زمان مطالعه ۱۳ دقیقه

راهنمای جامع راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام

راهنمای جامع راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام

راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام، مراحل و اصول خودش را دارد. این مقاله راهنمای جامعی است برای افرادی که قصد دارند، اقدام به راه‌اندازی آنلاین‌شاپ لباس در اینستاگرام کنند.



امروزه، فروش در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، توییتر، تلگرام و... از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. از آنجایی که افراد بسیاری، روزانه در این شبکه‌های مجازی وقت می‌گذرانند، فروش و ‌بازاریابی دیجیتال‌ بیش از پیش مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. 
در میان شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام از پتانسیل بسیار بالایی در فروش و بازاریابی برخوردار است. بر اساس آمارها، ۵۰۰ میلیون کاربر به صورت روزانه در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. این فرصت بسیار خوبی برای کسب و کارها است تا حضور فعال و هدفمند خود را در اینستاگرام، به مخاطبان ارائه دهند. یکی از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام، راه‌اندازی آنلاین‌شاپ لباس در اینستاگرام است.
در این مقاله قصد داریم مراحل راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام را بررسی کنیم و نکات مهمی درباره‌ی راه‌اندازی آنلاین‌شاپ لباس در اینستاگرام و ‌افزایش فروش‌ و ‌افزایش فالوور در اینستاگرام‌ با شما در میان بگذاریم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

نیچ خود را مشخص کنید

نیچ خود را مشخص کنید
اولین کاری که برای راه‌اندازی آنلاین‌شاپ لباس در اینستاگرام باید انجام دهید، مشخص کردن حوزه‌ی فروش‌تان است. با استفاده از نیچ‌مارکتینگ، فروش در اینستاگرام را به صورت هدفمند آغاز کنید. انواع مختلفی از لباس‌ها وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را در آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرام‌تان به فروش برسانید. برای مشخص کردن حوزه‌ی خود می‌توانید دسته‌بندی‌هایی مانند لباس‌های زنانه، لباس‌های مردانه، لباس‌های کودکان و یا دسته‌بندی‌هایی مانند لباس‌های ورزشی، لباس‌های مجلسی، لباس‌های رسمی، بدون در نظر گرفتن جنسیت مخاطب هدف، در نظر داشته باشید. 
این دسته‌بندی‌ها صرفا ایده‌های راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام هستند و شما می‌توانید از ترکیب این دسته‌بندی‌ها نیز برای مشخص کردن حوزه‌ی فروش آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرام خود استفاده کنید. این مرحله، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که تصمیم‌های بعدی در مسیر راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام، تاثیر می‌گذارد. پس با بررسی و تحقیق، هوشمندانه حوزه‌ی فروش خود را انتخاب کنید. 

تامین‌کننده‌ی خود را مشخص کنید 

تامین‌کننده‌ی خود را مشخص کنید 
حال که حوزه‌ی فروش خود را مشخص کردید، به سراغ مرحله‌ی دوم می‌رویم. مرحله‌ی دوم در راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی لباس، این است که تامین‌کننده‌ی خود را مشخص کنید. آیا خودتان قصد تولید لباس را دارید یا به دنبال تامین‌کننده‌ی لباس می‌گردید؟ در هر دو صورت شما باید به دنبال تامین‌کننده‌ای مطمئن بگردید. اگر قصد دارید که خودتان لباس‌های پیج فروش لباس در اینستاگرام‌تان را طراحی و تولید کنید، باید به دنبال تامین‌کننده‌ی پارچه، ابزار خیاطی و... باشید. اما در صورتی که مشتاق هستید، تامین‌کننده‌ی لباس داشته باشید، بهتر است به دنبال تامین‌کننده‌های تهیه‌ی لباس بگردید. 
در این مرحله از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ لباس در اینستاگرام، باید با دقت فراوان تامین‌کننده‌ی خود را مشخص کنید تا هم کالای خود را تهیه کرده و هم از اتمام موجودی جلوگیری کنید. 
پس از اینکه تامین‌کننده‌ی خود را مشخص کردید، لازم است تا هزینه‌های لازم را بررسی کنید تا ببینید چه مقدار هزینه باید پرداخت کنید. برای این کار بهتر است که هزینه‌های استاندارد کالا را با توجه به استاندارد بازار و همینطور رقبای‌تان در نظر بگیرید. قیمت‌گذاری صحیح، سبب جذب مشتری و افزایش فروش می‎شود.

نام، لوگو و توضیحات آنلاین‌شاپ لباس خود را مشخص کنید

نام، لوگو و توضیحات آنلاین‌شاپ لباس خود را مشخص کنید
بسته به نوع کالایی که می‌فروشید، در این مرحله از مراحل راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام، لازم است که نامی برای آنلاین‌شاپ اینستاگرامی لباس خود انتخاب کنید. 
این نکته را به خاطر داشته باشید که شما رقبای بسیاری در حوزه‌ی فروش خود دارید، پس اسمی را انتخاب کنید که شبیه با اسم دیگر آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی لباس نباشد، شما را متمایز کند و همیشه در خاطر مشتریان و فالوورهای اینستاگرام بماند.
علاوه بر نام برند، باید لوگوی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی و توضیحاتی مربوط به آنلاین‌شاپ لباس خود داشته باشید. در مشخص کردن این دو مورد، در نظر داشته باشید که لوگوی برند و توضیحات باید تصویر کلی اما واضحی از آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرام شما را به مخاطب ارائه دهند. و همانطور که گفتیم، باید برند شما را از رقبای‌تان متمایز کنند. آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرام شما، باید با محتوایی که قرار است به اشتراک بگذارید و به فروش برسانید، هماهنگی داشته باشد. نکته‌ی مهم در این قسمت این است که تا جایی که می‌توانید ظاهر یکپارچه‌ای برای آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرام خود داشته باشید. آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرامی‌تان را همچون یک فروشگاه فیزیکی در نظر بگیرید. اگر ظاهر فروشگاه‌تان نامرتب و بدون یکپارچگی باشد، افزایش مشتری و افزایش فروش خواهید داشت؟ قطعا خیر! پس در بهینه‌سازی ظاهر آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرامی خود تلاش کنید.

درگاه پرداخت را مشخص کنید

درگاه پرداخت را مشخص کنید
یکی از چالش‌های اصلی هنگام راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام، انتخاب نوع پرداخت است. یکی از معمول‌ترین روش‌های پرداخت در فرایند راه‌اندازی آنلاین‌شاپ‌ لباس در اینستاگرام، روش پرداختی کارت به کارت است. 
اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شوید، کلاه‌برداری از طریق فیش جعلی است. ممکن است شخصی برای شما فیش جعلی بفرستد و شما وقت آن را نداشته باشید که از صحت و سقم آن، مطمئن شوید. اما باید نسبت به این مسئله هوشیار باشید و به دقت فیش‌های واریزی را چک کنید.

البته برای اینکه خرید امن و راحتی داشته باشید، می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی، اقدام به اتصال درگاه بانکی کنید. بدین ترتیب، هم شما و هم فالوورهای اینستاگرامی‌تان، خرید و فروش امنی را تجربه خواهید کرد.

آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کنید

آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کنید
پس از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام، حالا زمان آن است که اقدام به راه‌اندازی آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرامی خود کنید. وارد اینستاگرام شوید، و اکانت بیزینسی خود را بسازید. از تصویر لوگو، برای عکس پروفایل آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرام خود استفاده کنید. نام برندتان را به عنوان آیدی صفحه‌ی اینستاگرامی قرار دهید. بیو اینستاگرامی مناسب و مرتبط بنویسید. سعی کنید، تا جایی که می‌توانید اطلاعات لازم را در بیو آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرامی خود قرار دهید، تا مشتری در یک نگاه جذب آنلاین‌شاپ لباس شما شود. فراموش نکنید که آدرس سایت فروشگاهی خود را در بیو اینستاگرامی‌تان وارد کنید.

 

تصاویر با کیفیت به اشتراک بگذارید

تصاویر با کیفیت به اشتراک بگذارید
به اشتراک‌گذاری پست‌های اینستاگرامی تنها محدود به تعداد آن‌ها نمی‌شود. بلکه ‌کیفیت تصاویری‌ که در آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. 
استفاده از تصاویر با کیفیت‌، به مخاطب این احساس را می‌دهد که شما اهمیت زیادی برای فالوورهای اینستاگرام خود قائل هستید. سعی کنید که‌ تصاویری که در آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارید، از کیفیت و افکت یکسانی برخوردار باشد تا ظاهر یکپارچه‌ای به پیج اینستاگرامی‌تان بدهد.
هنگامی که فالوور اینستاگرامی وارد پیج فروش لباس در اینستاگرام شما می‌شود، به تصاویر و ظاهر کلی پیج توجه می‌کند. اگر این تصاویر برای فالوور اینستاگرام، از جذابیت بصری لازم برخوردار نباشد، ممکن است سریعا پیج شما را ترک کند. پس در زیبایی و کیفیت تصاویری که در پیج فروش لباس در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، دقت کافی داشته باشید و برای آن وقت بگذارید. برای این کار می‌توانید عکاسان و گرافیست‌های حرفه‌ای استخدام کنید تا تصاویر با کیفیت بالا در آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. در این صورت است که جذب فالوور و در نهایت افزایش فروش خواهید داشت. 

توضیحات خوب در کپشن بنویسید

توضیحات خوب در کپشن بنویسید
از اصول مهم راه‌اندازی آنلاین‌شاپ لباس در اینستاگرام، توضیحات کامل و مناسب در ‌کپشن اینستاگرامی‌ است. ممکن است که تصاویر باکیفیتی در پیج فروش لباس در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، فالوور اینستاگرام مشتاق می‌شود و به سراغ توضیحات در کپشن می‌رود. اما در کپشن هیچ اطلاعاتی درباره‌ی محصول ارائه نشده است. این موضوع باعث دلسردی فالوور اینستاگرام شده و به سرعت آنلاین‌شاپ اینستاگرامی لباس شما را ترک می‌کند. 
پس نوشتن کپشن مناسب، از اهمیت بالایی برخوردار است. نوشتن توضیحاتی مربوط به سایز و اندازه‌ی لباس، رنگ‎بندی لباس، قیمت محصول، جنس لباس و... باید در فرایند کپشن‌نویسی در اینستاگرام، در نظر داشته باشید. بدین ترتیب، مشتری با خواندن ‌توضیحات محصول‌، دید جامع و خوبی نسبت به خرید خود خواهد داشت. 

 هشتگ‌گذاری

 هشتگ‌گذاری
هشتگ‌گذاری در اینستاگرام‌، یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای جذب فالوور و ‌افزایش فروش در اینستاگرام‌ است. بسیاری از افرادی که شما را دنبال‌ نمی‌کنند، با دنبال کردن یک هشتگ به خصوص و یا جستجوی هشتگ مورد نظر، می‌توانند به راحتی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی لباس شما را پیدا کنند. 
در تمام پست‌ها، استوری‌ها و ریلز‌های اینستاگرامی پیج فروش لباس در اینستاگرام‌تان، باید هشتگ‌های مناسب و مربوط به حوزه‌ی فروش خود را اضافه کنید. فراموش نکنید که هشتگ‌ها باید مرتبط با پیج فروش لباس در اینستاگرام باشد. به علاوه از هشتگ مربوط به نام برند خود نیز استفاده کنید. 
برای مثال، پیج اینستاگرامی فروشگاه‌ساز سازیتو، علاوه‌بر هشتگ‌های مرتبط با حوزه‌ی خود مانند طراحی سایت فروشگاهی، فروشگاه‌ساز، ساخت فروشگاه اینترنتی و... از هشتگ سازیتو که مختص به این فروشگاه‌ساز است، استفاده می‌کند. 

آنلاین‌شاپ لباس خود را به دیگران معرفی کنید 

آنلاین‌شاپ لباس خود را به دیگران معرفی کنید 
پس از راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام، وقت آن است که آنلاین‌شاپ لباس در اینستاگرام خود را به دیگران معرفی کنید. برای این کار می‌توانید، روش‌های مختلفی را به کار ببرید:
پیج فروش لباس در اینستاگرام خود را در صفحه‌ی شخصی خود به فالوورهای اینستاگرامی معرفی کنید. 
با آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی لباس دیگر، تبلیغات مشترک و دوطرفه داشته باشید. 
از روش ‌اینفلوئنسر مارکتینگ‌ استفاده کنید.
از هشتگ‌گذاری مناسب و هدفمند بهره ببرید.  
بدین ترتیب، در مدت زمان کوتاهی جذب فالوور و در نهایت افزایش فالوور در اینستاگرام خواهید داشت. 

در اینستاگرام فعال باشید

در اینستاگرام فعال باشید
لازمه‌ی افزایش فالوور و افزایش فروش در پیج فروش لباس در اینستاگرام، حضور فعال شما به عنوان صاحب کسب و کار است. این حضور فعال با به اشتراک‌گذاری پست‌ها، استوری‌ها، ‌ریلز‌های اینستاگرامی‌ و لایو اینستاگرامی به وقوع می‌پیوندد. 
فراموش نکنید که کمیت و کیفیت محتوایی که به اشتراک می‌گذارید باید برابر باشند. ممکن است در یک روز، بیش از ۱۰ استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید، اما هیچ‌کدام از کیفیت لازم برای محتوای خلاقانه و تعاملی برخوردار نباشند. وقت بگذارید، از دیگر آنلاین‌شاپ‌های لباس اینستاگرام دیگر، ایده بگیرید و با استفاده از خلاقیت خود محتوای خلاقانه تولید کنید. این نکته را فراموش نکنید که ایده‌گرفتن به معنی کپی‌ کردن نیست. در صورتی که از ایده‌های دیگران کپی کنید، نه تنها هیچ نقطه تمایزی بین شما و دیگر آنلاین‌شاپ‌های لباس اینستاگرام به وجود نمی‌آید، بلکه تایید و اعتبار اجتماعی خود را نیز از دست می‌دهید.
نکته‌ی مهم دیگر در حضور فعال در اینستاگرام، حضور قاعده‌مند شما است. برای این کار بهتر است یک تقویم محتوایی تدوین کنید. و سعی کنید تا جایی که می‌توانید به این تقویم محتوایی پیج اینستاگرامی خود عمل کنید. 

مخاطب را به تعامل دعوت کنید

مخاطب را به تعامل دعوت کنید
بر هیچ‌کسی پوشیده نیست که ‌افزایش نرخ تعامل‌ برابر است با ‌افزایش فالوور اینستاگرام ‌و افزایش فروش در اینستاگرام. با در نظر داشتن این نکته‌ی بسیار ساده اما مهم، همواره سعی کنید که فالوورهای اینستاگرامی خود را به تعام دعوت کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. 
برای مثال می‌توانید در استوری اینستاگرام خود، از ابزارهای استوری مانند ابزار نظرسنجی و یا سوال‌ استفاده کنید. از مخاطب سوال بپرسید، یا بگذارید آن‌ها از شما سوال بپرسند. پاسخ مشتریان را بدهید و تعامل مورد نظر را ایجاد کنید. 
همین کار را با پست اینستاگرامی نیز می‌توانید بکنید. برای مثال پس از پست کردن یک لباس، می‌توانید در کپشن اینستاگرامی خود از فالوورهای اینستاگرام بپرسید که «کدام رنگ‌بندی از لباس جذاب است؟». فالوورهای اینستاگرام شما به این سوال پاسخ خواهند داد. فراموش نکنید که به کامنت‌های فالوورهای آنلاین‌شاپ لباس اینستاگرام‌تان پاسخ دهید. نشان دهید که فالوورهای اینستاگرامی‌تان برای شما از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار هستند. به این ترتیب، تعامل هدفمند و دوستانه میان شما و فالوورهای اینستاگرام شکل می‌گیرد. 

سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید

سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید
یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مراحل در فرایند راه‌اندازی آنلاین‌شاپ لباس در اینستاگرام، راه‌اندازی سایت فروشگاهی است. راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی به تنهایی نمی‌تواند افزایش برای  کسب و کار شما افزایش فروش و افزایش مشتری داشته باشد. برای اینکه چندین پله از رقبای خود جلو باشید و در حوزه‌ی فروش‌تان، به کسب و کاری پیش‌قدم تبدیل شوید، نیاز است که اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی کنید. 
راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مزایای بسیاری برای کسب و کار شما دارد، از جمله:

  1. به کسب و کار شما اصالت و اعتبار می‌بخشد.
  2. باعث ‌جلب اعتماد و رضایت مشتری‌ می‌شود. 
  3. سایت فروشگاهی، ۲۴ ساعته در اختیار شما و مشتریان‌تان است. 
  4. در هزینه‌های جانبی و زمان شما و مشتریان‌تان صرفه‌جویی می‌کند. 
  5. سبب افزایش مشتری و در نتیجه افزایش فروش می‌شود. 

با توجه به مزایای بسیاری که ‌ساخت سایت فروشگاهی‌ برای هر کسب و کاری به همراه دارد، فروشگاه‌ساز سازیتو با ایجاد بستری مناسب و سودمند برای کسب و کارها، همراه شماست تا به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را بسازید و فروش خود را آغاز کنید. 
از مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. راه‌اندازی سریع فروشگاه
  2. راه‌اندازی فروشگاه بصورت رایگان
  3. امکان اتصال درگاه مستقیم وغیر مستقیم شخصی
  4. عدم محدودیت در فضای میزبانی و پهنای باند
  5. امکان فروش انواع فایل، محصولات فیزیکی و خدمات
  6. امکان اتصال به سرویس‌های حمل و نقل مانند الوپیک
  7. اتصال اینستاگرام به فروشگاه شما

برای ‌طراحی سایت فروشگاهی‌، کافیست در سازیتو ثبت نام کرده و در عرض ۱۵ دقیقه، بدون نگرانی از موارد فنی و پیچیده‌ی ‌خرید دامنه‌، ‌اتصال درگاه‌ و با ‌هزینه‌ی ساخت سایت رایگان‌، اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود کنید.

نتیجه‌گیری


در این مقاله، که راهنمای جامعی از راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام است، به مراحل و نکات راه‌اندازی آنلاین شاپ لباس در اینستاگرام اشاره کردیم. فراموش نکنید که مهم‌ترین کار در جذب مشتری و افزایش فروش، ساخت سایت فروشگاهی است. امیدواریم با استفاده از مطالب این مقاله، هوشمندانه اقدام به راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام کرده و جذب فالوور و افزایش مشتری داشته باشید.