زمان مطالعه ۴ دقیقه

دهه‌ی گذشته برای کسب‌وکارهای آنلاین چگونه بود؟

دهه‌ی گذشته برای کسب‌وکارهای آنلاین چگونه بود؟

در دهه‌ای که گذشت آمار و ارقام مرتبط با حوزه فروش آنلاین با رشد فوق‌العاده‌ای همراه بودند. در این مطلب، به‌مناسبت آغاز رسمی سال نوی میلادی به بررسی چند مورد از جالب‌ترین آمار فروشگاه‌های اینترنتی و معرفی چند نمونه از بهترین‌ کسب‌وکارهایی که می‌توانید در آن‌ها فعالیت داشته باشید خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید.


در دهه‌ای که گذشت آمار و ارقام مرتبط با حوزه فروش آنلاین با رشد فوق‌العاده‌ای همراه بودند. در این مطلب، به‌مناسبت آغاز رسمی سال نوی میلادی به بررسی چند مورد از جالب‌ترین آمار فروشگاه‌های اینترنتی و معرفی چند نمونه از بهترین‌ کسب‌وکارهایی که می‌توانید در آن‌ها فعالیت داشته باشید خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از راه‌های پیروزی یک کسب و کار ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ است که با آن می‌توان فروش را حداقل تا ۲۰ درصد افزایش داد. شما با داشتن یک سایت فروشگاهی می‌توانید یک کانال جدید برای فروش خود به غیر از فروشی که در شبکه‌های اجتماعی دارید داشته باشید. داشتن یک کانال فروش مناسب قطعا می‌تواند سازنده اعتماد برای مشتریانتان نیز باشد. که با وجود امکان دریافت نماد اعتماد و درگاه‌های مستقیم امکان‌پذیر است

آمار رشد بازار آنلاین در دهه‌ی گذشته

در سال ۲۰۱۰ کم‌تر از ۵ درصد خریدها به شکل آنلاین صورت می‌گرفت. حالا اما با رشد دوبرابری، نرخ فروش‌های آنلاین به‌نسبت کل بازار جهانی چیزی بالغ بر ۱۰.۷ درصد گزارش شده است. در جریان این پیشرفت فوق‌العاده، دو فروشگاه بزرگ آمازون و علی‌بابا نیز موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتند.

آمازون در سالی که گذشت فروش ۳۰۰ میلیارد دلاری را تجربه کرد، جف بزوس (موسس و مدیر آمازون) هم در پی این موفقیت‌ها بود که لقب ثروتمندترین مرد دنیا را از آن خود کرد. جالب‌تر این که همسر بزوس، مکنزی بزوس، پس از جدایی‌شان ثروتمندترین زن دنیا لقب گرفت. طبق آمار، میزان رشد آمازون به‌نسبت سال ۲۰۱۰ هفتصد درصد بوده است.

فروشگاه چینی علی‌بابا، پایش را حتی فراتر از آمازون گذاشته و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ با رشد ۵۷۰۰ درصدی رو به رو شده است.

amazon

در این سال‌ها، تخفیف‌های آنلاین در روزهای خاص سال تبدیل به یک سنت فراگیر شده‌‌اند. گردش مالی فروش‌های آنلاین در جمعه‌ی سیاه سال گذشته، ۷.۴ میلیارد دلار برآورد شده. این در حالی است که چند روز پس از آن، در روز دوشنبه‌ی سایبری فروشگاه‌های آنلاین رکورد ۹.۴ میلیارد دلاری را ثبت کردند!.

شبکه‌های اجتماعی نیز در این میان تاثیر غیرقابل انکاری داشته‌اند. اینستاگرام به عنوان قطب تبلیغات بازار فروش آنلاین درآمد فوق‌العاده ۱۷.۴ میلیاردی از تبلیغات این حوزه در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ را ثبت کرده است. این موضوع شاید متاثر از آن باشد که ۸۰ درصد خریدها به واسطه‌ی گوشی‌های هوشمند انجام می‌شوند.

چه کسب‌وکارهایی را در سال ۲۰۲۰ آغاز کنیم؟

هزینه طراحی سایت فروشگاهی آنقدر نیست که شما را از سود بسیار دور کند و از طرف دیگر با داشتن سود مناسب شما می‌توانید سایتی را که اثبات هویت و اصالت شماست را داشته‌باشید و سود خود را به مراتب بیشتر کنید.

صنعت غذا و خوراکی

تجربه ثابت کرده برای هر فردی که در صنعت غذا و خوراکی فعالیت دارد، گسترش کسب‌وکار به سمت بازار آنلاین از الزامات محسوب می‌شود. در دنیای امروز که تکنولوژی حرف اول را می‌زند، این شکل از کسب‌وکارها الالخصوص به صورت آنلاین، مستقیما با نیازهای افراد جامعه درگیر هستند. موفقیت و سوددهی آن‌ها نیز در گرو ارتباط موثر با تامین‌کنندگان و تعامل مشتریان است.

ارائه خدمات

یکی دیگر از ایده‌های که می‌توانید در سال جاری آن را عملی کنید، یک سرویس ارائه خدمات به صورت آنلاین است. از موفق‌ترین کسب‌وکارهای اینچنینی در ایران می‌توان به آچاره و استادکار اشاره کرد. البته لازم نیست، کسب‌وکار خود را از ابتدا به این ابعاد از گستردگی آغاز کنید. در ساده‌ترین حالت می‌توانید با راه‌اندازی یک وب‌سایت آنلاین تخصص خود را ارائه دهید.

فروش فایل

اگر در زمینه‌ی خاصی مثل طراحی گرافیک یا آموزش تبحر دارید، این مورد می‌تواند درآمدتان را متحول کند. شما می‌توانید آموزش ویدئویی حرفه‌ی خود را تهیه کنید، و آن را به صورت آنلاین در فروشگاه اینترنتی خود به فروش برسانید. از طرفی دیگر اگر آرشیو کاملی از ابزارهای کاربردی (مثل قالب‌های گرافیکی و…) دارید، درنگ نکنید و به‌واسطه‌ی یک فروشگاه آنلاین کسب‌وکار فروش فایل خود را آغاز کنید.

start doing

شروع کنید

حالا که آمار و ارقام کسب‌وکارهای آنلاین را دیده‌اید، و از رشد روزافزون این حوزه خبر دارید، لیوان را زمین بگذارید و هرچه سریع‌تر برای گسترش کسب‌وکار خود اقدام کنید. سازیتو به‌عنوان حامی کسب‌وکارهای ایرانی اطلاعات و آموزش‌های فوق‌العاده‌ای را در این‌باره در وبلاگ خود منتشر می‌کند. از مطالعه‌ی آن‌ها غافل نشوید.