زمان مطالعه ۳ دقیقه

درس‌هایی که استارت‌آپ‌ها می‌توانند از تامی شلبی و پیکی بلایندرز بگیرند!

درس‌هایی که استارت‌آپ‌ها می‌توانند از تامی شلبی و پیکی بلایندرز بگیرند!

اگر برایتان جالب است که بدانید گروه خشن و تبه‌کار پیکی بلایندرز، چه درس‌هایی را می‌توانند برای رشد استارت‌آپ یا کسب‌وکارتان به شما عرضه کنند، حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید!. شاید در این میان، قطعه‌ی گم‌شده‌ی پازل موفقیت‌ خود را پیدا کنید.

اگر برایتان جالب است که بدانید گروه خشن و تبه‌کار پیکی بلایندرز، چه درس‌هایی را می‌توانند برای رشد استارت‌آپ یا کسب‌وکارتان به شما عرضه کنند، حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید!. شاید در این میان، قطعه‌ی گم‌شده‌ی پازل موفقیت‌ خود را پیدا کنید.

وقتی فصل پنجم سریال محبوب پیکی بلایندرز را به اتمام رساندم، تقریبا قلبم داشت از دهانم بیرون می‌زد! در آن لحظه وجود من پر بود از احساسات مختلف که برای یک طرفدار مثل من بسیار هم عادی است. پیکی بلایندرز در مورد قمار، خشونت، قتل یا سیگار نیست! اگر کمی در این سریال فوق‌العاده عمیق‌تر شویم، می‌توانیم از آن درس‌های فوق‌العاده‌ای بگیریم؛ الالخصوص در حوزه‌ی کسب‌وکار. در مقاله‌ی پیش مهم‌ترین درس‌هایی را که شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار می‌توانید این گروه تبه‌کار بگیرید را مرور خواهیم کرد.

داخل کله‌ت راهشون نده، این دقیقا همون ‌کاریه‎‌که می‌خوان بکنن!

تامی شلبی

دروغ، تردید، شک یا هر چیزی که اسم‌اش را می‌گذارید، سریع‌تر از حقیقت راه خودش را پیدا می‌کند. منفی‌گرایی همیشه، در ابتدای کار روی ایده‌ها اثر می‌گذارد، و این مهم‌ترین جنگی است که هر استارت‌آپی می‌بایست از آن پیروز شود. هیچ‌ ایده‌ای از همان اول، کاملا مطمئن به‌نظر نمی‌رسد. شما به‌عنوان صاحب ایده احتمالا با شک و تردید سرمایه‌گذارها و افراد روبه‌رو شوید، و اگر این تردید را به داخل ذهن‌تان راه دهید، همان موقع است که استارت‌آپ شما شکست می‌خورد.

این همان چیزی است که باید از توماس شلبی یاد گرفت. در ایده‌هایتان شک نکنید، به آن‌ها باور داشته باشید و اجازه ندهید هیچ‌کس روی شما و ایده‌تان تاثیر منفی داشته باشد. پرشور باشید و در راه موفقیت ثابت‌قدم بودن را در راس کار خود قرار دهید.

من به خانواده‌م خیانت نمی‌کنم. من نمونه‌ی فوق‌العاده‌ی مردی هستم که با سخت‌کوشی می‌تونه همه‌چیز به دست بیاره.

توماس شلبی

خودتان را بشناسید، و از تمام توان‌تان در انجام کارهایتان بهره ببرید. این مورد می‌تواند نتایج بی‌نظیری را برای شما و کسب‌وکارتان در پی داشته باشد. البته این معنای افراط نیست! توماس شلبی در مواجهه با دشمنان‌اش، وقار و آرامی را پیش می‌گیرد. او در شناخت خود و توانایی‌هایش اطمینان کامل دارد، و هیچ‌گاه نسبت به آن‌ها افراط نمی‌کند.

هیچ استراحتی تو این دنیا برای من وجود نداره، شاید در زندگی بعدی!.

پیکی بلایندرز

راه‌اندازی و رشد یک استارت‌آپ نیازمند تلاش‌های گاهاً شبانه‌روزی است. این واقعیت توجیه‌ناپذیر فعالیت در این محیط است. این نقل قول از توماس شلبی، بهترین مثال برای این موضوع است که هرگونه سستی و عدم تمرکز مداوم بر کار، می‌تواند منجر به ایجاد شکاف در فرآیند موفقیت پروژه شود. شما به‌عنوان صاحب ایده، باید مسیر پیش‌رفت خود را بدون خط پایان در نظر بگیرید، مطمئن باشید ارزش‌اش را دارد!.

افرادی مثل ما، آقای شلبی، همیشه تنهائن. ما مجبوریم برای عشقی که دریافت می‌کنیم، هزینه پرداخت کنیم. «چستر کمپبل»

peaky blinders

هیچ انکاری در مورد این واقعیت که «موفقیت استارت‌آپ‌ها در گرو کار تیمی است» موجه نیست. اما شما به‌عنوان مدیر کسب‌وکار، ناظر این فرآیند هستید. افراد می‌توانند دستورالعمل‌های شما را دنبال کنند، اما هیچ‌گاه قادر به مشاهده چشم‌انداز شما از واقعیت نخواهند بود. بنابراین در بسیاری از مواقع می‌بایست ثابت‌قدم‌تر ظاهر شوید.

سخن پایانی

در نهایت اگر از طرفداران سرسخت سریال فوق‌العاده‌ی پیکی بلایندرز هستید، این‌بار کمی عمیق‌تر به دیالوگ‌های آن فکر کنید. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، این سریال نه در مورد قمار است و نه سیگار. با نگاهی ریزبینانه‌تر به این سریال، مطمئنا قادر خواهید بود درس‌های بسیاری را در مورد توسعه‌ی کسب‌وکارتان یا حتی پیشرفت شخصی بگیرید.