زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

راهنمای کامل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر

راهنمای کامل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر

اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر را دارید، ما در این مقاله از سیر تا پیاز ساخت یک فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر را آموزش داده‌ایم.

در مقاله زیر به بررسی توضیحات زیر پرداخته‌ایم:



لوازم تحریر همیشه همراه همیشگی ما در دوره‌های مختلف زندگی‌مان بوده است. درسته که افراد امروزه برای یادداشت کردن نکات در لحظه از موبایل استفاده میکنند و کمتر پیش می‌آید که دفترچه یادداشت همراه خود داشته باشند، با این حال جایگاه لوازم تحریر و تجربه استفاده از نوشت‌افزار هرگز محبوبیت خود را از دست نمی‌دهد.
اگر به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر هستید، قطعا از سود فروش محصولات لوازم تحریر باخبر هستید، حتی بالا بودن قیمت اقلام، افراد را از خرید این نوع از محصولات منصرف نمی‌کند. اگر هنوز کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، موضوعاتی که در بالا ذکر شده است به شما کمک می‌کند تا به آسانی کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

نام دامنه منحصر به فردی را انتخاب کنید

انتخاب نام دامنه در طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر، انتخاب یک نام مناسب است که باید به‌یاد ماندنی، آسان و مناسب باشد. برای انتخاب یک نام مناسب با تحلیل نام و نام دامنه‌ی رقبای خود در این حوزه شروع کنید. با در نظر گرفتن نتایج آنالیز و تحقیقات، نام مناسب‌تان را با توجه به علایق خود انتخاب کنید.
پس از انتخاب نام مناسب، از دسترس بودن نام دامنه، اطمینان حاصل کنید تا به راحتی بتوانید آن را به ثبت برسانید. اگر می‌خواهید از نکات انتخاب نام دامنه مناسب اطلاعات بیشتری داشته باشید مقاله «انتخاب نام مناسب» را مطالعه کنید.

محصول و مشتریان مورد نظر خود را انتخاب کنید

لیست محصولات در طراحی سایت فروشگاهی لوازم تحریر

یکی از نکاتی که به هنگام راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی باید رعایت کنید، شروع کسب و کار کوچک است و به مرور باید تلاش کنید که کسب و کارتان را توسعه دهید. برای اینکه کسب و کار موفقی داشته باشید، مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید و سعی کنید محصولاتی را ارائه دهید که نیاز این گروه از مشتریان را برطرف می‌کند. انتخاب یک گروه مشخص از محصولات لوازم تحریر با تنوع بالا به کسب و کار آنلاین شما کمک می‌کند تا جایگاه ویژه‌ای در میان سایت‌های فروشگاهی لوازم تحریر داشته باشید و برند خود را در میان رقبا اثبات کنید. برای اینکار نکات زیر را در نظر بگیرید:
نوع محصول خود را مشخص کنید. برای مثال در نظر بگیرید که می‌خواهید چه نوع لوازم تحریری را به فروش برسانید. آیا محصولات شما صرفا نوشت افزار است یا در زمینه‌های تخصصی لوازم تحریر مثل، نقاشی، معماری، مهندسی، گرافیک و… نیز فعالیت میکنید. بهتر است یکی را انتخاب کنید و به طور تخصصی در آن فعالیت کنید.

با انتخاب نوع محصول، گروه مشتریان هدف شما نیز مشخص میشود. برای مثال اگر اقلام رنگ آمیزی و نقاشی به فروش می‌رساند، قشر مشتریان شما نقاش‌ها و افراد علاقمند به نقاشی هستند. در نتیجه باید سلایق این گروه را تشخیص دهید و محصولاتی را ارائه دهید که پاسخگوی نیاز همه ی آن‌ها از مبتدی تا متخصص باشد.

تامین کننده مناسب را پیدا کنید

بین الحرمین و پله نوروز خان بازار عمده لوازم تحریر


پیش از اینکه تامین کننده مناسب خود را پیدا کنید، لیستی از محصولاتی که می‌خواهید انحصارا آن‌ها را به فروش برسانید، تهیه کنید. پس از آن، با تامین کننده‌های مختلف در ارتباط باشید و از تامین کننده‌ای که مناسب‌ترین قیمت را دارد، محصولات لوازم تحریر خود را تهیه کنید.
با جستجو در بازار بزرگ لوازم تحریر شهر خود می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را بیابید یا در صورت امکان از بازار‌های خارج از کشور ، محصول خود را تهیه کنید.

اگر ساکن تهران باشید، قطعا نام آشنای پله نوروزخان در بازار تهران به گوش‌تان خورده است، اگر به دنبال تامین کننده برای تهیه وسایل لوازم تحریرهستید، حتما به این راسته از بازار سر بزنید. یکی از بازارهای عمده تهیه لوازم تحریر، واقع در شهر تهران است. راسته حجره‌ها و پاساژهای لوازم تحریر در بین الحرمین واقع در بازار بزرگ تهران، با وجود تنوع بالا در این زمینه به یکی از معروف ترین بورس‌های لوازم تحریر در کشور شناخته می‌شود. برای تهیه این اقلام میتوانید به بازار سر بزنید یا اگر در دیگر شهر سکونت دارید از طریق تماس تلفنی می‌توانید محصولات خود را با قیمت عمده سفارش دهید.

رقبای خود را آنالیز کنید

آنالیز رقبا در طراحی سایت فروشگاهی لوازم تحریر

با پیشرفت بازار دیجیتال و احساس نیاز، تعداد فروشگاه‌های اینترنتی لوازم تحریر روز به روز در حال افزایش است. اما در میان تعداد کثیر این فروشگاه‌ها، تعداد محدودی هستند که با متمرکز شدن بر بازاریابی آنلاین محصولات خود، پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.
با بررسی و آنالیز فروشگاه‌های اینترنتی لوازم تحریر، موارد فراوانی را می‌توانید در طراحی سایت فروشگاهی خود انجام دهید که ما در اینجا چند نمونه از مهم‌ترین فاکتور‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:


کلمات کلیدی

 از مهم‌ترین موارد ضروری در بررسی فروشگاه‌های اینترنتی در این حوزه، بررسی کلمات کلیدی سایت‌های رقبا است. با بررسی کلمات کلیدی این فروشگاه‌ها، درک مناسبی از رفتار مشتری و کلماتی که به طور معمول مشتریان آن‌ها را در گوگل جستجو می‌کنند بدست خواهید آورد. بهتر است لیستی از این کلمات تهیه کنید و از آن‌ها را در تدوین استراتژی‌های سئو خود استفاده کنید. به کمک ابزارهایی که برای این کار وجود دارد سایت فروشگاهی رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید. ابزارهای آنالیز رقبا:

طراحی سایت فروشگاهی

ظاهر فروشگاه اینترنتی رقبا را مورد بررسی قرار دهید و نقاط قوت و ضعف آ‌ن‌ها را تشخیص دهید و در ‌طراحی فروشگاه آنلاین‌ لوازم تحریری خود، اشتباهات رقیبان را تکرار نکنید و از نقاط قوت آن‌ها در سایت خود استفاده کنید.

محصولات

همانند نکاتی که درباره تهیه محصول در بالا ذکر شده است، لیستی از محصولاتی که رقیبان شما به مشتریان ارائه می‌دهند تهیه کنید و سعی کنید اختلاف در تنوع محصول را به حداقل برسانید و از رقبای خود باز نمانید.

پشتیبانی

یکی از راه‌هایی که باعث حفظ مشتری می‌شود و از ریزش مشتریان وفادار جلوگیری می‌کند، پشتیبانی قابل قبول است. برای آشنایی با روند پشتیبانی خدمات و محصولات رقبای خود، از آن‌ها به طور آزمایشی خرید کنید و با نقاط قوت و ضعف آن‌ها در ارائه خدمات و رضایتمندی مشتریان آشنا شوید. با این کار عامل تمایز خود را با فروشگاه‌های اینترنتی رقبا، پیدا می‌کنید.

قیمت

قیمت‌های محصولات خود را به چند دسته تقسیم کنید و در کنار ارائه قیمت‌های رقابتی، قیمت‌های مقرون به صرفه و گران را نیز قرار دهید. می‌توانید عملکرد مشتریان خود را در زمینه قیمت‌گذاری و استراتژی‌های فروش به این شکل مورد بررسی قرار دهید.

بررسی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دهان به دهان، امروزه ‌عامل اعتماد مشتریان‌ به کسب و کارهای اینترنتی است. پس استفاده از این ابزار قدرتمند را هرگز فراموش نکنید و سعی کنید با به کارگیری ‌بازاریابی درونگرا‌ و بررسی شبکه‌های اجتماعی در اینستاگرام، تلگرام و. محصولات خود را به همه، بهتر از رقبا معرفی کنید.

سایت فروشگاهی خود را طراحی کنید

ساخت سایت فروشگاهی لوازم تحریر

با درک مناسب از رقبا و تکمیل لیست‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر، وقت آن است که فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. راه‌ها و روش‌های متعددی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد که می‌توانید با توجه به معیار‌ها و اهدافی که برای کسب و کار اینترنتی خود تعریف کرده‌اید، یک راه ‌را انتخاب کنید. این روش‌ها شامل:

  • ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر با فروشگاه‌ساز
  • ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر با وردپرس
  • فروش لوازم تحریر در سوشال مدیا و مارکت پلیس
  • ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر به کمک متخصص

هر یک از این روش‌ها از هزینه‌های مختلف، معایب و فوایدی برخوردارند که در مقاله «هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی» به طور کامل توضیح داده‌ایم. با توجه به روش‌های بالا، یکی از ساده‌ترین و به صرفه ترین روش‌ها در طراحی سایت فروشگاهی لوازم تحریر، ساخت فروشگاه اینترنتی به کمک فروشگاه‌ساز است که شما را صاحب یک کسب و کار اینترنتی در کم‌ترین زمان می‌کند. با ساخت فروشگاه اینترنتی در سازیتو بدون اینکه نیازمند خرید هاست جداگانه‌ای باشید با دامنه اختصاصی‌تان می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و در کم‌ترین زمان صاحب یک کسب و کار اینترنتی حرفه‌ای شوید و تا ۱۴ روز به طور رایگان، طراحی سایت فروشگاهی را تجربه کنید.
اگر هنوز مطمئن نیستید چه پلتفرمی را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر انتخاب کنید «مقاله ۲۵ دلیل برای انتخاب فروشگاه ساز سازیتو» را مطالعه کنید.

نمونه فروشگاه‌های لوازم تحریر

اگر قصد ساخت سایت فروشگاهی لوازم تحریر را دارید، با بررسی سایت‌های فروشگاه موفق در این زمینه می‌توانید ایده بگیرید و از نقاط قوت این سایت‌ها در فروشگاه خود استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر جمع و جور

 

فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر جمع وجور

فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر کیوتی نوت پد

 

فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر کیوتی نوت پد

فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر سحر پروداکت

فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر سحر پروداکت

فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر هورجین

فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر هورجین

 

محصولات خود را بازاریابی کنید

مهم‌ترین قسمت راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی که باید درباره آن دانش کافی داشته باشید، بازاریابی و تبلیغات کاربردی محصولات است. با استفاده تولید محتوای مناسب برای مخاطبان هدف، سئو، شبکه‌های اجتماعی و انواع و اقسام تبلیغات، محصولات خود را در کانال‌های متفاوت بازاریابی و تبلیغ کنید.

وبلاگ نویسی و سئو

با توجه به نیاز مخاطبان خود، محتوای مناسب را تولید کرده و آن را برای موتور‌های جستجو بهینه کنید. با بهینه‌سازی محتوا، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کسب و کار اینترنتی خود کنید. با توجه به کامپوننت‌های متن محور متعددی که برای فروشگاه‌های اینترنتی تعریف شده است، شما می‌توانید محتوای سئو شده‌ی خود را به فروشگاه خود اضافه کنید. همچنین با قابلیت وبلاگ‌نویسی، تعامل موثری را با مخاطبان ایجاد کنید.

نتیجه‌گیری

اگر دوست دارید در یک حوزه جذاب، کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و صاحب یک فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر باشید، طراحی سایت فروشگاهی در سازیتو می‌تواند فرایند ساخت سایت را برای شما تسریع و سهولت بخشد. اگر در ساخت فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر خود به کمک نیاز داشتید، تیم پشتیبانی و صفحه آموزش سازیتو در اختیار شما است.