زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

راه اندازی عطاری آنلاین

راه اندازی عطاری آنلاین

برای راه‌اندازی عطاری آنلاین به چه نکاتی باید توجه کرد؟ چه محصولاتی پرفروش‌تر و محبوب‌تر هستند؟ درآمد فروش عطاری چقدر است؟ برای فروشگاه اینترنتی‌تان به چه میزان سرمایه اولیه نیاز دارید؟ برای پاسخ به این سوال‌ها مقاله را تا انتها بخوانید.


اگر شما هم به طب سنتی علاقه دارید شاید راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطاری شغل ایده‌آل شما باشد. اگر دقت کرده باشید در سال‌های اخیر افراد بسیاری به سمت زندگی سالم، گیاه‌خواری و به طور کلی دوری از مواد شیمیایی روی آورند. در همین راستا تعداد آنلاین‌شاپ‌های فروش گیاهان دارویی افزایش پیدا کردند. حال این موضوع با خرید اینترنتی درآمیخته شده و افراد در موتورهای جستجو به دنبال خواص گیاهان دارویی و خرید آن می‌گردند.
راه‌اندازی عطاری آنلاین‌‌، با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لباس، زیورآلات‌، لوازم خانگی و… متفاوت است. فروش محصولات عطاری یکی از شغل‌هایی است که علاقه در آن بسیار اهمیت دارد و باید حتما زمانی را صرف مطالعه درباره‌ی انواع گیاهان دارویی کنید. در بازار فروش اینترنتی محصولات عطاری‌‌، خیالتان بابت پیشرفت کسب و کارتان راحت باشد. در حال حاضر در این بازار رقابت زیادی وجود ندارد و کسب و کارها با سرعت رشد می‌کنند. علاوه بر آن، راه‌اندازی این شغل نیازمند سرمایه اولیه‌ی زیادی نیست. در ادامه به تمامی جنبه‌های مهم برای راه‌اندازی عطاری آنلاین می‌پردازیم تا از چالش‌های این مسیر آگاه باشید و مسیر بدون دغدغه‌تری را پیش بگیرید.

سرمایه‌ی مورد نیاز برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطاری

سرمایه‌ی مورد نیاز برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطاری

اصلی‌ترین وجه تمایز کسب و کارهای اینترنتی با کسب و کارهای سنتی، میزان سرمایه اولیه‌ی مورد نیازشان است. هرچند شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه بابت اجاره محل کار، نیروی کار، هزینه‌ی آب و برق و… ندارید اما قطعا راه‌اندازی عطاری آنلاین نیز هزینه‌های مربوط به خود را دارد.
بر اساس برآوردهای اصورت گرفته،‌ برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطاری  به ۲ الی ۷ میلیون تومان سرمایه‌ی اولیه نیاز دارید. این هزینه شامل خرید محصولات، بسته‌بندی، آسیاب و ترازو (در صورت نیاز)، راه‌اندازی سایت فروشگاهی و… است. در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عطاری بخشی از هزینه‌های شما ثابت و برخی متغیر هستند. به گفته‌ی افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، سود حاصل از فروش گیاهان دارویی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است. که سود خوب و قابل توجهی به نظر می‌رسد. همچنین محصولات عطاری به گونه‌ای هستند که فاسد نمی‌شوند بنابراین بدون دغدغه‌ی تاریخ انقضای محصولات و از بین رفتن‌شان، می‌توانید بر فروش‌تان تمرکز کنید.

مزایای فروشگاه اینترنتی عطاری

مزایای فروشگاه اینترنتی عطاری

  • فروش عطاری کار تخصصی نیست و شما با داشتن علاقه و اشتیاق به یادگیری، به راحتی می‌توانید اطلاعاتی درباره‌ی گیاهان دارویی کسب کنید.
  • فروشگاه اینترنتی عطاری حاشیه سود بسیاری خوبی دارد.
  • محصولات عطاری همیشه پرطرفدار هستند.
  • رقابت کمی در این بازار وجود دارد.
  • محصولات عطاری تاریخ انقضا ندارند و نگرانی بابت از دست رفتن سرمایه‌تان نخواهید داشت.
  • راه‌اندازی عطاری آنلاین‌‌، نیاز به سرمایه‌ی بالا ندارد.
  • بدون محدودیت زمان می‌توانید محصولات‌تان را بفروشید. حتی در ساعاتی که مراجعه به عطاری سخت است.
  • افراد می‌توانند هرچقدر که خواستند زمان صرف کنند و خواص گیاهان مختلف، نحوه مصرف، میزان استفاده و عوارض آن را مطالعه کرده و از شما خرید کنند.
  • افراد دیگر دغدغه‌ی ساعت‌ها رانندگی و ماندن در ترافیک را ندارند.
  • نیازی نیست بهترین مغازه در بازار اصلی شهر را برای فروش محصولات‌تان پیدا کنید. بدون محدودیت مکانی می‌توانید محصولات‌تان را بفروشید و افراد از هر کجا می‌توانند از شما خرید کنند.

راه‌های فروش اینترنتی محصولات عطاری

راه‌های فروش اینترنتی محصولات عطاری

پلتفرم‌های مخلتفی وجود دارد که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید محصولات‌تان را بفروشیید اما بهترین راه فروش محصولات عطاری آنلاین چیست؟ افراد در کدام یک از کانال‌های بازاریابی به دنبال محصولات عطاری می‌گردند؟

فروش از طریق اینستاگرام

قطعا متوجه‌ی تعداد زیاد آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی شده‌اید. بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از بستر اینستاگرام فعالیت خود را شروع کردند و به دلیل اولین بودن در حوزه‌ی کاری‌شان بسیار طرفدار پیدا کردند. پس از مدتی به علت افزایش سفارشات اقدام به فروش در سایت فروشگاهی یا فروش حضوری کردند. اما فروش در اینستاگرام همیشه اولین گزینه‌ای است که به ذهن افراد می‌رسد. اینستاگرام بستری رایگان با مخاطب‌های متنوع است که با کمی صبوری و خلاقیت می‌توانید در آنجا به موفقیت برسید. اما آیا با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده برای اینستاگرام همچنان فروش از طریق اینستاگرام بهترین گزینه است؟ برای رسیدن به جواب این سوال کافی است برنامه‌ریزی‌هایی که برای راه‌اندازی عطاری آنلاین خود انجام داده‌اید را بررسی کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که فقط روی یکی از کانال‌های بازاریابی تمرکز نکنید و برای فروش محصولات‌تان روش ‌های مختلف را پیش بگیرید. اینستاگرام قطعا یکی از بهترین روش‌های فروش اینترنتی محصولات عطاری است اما کافی نیست.

فروش در مارکت پلیس‌ها

مارکت پلیس‌ها بازارهای آنلاینی هستند که شما را نسبت به راه‌اندازی سایت فروشگاهی بی‌نیاز می‌کنند. مارکت پلیس‌ها مانند دیگر پلتفرم‌ها مزایا و معایب خود را دارند، در این بخش از مقاله قرار است نگاهی بیندازیم به نکاتی درباره‌ی مارکت پلیس‌ها که کمتر به آن‌ها توجه شده است. اصلی‌ترین نکته رقابتی است که در این فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد. وقتی مخاطبان در مارکت پلیس‌ها محصولی را جستجو می‌کنند، صدها فروشنده به آن‌ها نشان داده می‌شود و احتمالا بر اساس قیمت و نظر کاربران محصول مورد نظرشن را انتخاب می‌کنند. یا اگر خوش‌شانس باشید و محصول شما اولین نتیجه باشد، بدون بررسی اولین فروشنده را انتخاب می‌کنند. به دلیل این رقابت به وجود آمده، فروشگاه‌های اینترنتی در مارکت پلیس‌ها حاشیه سود پایینی دارند. علاوه بر آن بخشی از درآمدتان به عنوان کمیسیون به آن شرکت تعلق می‌گیرد.
و مهم‌ترین نکته این است که شما در مارکت پلیس‌ها امکان بازاریابی و تبلیغ محصولات‌تان را ندارید. بنابراین اگر به دنبال ایجاد آگاهی از برندتان هستید، استفاده از مارکت پلیس انتخاب نادرستی است.

ساخت فروشگاه اینترنتی عطاری

ساخت سایت فروشگاهی اصلی‌ترین کاری است که برای راه‌اندازی عطاری آنلاین به آن احتیاج دارید. از طریق فروشگاه اینترنتی عطاری می‌توانید محصولات‌تان را بارگذاری کرده و اخبار جدید را از طریق ایمیل و اس ام اس به مخاطبان خود اطلاع دهید.
سایت فروشگاهی بدون محدودیت مکان و زمان محصولات‌تان را می‌فروشد، همچنین با کار کردن روی سئو سایت‌تان می‌توانید در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو قرار بگیرید تا مخاطبان وقتی به دنبال فروشگاه اینترنتی عطاری هستند کسب و کار اینترنتی شما را مشاهده کنند.
در حال حاضر طراحی سایت فروشگاهی عطاری آنلاین کار پیچیده و زمان‌بری نیست. به راحتی با فروشگاه‌ساز سازیتو می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. در فروشگاه اینترنتی نیازی نیست حاشیه سودتان را پایین بیاورید یا به فکر رقابت نزدیک با دیگر فروشنده‌ها باشید. به راحتی از طریق سایت فروشگاهی می‌توانید برندینگ کسب و کارتان را انجام دهید.
با ساخت فروشگاه اینترنتی عطاری می‌توانید به افزایش فروش و جذب مشتری جدید برسید. به طور کلی بسیاری از دغدغه‌های‌تان بابت ثبت سفارش، آماده‌سازی و ارسال محصول به پایان می‌رسد.

امکانات مورد نیاز سایت فروشگاهی عطاری

امکانات مورد نیاز سایت فروشگاهی عطاری

سایت فروشگاهی هر کسب و کار با دیگری متفاوت است و امکانات مربوط به خودش را نیاز دارد. همانطور که یک فروشگاه پوشاک نیاز به آینه‌های بیشتری دارد ولی در یک گلفروشی نور بااهمیت‌تر است. اما برای راه‌اندازی عطاری آنلاین به چه امکاناتی احتیاج دارید؟

دسته‌بندی محصولات 

قابلیت دسته‌بندی در عطاری آنلاین مانند قفسه‌های یک فروشگاه عطاری است. در فروشگاه اینترنتی عطاری بهتر است محصولات دسته‌بندی شده باشند تا مخاطب‌ها به راحتی بتوانند محصول مورد نظرشان را پیدا کنند. برای مثال می‌توانید دسته‌بندی دمنوش‌های آرامش یا ادویه بگذارید و آنجا محصولات مربوط به هرکدام را اضافه کنید. هر چه محصولات شما مرتب‌تر و دسترسی آسان‌تر باشد، مشتری‌های بیشتری جذب فروشگاه اینترنتی‌تان می‌شوند.
قابلیت ایجاد دسته‌بندی فقط محدود به دسته‌بندی محصولات نیست، شما باید یک دسته‌بندی برای صفحه‌ی درباره ما، وبلاگ و صفحه‌ی تماس با ما در نظر بگیرید.

جستجوی محصولات

تمامی دسترسی‌های سایت‌تان باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که مسیر مشتری برای رسیدن به محصول مورد نظرش در کوتاه‌ترین زمان اتفاق بیفتد. انتخاب اسم محصولات در این مورد بسیار به شما کمک می‌کند. برخی از صاحبان کسب و کار به جای نوشتن اسم اصلی محصولات عطاری، کد آن را می‌نویسند یا اسم‌های دیگری جایگزین می‌کنند. پیشنهاد ما به شما این است که اسم محصولات عطاری آنلاین خود را کامل و دقیق بنویسید و در صورت نیاز پس از آن کد محصول را اضافه کنید. در چنین شرایطی برای مثال اگر مخاطب کلمه‌ی «بابونه» را در سایت‌تان جستجو کند سریعا به محصول مورد نظر خود می‌رسد.

درگاه پرداخت امن

اصولا افرادی که کسب و کار اینترنتی خود را از اینستاگرام شروع کردند، پس از گذشت مدتی با چالش فیش‌های جعلی یا افرادی که پرداخت هزینه‌‌ی سفارش را فراموش می‌کردند مواجه شدند. درگاه پرداخت سایت فروشگاهی دغدغه‌ی این موضوع را کاهش می‌دهد. سایت‌های فروشگاهی سازیتو ۱۷ درگاه پرداخت متنوع شامل: زرین‌پال، پی‌پینگ، آسان‌پرداخت، به‌پرداخت، بانک پارسیان، آپ، پرداخت در محل، کارت به کارت و… دارد که امکان پرداختی امن و حرفه‌ای را برای فروشگاه اینترنتی عطاری شما فراهم می‌کند. مشتریان به سادگی می‌توانند وارد سایت‌تان شده و هزینه‌ی سفارش‌شان را از طریق یکی از درگاه‌هایی که برای سایت فروشگاهی‌تان فعال کردید، پرداخت کنند.

طراحی کاربر پسند و ریسپانسیو

ریسپانسیو بودن سایت به این معناست که سایت شما در تمامی دستگاه‌ها مانند گوشی، تبلت و لپ‌تاپ به درستی دیده شود و نظم صفحات آن بهم نریزد. ریسپانسیو بودن نه تنها به سئو سایت شما کمک می‌کند بلکه باعث افزایش اعتماد مشتری می‌شود. هرچه فروشگاه اینترنتی عطاری شما حرفه‌ای‌تر باشد، مخاطب‌های بیشتری جذب آن می‌شوند.

هزینه طراحی سایت عطاری آنلاین

هزینه طراحی سایت عطاری آنلاین

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، برای طراحی فروشگاه اینترنتی عطاری باید هزینه‌ای را کنار بگذارید اما دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌ی زیاد و سرسام‌آور برای طراحی سایت فروشگاهی نیست. با فروشگاه‌ساز سازیتو می‌توانید در کمتر از ۷ روز بدون نیاز به دانش فنی فروشگاه اینترنتی عطاری خود را راه‌اندازی کنید. پرداخت هزینه‌ی طراحی سایت فروشگاهی در سازیتو براساس ۳ پلن پایه، حرفه‌ای و پیشرفته و میزان امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، محاسبه می‌شود. همچنین تمامی سایت‌های فروشگاهی سازیتو بر اساس استراتژی‌های سئو طراحی شده‌اند تا سایت فروشگاهی عطاری آنلاین شما همیشه اولین باشد.
برای طراحی سایت فروشگاهی خود نگران خرید دامنه و هست نباشید، تمام این امکانات از پیش برای شما فراهم شده تا شما روی فروش‌تان تمرکز کنید.

تاثیر سئو بر فروشگاه اینترنتی عطاری

تاثیر سئو بر فروشگاه اینترنتی عطاری

سئو به سایت فروشگاهی شما کمک می‌کند تا در جستجوهای مربوط به حوزه‌ی کاری‌تان، فروشگاه اینترنتی شما در اولین نتایج به مخاطبان نشان داده شود. هرچه افراد بیشتری از سایت شما بازدید و خرید کنند، رتبه‌ی بهتری در گوگل خواهید کرد. سئو یکی از کم‌خرج‌ترین راه‌های تبلیغات است. بدون آنکه مبلغی پرداخت کنید، با منتشر کردن محتوای سئو شده می‌توانید جایگاه خوبی در صفحات موتورهای جستجو بگیرید و مشتری‌های بیشتری جذب کنید.
وجود صفحه‌ی وبلاگ یکی دیگر از مسائلی است که به دیده شدن سایت شما کمک می‌کند، مخاطب‌های بسیاری به دنبال جستجو درباره‌ی خواص گیاهان دارویی در اینترنت هستند، در صورتی که مقاله‌های سایت‌تان را بر اساس دستورات سئو بنویسید قطعا مطالب‌تان بازدید خوبی خواهند گرفت و پس از آن، افراد ترجیح می‌دهند خریدشان را از سایت شما انجام دهند. به یاد داشته باشید که محتوای مقاله‌هایتان را کاملا صادقانه و بر اساس واقعیت بنویسید. بسیاری از افراد از گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند بنابراین شغل شما ارتباط مستقیم با جان افراد دارد.
به طور کلی سئو فروشگاهی اینترنتی عطاری باید کلمات کلیدی پربازدید این حوزه را پوشش دهد و در اکثر کلمات کلیدی، سایت شما را به مخاطبان نشان دهد.

پرفروش‌ترین محصولات در عطاری آنلاین

پرفروش‌ترین محصولات در عطاری آنلاین

پس از آنکه با برخی از صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی عطاری صحبت کردیم، نظر آن‌ها درباره‌ی راه‌اندازی عطاری آنلاین این بود که اگر فردی قصد فروش محصولات عطاری را دارد در ابتدا باید درباره‌ی مواردی مانند، شناخت گیاهان دارویی، ارزش غذای آن‌ها، نحوه‌ی مصرفشان و… اطلاعاتی داشته باشند.
در ادامه اشاره کردند پرفروش‌ترین محصولات فروشگاه اینترنتی عطاری شامل گل‌گاوزبان، سنبل‌الطیب، خاکشیر، کاسنی، آویشن، پنیرک، گل بنفشه، دارچین و زنجبیل است. این محصولات را در ابتدای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خود می‌توانید از عطاری‌هایی که در سطح شهر هستند، تامین کنید و پس از مدتی که مشتریان بیشتری جذب کسب و کارتان شدند، محصولات را به صورت عمده دریافت کنید.

نمونه فروشگاه اینترنتی عطاری‌: آدان‌لند

نمونه فروشگاه اینترنتی عطاری‌: آدان‌لند

فروشگاه اینترنتی آدان‌لند یکی از بهترین فروشگاه‌های عطاری آنلاین است. این فروشگاه انواع گیاهان دارویی و ادویه‌ها را در بسته‌بندی‌های مخصوص به خود می‌فروشد. در مقاله‌ای جداگانه چالش‌های مسیر این فروشگاه اینترنتی عطاری را بررسی کردیم. داستان کارآفرینی فروشگاه اینترنتی آدان‌لند.

همانطور که این کارآفرین موفق اشاره کرد، در مسیر راه‌اندازی برند خود، با چالش‌های بسیاری برخورد کردند اما با کمی صبر و حوصله تمام این مسیر را به‌خوبی پشت سر گذاشتند. علاوه بر آن با ساخت سایت فروشگاهی بسیاری از مشکلات فروشگاه اینترنتی‌شان را حل کردند. با کمی جستجو متوجه خواهید شد که این فروشگاه اینترنتی، در حال حاضر جز موفق‌ترین کسب و کارها در حوزه‌ی خودش است. به گفته‌ی مژگان حیدری عزیز:

از نتایج مهم ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو، این بود که وقتمون خیلی آزاد شد. ما در طول روز، زمان زیادی برای اعلام موجودی، اعلام قیمت، فاکتور دادن و بررسی فیش‌های واریزی می‌گذاشتیم اما  با ساخت فروشگاه اینترنتی همه‌ی این موارد با وجود سایت فروشگاهی محو شد و خیلی در زمان ما صرفه‌جویی کرد. به طوری که ما خیلی راحت رو کارهای دیگه‌ی کسب و کارمون تمرکز کردیم.

نتیجه‌گیری

با راه‌اندازی عطاری آنلاین می‌توانید به افراد در مسیر رسیدن به زندگی سالم کمک کنید. سازیتو در کنار شماست تا با کمترین دغدغه سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید و به درآمد برسید. قطعا تمامی کسب و کارهای موفق در مسیر خود چالش‌های بسیاری را از سر گذراندند اما با انتخاب‌های درست و درس گرفتن از آن‌ها در این مسیر به موفقیت رسیدند. سازیتو در کنار شماست تا شما هم یکی از ۱۴۸.۰۰۰ کارآفرین موفق باشید.