زمان مطالعه ۸ دقیقه

راهنمای کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی (پت شاپ آنلاین)

راهنمای کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی (پت شاپ آنلاین)

علاقه شدید افراد به نگهداری از حیوانات، باعث شده که فروشگاه‌های اینترنتی لوازم حیوانات خانگی بیش از پیش رونق پیدا کنند. ما در این مقاله نکات راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی پت را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

در این مقاله به بررسی کامل موضوعات زیر پرداخته‌ایم:


 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی پت در عین هیجان‌انگیز بودن می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. برای آن دسته افرادی که علاقه بسیاری به حیوانات دارند و قصد ورود به دنیای تجارت الکترونیکی را دارند، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی پت ‌می‌تواند انتخاب بسیار جالب و مناسبی باشد‌.
در چندین سال اخیر، خرید اینترنتی وسایل و اقلام حیوانات خانگی در میان افراد مختلف بسیار محبوب گشته است. برای آن دسته از افرادی که در دنیای خرید و فروش اینترنتی، تازه‌کار هستند، آغاز یک کسب و کار، شاید فرایند دشواری به نظر برسد. اما راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی ساده تر از از آن چیزی است که فکر می‌کنید.
 

محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید

ساخت فروشگاه اینترنتی پت

اولین قدم در راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی پت، انتخاب محصولاتی است که قصد فروش آن‌ها را دارید. تمام کسانی که صاحب پت هستند، راحتی و آسایش حیوان خانگی‌شان بسیار مهم است، با توجه به این اصل، شما هر محصولی که یک حیوان خانگی به آن احتیاج دارد را می‌توانید به فروش برسانید. محصولات در دسته‌بندی‌ها و طبقات مختلفی وجود دارند که به طور اختصاصی و نیچ شده می‌توانید در یکی از آن‌ها فعالیت کنید. در این قسمت، به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

غذا

با ساده‌ترین نیازها می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید، بهترین محصول برای شروع یک کسب و کار اینترنتی پت، فروش غذای حیوانات خانگی است. احتمالاً فروش نیچ و اختصاصی غذای حیوانات خانگی به عنوان اولین نیاز، از سودده‌ترین اقلام و محصولات باشد.  تنها چیزی که صاحبان پت از شما می‌خواهند فروش محصولات غذایی باکیفیت است. با توجه به اینکه هر حیوان خانگی غذای مخصوص خود را دارد، درنتیجه شما می‌توانید غذای حیوان‌های مختلف را در برند‌های متوع تهیه کرده و در بسته‌بندی‌های مختلف به فروش برسانید. 

محل زندگی

از نیاز اولیه که بگذریم به محل زندگی حیوانات خانگی به عنوان دیگر نیاز اساسی خواهیم رسید، معمولاً تنوع این اقلام از حوله گرفته تا تخت خواب حیوانات بسیار است که تهیه این نوع اقلام، برای کسانی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند بسیار با ارزش و پر اهمیت است.

حمام/ لباس و فشن/ محصولات آرایشی

فروش این نوع محصولات مخصوص دسته افرادی است که حیوانات خانگی خود را مثل بچه خود دوست دارند و همیشه به دنبال آراستن آن‌ها هستند. شما در فروشگاه اینترنتی پت می‌توانید انواع و اقسام این نوع از محصولات را به فروش برسانید. محصولاتی مانند:

  • شامپو و مرطوب کننده‌ها
  • حمام و محصولات استحمام
  • شانه
  • محصولات پوستی
  • قیچی و ناخن‌گیر
  • لباس و محصولات فشن

بهداشت پت

از دیگر حوزه‌هایی که به طور تخصصی می‌توانید در آن ورود کنید، محصولات بهداشتی مرتبط با حیوانات است. از آنجایی که صاحبان حیوان خانگی نگران سلامت پت خود هستند، این نوع محصولات همیشه از موارد مورد نیاز و مهم این حوزه محسوب می‌شوند.
این دسته‌بندی‌ها، مواردی است که شما می‌توانید یکی را انتخاب کنید و به طور انحصاری انواع و اقسام آن محصول را به فروش برسانید.

تامین کننده مناسب را پیدا کنید

طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی

با فرض اینکه شما محصولی که قصد فروش آن را دارید، انتخاب کرده‌اید؛ پیدا کردن تامین کننده برای فروشگاه آنلاین پت، قدم بعدی شماست. پیدا کردن تامین کننده، شاید از سخت‌ترین مراحل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی پت باشد. یکی از مراکز تهیه عمده اقلام و محصولات حیوانات خانگی، ‌خیابان اسکندی واقع در محله نواب در شهر تهران است که انواع و اقسام محصولات حیوانات خانگی در این منطقه قابل تهیه است. با توجه به بالا بودن مراکز، اجناس مورد نیاز خود را در قیمت‌های متنوع می‌توانید تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی پت خود را راه‌اندازی کنید.

ساخت سایت فروشگاهی پت

با توجه به رونق بازار کسب و کارهای اینترنتی، فعالیت در بازار تجارت الکترونیک ضروری شده است. با توجه به بسترهای متفاوتی که وجود دارد، کلیدی‌ترین فاز و مرحله راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی پت، طراحی سایت فروشگاهی است. روش‌های مختلفی برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود دارد که هزینه‌های متغیری دارند. ما در مقاله «هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی» این روش‌ها را بررسی کرده‌ایم. اما ساده‌ترین روش پلتفرم‌ فروشگاه‌ساز سازیتو است که به راحتی می‌توانید سایت فروشگاهی خود را طراحی کنید.

نام دامنه مد نظر خود را انتخاب کنید.

با ساخت فروشگاه اینترنتی در سازیتو امکان اتصال و خرید دامنه را خواهید داشت. انتخاب یک نام مناسب، تاثیر بسزایی در شناخته شدن برند شما خواهد داشت. باید نامی را انتخاب کنید که باعث جذب مشتریان بالقوه شود. البته به یک نکته باید توجه کنید که دامنه مدنظر شما در دسترس باشد. یکی از نکاتی که می‌توانید در انتخاب نام، رعایت کنید استفاده از واژه پت، در نام فروشگاه است که  بیان‌گر مستقیم کسب و کار شما است. ما در اینجا چند  ایده برای انتخاب نام فروشگاه برای شما در نظر گرفته ‌ابم:

  • petplus
  • petshopplus
  • petsha
  • storepet
  • pettool
  • petsupply

قالب مد نظر خود را انتخاب کنید.

مهم‌ترین بخش طراحی سایت فروشگاهی، انتخاب یک قالب مناسب است که در سازیتو شما تنها با یک کلیک می‌توانید قالب خود را انتخاب و در سایت خود اعمال کنید و بر اساس سلیقه خود آن را شخصی‌سازی کنید.
اگر فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، با کلیک بر روی دکمه زیر در کم‌تر از چند دقیقه فروشگاه خود را طراحی کنید.
 

برنامه بازاریابی ایجاد کنید

طراحی سایت فروشگاهی لوازم حیوانات خانگی

این مرحله از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی پت، کاملا دنیای جدیدی است که تا به آلان به آن ورود نگرده‌اید، اما قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین حیوانات خانگی ، مواردی وجود دارد که باید از نظر بازاریابی در ذهن داشته باشید.

رقبا

بررسی و آنالیز رقبای مستقیم شما در تدوین یک برنامه بازاریابی بسیار کمک خواهد کرد. مشاهده چگونگی تبلیغ فروشگاه های آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند در مدت زمان کوتاهی، نتایج بهتری کسب کنید. موارد اساسی مانند تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا به شما کمک می‌کند تا مهم‌ترین کلمات کلیدی رابرای فروشگاه خود فیلتر کنید و لیستی از آن‌ها تهیه کنید. بر اساس کلمات کلیدی، می‌توانید استراتژی‌های SEO و بازاریابی تبلیغاتی خود را طراحی کنید.

وبلاگ نویسی

به طور کلی وبلاگ نویسی یک روش کاربردی برای هدایت بازدیدکنندگان به فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی خودتان است و می‌تواند نتایج فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. دوستداران حیوانات خانگی دوست دارند درباره نحوه مراقبت از حیوانات خانگی خود بخوانند. از این رو فرصتی آشکار و مهم برای شما به جهت ایجاد محتوای کاربردی و جذب مخاطبان جدید است.
با قابلیت وبلاگ‌نویسی در فروشگاه اینترنتی ساخته شده با سازیتو، می‌توانید مشتریان بالقوه بسیاری جذب کسب و کار اینترنتی خود کنید.
 

سئو و تبلیغات پولی

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) عملی برای دستیابی به نتایج ارگانیک بالاتر در موتورهای جستجو است. سئو می تواند به شما کمک کند رتبع خوبی در نتایج جستجو کسب کنید تا بازدیدکنندگان ارگانیک را به فروشگاه شما سوق دهد و باعث افزایش فروش شود.
 

فروشگاه‌های ساخته شده درسازیتو

فروشگاه اینترنتی پت‌شاپ تدی

پت شاپ تدی

نتیجه‌گیری

اگر به حیوانات علاقه دارید و در حال حاضر تامین کننده محصولات و اقلام مورد نیاز حیوانات را پیدا کردید، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی، راهی مناسب برای محصولات در این حوزه است. با طراحی سایت فروشگاهی لوازم پت‌ها، هم کار را برای خود آسان کرده‌اید و هم پیدا کردن از این دست محصولات را برای مشتریان. پس هرچه سریع‌تر فرصت را از دست ندهید و تا بازار فروش این محصولات داغ است؛ کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنید.