زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

چگونه سایت خود را پربازدید کنیم؟ | ۱۵ راه کاربردی افزایش ترافیک سایت فروشگاهی

چگونه سایت خود را پربازدید کنیم؟ | ۱۵ راه کاربردی افزایش ترافیک سایت فروشگاهی

با استفاده از این روش‌ها باعث افزایش ترافیک سایت فروشگاهی خود شوید و مشتریان بسیاری را از این طریق جذب کنید. همیشه به یاد داشته باشید، افزایش میزان بازدید سایت مساوی با افزایش میزان مخاطبان هدف شماست.

 اگر مراحل

خرید دامنه، اتصال درگاه، پرداخت هزینه ساخت سایت، طراحی سایت فروشگاهی و... را طی کرده‌اید و با فروشگاه‌ساز سازیتو، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده‌ و به دنبال افزایش بازدید سایت هستید، این مقاله مناسب شما است.

تا حالا پیش آمده که از خود به عنوان یک کارآفرین بپرسید چه چیزی موجب رضایت شما از کسب و کارتان می‌شود؟ اگر از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار بپرسید که چه چیزی را در دنیا بیشتر از همه دوست دارند، پاسخ این سوال بسیار ساده و بدیهی است و احتمالاً پاسخ نیمی از افراد به مشتری بیشتری ختم می‌شود. چه چیزی اغلب باعث می‌شود که تعداد مشتریان شما به طور روز افزون افزایش پیدا کند؟ افزایش ترافیک سایت فروشگاهی‌تان. روش‌های زیادی وجود دارد که می تواند باعث افزایش بازدید سایت شود و در پست امروز ، ما ۱۵ مورد از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد، از جمله در این مقاله راه‌های رایگان افزایش ترافیک سایت را به طور دقیق‌تری بررسی خواهیم کرد.

راه‌های کاربردی در افزایش ترافیک سایت

۱. برای افزایش ترافیک سایت خود، تبلیغ کنید

 

افزایش بازدید سایت با تبلیغات کلیدی

 

یکی از سریع‌ترین راه‌های افزایش بازدید سایت، تبلیغ کردن است .تبلیغات کلیکی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات نمایشی همه از روش‌های عالی برای جذب بازدید کننده، ایجاد و تقویت نام تجاری و قرار دادن سایت شما در دسترسی مردم است. اهداف خود را متناسب با استراتژی‌هایی که برای آن هزینه کرده‌اید، تنظیم کنید. آیا فقط بازدید بیشتری می خواهید یا به دنبال افزایش نرخ تبدیل‌ نیز هستید؟ هر کانال پولی، مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین قبل از اینکه هزینه کنید، در مورد اهداف خود خوب فکر کنید.

اگر امیدوارید که بازدید بیشتر از سایت شما منجر به فروش بیشتر شود، باید کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا را به عنوان بخشی از استراتژی ‌های تبلیغات کلیکی خود هدف قرار دهید. حدس گمان شما در زمینه هزینه‌های این روش برای افزایش ترافیک سایت کاملا درست است و رقابت برای کلمات کلیدی با ارزش می‌تواند شدید و گران باشد ، اما بازدهی که از این نوع تبلیغات می‌گیرید، ارزش آن را دارد.

۲. برای افزایش بازدید سایت، اجتماعی شوید.

افزایش ترافیک سایت فروشگاهی با شبکه های اجتماعی

تولید محتوای عالی به امید آنکه مردم آن بالاخره روزی پیدا می‌کنند، کافی نیست؛ باید دست بکار شوید. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید سایت سایت، استفاده از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ و ترویج محتوای خود است. Twitter برای لینک‌های کوتاه، سریع و وسوسه انگیز پلتفرمی ایده آل است، در حالی که تبلیغات Google+ می تواند به سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجوی شخصی نشان داده شود و به ویژه در کسب و کارهای B2B موثر به نظر برسد. اگر شما یک شرکت تولید کننده محصولات B2C هستید، ممکن است جذابیت زیادی در سایت های اجتماعی پرتحرک و پویا مانند Pinterest و Instagram پیدا کنید. در اینجا توصیه های بیشتری در مورد استفاده بیشتر از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ارائه شده است.

۳. برای افزایش ترافیک سایت، تنوع نوع محتوای خود را افزایش دهید

افزایش ترافیک سایت  فروشگاهی با بازاریابی محتوا

برخلاف چیزی که تصور می‌کنید، هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در تدوین بازاریابی محتوا وجود ندارد. به همین دلیل، طول و قالب محتوای خود را تغییر دهید تا برای انواع مختلف خوانندگان و بازدیدکنندگان جذابیت بیشتری داشته باشد. یا برای تأثیرگذاری بیشتر، پست های وبلاگ کوتاه‌تر و مبتنی بر موضوعات بروز را با محتوای طولانی مدت مانند ویدیو ، اینفوگرافیک و دیتاهای مبتنی بر داده، با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید.

۴- برای افزایش بازدید سایت، عناوین منعطف و جذاب بنویسید

تاثیر عناوین در افزایش میزان بازدید سایت

عناوین اصلی یکی از مهمترین قسمت‌های محتوای شما هستند. بدون یک عنوان جذاب ، حتی جامع ترین پست وبلاگ نیز خوانده نمی‌شود. بر مهارت تیتر نوشتن تسلط داشته باشید. به عنوان مثال ، نویسندگان BuzzFeed و Upworthy اغلب بیش از 20 عنوان مختلف را می نویسند قبل از انتشار در نهایت عنوانی را انتخاب می‌کنند که ترافیک بیشتری را برای سایت دارد. بنابراین قبل از انتشار محتوا، درباره عنوان خود خوب فکر کنید.

۵- برای افزایش بازدید سایت به سئو On-Page توجه کنید

تاثیر  سئو در افزایش ترافیک وبازدید

فکر می‌کنید بهینه کردن محتوا مرده است؟ بهتر است در این زمینه تجدید نظر کنید. بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو هنوز یک عمل ارزشمند و کلیدی است. آیا برای تصاویر محتوای خود از alt text استفاده می‌کنید؟ آیا در حال ایجاد لینک داخلی در محتوای جدید هستید؟ در مورد توضیحات متا چطور؟ بهینه سازی برای سئوی سایت نیاز به سن و سال ندارد و این می‌تواند به افزایش بازدید سایت شما کمک کند.

۶. کلمات کلیدی Long-Tail را هدف قرار دهید

افزایش ترافیک سایت با استفاده از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مورد هدف واقع‌شده (نیچ شده) و کلمات کلیدی محبوب خود را پوشش داده‌اید؟ وقت آن است که کلمات کلیدی طولانی را نیز هدف قرار دهید. کلمات کلیدی طولانی اکثر جستجوهای وب را شامل می‌شوند، به این معنی که اگر آن‌ها را بعنوان بخشی از تبلیغات کلیکی یا سئو سایت خود هدف قرار ندهید، مخاطبان بالقوه آن کلمات کلیدی را از دست می‌دهید.

۷. افزایش بازدید سایت با شروع بلاگ نویسی مهمان ( گست پست)

قبل از اینکه گست پست را هم مانند بهینه‌سازی محتوا عملی مرده بدانید، انتشار پست میهمان در یک سایت معتبر می‌تواند بازدید وبلاگ را به وب سایت شما افزایش دهد و به ایجاد و اثبات نام برند تجاری شما کمک کند. بدیهی است که استانداردهای گست پست وبلاگ در طی چندین سال اخیر تغییر کرده پس بابد مراقب اسپم نشدن آن باشید.

۸- دعوت از دیگر کسب و کارها برای وبلاگ‌نویسی در سایت شما برای افزایش ترافیک

تاثیر وبلاگ‌ نویسی در افزایش ترافیک سایت

وبلاگ نویسی مهمان (گست پست) یک خیابان دو طرفه است. علاوه بر ارسال و انتشار مطالب به وبلاگ های دیگر، کسب و کارهای موجود را به وبلاگ نویسی در سایت خود دعوت کنید. آن‌ها احتمالاً مقاله مهمان خود را که می‌تواند خوانندگان جدیدی را به سایت شما بیاورد ، به اشتراک می‌گذارند و به آن لینک می‌دهند. فقط مطمئن باشید که محتوای با کیفیت و اصلی را بدون پیوندهای ناخواسته منتشر می‌کنید‌، زیرا گوگل در تلاش برای از بین بردن وبلاگ نویسی مهمان، با کیفیت پایین است.

۹. برای افزایش ترافیک سایت به ترافیک ریفرال توجه کنید

به جای تلاش برای ترغیب سایت های دیگر برای لینک دادن به شما (یک فرایند خسته کننده و زمان بر)، محتوایی ایجاد کنید که فقط منتظر است که به آن‌ها لینک داخلی دهید. با استفاده از لینک‌های داخلی باکیفیت، ترافیک ریفرال بالایی را بدست اورید.

۱۰. ارسال مطالب به LinkedIn

تاثیر لینکدین در افزایش میزان بازدید سایت

LinkedIn به پلتفرمی بیش از ابزاری برای یافتن شغل تبدیل شده است. بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای جهان اکنون به خودی خود یک بستر انتشاراتی ارزشمند است ، به این معنی که شما باید به طور منظم مطالب را به LinkedIn ارسال کنید. با انجام این کار می توانید بازدید از سایت شما را افزایش دهد و همچنین باعث افزایش مشخصات شما در صنعت کسب و کار خود شوید - خصوصاً اگر طرفداران متوسط تا زیادی داشته باشید. اگر برای کسب و کار خود صفحه شرکتی لینکدین چیست ندارید یا صفحه شخصی در حوزه کسب و کار خود ندارید، نحوه ساخت و فعالیت در لینکدین برای افزایش میزان ترافیک را در مقالات مرتبط مطالعه کنید.

۱۱. برای افزایش ترافیک سایت Schema Microdata را پیاده سازی کنید

پیاده سازی طرحواره یا اسکیما لزوماً بازدید از وب سایت شما را به خودی خود افزایش نمی‌دهد، اما ربات‌های موتور جستجو به راحتی می‌توانند صفحات شما را پیدا و فهرست‌بندی کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از اسکیما برای سئو این است که می‌تواند ریچ بهتر را از طریق اسنیپت‌های در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد، نرخ کلیک را بهبود بخشد.

۱۲. لینک‌های داخلی

قدرت لینک شما فقط به تعداد سایت‌هایی که به شما لینک می‌شوند تعیین نمی‌شود - همچنین می‌تواند تحت تأثیر ساختار لینک داخلی شما باشد. هنگام ایجاد و انتشار محتوا، حتماً فرصت‌های لینک‌های داخلی را تحت نظر داشته باشید. این نه تنها به سئو کمک می‌کند ، بلکه منجر به تجربه بهتر و مفیدتری برای کاربر و مشتریان می‌شود .

۱۳. برای افزایش میزان ترافیک سایت خود با افراد شناخته شده در صنعت مصاحبه کنید

فکر می کنید مصاحبه فقط برای افراد بزرگ است؟ تعجب خواهید کرد که بسیاری از افراد تنها با درخواست از طرف شما، می‌پذیرند. ایمیل‌های درخواست مصاحبه را برای رهبران صاحب نظر در صنعت خود ارسال کنید و مصاحبه‌ها را در وبلاگ خود منتشر کنید. نه تنها شناخت نام باعث افزایش اعتبار و افزایش بازدید سایت شما می‌شود ، بلکه مصاحبه شونده محتوا را نیز به اشتراک می‌گذارد و دامنه آن را بیشتر گسترش می‌دهد.

۱۴. از ایمیل مارکتینگ غافل نشوید

LinkedIn به پلتفرمی بیش از ابزاری برای یافتن شغل تبدیل شده است. بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای جهان اکنون به خودی خود یک بستر انتشاراتی ارزشمند است ، به این معنی که شما باید به طور منظم مطالب را به LinkedIn ارسال کنید. با انجام این کار می توانید بازدید از سایت شما را افزایش دهد و همچنین باعث افزایش مشخصات شما در صنعت کسب و کار خود شوید - خصوصاً اگر طرفداران متوسط تا زیادی داشته باشید. اگر برای کسب و کار خود صفحه شرکتی لینکدین (/blog/لینکدین-و-بازاریابی-لینکدین-چیست)[ندارید یا صفحه شخصی در حوزه کسب و کار خود ندارید، [نحوه ساخت و فعالیت در لینکدین برای افزایش میزان ترافیک را در مقالات مرتبط مطالعه کنید.  ۱۱. برای افزایش ترافیک سایت Schema Microdata را پیاده سازی کنید پیاده سازی طرحواره یا اسکیما لزوماً بازدید از وب سایت شما را به خودی خود افزایش نمی‌دهد ، اما ربات های موتور جستجو به راحتی م‌ توانند صفحات شما را پیدا و فهرست بندی کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از اسکیما برای سئو این است که می‌تواند ریچ بهتر را از طریق اسنیپت‌های در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد، نرخ کلیک را بهبود بخشد.  ۱۲. لینک‌های داخلی قدرت لینک شما فقط به تعداد سایت‌هایی که به شما لینک می‌شوند تعیین نمی‌شود - همچنین می‌تواند تحت تأثیر ساختار لینک داخلی شما باشد. هنگام ایجاد و انتشار محتوا، حتماً فرصت‌های پیوندهای داخلی را تحت نظر داشته باشید. این نه تنها به سئو کمک می‌کند ، بلکه منجر به تجربه بهتر و مفیدتری برای کاربر و مشتریان می‌شود .  ۱۳. برای افزایش میزان ترافیک سایت خود با افراد شناخته شده در صنعت مصاحبه کنید فکر می کنید مصاحبه فقط برای افراد بزرگ است؟ تعجب خواهید کرد که بسیاری از افراد تنها با درخواست از طرف شما، می‌پذیرند. ایمیل های درخواست مصاحبه را برای رهبران صاحب نظر در صنعت خود ارسال کنید و مصاحبه ها را در وبلاگ خود منتشر کنید. نه تنها شناخت نام باعث افزایش اعتبار و افزایش بازدید وب سایت شما می‌شود ، بلکه مصاحبه شونده محتوا را نیز به اشتراک می گذارد و دامنه آن را بیشتر گسترش می‌دهد.  ۱۴. از ایمیل مارکتینگ غافل نشوید

بسیاری از مشاغل بر روی جذب مشتری جدید از طریق بازاریابی محتوا متمرکز شده‌اند که آن‌ها روش‌های سنتی تر را فراموش می‌کنند. بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند ابزاری قدرتمند باشد و حتی ارسال ایمیل با موفقیت متوسط می‌تواند منجر به افزایش قابل توجهی در ترافیک شود. فقط مراقب باشید که در مورد هر به روزرسانی در کسب و کار خود، افراد را با ایمیل‌های نامربوط بمباران نکنید. همچنین از قدرت بازاریابی دهان به دهان و اینفلوئنسر مارکتینگ غافل نشوید، به ویژه از افرادی که قبلاً از محصولات یا خدمات شما رضایت داشتند. یک یادآوری ایمیل دوستانه درباره یک سرویس یا محصول جدید نیز می‌تواند به شما در افزایش بازدید کمک کند.

۱۵. اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای گوشی‌های موبایل ریسپانسیو است

روزهایی که مرور اینترنت به طور انحصاری روی رایانه‌های رومیزی انجام می‌شد، مدت‌هاست که سپری شده است. امروزه افراد بیشتری از هر زمان دیگری از موبایل برای دسترسی به وب استفاده می‌کنند و اگر بازدیدکنندگان خود را مجبور کنید تا سایت خود را به هر طریقی که شده پیمایش کنند، اساساً به آن‌ها می‌گویید که به جای دیگری بروند. حتی اگر یک وب سایت ساده دارید، هنوز باید اطمینان حاصل کنید که در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از جمله تلفن‌های هوشمند کوچک‌تر، قابل دسترسی و قابل مشاهده است. با ساخت فروشگاه در سازیتو از ریسپانسیو بودن سایت خود مطمئن باشید و دغدغه از دست دادن مخاطبان را به دلیل مسائل فنی را برای همیشه از لیست نگرانی‌های خود حذف کنید.

با طراحی سایت سازیتو در سریعترین زمان فروشگاه اینترنتی خود را بسازید.

نتیجه‌گیری

برای ایجاد و افزایش ترافیک سایت فروشگاهی خود نباید فقط به موتورهای جستجو اعتماد کنید. پس از خواندن این پست، اکنون باید با تاکتیک‌های مختلفی آشنا شوید که می‌توانید برای بازدید مردم از سایت شما استفاده کنید. خواه از یکی از این تاکتیک‌ها به صورت جداگانه استفاده کنید، یا از همه آن‌ها با هم استفاده کنید. هر یک از آن‌ها می‌تواند نحوه جذب بازدید کننده از وب سایت شما را در حال حاضر تغییر دهد. فراموش نکنید محبوبیت سایت فروشگاهی شما در میان مخاطبان وابسته به بسیاری از عوامل است که حضور مداوم و موثر یکی از آن‌هاست. پس با استفاده از روش‌های بالا باعث افزایش بازدید از سایت خود شوید.