زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

صفر تا صد راه‌اندازی دارو‌خانه‌ی اینترنتی

صفر تا صد راه‌اندازی دارو‌خانه‌ی اینترنتی

بیماری‌ و نیاز به دارو چیزی است که شما را برای خرید دارو به سختی می‌اندازد. برای اینکه بتوانید راه‌اندازی داروخانه‌ی اینترنتی خود را شروع کنید نیاز ساخت سایت دارو‌خانه‌ی اینترنتی دارید.


اینترنت! جزء جدایی ناپذیر زندگی ما در سال‌های اخیر. لزوم اینترنتی کردن کسب و کار‌ها در چنین دنیایی هر لحظه بیشتر از قبل احساس می‌شود. راه‌اندازی سایت فروشگاهی داروخانه‌ به شما کمک می‌کند تا بتوانید افزایش فروش دارو و لوازم بهداشتی را در کسب و کار خود ایجاد کنید. برای اینکه بتوانید بهترین دارو‌خانه‌ی آنلاین را داشته باشید در ادامه همراه ما باشید.

طراحی سایت فروشگاهی داروخانه شاید در ابتدا امری سخت به نظر برسد اما شما با مطالعه‌ی این مقاله خواهید فهمید که ساخت فروشگاه اینترنتی داروخانه چندان که به نظر می‌رسد سخت و دشوار نیست. در ادامه نیز با یادگیری پیچیدگی‌های ساخت یک داروخانه همراه شماییم تا روشنی مسیر شما به سمت موفقیت باشیم.

چرا راه‌اندازی داروخانه‌ی آنلاین بسازیم؟

راه‌اندازی داروخانه‌ی آنلاین
استفاده کنندگان از اپلیکیشن اسنپ حتما گزینه‌ی اسنپ دکتر را در آن دیده‌اند. در دنیای امروز، وقتی حتی ویزیت پزشک نیز اینترنتی شده است طبیعی است که خرید آنلاین دارو و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی داروخانه را نیز داشته باشیم. کسی را تصور کنید که بعد از یک روز کاری سخت سردرد شدیدی دارد و نیاز به یک مسکن را احساس می‌کند. نبود مسکن در چنین شرایطی می‌تواند مشکل بزرگی باشد. ساخت سایت اینترنتی داروخانه برای چنین افرادی می‌تواند پاسخ درست باشد.
این روز‌ها سرعت گرفتن همه‌چیز و بدست آوردن ساده در ازای کار کم کاربران فضای مجازی را به تهیه کردن هر چیزی از اینترنت عادت داده است. طراحی سایت فروشگاهی داروخانه و لوازم بهداشتی راه حلی برای جوابگویی به مشتریان بیمار در اینترنت است.

امکان فروش اینترنتی دارو به صورت قانونی

فروش داروی آنلاین به صورت قانونی
بسیاری از دارو‌ها با عنوان OTC یا دارو‌های بدون نسخه شناخته می‌شوند. سفارش سایت فروشگاهی داروخانه و لوازم بهداشتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی دارو‌های بدون نسخه را به بیماران بفروشید. از طرف دیگر در داروخانه‌ها بسیاری از لوازم بهداشتی، مکمل‌ها و لوازم بهداشت شخصی موجودند. 
شما می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی لوازم بهداشتی خود، این کالا‌ها را که استفاده‌ی روزمره نیز دارند بفروشید. از جهت قانونی اگر بخواهید لوازم آرایشی بهداشتی را بفروشید نیاز به مجوز خاصی ندارید اما برای فروش دارو باید مجوز داروخانه را داشته باشید.

شما می‌توانید با ساخت سایت اینترنتی داروخانه‌ی خود و فروش محصولات بهداشتی و دارو‌های بدون نسخه به صورت قانونی سود زیادی را کسب کنید. در ادامه شما را با مبحث سود فروش دارو بیشتر آشنا می‌کنیم.

دارو‌خانه‌ی آنلاین چقدر سود دارد؟

سود فروش داروخانه‌ی آنلاین
۹۰ درصد هزینه‌ی راه‌اندازی داروخانه به خرید پروانه‌ی کسب اختصاص دارد. برای آنکه مبلغ بسیاری را صرفه جویی کنید با ساخت سایت فروشگاهی داروخانه می‌توانید حتی در خانه‌ی خود نیز لوازم بهداشتی و دارو‌های بدون نسخه را بفروشید. واردات لوازم آرایشی بهداشتی به ایران تقریبا ۲.۱ میلیارد دلار برآورد شده که رقمی بسیار بالاست و شما می‌توانید در این رقم سهیم باشید. 
به ازای هر ۴۵۰۰ نفر در ایران یک داروخانه‌ی حضوری وجود دارد. ولی به نسبت کاربران بی‌اندازه‌ی اینترنت فکر می‌کنید چند داروخانه موجود است؟ ساخت فروشگاه اینترنتی داروخانه بر بستری مثل سازیتو به شما این امکان را می‌دهد تا فروش خود را در بازاری کم رقیب به شدت افزایش دهید.
سود حدودی در یک داروخانه‌ی حضوری ۳۵ الی ۴۰ میلیون تومان است. ولی با راه‌اندازی داروخانه‌ی انلاین با توجه به اینکه شما هزینه زیادی را صرف حقوق دادن به پرسنل و اجاره مکان و… نمی‌کنید، سود شما به مراتب بیشتر خواهد بود.

هزینه‌ی اولیه ساخت دارو‌خانه‌ی آنلاین

ساخت دارو‌خانه‌ی آنلاین
هزینه اولیه زیادی که داروخانه‌ها پرداخت می‌کنند حق مجوز است که برای داروخانه‌ی حضوری است. برای داروخانه‌های آنلاین شما مبلغی را برای مجوز هزینه نمی‌کنید و عملا برای این منظور زیاد به دردسر نمی‌افتید. از آنجا که تاسیس یک داروخانه‌ی آنلاین نیاز به مجوز ندارد، شما فقط هزینه‌های اولیه‌ی تهیه‌ی دارو و لوازم بهداشتی را پرداخت خواهید کرد. برای تهیه اولیه دارو‌های یک داروخانه به طور متوسط ۲۵۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان نیاز است که در مقابل سود زیاد سفارش فروشگاه اینترنتی مبلغی معقول به نظر می‌رسد.

تامین کننده‌ی لوازم بهداشتی و دارو را پیدا کنیم

ساخت سایت فروشگاهی داروخانه
تامین دارو و لوازم بهداشتی برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی داروخانه مستلزم ارتباط گیری با پخش‌های دارو در سراسر کشور است. در ادامه چند پخش معروف را به شما معرفی می‌کنیم. داشتن تامین‌کننده‌های مناسب شما را در مسیر فروش‌تان بیش از پیش کمک می‌کند. خرید عمده‌ی دارو با قیمت مناسب می‌تواند حاشیه‌ی سود شما را در ساخت فروشگاه اینترنتی داروخانه افزایش می‌دهد. برا راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی داروخانه‌ی خود می‌توانید با مقایسه‌ی قیمت‌ها در پخش‌های مختلف دارو، محصولات مورد نظر خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید.

شرکت پخش فردوس


شرکت پخش فردوس با ۷۶۸ نفر نیروی انسانی متخصص و با تجربه، ۴۷۰۰۰ متر مربع انبار، بیش از ۷۰۰۰ متر مربع فضای اداری، ۱۹ مرکز توزیع دارو ،۸ دفتر فروش و استفاده از ۱۴۹ دستگاه خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک به صورت شبانه روزی مشغول تامین دارو و لوازم بهداشتی برای داروخانه‌ها و مراکز درمانی در سراسر کشور هستند.
 

شرکت بهستان پخش


شرکت بهستان پخش در آذر ۱۳۸۵ با هدف توزیع دارو و مکمل‌های ورزشی در سراسر کشور آغاز به کار نمود و اینک بیش از ۶۰۰ قلم دارو و مکمل‌های غذایی از شرکت‌های معتبر خارجی و ایرانی را در سبد خود دارد. و آماده‌ی تامین نیاز‌های شما برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی داروخانه شماست.


شرکت پخش طب نوین


شرکت پخش طب نوین، یکی از فعالان در حوزه سلامتی می‌باشد که با کادر حرفه‌ای و با تجربه خود، بصورت تخصصی در زمینه‌های تولید، واردات و توزیع دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل‌های غذایی مشغول به فعالیت بوده است. شرکت پخش سراسری تجهیزگران طب نوین (سهامی خاص) در سال ۱۳۷۹ مجوز‌های خود را در زمینه‌ی توزیع داروهای انسانی، مکمل‌های دارویی، غذایی و تجهیزات پزشکی دریافت کرد. این شرکت همچنین توزیع لوازم آرایشی بهداشتی را نیز از سال ۹۲ آغاز کرده است.
 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم بهداشتی و دارویی با سازیتو

راه‌اندازی سایت فروشگاهی داروخانه با سازیتو
در دنیای تجارت الکترونیک امروز شما نیز باید به روز باشید. آخرین نسل از تجارت الکترونیک ساخت سایت فروشگاهی داروخانه و لوازم بهداشتی با پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز است. شما در این پلتفرم‌ها به سادگی می‌توانید با کمترین نیاز به داشتن دانش فنی فروشگاه اینترنتی خود را با چند کلیک بسازید. بزرگترین پلتفرم فروشگاه‌ساز در ایران که به صورت تخصصی فروشگاه اینترنتی برای مشتریان خود می‌سازد فروشگاه‌ساز سازیتو است. 

چرا سازیتو را برای ساخت داروخانه‌ی آنلاین انتخاب کنیم؟


امکاناتی که سازیتو برای شما ارائه می‌کند می‌تواند تمام آن‌چه که از یک سایت آنلاین انتظار دارید را برآورده کند. این را باید در نظر گرفت که هر پلتفرم برای یک نوع از کسب و کار می‌تواند مناسب باشد. در ادامه بیشتر از مزیت‌های سازیتو برایتان بیان می‌کنیم.
 

مدیریت محصولات
طبیعی است که قیمت بسیاری از محصولات شما وابسته به دلار باشد. اجناس وابسته به دلار ممکن است هر روز دچار تغییر قیمت شوند. امکان آپدیت گروهی به فروشندگان دارو و لوازم بهداشتی این امکان را می‌دهد تا به راحتی تمام محصولات یا بخشی از آن‌ها را به صورت گروهی قیمت گذاری کنند. یا موجودی و عدم موجودی آن‌ها را در لیست محصولات اعمال کنند.
یکی دیگر از بخش‌های سازیتو که در طراحی فروشگاه اینترنتی داروخانه به درد شما می‌خورد، امکان استفاده از تنوع محصول‌هاست. به عنوان مثال شما می‌توانید بر اساس اسانس‌ها مختلفی که یک کرم دارد، انواع متنوعی از محصول را قرار دهید تا مشتریان با توجه به علاقه‌ی خود بوی دلخواهشان را انتخاب کنند.
یک امکان دیگر که به شما امکان شخصی‌سازی سفارش مشتریان را می‌دهد، قابلیت فرم محصول است که برای شما این قابلیت را به وجود می‌آورد که اطلاعات اضافی را از مشتریان خود دریافت کنید. به عنوان مثال ثبت شماره نسخه و یا میزان نیاز به دارو، علائم و یا حتی شرح حال بیمار برای دریافت دارو‌های بدون نسخه. 

سئو و وبلاگ
افراد بسیاری برای دانستن خاصیت دارو‌ها، موارد مصرفشان و حتی خرید آن‌ها در گوگل جست و جو می‌کنند. ساخت سایت فروشگاهی داروخانه با توجه به این موارد و ثبت کردن توضیحات لازم برای لوازم بهداشتی و دارو ها می‌توانید سایت شما را در نتایج گوگل بالا‌ بیاورد و کاربران با جست و جو در مورد دارو‌ها و لوازم آرایشی به سایت شما برسند.
همچنین شما با نوشتن در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی در وبلاگ خود می‌توانید در سئو رشد بیشتری را تجربه کنید چرا که دانستن در مورد دارو‌ها و لوازم بهداشتی از نیاز‌های روزمره‌ی بسیاری از مردم است.

در گوشی‌ها باشید
یکی از مزیت‌های سازیتو نسبت به سایر فروشگاه‌ساز‌ها واکنشگرا بودن سایت برای گوشی و تبلت است. سایت‌های سازیتو به صورت کامل و درست در گوشی موبایل نمایش داده می‌شوند. زیبا دیده‌شدن سایت شما در گوشی‌ها باعث دیده‌شدن بیشتر صفحات شما می‌شود چرا که موبایل دوست همیشگی انسان‌های امروز است. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی داروخانه و لوازم بهداشتی با سازیتو به شما این امکان را می‌دهد تا در گوشی‌ها نیز به خوبی دیده‌شوید.
دیگر ویژگی سازیتو که می‌تواند برای شما بهترین بازده را داشته باشد. اپلیکیشن موبایل برای سایت شماست. کاربران می‌توانند PWA سایت شما را به راحتی دانلود کنند و در گوشی خود ذخیره کنند. همین امر باعث می‌شود که افراد زیادی اپلیکیشن سایت شما را در گوشی خود ذخیره کنند و هر زمان نیاز به دارو و لوازم بهداشتی داشته باشند به شما مراجعه کنند و محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند. طراحی فروشگاه اینترنتی داروخانه در پلتفرم سازیتو ساده است و شما سایتی زیبا را در تلفن همراه مشتریان خود خواهید داشت.

ارسال ایمیل و اس ام اس
در سفارش سایت فروشگاهی داروخانه در سازیتو، به محض ثبت سفارش ایمیل و اس ام اسی به خریدار و فروشنده ارسال می‌شود که وضعیت ثبت سفارش را مشخص می‌کند. به این شکل هم خریدار و هم متصدی داروخانه به سرعت از سفارش آگاه می‌شود و با ارسال سریع آن به مشتری می‌تواند نیاز سریع خریدار به دارو یا لوازم بهداشتی را برطرف کند.

تحویل سریع با الو‌پیک
یکی از ملزومات راه‌اندازی سایت اینترنتی داروخانه داشتن امکان ارسال سریع است. شما با اتصال سایت خود به الو‌پیک می‌توانید به راحتی به محض دریافت سفارش، آن را آماده کرده و به پیک تحویل دهید. این امکان رغبت بیشتری در خریداران برای خرید اینترنتی از شما ایجاد می‌کند تا بتوانند به سرعت محصول مورد‌نیاز خود را تامین کنند.

نمونه طراحی سایت فروشگاهی داروخانه با سازیتو


در این بخش شما می‌توانید ببینید که رقبایتان پا را از فکر فراتر گذاشته‌اند و داروخانه‌ی آنلاین خود را تاسیس کرده‌اند. شما نیز می‌توانید همین حالا ساخت داروخانه ی آنلاین خود را شروع کنید.

هیوا تامین

سفارش سایت فروشگاهی داروخانه
نتیجه‌گیری


راه‌اندازی سایت فروشگاهی داروخانه یکی از بهترین راه‌ها برای بودن در سبد خرید روزمره‌ی بسیاری از بیماران است. شما می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی دارو‌خانه شما می‌توانید با کمترین هزینه کانالی جدید برای مشتریان خود ایجاد کنید تا فروش بیشتری داشته باشید. قیمت سایت فروشگاهی نسبت به سودی که فروشندگان از داشتن آن و از دیده شدن برند خود می‌برند، هزینه‌ای ناچیز است. پس دست به کار شوید و همین حالا سایت فروشگاهی دارو‌خانه‌ی خود را بسازید.