زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

راهنمای کسب درآمد از تیک تاک

راهنمای کسب درآمد از تیک تاک

تیک تاک،که یک برنامه‌ی به اشتراک گذاری ویدئو است، در سال‌های اخیر با محبوبیت و افزایش کاربر فراوان روبرو شده است. این افزایش محبوبیت سبب شده تا افراد بسیاری به فکر فعالیت جدی و کسب درآمد از تیک تاک بیفتند. در این مقاله به بررسی کسب درآمد از تیک تاک و روش‌های کسب درآمد از تیک‌ تاک خواهیم پرداخت. 


در دنیای امروز، کسب و کار‌ها دیگر نمی‌توانند به ‌روش‌های سنتی‌ بازاریابی اتکا کنند و به دنبال فروش بیشتر باشند. با توسعه و پیشرفت اینترنت و به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی، ‌بازاریابی دیجیتال‌ بیش از پیش مورد استقبال افراد به خصوص صاحبان کسب و کار شده است. پس از آنکه مراحل طراحی سایت فروشگاهی را انجام داده، ‌هزینه ساخت سایت‌ را پرداخت کرده و در نهایت اقدام به ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌ خود کردید، برای رشد و‌ ارتقا کسب و کارتان باید از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی استفاده کنید و فروش خود را افزایش دهید. 
پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین و... این بستر مفید و سودمند را برای رشد کسب و کار صاحبان برند‌ها ایجاد کرده‌اند. در مقالات پیشین به بررسی بازاریابی دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، از طریق ‌راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌، اشاره کردیم. در این مقاله به بررسی شبکه‌ی اجتماعی تیک تاک و کسب درآمد از تیک تاک اشاره خواهیم کرد. 

تیک تاک چیست؟

تیک تاک چیست؟
تیک تاک (TikTok) ‌یک شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک گذاری ویدئو است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا در هر زمینه‌ای، ‌ویدئو‌های کوتاه در این برنامه به اشتراک بگذارند. تیک تاک به عنوان هفتمین شبکه‌ی اجتماعی مهم در دنیا شناخته می‌شود. تاکنون، تیک تاک بیش از ۳ بیلیون بار توسط افراد دانلود شده است و دارای ۱.۲ بیلیون کاربر فعال به صورت ماهانه می‌باشد. 
کاربران و تولیدکنندگان محتوا در تیک تاک، از گوشی‌های هوشمند خود برای ایجاد و به اشتراک‌گذاری ویدئو‌های رقص، طنز، آموزشی و... استفاده می‌کنند. این قابلیت، باعث ایجاد فرصتی برای صاحبان کسب و کار شده است تا با تولیدکنندگان محتوا در تیک تاک همکاری کرده و خدمات و محصولات خود را تبلیغ کنند و به فروش برسانند. 
متاسفانه در ایران امکان ساختن حساب کاربری برای کاربران آسان نیست، اما غیر ممکن هم نیست. کاربران ایرانی که می‌خواهند در تیک تاک حساب بسازند و در آن فعالیت کنند باید ابتدا سیم‌کارت خود را از گوشی‌شان در بیاورند  و با وصل شدن به وای‌فای اقدام به ساخت حساب در تیک تاک کنند. 

آیا امکان کسب درآمد از تیک تاک وجود دارد؟

آیا امکان کسب درآمد از تیک تاک وجود دارد؟
شاید برای‌تان سوال باشد که آیا امکان کسب درآمد از طریق تیک تاک وجود دارد؟ جواب این سوال بله است. نکته‌ی مهم اینجاست که به دلیل محدودیت‌هایی که تیک تاک در ایران دارد، کاربران ایرانی تیک تاک تنها با استفاده از ۲ روش می‌توانند از طریق تیک تاک درآمد کسب کنند:
کسب درآمد از طریق الماس‌های تیک تاک. الماس تیک تاک چیست؟ هنگامی که شما اقدام به تولید محتوا و پست در تیک تاک می‌کنید، مخاطبان‌تان برای حمایت از شما با پول واقعی، در این اپلیکیشن سکه می‌خرند و در واقع با این کار به شما سکه تعلق می‌گیرد. زمانی که تعداد این سکه‌ها به یک حدی‌ برسد، می‌توانید الماس تیک تاک بخرید و در نتیجه الماس‌های تیک تاک را به وجه نقد تبدیل کنید. 
متاسفانه به دلیل محدودیت‌ها در ایران و پشتیبانی تیک تاک از درگاه PayPal، به راحتی نمی‌توانید الماس‌های تیک تاک را به وجه نقد تبدیل کنید. اما پلتفرم‌هایی وجود دارند که با جستجو در گوگل می‌توانید آن‌ها را پیدا کرده و برای تبدیل الماس‌های تیک‌ تاک‌تان به وجه نقد از آن‌ها کمک بگیرید. 
کسب درآمد از طریق روش‌های دیگر که در ادامه‌ی به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

انواع روش‌های کسب درآمد از تیک تاک

انواع روش‌های کسب درآمد از تیک تاک
کسب درآمد از طریق تیک تاک در ایران به دلیل وجود محدودیت‌های موجود، به اندازه‌ی دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، کاری آسان و در دسترس نیست. اما همانطور که گفتیم، کسب درآمد از طریق تیک تاک در ایران غیر ممکن هم نیست. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق تیک تاک وجود دارد که در ادامه‌ی مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 


اینفلوئنسر تیک تاک شوید

اینفلوئنسر تیک تاک شوید   
همانطور که در دیگر شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، ‌اینفلوئنسر‌ وجود دارد در تیک‌تاک نیز می‌توانید اکانت بسازید و با ‌تولید محتوای‌ مناسب و کاربردی تبدیل به اینفلوئنسر تیک‌ تاک شوید. اگر اکانت تیک تاک شما از بازدید و فالوورهای بالایی برخوردار باشد، می‌توانید در قابل پرداخت مالی از سمت برند یا کسب و کار به خصوصی، اقدام به تبلیغ محصولات و خدمات این برند‌ها کنید. برای اینکه تبدیل به یک اینفلوئنسر حرفه‌ای و خوب شوید، در ابتدا نیاز است که نیچ مخصوص خود را انتخاب کنید. سپس با برنامه‌ریزی و به صورت مستمر اقدام به پست کردن ویدیوهای خود کنید. بدین ترتیب برندهای مرتبط با حوزه‌ی فعالیت شما، خیلی راحت می‌توانند با شما ارتباط برقرار کرده و مشتاق به همکاری با شما شوند.

فروش محصول در تیک تاک

فروش محصول در تیک تاک
اگر صاحب کسب و کاری هستید‌، می‌توانید محصولات خود را در تیک تاک بفروشید. برای این کار کافیست از محصولات‌تان ویدیوهای خلاقانه بگیرد و پست کنید. افراد در تیک تاک پست شما را خواهند دید و در صورت علاقه‌مند شدن به محصول‌تان آن را خریداری می‌کنند. 
برای فروش محصول در تیک تاک، باید پلتفرمی مانند سایت فروشگاهی داشته باشید. کاربر وارد سایت اینترنتی شما شده و از طریق ‌درگاه‌ هزینه‌ی محصول را پرداخت می‌کند. 
برای ساخت فروشگاه اینترنتی، ما به شما سازیتو را که یک فروشگاه ساز آنلاین است معرفی می‌کنیم. می‌توانید بدون دانش فنی و پیچیدگی‌های معمول در پروسه‌ی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی همچون ‌خرید دامنه‌، سایت مورد نظر خود را به صورت رایگان طراحی کرده و فروش خود را آغاز کنید.

فروش اکانت تیک تاک

فروش اکانت تیک تاک
یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از طریق تیک تاک، فروش اکانت تیک تاک‌تان است. بسیاری از کسب و کارها مایلند تا برای اکانت‌هایی که تعداد دنبال کنندگان بالایی دارند هزینه پرداخت کنند. شما می‌توانید با ایجاد اکانت تیک تاک و تولید محتوای خلاقانه، مخاطبان بسیاری جذب کنید. سپس این اکانت تیک تاک پر مخاطب خود را به دیگران بفروشید.

مشاور تیک تاک یک برند شوید

مشاور تیک تاک یک برند شوید
تیک تاک به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب می‌تواند بستر مناسبی برای صاحبان کسب و کار باشد. و در آینده نیز این امکان وجود دارد که تعداد کاربران ایرانی آن نیز افزایش پیدا کند. در نتیجه صاحبان کسب و کار برای رشد و پیشرفت برند خود، نیاز است که افرادی را برای مدیریت حساب تیک تاک کسب و کار خود استخدام کنند. 
شما می‌توانید با  مطالعه و تحقیق، تبدیل به یک مشاور تیک تاک برای کسب و کارها شوید و از این راه کسب درآمد کنید. 

چه تعداد فالوور در تیک تاک باید داشته باشیم؟

چه تعداد فالوور در تیک تاک باید داشته باشیم؟
همچون دیگر شبکه‌های اجتماعی، هر چقدر تعداد دنبال کنندگان‌تان در تیک تاک بیشتر باشد، درآمد بیشتری خواهد داشت. اگرچه در رابطه با تیک تاک، نیاز نیست حتما میلیون‌ها فالوور داشته باشید. اگر می‌خواهید از طریق تیک تاک کسب درآمد کنید، نیاز است که حداقل تعداد فالوور که عدد ۵۰ هزار نفر می‌باشد را داشته باشید و پست‌های‌تان در طول یک ماه، حداقل ۱۰۰ هزار بار بازدید داشته باشد. 
البته این عدد برای کاربران ایرانی تیک تاک خیلی قابل استناد نیست، چرا که کاربران ایرانی برای استفاده از تیک تاک مجبور به استفاده از فیلترشکن هستند و به این ترتیب آی‌پی ایران قابل پیگیری نیست تا بتوان آمار مستند داشت. 

آنالیز تیک تاک 

آنالیز تیک تاک
اگر برای کسب درآمد از طریق تیک تاک مصمم هستید، نیاز است که عملکرد محتوای منتشر‌شده‌ی خود را آنالیز و تحلیل کنید. آنالیز داده می‌تواند به شما کمک کند تا درک درست و بهتری از مخاطبان خود و نوع محتوایی که باید برای افزایش بازدید و افزایش فروش ایجاد کنید، داشته باشید. از طرف دیگر، این اطلاعات مربوط به تحلیل داده‌ها می‌تواند برای صاحبان کسب و کار که علاقه‌مند هستند با شما همکاری کنند، مهم و با ارزش باشد. 
برای بررسی و تحلیل داده‌ها در تیک تاک، به پروفایل خود رفته، سه نقطه‌ی گوشه سمت راست را کلیک کرده، گزینه‌ی Creator Tools را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه‌ی Analytics کلیک کنید. 
بخش آنالیز شما به سه قسمت تقسیم می‌شود:
Overview: در این قسمت می‌توانید رشد فالوور یا دنبال‌کنندگان‌تان، تعداد بازدیدکنندگان پروفایل، تعداد بازدید‌های ویدئوهایی که منتشر کرده‌اید و تعامل در بازه‌های زمانی مختلف را مشاهده و بررسی کنید.
Content: این بخش به شما این امکان را می‌دهد تا میزان عملکرد هر ویدیو که به اشتراک گذاشته‌اید را بررسی کنید. فقط نکته اینجاست که تنها می‌توانید داده‌های ۷ روز گذشته را بررسی و تحلیل کنید.
Followers: در این بخش، می‌توانید بررسی کنید که مخاطبان شما از کجا هستند و در چه بازه‌های زمانی از روز، با محتوای شما تعامل برقرار کرده‌اند. 

نکات کسب درآمد از تیک تاک 

نکات کسب درآمد از تیک تاک

  1. نیچ ‌خود را تعیین کنید. اگر تعداد فالوورهای‌تان در تیک تاک کم است، گسترش یک نیچ می‌تواند باعث جذب افراد دیگر شود‌.
  2. در تولید ویدئوها خلاقانه عمل کنید. برای اینکه بتوانید با ویدئوهای‌تان مخاطب را درگیر کنید و تعامل را افزایش دهید، نیاز است که در تولید محتوای خود خلاق باشید. برای این کار تحلیل داده‌های ویدئوهای‌تان امری ضروری و سودمند می‌باشد. 
  3. به صورت منظم پست به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که در مسیر اشتراک‌گذاری پست در تیک تاک مصمم هستید و با یک برنامه‌‌ی مشخص اقدام به پست کردن ویدئوهای‌تان کنید. 
  4. با ترند‌ها همراه شوید. تیک تاک به ویدیو های وایرال شده‌اش معروف است، این فرصت خوبی است تا با خلاقیت خود، ویدئوهایی مرتبط با ترند تیک تاک به اشتراک بگذارید. 
  5. با فالوورهای‌تان تعامل داشته باشید. هر چقدر تعامل‌تان با فالوورهای‌تان بیشتر و بهتر باشد، عملکرد پست‌های تبلیغاتی‌تان نیز بهبود می‌یابد. 
  6. از هشتگ‌ها استفاده کنید. در مقالات پیشین وبلاگ سازیتو، در رابطه با اهمیت ‌هشتگ‌گذاری‌ در شبکه‌های اجتماعی صحبت کردیم. تیک تاک نیز از این قاعده مستثنی نیست. با استفاده از هشتگ‌های مربوط و محبوب در محتوایی که پست می‌کنید، می‌توانید افراد بیشتری را جذب ویدئوهای خود کنید.

نتیجه‌گیری


تیک تاک، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا است. به دلیل این محبوبیت و افزایش کاربران آن، صاحبان کسب و کار برای تبلیغات خود و افزایش فروش و مخاطبان، می‌توانند از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنند. امروز افراد بسیاری به دنبال کسب درآمد از طریق تیک تاک هستند. شما نیز می‌توانید با استفاده از مطالب این مقاله سازیتو، در تیک تاک هوشمندانه عمل کرده و افزایش فروش و مخاطب برای کسب و کار خود رقم بزنید