زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

صفر تا صد راه‌‌اندازی سایت فروش فایل

صفر تا صد راه‌‌اندازی سایت فروش فایل

فروش فایل به دلیل دائمی بودن و غیر قابل انقضا بودن می‌تواند یکی از مفید‌ترین کسب و کار‌ها برای کسب درآمد باشد. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فروش فایل بهترین راه برای درآمد دائمی است.



فروش فایل دیجیتال و یا فایل آموزشی یکی از پردرآمد‌ترین کسب و کار‌های حوزه‌ی تجارت الکترونیک است و دلیل آن نیز، قیمت زیاد این فایل‌ها و عدم وابستگی آن‌ها به موجودی است. شما با ساخت یا فروش فایل آموزشی تا آخر عمر می‌توانید درآمد داشته باشید. در واقع هزینه تولید محتوا و یا ارائه خدمات از این دست نسبت به درآمد آن بسیار ناچیز است.

چرا راه‌اندازی سایت فروشگاهی برای فروش فایل؟

راه‌اندازی سایت فروش فایل دیجیتال
این روز‌ها بسیاری از افراد به دنبال یادگیری دوره‌های مختلف برای ورود به بازار کار هستند. از طرفی بسیاری از افراد برای یادگیری مهارت‌هایی مثل فتوشاپ، سئو برای ‌راه‌اندازی سایت فروشگاهی‌ و افتر افکت و… ترجیح می‌دهند که از دوره‌های آموزشی ویدیویی استفاده کنند تا شرکت در رشته‌های دانشگاهی.
عملا دانلود فایل در شبکه‌های اجتماعی مانند ‌ فروشگاه‌های اینستاگرام‌ و تلگرام به راحتی ممکن نیست و از طرف دیگر به کاربران این امکان را می‌دهد تا فایل‌های آموزشی شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. راه‌اندازی سایت فروشگاهی فروش فایل می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند. شما به راحتی می‌توانید یک دوره‌ی آموزشی را در سایت خود آپلود کنید و تا عمر دارید آن را بفروشید.

فروش فایل آموزشی چقدر سود دارد؟

سود فروش فایل آموزشی
ویراستار شرکت جف هادن، محصولات دیجیتال را “جذاب ترین مدل کسب و کار آنلاین” می نامد. او استناد می کند که با استفاده از فروش فایل یکی از کارآفرینان آنلاین در اولین دوره آنلاین خود ۲۲۰،۰۰۰ دلار درآمد کسب کرده است. به طور کلی ساخت سایت فروشگاهی فایل آموزشی می‌تواند بهترین راه کسب درآمد باشد دلیل آن نیز مادام العمر بودن فروش شماست. و این سود در مقابل هزینه‌ سایت فروشگاه و سختی طراحی سایت فروشگاهی می‌ارزد و سود سرشاری را از ‌فروش فایل‌ آموزشی یا دیجیتالی راهی جیب شما می‌کند.

یک نیچ مناسب از فروش فایل‌ را انتخاب کنید

ساخت سایت فروشگاهی فروش فایل
فروش فایل‌های دانلودی نیچ بسیار گسترده‌ایست که شما می‌توانید بر حسب تخصص خود حیطه موردنظرتان را برای ساخت فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید و فروش خود را آغاز کنید. این را در نظر داشته باشید که هرچقدر حوزه فروش شما تخصصی‌تر باشد شما می‌توانید بازار بهتری را در آن حوزه در اختیار بگیرید. به عنوان مثال اگر در حوزه کتاب الکترونیک تخصص دارید بهتر است با این حوزه کار خود را شروع کنید و اگر حس می‌کنید فروش فایل آموزشی برای شما ساده‌تر است این مسیر را برای کند و کاو موفقیت خود استفاده کنید.

به طور کلی ‌نیچ‌های فروش‌ فایل به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند:

فروش دوره‌های آموزشی


در ایران چند سالی است که آموزش آنلاین ارزش زیادی پیدا کرده است و کاربران زیادی به دنبال یادگیری آنلاین هستند. یکی از شاخه‌های ساخت فروشگاه اینترنتی که چند سالی است رونق زیادی دارد، فروشگاه دوره‌های آموزشی است. با استفاده از سایت فروش فایل آموزشی، می توانید دوره های آموزشی مختلف را ضبط کنید و به فروش برسانید. 
بنابراین اگر در یک حوزه خاص تخصص دارید، می‌توانید دوره‌های آموزشی مختلفی ضبط کنید و آن را به فروش برسانید. درآمد برخی از فروش فایل دوره‌های آموزشی به بیش از چند صد میلیون تومان در ماه می رسد. مسئله مهم این است که بتوانید دوره های ارزشمند و کاربردی برای کاربران ضبط کنید.

فروش فایل های دانلودی و ای بوک


خواندن کتاب الکترونیک امروزه بیشتر از قبل جا افتاده است. یکی دیگر از سایت‌های فروش فایل که طرفداران بسیار زیادی دارد، ساخت سایت فروشگاهی فایل‌های دانلودی و ای بوک است. همه ما دست کم یک بار ای بوک خوانده‌ایم و می‌دانیم که ای بوک ها یکی از ارزشمند‌ترین فایل‌هایی هستند که کاربران علاقه زیادی به خرید آن دارند. زیرا معمولاً در ای بوک‌ها اطلاعات ارزشمندی به صورت خلاصه قرار گرفته است و به همین دلیل، کاربران علاقه زیادی به خرید آن دارند. اگر می‌توانید کتاب های کمیاب را پیدا کنید، به راحتی می توانید آن را در سایت خود به فروش برسانید و کسب درآمد بالایی داشته باشید.

فروش پادکست و فایل های صوتی


این روز ها انسان‌های زیادی را می‌بینیم که یک هدفون در گوش دارند و در دنیایی دیگر هستند به عبارت ساده‌تر، افراد زیادی ساعت 7 تا 8 صبح از خانه بیرون می‌روند و تا رسیدن به محل کار یا تحصیل خود، در راه هستند تا به مقصد خود برسند و برخی از آن‌ها واقعاً کار مفیدی انجام می‌دهند. یکی از کار هایی که کاربران می توانند انجام دهند، گوش دادن به پادکست های آموزشی/انگیزشی مفید است. اگر می توانید پادکست‌های حرفه‌ای و کاربردی ضبط کنید، همین الان شروع کنید و آن را در فروشگاه فایل خود به فروش برسانید. پادکست‌ها طرفداران زیادی دارند و دلیل آن هم این است که در هر شرایطی می‌توان به آن گوش داد!

فروش لایسنس و کد


در حال حاضر نرم افزار‌های زیادی وجود دارند که به کمک لایسنس کد‌گذاری شده‌اند و کاربران بدون داشتن لایسنس نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. یکی از نرم افزار‌هایی که لایسنس دارد، نرم افزار‌های آنتی ویروس، نرم‌افزار‌های تماشای فیلم و گوش کردن به موسیقی است که اکثر ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم. حتماً برای شما هم پیش آمده است که بخواهید برای نرم افزار‌‌های خود لایسنس بخرید. با اشتراک حرفه‌ای یک اپلیکیشن را داشته باشید.
فروشگاه فروش لایسنس و کد هم جزء فروشگاه‌های فایل محسوب محسوب می‌شوند که شما یوزر و پسورد خود را در قالب یک فایل دریافت می‌کنید. البته سیستم‌های مختلفی برای این کار وجود دارد اما یکی از راه‌های فروش لایسنس، استفاده از فروشگاه فایل است.

هزینه‌ی اولیه‌ی ساخت فروشگاه اینترنتی فروش فایل

هزینه اولیه طراحی سایت فروش فایل
به طور کلی یکی از کم هزینه‌ترین راه‌های کسب درآمد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فایل است. دلیل آن نیز این است که شما می‌توانید به راحتی با هزینه‌ای کم تولید محتوا کنید و فروش دوره‌ی آموزشی خود را شروع کنید. در مورد فروش ای بوک‌ها نیز شما با عقد قرارداد با انتشاراتی‌ها می‌توانید تبدیل به محلی برای فروش کتاب نشر‌های مختلف شوید و یا با یافتن کتاب‌های کمیاب یا تهیه کتاب‌های منبع خارجی فروش خود را شروع کنید.
برای فروش پادکست نیز شما نیاز به یک استودیوی خانگی کوچک دارید تا بتوانید پادکست‌های مناسب کاربر ایرانی را ضبط کنید و فایل‌های آن را به فروش برسانید.

 

بازاریابی و فروش فایل‌های دیجیتال

سفارش سایت فروشگاهی فروش فایل و بازاریابی آن
محصولات دیجیتالی که شما بعد از راه‌اندازی سایت فروشگاهی فایل عرضه می‌کنید نیازمند بازاریابی قوی و فعالیت بسیار در فضای مجازی‌اند. دلیل آن نیز این است که چنین سایت‌هایی نیاز اصلی بسیاری از مردم‌اند و اگر بازاریابی خوبی بر روی آن‌ها صورت بگیرد می‌توانند فروش خوبی داشته باشند.

بهبود سایت برای موتور‌های جست و جو


یکی از راه‌‌های فروش ارگانیک، بالا رفتن شما در نتایج گوگل است. برای آن‌که بتوانید در نتایج گوگل بالاتر بیایید نیازمند انجام یک سری ‌مراحل سئو‌ با توجه به کلمات کلیدی سایتتان هستید. اگر این مراحل؛ داخلی، خارجی، و تکنیکال را به درستی انجام دهید، می‌توانید در کلمه کلیدی مورد نظرتان بالاتر بیایید و فروش بیشتری را تجربه کنید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی


شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام امروزه بستری برای وقت‌گذرانی بسیاری از کاربران اینترنت هستند. اگر شما صفحه‌ای قوی با تبلیغات اصولی در اینستاگرام داشته باشید، می‌توانید ترافیک ورودی به سایتتان را افزایش دهید و در نتیجه فروش بیشتری را داشته باشید.

راه‌اندازی سایت فروشگاهی فایل با سازیتو

طراحی فروشگاه اینترنتی با سازیتو
برای اینکه راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود را به بهترین شکل آغاز کنید، نیاز به یک پلتفرم جامع برای ساخت سایت فروشگاهی دارید. فروشگاه‌ساز سازیتو به شما در این مسیر کمک می‌کند تا سایت فروش فایل خود را بسازید و کسب درآمد از آن را شروع کنید. ویژگی‌های منحصر به فرد سازیتو شما برای شما مسیری هموار به سمت موفقیت می‌سازد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های سازیتو می‌پردازیم.

فضای میزبانی و ترافیک ماهانه


در تمام پکیج‌های سازیتو فضای میزبانی و ترافیک ماهانه نامحدود است و شما به هر میزان می‌توانید کاربران را به سایت خود دعوت کنید و بدون افت سرعت و کیفیت به آن‌ها سرویس دهید و کاربران شما نیز بتوانند به راحتی با بالاترین سرعت فایل‌های فروشی شما را دانلود کنند.

افزایش فضای فروش فایل


شما با ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو می‌توانید به راحتی در پنل مدیریت، فضای فروش فایل خود را افزایش دهید. هزینه سایت فروشگاهی در سازیتو معقول است و شما می‌توانید بوجه دیگری را نیز برای افزودن فضای آپلود فایل اختصاص دهید تا نگرانی از جهت حجم فایل‌هایتان نداشته باشید.

کد تخفیف تکی و گروهی


همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم بازاریابی برای محصولات دیجیتال و فایل‌های دانلودی بسیار مهم است. شما در سازیتو با امکان ارائه‌ی انواع کد تخفیف می‌توانید مشتریان خود را ترغیب به خرید بیشتر کنید. با استفاده از کد‌های تخفیف گروهی نیز می‌توانید به هر مشتری قدیمی یک کد تخفیف بدهید و او را تشویق به خرید مجدد از فروشگاهتان کنید.

اپلیکیشن PWA


یکی از چالش‌های فروشندگان فایل در طراحی سایت فروشگاهی این است که بتوانند کاربران موبایل را هم به خود جذب کنند و به آن‌ها نیز بفروشند. برای این منظور سازیتو امکان ساخت اپلیکیشن سایت شما در گوشی‌ها را فراهم کرده است و هر شخص می‌تواند به راحتی اپلیکیشن سایت شما را در گوشی خود دانلود کند و در هر زمانی به راحتی فایل را از آن دانلود کند.

اتصال به CDN


شبکه‌ی CDN که همان Content Delivery Network است در سایت‌های سازیتو به کاربران این امکان را می‌دهد تا از نقطه اتصال‌های واسط با سرعت و کیفیت بیشتری به سایت‌های ساخته شده با سازیتو متصل شوند و تجربه‌ی کاربری بهتری را به نسبت سایرسایت‌ها داشته باشند.

نمونه ساخت فروشگاه اینترنتی فروش فایل با سازیتو


با توجه به اینکه فروشندگان زیادی این روز‌ها به فکر فروش فایل‌های دانلودی افتاده‌اند فروشگاه‌های زیادی برای فروش فایل نیز با سازیتو ساخته شده‌اند در ادامه به معرفی برترین های فروشگاه‌های فروش فایل آموزشی و کتاب می‌پردازیم.

مرجع بوک

مرجع بوک - سایت دانلود کتاب، مجلات و مقالات

یکی از سایت‌های ساخته شده با سازیتو که به فروش مقالات، کتاب‌ها و مجلات الکترونیکی می‌پردازد مرجع‌بوک است. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت هر کتاب و مقاله‌ای را که نیاز دارید دانلود کنید.

بلید اکانت

ساخت سایت فروشگاهی فروش فایل با سازیتو

یکی از سایت‌های پرطرفدار ایرانی که با سازیتو ساخته شده است بلید اکانت است شما با استفاده از این سایت می‌توانید اکانت‌های پولی اپلیکیشن‌های مختلف را خریداری کنید.

نتیجه‌گیری


کالا‌های دیجیتال و دانلودی مثل فایل‌های آموزشی این روز‌ها بیش از پیش برای کاربران اهمیت یافته‌اند از طرفی ‌هزینه سایت فروشگاهی‌ و تولید محتوا برای چنین سایت‌های هزینه‌ای معقول نسبت به درآمد است و شما می‌توانید به راحتی با راه‌اندازی سایت فروشگاهی برای فروش فایل فروش زیادی را تجربه کنید.
طراحی سایت فروشگاهی‌ با سازیتو این کار را برای شما ساده کرده است و شما می‌توانید در مدت چند ساعت، فروشگاه اینترنتی خود را بسازید و سودآوری فراوان این حوزه را برای خود ببینید‌.