زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

راهنمای جامع بازاریابی توییتر

راهنمای جامع بازاریابی توییتر

توییتر، با بیش از 145 میلیون کاربر فعال، به یکی از پلتفرم‌های مهم شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. برای رشد و توسعه‌ی برندتان، نیاز است که بازاریابی توییتر را بخشی از استراتژی مارکتینگ خود قرار دهید. در این مقاله به بررسی توییتر و بازاریابی توییتر خواهیم پرداخت.



توییتر، پنجمین شبکه‌ی اجتماعی محبوب در دنیا است. به همین علت می‌تواند یک منبع بسیار مهم و غنی از مشتریان و مخاطبان هدف برای شما و کسب و کارتان باشد. روزانه حدود 500 میلیون توییت در توییتر ارسال و پست می‌شود، از این جهت نیاز است که استراتژی درست و سودمند برای فعالیت و بازاریابی در این شبکه‌ی اجتماعی و محبوب داشته باشید. 
در این مقاله به بررسی توییتر خواهیم پرداخت و به سوالات و مسائلی همچون: بازاریابی توییتر یا توییتر مارکتینگ چیست؟، چگونه می‌توان از بازاریابی توییتر استفاده کرد؟ و... پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید تا در این راهنمای جامع، با این استراتژی بازاریابی مهم آشنا شوید. 

توییترچیست؟

توییتر چیست؟
توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب در میان دیگر پلتفرم‌های اجتماعی است که در سال 2006 راه‌اندازی شد. توییتر دارای بیش از  145 میلیون کاربر فعال است و حدود 500 میلیون توییت در این شبکه‌ی اجتماعی مهم ارسال می‌شوند. در توییتر می‌توانید از اخبار مطلع شده، افراد مهم و معروف را دنبال کرده و یا با دوستان خود در ارتباط باشید. 
فعالیت در توییتر و ساخت اکانت در این شبکه‌ی اجتماعی بسیار آسان و ساده است. نکته‌ی مهم دیگر در رابطه با فعالیت در توییتر و ساخت حساب توییتری، رایگان بودن آن می‌باشد. می‌توانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه در این شبکه‌ی اجتماعی عضو شوید و فعالیت خود را آغاز کنید. 
ارسال و پست کردن توییت در توییتر همراه با محدودیت  280 کاراکتری همراه است. این محدودیت، اهمیت تولید محتوای سودمند و هوشمندانه برای استراتژی بازاریابی توییترتان را بالا می‌برد. اما نگرانی‌ای بابت این محدودیت کاراکتر نداشته باشید، چرا که می‌توانید به صورت رشته توییت، به طوری که ترتیب و مفهوم اصلی توییت‌تان بهم نریزد، توییت ارسال کنید. 

استراتژی بازاریابی توییتر چیست؟

استراتژی بازاریابی توییتر چیست؟
استراتژی بازاریابی توییتر، برنامه‌ای است که حول ایجاد کردن، منتشر کردن و توزیع محتوا، برای مشتریان هدف خود به کار می‌گیرید. هدف استراتژی بازاریابی توییتر، جذب کردن فالوورها و لید‌های‌تان، افزایش تعامل، بهبود آگاهی بخشی برندتان و افزایش فروش است. 
ایجاد استراتژي بازاریابی توییتر، تقریبا مشابه با ایجاد ‌استراتژی بازاریابی‌ در دیگر شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، ‌لینکدین‌ و... می‌باشد. برای ایجاد استراتژی بازاریابی توییتر نیاز به اجرای مراحل زیر دارید:

  1. در رابطه با پرسونا و مخاطبان هدف خود تحقیق کنید
  2. محتوای ارزشمند و منحصربه‌فرد تولید کنید
  3. برنامه‌ای برای ارسال توییت‌های‌تان تدوین کنید
  4. نتایج و آمار حساب توییتری‌تان را آنالیز کنید

چرا از این استراتژی باید استفاده کنم؟

استفاده از استراتژی بازاریابی توییتر
توییتر، پلتفرمی عالی برای بازاریابی است. از مزایای استفاده کردن از استراتژی بازاریابی توییتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده از توییتر بدون هزینه است.
  2. توییتر این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا برند خود را به سرعت، با دیگران به اشتراک بگذارید.
  3. توییتر، تعامل منحصربه‌فرد شما را گسترش می‌دهد.
  4. توییتر، به شما اجازه می‌دهد تا خدمات به مشتری و پشتیبانی سریع داشته باشید.
  5. این شبکه‌ی اجتماعی همچون ماشین جستجو برای شما عمل می‌کند تا به وسیله‌ی آن بتوانید، حساب توییتری دیگر برند‌های رقیب خود را مشاهده و آنالیز‌ کنید‌.
  6. استفاده از توییتر این امکان را به شما می‌دهد تا با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید.
  7. حال که با توییتر، استراتژی بازاریابی توییتر و اهمیت آن، آشنا شده‌ایم، زمان آن است که با روش‌ها و راه‌های فعالیت سودمند و هوشمندانه در توییتر به عنوان یک کسب و کار آشنا شویم. 

 

پروفایل برند خود را بسازید

ساخت پروفایل توییتر
هنگامی که مخاطب به پروفایل حساب توییتری شما نگاهی می‌اندازد، باید آن‌ها را به صورت اتوماتیک به سمتی هدایت کنید تا متوجه شوند این حساب توییتری برای شماست. به این معنی که باید پروفایل برند خود را هوشمندانه ساخته و تکمیل کنید. برای تکمیل پروفایل حساب توییتری کسب و کارتان لازم است به مواردی همچوت لوگو، رنگ‌ها و دیگر جزئیات کوچک و بزرگ مهم توجه کنید. 
بخش‌هایی در توییتر وجود دارد که می‌توانید پروفایل خود را در آن تکمیل کنید. هر کدام را به اختصار توضیح خواهیم داد.
Handle: این قسمت در توییتر مربوط به یوزرنیم شما می‌باشد. برای مثال یوزرنیم حساب توییتری سازیتو @mysazito می‌باشد. این قسمت باید شامل نام کسب و کار و برندتان باشد تا افراد دیگر بتوانند آیدی برند شما را جستجو کرده و حساب توییتری‌تان را به آسانی پیدا کنند. زمانی می‌توانید این بخش را تکمیل کنید که در توییتر  sign up کرده باشید.
Header: این قسمت مربوط به تصویر پس‌زمینه‌ی حساب کاربری‌تان می‌باشد. این تصویر باید خاص و مربوط به لوگو یا تصویری از کسب و کارتان باشد.
Profile picture: این بخش تصویر پروفایل حساب توییتری‌تان است. این تصویر که در قسمت بالایی بیو اکانت توییتر‌تان قرار می‌گیرد و به شکل دایره است، می‌تواند تصویر لوگوی کسب و کارتان باشد. 
Bio: این قسمت، بیو حساب توییتری‌تان است. زمانی که افراد اکانت توییتر برند شما را مشاهده می‌کنند، برای کسب اطلاعات در رابطه با کسب و کارتان، این بخش را مطالعه می‌کنند. بیو اکانت توییتر، دارای محدودیت 160 کاراکتری است. لذا لازم است به صورت مختصر و مفید این قسمت را بنویسید. 
Website URL: در این بخش که در قسمت پایینی تصویر پروفایل و بیو حساب توییتر‌تان قرار دارد، می‎‌توانید آدرس وب‌سایت اینترنتی خود را وارد کنید تا افراد بتوانند وارد فروشگاه اینترنتی شما شوند. 

بازاریابی توییتری

توییتر لیست خود را بسازید

ساخت توییتر لیست
توییتر لیست، که هر کاربر می‌تواند آن را ایجاد کند و ببنید، یک مجموعه از حساب‌های توییتری است که شما انتخاب کرده و در یک طبقه‌بندی مشخص و مخصوص کنار هم قرار داده‌اید. هنگامی که توییتر لیست خود را ایجاد کنید، می‌توانید تنها توییت‌هایی که این حساب‌های توییتری مخصوص ارسال می‌کنند را ببینید. 
لیست‌های توییتری برای اینکه بخواهید صرفا یک سری اکانت توییتری به خصوص را دنبال کنید، بسیار مناسب است. به این شیوه می‌توانید حساب‌های توییتری مورد نظرتان را در دسته‌بندی‌های مخصوص اعم از رقبا، مخاطبان هدف و... طبقه‌بندی کنید. در نتیجه به راحتی قادر هستید تا توییت‌ها، تعاملات و مخاطبان هر دسته‌بندی مخصوص را به صورت جداگانه بررسی کنید. 

تولید محتوا در توییتر 

تولید محتوا در توییتر
یکی از اصول مهم در استراتژی بازاریابی توییتر، تولید محتوای درست و اصولی در توییتر می‌باشد. شما با تولید محتوای متنی در توییتر، می‌توانید مخاطبان بسیاری را به کسب و کار خود جذب کنید. برای انجام این کار باید این نکته را در نظر داشته باشید که با محدودیت تعداد کاراکتر روبرو هستید. هر چند می‌توانید در رشته‌توییت‌هایی تولید محتوا را انجام دهید، اما به شما توصیه می‌کنیم تا حد ممکن از این کار بپرهیزید و در محدوده‌ی 280 کاراکتری، توییت بزنید.
برای تولید محتوا در توییتر، باید خلاقیت به خرج دهید. مختصر و مفید بنویسید. سعی کنید لحن برندتان را در توییت‌ها نشان داده و منعکس کنید. در صورت نیاز از اموجی‌های مناسب و مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید. در توییت‌های‌تان از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید. 

 

هشتگ‌گذاری در توییتر

هشتگ‌گذاری در توییتر
یکی دیگر از نکات مهم در استراتژی بازاریابی توییتر، استفاده از هشتگ است. هشتگ‌ها در هر پلتفرمی دیده می‌شوند و در مقالات پیشین در وبلاگ سازیتو، در رابطه با ‌هشتگ‌گذاری در اینستاگرام‌ صحبت کرده‌ایم. اما خوب است بدانید که هشتگ‌ها اولین بار در توییتر ایجاد شده‌اند. هشتگ در توییتر به عنوان روشی سودمند برای افزایش آگاهی بخشی در رابطه با برندتان و افزایش تعامل استفاده می‌شود. 
دانستن اینکه از هشتگ در توییتر، چطور و در کدام قسمت استفاده کنیم، به تاثیر‌گذاری محتوای توییت‌های‌تان کمک کرده و سبب افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش فروش برای کسب و کارتان می‌شود. در ادامه به برخی نکات درباره‌ی هشتگ‌گذاری در توییتر اشاره خواهیم کرد.
هشتگ‌های مناسب را پیدا کنید. از هشتگ‌هایی مرتبط و مناسب با صنعت و حوزه‌ی فروش یا خدمات‌تان استفاده کنید. بررسی هشتگ‌های محبوب که رقبای‌تان نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند، می‌تواند دید خوبی برای انتخاب هشتگ درست به شما بدهد.
از هشتگ مربوط به برندتان استفاده کنید. این نوع هشتگ، شامل عباراتی است که مخصوص برند شما می‌باشد. این نوع هشتگ‌ها برای پروموت کردن کمپین‌های‌ توییتری‌تان بسیار مناسب می‌باشد. برای مثال هشتگ برند سازیتو، #سازیتو  می‌باشد. 
در استفاده از هشتگ زیاده‌روی نکنید. تنها از یک تا دو هشتگ برای هر توییت استفاده کنید. 

استفاده از عکس و ویدئو‌های باکیفیت در توییتر

استفاده از عکس و ویدئو‌های باکیفیت در توییتر
در صورت نیاز، حتما در توییت‌های‌تان از ویدیو و عکس‌های باکیفیت استفاده کنید. این موضوع اثبات شده است که توییت‌هایی که دارای تصویر هستند، تاثیر بیشتری بر روی مخاطب دارند. ‌تصاویر‌، به عنوان یک المان مهم و اصلی برای چشم‌گیری توییت‌ها شناخته می‌شوند. ویدیوها نیز همچون تصاویر، تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما دارند. استفاده از ویدیو در توییت‌ها، تا 6 برابر نرخ تعامل توییتری شما را افزایش می‌دهند.

 

وب‌سایت خود را در توییتر معرفی کنید

معرفی وب‌سایت در توییتر
همانطور که اشاره کردیم، یکی از راه‌های مناسب برای معرفی وب‌سایت اینترنتی‌تان، قرار دادن آدرس وب‌سایت فروشگاهی در بخش Website URL می‌باشد. این قابلیت توییتر این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید سایت اینترنتی خود را به مخاطبان معرفی کرده و به این طریق آن‌ها را به سمت سایت خود هدایت کنید و خدمات و فروش خود را به مخاطبان‌تان نشان دهید. 
این راه می‌تواند شیوه‌ی مناسبی برای ‌افزایش ترافیک سایت‌، افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش فروش شما شود. 
اگر هنوز اقدام به طراحی سایت فروشگاهی خود نکرده‌اید، بهتر است عجله کنید و با فروشگاه‌ساز سازیتو، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

ساخت وب‌سایت اینترنتی با سازیتو

ساخت وب‌سایت اینترنتی با سازیتو
راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، علاوه بر افزایش فروش، به برند شما اعتبار و اصالت می‌بخشد. طراحی سایت فروشگاهی در کنار مزایای بسیاری که دارد ممکن است به دلیل وجود اطلاعات پیچیده و فنی به نظرتان سخت باشد و شما را سردرگم کند. 
شما می‌توانید به راحتی و بدون درگیری با مسائلی همچون خرید دامنه، اتصال درگاه و... صاحب یک سایت اینترنتی شوید. برای این کار کافیست در سازیتو ثبت نام کرده و با چند کلیک وب‌سایت فروشگاهی خود را طراحی کنید و فروش خود را آغاز کنید. 
سازیتو، امکانات بسیاری برای صاحبان کسب و کاری که پیشرفت در عرصه‌ی فروش برای‌شان از اهمیت بالایی برخوردار است، فراهم کرده. چند نمونه از مزایای ساخت سایت با سازیتو به شرح زیر است:


پشتیبانی فنی


در ابتدای انجام هر کاری، نیاز دارید از کسی راهنمایی بگیرید تا کارتان دقیق‌تر و با سرعت عمل بالا پیش برود. تیم پشتیبانی فنی سازیتو، برای مشاوره و راهنمایی جهت توسعه کسب‌وکار‌تان ، همواره در دسترس شماست.

امنیت رایگان


به طور میانگین روزانه 30 هزار وب‌سایت مورد حمله ی هکرها قرار می‌گیرند. همین مسئله ثبات و اعتبار شما و سایت‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. فروشگاه‌ساز سازیتو این مسئله‌ی مهم، یعنی امنیت سایت را به صورت رایگان برای شما فراهم می‌کند تا آسیب‌پذیری وب‌سایت فروشگاهی‌تان به حداقل برسد و با خیال آسوده و بدون دغدغه، مسیر رشد و ترقی کسب و کار خود را طی کنید.


آدرس اینترنتی اختصاصی


آدرس اینترنتی اختصاصی یک نشانی منحصر به فرد برای هر سایت اینترنتی است که وجود آن به اعتبار و بازاریابی قوی فروشگاه می‌افزاید. در سازیتو، با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان، صاحب برند و دامنه‌ی اختصاصی خود می‌شوید. 


دریافت نماد اعتماد الکترونیک


نماد اعتماد الکترونیکی نشانه ای برای احرازِ هویت و اصالتِ فروشگاه شماست. نماد اعتماد الکترونیکی باعث می‌شود اعتماد مشتری به فروشگاه شما بیشتر شده و به اعتبار شما افزوده شود. پس از ساخت سایت‌ فروشگاهی در سازیتو، برای دریافت این نماد کافیست به پنل مدیریتی‌تان مراجعه کنید


راه اندازی فروشگاه به صورت رایگان 


یکی از ویژگی‌های ساخت سایت اینترنتی با سازیتو، هزینه‌ی رایگان آن است. برای راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی در سازیتو نیاز به پرداخت هزینه اولیه ندارید. شما می‌توانید در سازیتو ثبت نام کنید و امکانات آن را تا  ۱۴روز به صورت رایگان  بررسی و فروش خود را آغاز کنید. 

 

نتیجه‌گیری


توییتر، یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در سرتاسر دنیا می‌باشد. افراد بسیاری برای اهداف کسب و کار خود از این پلتفرم اجتماعی استفاده می‌کنند. استراتژی بازاریابی توییتر، به دلیل محبوب بودن و فعال بودن کاربران این شبکه‌ی اجتماعی، دغدغه‌ی بسیاری از صاحبان کسب وکار است. در این مقاله به بررسی توییتر و استراتژي بازاریابی توییتر پرداختیم و نکاتی را برای بهبود عملکرد برند‌ها در توییتر توضیح دادیم. با استفاده از این نکات می‌توانید مسیر رشد و توسعه‌ی کسب وکار خود را به خوبی طی کنید.