زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

راهنمای کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری

راهنمای کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی اکسسوری و جواهرات را دارید، با رعایت نکاتی که در این مقاله اشاره شده است به راحتی کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید.


بوتیک‌ها همیشه جذابیت خاصی برای همه‌ی افراد داشته‌اند، کم کم با ورود به عصر دیجیتال، بازارگردی، جای خود را به وب‌گردی داد و مزیت‌های خرید آنلاین باعث شد که تمام دارندگان فروشگاه‌های فیزیکی به فکر ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌ باشند. یکی از حوزه‌های صنعت مد و فشن که از محبوبیت خاصی برخوردار است، فروش جواهرات و اکسسوری است که علاوه بر محبوبیت از میزان فروش قابل توجهی برخوردار است. اگر به دنبال ‌راه‌اندازی کسب و کار آنلاین‌ در یک حوزه جذاب و پر سود هستید، ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اکسسوری و جواهرات، انتخاب مناسبی است.

محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید

طراحی سایت فروشگاهی اکسسوری

بازار فروش جواهرات و اکسسوری بسیار گسترده است و فعالیت هم‌زمان در همه‌ی حوزه‌های آن تقریباً کاری غیر ممکن است. به جای فعالیت در همه حوزه‌ها و فروش انواع و اقسام محصولات، بهتر است فروش محصولی را آغاز کنید که ابتدا از نکات زیر برخوردار است:

  • محصولی را به فروش برسانید که منحصر به فرد است و از محصولات دیگر رقبا، متمایز است.
  • محصول ‌نیچی‌ را انتخاب کنید که به فروش آن علاقه دارید.
  • با بررسی بازار و رقبا، محصولی را به فروش برسانید که پتانسیل فروش بیش‌تر را داشته باشد.
  • محصولاتی را به فروش برسانید که از یک دسته و گروه هستند.

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

ساخت فروشگاه اینترنتی اکسسوری

هیچ محصولی پتانسیل بالقوه فروخته‌شدن به گروه‌های مختلف مشتریان را ندارد؛ پس اگر فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری خود را با هدف فروش یک محصول خاص به همه افراد، راه‌اندازی می‌کنید؛ توقع محبوبیت و فروش آن محصول را در میان گروه‌های مختلف مشتریان نباید داشته باشید. بهترین راه‌ حل برای تشخیص علایق گروه‌های مختلف مشتریان، بررسی دموگرافیک آن‌ها و نحوه رفتار آن‌ها در کانال‌های ارتباطی مختلف مثل شبکه‌های اجتماعی و... است.

با بررسی و تشخیص مشتریان، چندین گروه خاص را مورد هدف قرار دهید و محصولاتی متناسب با آن‌ها را به فروش برسانید. با این روش گروه مشتریان خود را تبدیل به مشتریان وفادار خود کرده‌اید و آن‌ها به دسته مشتریانی تبدیل شده‌اند که کسب و کار اینترنتی شما را به دیگر افراد معرفی می‌کنند.

برنامه کسب و کار خود را بچینید

طراحی فروشگاه اینترنتی اکسسوری و جواهرات

با مطمئن شدن از نوع محصولی که می‌خواهید بفروش برسانید و تعیین مخاطبان هدف، نوبت آن است که طرح کسب و کار خود را بچینید. یک طرح کسب و کار عالی چیزی فراتر از صرفاً فروختن محصول است. برنامه کسب و کار، همان چیزی است که می‌تواند شما را به اهداف کسب و کار خود برساند.
 برای طراحی یک برنامه کسب و کار برای فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری تان، ابتدا با تحقیق و بررسی در بازار شروع کنید. رقبای خود را بررسی کنید و لیستی از محصولاتی که به مشتریان ارائه می‌دهند تهیه کنید و با لیست محصولات خود مقایسه کنید. نقاط اشتراک و تمایز خود را با رقبا در قیمت، نوع، محصول، ویژگی‌های سایت و دیگر موارد موجود در فروشگاه اینترنتی را مورد بررسی قرار دهید و نقاط ضعف خود را با مرور زمان بهبود دهید.
از دیگر مواردی که در طراحی سایت فروشگاهی جواهرات و اکسسوری باید انجام دهید، تحلیل سئو رقبای خود و تحقیق کلمات کلیدی فروشگاه‌های اینترنتی است که با توجه به این بررسی‌ها، لیست کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید.
بازار محصولات خود را بسنجید و از پتانسیل‌های احتمالی آن باخبر باشید. آیا بازار کافی برای محصول مورد نظر شما وجود دارد؟ آیا بازار این محصول اشباع شده است؟ آیا رشد و پیشرفتی در ارائه این محصول وجود دارد؟ با یافتن پاسخ اینگونه سوالات، درک مناسبی از محصول خود بیابید و از موفقیت و شکست‌های احتمالی آن باخبر باشید.

تامین کننده بیابید

ساخت سایت فروشگاهی اکسسوری

اقلام مورد نیاز خود را متناسب با بودجه خود تهیه کنید.حتی اگر خودتان تولید کننده محصولات‌تان نیز باشید، حتماً به یک تامین کننده که متریال اولیه را از آن تهیه کنید نیاز دارید. اگر محصولات را به طور آماده خریداری می‌کنید، در میان تامین کننده‌های مختلفی که در زمینه تهیه جواهرات و اکسسوری فعالیت می‌کنند، تامین کننده‌ای را انتخاب کنید که قیمتی مقرون به صرف و کیفیت مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهد تا شما به راحتی بتوانید با قیمت عمده، محصولات را در تعداد بالا با توجه به بررسی‌هایی که در بازار انجام داده‌اید، تهیه کنید.

هر شهری بورس و بازار عمده فروشان این نوع محصولات را دارد اگر در تهران سکونت دارید یا محصولات خود را از تهران خریداری می‌کنید. بازار فروش بدلیجات و اکسسوری، واقع در بازار بزرگ تهران، مسجد شاه، است که به بازار بزرگ سلطانی شناخته می‌شود که انواع اقسام متریال اولیه مورد نیاز برای ساخت اکسسوری  را می‌توانید تهیه کنید. همچنین اگر اکسسوری‌ها را به صورت آماده خریداری می‌کنید بازار سلطانی مملو از تامین‌کننده‌هایی است که می‌توانید به طور آماده محصولات خود را خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری خود را طراحی کنید

راه اندازی سایت فروشگاهی اکسسوری

اکنون که محصولات خود را تامین کرده‌ید و طرح کسب و کار خود را چیده‌اید، نوبت آن است که بستری آنلاین برای فروش محصولات خود انتخاب کنید. یکی از بهترین کانال‌ها برای فروش محصولات،  فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی استفاده از پلتفرم فروشگاه ساز سازیتو است که به راحتی می‌توانید سایت فروشگاهی خود را تنها در چند دقیقه راه‌اندازی و طراحی کنید.
با طراحی سایت با سازیتو، به راحتی دامنه خود را متصل کنید، قالب مد نظر خود را انتخاب کنید و تمام چیزهایی که یک سایت فروشگاهی به آن احتیاج دارد را اعمال کنید. برای ساخت فروشگاه چند مرحله‌ی ساده زیر را طی کنید:

نام کسب و کار اینترنتی خود را انتخاب کنید

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های راه‌اندازی کسب و کار، انتخاب نام مناسب است که باید ساده و به یاد ماندنی باشد. پس از انتخاب نام، دامنه مشابه آن را در صورت دردسترس بودن از سازیتو تهیه کنید. با تهیه دامنه از سازیتو، دامنه به طور خودکار به فروشگاه اینترنتی شما متصل می‌شود.

قالب مد نظر خود را انتخاب کنید

اولین کاری که با ساخت فروشگاه اینترنتی اکسسوری ممکن است انجام دهید انتخاب یک قالب مناسب است. قالب‌ها در طرح‌های متنوع و با قابلیت شخصی‌سازی در نظر گرفته شده‌اند که می‌توانید صفحات متنوع سایت فروشگاهی خود را تنها با درگ دراپ کردن طراحی کنید.

اضافه کردن محصول

مهم‌ترین دلیلی که عامل تمایز سایت‌های معمولی با سایت فروشگاهی است قابلیت اضافه کردن محصول است. شما به راحتی می‌توانید محصولات خود را با جزئیات کامل در فروشگاه اینترنتی خود وارد کنید و حتی اگر محصولات شما از تنوع و ویژگی‌های بسیاری برخوردار است، با قابلیت تنوع‌بخشی به محصول، می‌توایند آن ویژگی ها را به محصول اضافه کنید.

قابلیت پرداخت

قابلیت پرداخت از دیگر ویژگی‌هایی است که عامل تمایز سایت فروشگاهی با سایت معمولی است. با طراحی فروشگاه اینترنتی اکسسوری و جواهرات، روش‌های پرداخت متعددی برای شما تعریف شده است که بسته به نیاز خود می‌توانید آن را به فروشگاه اینترنتی خود متصل کنید.

ساخت فروشگاه اینترنتی به کمک فروشگاه‌ساز از رایج‌ترین روش‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین است اما در کنار این روش، راه‌ها متعدد دیگری نیز وجود دارد. ما در مقاله«هزینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی » به بررسی کامل این روش‌ها پرداخته‌ایم.
اگر هنوز در انتخاب پلتفرم‌ مناسب برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی شک دارید، مقاله «۲۵ دلیل برای اینکه فروشگاه‌ساز سازیتو را انتخاب کنید» را مطالعه کنید.

محصولات خود را بازاریابی کنید

راه اندازی سایت فروشگاهی اکسسوری

حالا که فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری خود را کامل کرده‌اید، نوبت آن است که بازارایب را آغاز کنید و برند خود را به همه معرفی کنید. برای افزایش آگاهی از برند و بازاریابی کانال‌های متعددی وجود دارد که ما به بررسی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به ابزار‌هایی تبدیل شده‌اند که صرفا برای سرگرمی استفاده نمی‌شوند. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ساخت صفحه برای کسب و کار اینترنتی اکسسوری خود، برندتان را به افراد معرفی کنید و مشتریان بسیاری را از این کانال به سمت سایت فروشگاهی خود سوق دهید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
همچنین سازیتو با قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی این امکان را به شما می‌دهد تا سایت فروشگاهی اکسسوری خود را به اینستاگرام، تلگرام و توییتر متصل کنید.

بازاریابی محتوا

این محتواست که باعث فروش محصولات فروشگاه اینترنتی شما می‌شود پس نباید قدرت یک محتوای خوب را دست کم بگیرید. با نوشتن محتوای مناسب در صفحات مختلف سایت فروشگاهی خود، اطلاعات کافی را در اختیار مشتریان دهید. سازیتو با کامپوننت‌های متنوعی که برای اضافه کردن محتوا به صفحات مختلف در نظر گرفته است، به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی در هر بخشی از سایت خود محتوای متنی و تصویری اضافه کنید. همچنین قابلیت وبلاگ به طور اختصاصی برای تولید محتوای تخصصی برای فروشگاه‌های اینترنتی در نظر گرفته شده است.

سئو

بهینه‌سازی فروشگاه اینترنتی برای موتورهای جستجو، قابلیت دیده‌شدن سایت فروشگاهی‌تان را در موتورهای جستجو فراهم می‌کند.  سازیتو در کنار بهینه‌سازی فروشگاه اینترنتی شما، قابلیت بهینه‌سازی صفحات به طور دستی را برای فروشگاه اینترنتی شما فراهم می‌کند.

نمونه فروشگاه‌های جواهرات و اکسسوری ساخته شده در سازیتو

Pure gallery

فروشگاه اینترنتی اکسسوری پیور

فروشگاه اینترنتی گیپور

فروشگاه اینترنتی اکسسوری گیپور

نتیجه گیری

با توجه به محبوبیت و میزان علاقه افراد به اکسسوری‌ها، ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اکسسوری، انتخابی هوشمندانه ای است که میزان فروش قابل توجهی را به همراه دارد. با انتخاب پلتفرم مناسب، فروشگاه اینترنتی خود را به راحتی راه اندازی کنید و فروش آنلاین را تجربه کنید.