالب‌های متنوع در یک سایت فروشگاهی از خواسته‌های هر کاربر است. برای آن که بتوانید یک سایت فروشگاهی زیبا داشته باشید، سازیتو تمام ملزومات را فراهم کرده است. سازیتو با ارائه‌ی قالب‌های آماده شما را از خرید قالب‌های متفاوت بی‌نیاز کرده است و با امکان ویرایش قالب برای شما این امکان را به وجود آورده است که سایت زیبایی را برای خود شخصی‌سازی کنید. در این بین نیز تیم موفقیت مشتری سازیتو در هر مرحله همراه شماست.

نتیجه‌گیری


افزایش درآمد یک فروشگاه اینترنتی یکی از اهداف هر کسب و کاریست که شعبه‌ای آنلاین برای کار خود دارد. سود فروش شما در ابتدای کار ‌طراحی فروشگاه اینترنتی‌ می‌تواند مبلغی کمتر از متوسط باشد اما با پافشاری شما بر روی اهدافتان این مبلغ به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد. ساخت سایت فروشگاهی یکی از راه‌های افزایش فروش در یک کسب و کار است. پس برای افزایش درآمد خود ارزش قائل باشید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید.