زمان مطالعه ۱۵ دقیقه

۱۰ راهکار کلیدی تبدیل فالوور به مشتری

۱۰ راهکار کلیدی تبدیل فالوور به مشتری

تبدیل فالوور به مشتری، یکی از دغدغه‌های اصلی هر کسب وکاری است. شاید مخاطبان زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، اما از فروش خود راضی نباشید. در این مقاله با بررسی راهکار‌های تبدیل فالوور به مشتری می‌توانید افزایش فروش برای کسب و کار خود به ارمغان بیاورید. 


شبکه‌های اجتماعی به مکانی موثر برای بازاریابی و فروش تبدیل شده‌اند. پیش از گسترش شبکه‌های اجتماعی، بیشتر کسب وکارها قادر نبودند که مخاطبان بسیاری را جذب و افزایش فروش داشته باشند. بر اساس آمارهای Statista، در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲.۷۷ بیلیون کاربر در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند. این آمار روز به روز در حال افزایش است. 


به همین خاطر، بسیار مهم است که هر کسب و کاری در شبکه‌های اجتماعی محصولات و خدمات خود را ارائه کند. فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای مشغول به فعالیت هستید، نشان دادن برندتان به مخاطبان هدف مهم و ضروری است. اگرچه افزایش مخاطب و فالوور در فضای مجازی ضروری است و مزایای خودش را دارد، اما مسئله‌ای که در نهایت به رشد در فروش کسب و کار شما کمک می‌کند، تبدیل فالوور به مشتری است. شما فقط به یک سری مخاطب که صفحه‌ی شما را دنبال کنند نیاز ندارید، بلکه تبدیل فالوور به مشتری برای‌تان مهم است، چرا که در نهایت منجر به افزایش فروش وجذب دیگر مشتریان می‌شود. برای آنکه شما بتوانید در کسب و کار خود موفق باشید نیاز به مشتریانی دارید تا سرویس‌های شما را خریداری کنند.

افزایش نرخ تبدیل به شما کمک می‌کند تا فالوورها و مخاطبین خود را تبدیل به مشتریان برند خود کنید. مشتریانی که از مخاطبان شما به کسب و کارتان جذب می‌شوند، وفاداری بیشتری را نسبت به برند شما خواهند داشت و نرخ بازگشت مشتری را در کسب و کار شما افزایش می‌دهند.
در این مقاله به تبدیل فالوور به مشتری در شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای کلیدی تبدیل فالوور به مشتری خواهیم پرداخت. با راهکار‌های تبدیل فالوور به مشتری شما می‌توانید کسب و کار موفق‌تری را داشته باشید.تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با نکات موثر در تبدیل فالوور به مشتری آشنا شوید. 

تبدیل فالوور به مشتری

تبدیل فالوور به مشتری
صاحبان کسب و کار برای اینکه به اهداف فروش خود دست پیدا کنند، بر روی کانال‌های بازاریابی مانند ارسال پیامک، ارسال ایمیل و شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این میان شبکه‌های اجتماعی از اهمیت و سودمندی بالایی برخوردار است. تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی تا سال ۲۰۲۳، تا ۳.۴۳ بیلیون نفر خواهد رسید و این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای هر کسب و کاری است تا برند خود را به مخاطبان هدف ارائه کند. 
بر اساس نظرسنجی‌ای که توسط Buffer انجام شد، ۷۳٪ بازاریابان معتقد بودند که استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، برای گسترش کسب و کار بسیار سودمند هستند. استفاده از استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مزایای بسیاری دارد. 
یکی از مهم‌ترین مزایای شبکه‌های اجتماعی تبدیل فالوور به مشتری است. مخاطب شما در هر ساعت از روز که بتواند به یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد نظرش، مانند اینستاگرام، سر می‌زند. این فرصت خوبی برای شماست تا با استفاده از راهکارهای کلیدی تبدیل فالوور به مشتری، بتوانید در امر تبدیل فالوور به مشتری پیشتاز باشید.

راهکار‌های تبدیل فالوور به مشتری

راهکارهای تبدیل فالوور به مشتری
درست است که ما در ابتدا نیاز داریم که افراد بسیاری صفحه‌ی ما را دنبال کنند و به عبارتی ‌افزایش فالوور‌ داشته باشیم، اما ترغیب مشتریان هدف به خرید و در واقع تبدیل فالوور به مشتری، امری مهم و چالش برانگیز است.
در این بخش به ۱۰ راهکار تبدیل فالوور به مشتری اشاره خواهیم کرد و هر کدام از این راهکارها را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.


 
بازار هدف خود را بشناسید

بازار هدف خود را بشناسید
اولین راهکار تبدیل فالوور به مشتری، شناسایی بازار هدف و مشتریان هدف‌تان است. با شناخت مشتریان هدف می‌توانید از خواسته‌ها، مشکلات و نیاز‌های مشتریان خود آگاه شوید تا بدانید چگونه با ارائه‌ی خدمات و محصولات با کیفیت، آن‌ها را به خرید ترغیب کنید و افزایش فروش داشته باشید.
۷۹٪ مشتریان به کسب وکار‌هایی وفادار هستند که خدمت‌رسانی به آن‌ها خوب و با کیفیت باشد. با توجه به این آمار، قدم اول شما در تبدیل فالوور به مشتری ساخت پرسونای مشتری است. در فرایند شناخت مشتری هدف و ساخت پرسونای مشتری باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. اطلاعات جمعیتی
  2. سن
  3. جنسیت
  4. علایق
  5. مشکلات

خلق پرسونای مشتری در جنبه‌های گوناگونی از فرایند تبدیل فالوور به مشتری، به شما کمک می‌کند. از مزایای ساخت پرسونای مشتری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ساخت پرسونای مشتری مناسب سبب می‌شود تا محتوای مناسب و مربوط به مشتریان هدف تولید کنید.
  2. با شناخت مشتری هدف، محتوای تولید شده را در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مرتبط به اشتراک می‌گذارید.
  3. به درک درستی از مشتریان هدف خود می‌رسید و در فرایند حل مشکلات هوشمندانه عمل می‌کنید.

 


حرف بزنید

تبدیل فالوور به مشتری با حرف زدن
یکی از راهکارهای تبدیل فالوور به مشتری این است که خود را به مخاطبان‌تان بشناسانید. اگر کسی از حضور شما در شبکه‌های اجتماعی بی اطلاع باشد، فرایند تبدیل فالوور به مشتری دیگر معنی نخواهد داشت. برای این کار، شروع با یک مکالمه می‌تواند بسیار کمک‌کننده و کارساز باشد. 
شروع مکالمه‌ی تعاملی با مخاطبان می‌تواند به صورت‌های زیر به شما در تبدیل فالوور به مشتری کمک کند:
رابطه‌ای سالم و عمیق بین شما و مخاطبان و مشتریان ‌می‌سازد. وجود چنین رابطه‌ای، باعث افزایش نرخ تعامل می‌شود. همچنین احساس ارزشمندی و صمیمیت به مشتریان هدف القا می‌شود و آن‌ها را ترغیب به خرید از کسب و کار شما می‌کند. 
تعامل با مشتریان، یک شبکه از مشتریان وفادار در کسب و کار شما ایجاد می‌کند. مشتریان وفادار با خود تایید اجتماعی به همراه می‌آورند. تایید اجتماعی نقش بسیار مهمی در فرایند تبدیل فالوور به مشتری ایفا می‌کند. 
روش‌های خلاقانه‌ای برای شروع مکالمه و تعامل با مشتریان وجود دارد. برای مثال، اگر صاحب فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی هستید، می‌توانید از مخاطبان خود بپرسید که دوست دارند چه محصولاتی به کالکشن محصولات کسب و کار شما اضافه شود؟ 
هنگامی که کاربران به سوال شما پاسخ دهند، باعث شروع یک مکالمه می‌شود. اگر این فرایند را با قاعده تکرار کنید، می‌توانید در مکالمات‌تان فالوور را به خرید ترغیب کنید و در واقع به صورت هوشمندانه اقدام به تبدیل فالوور به مشتری کرده‌اید. 
 


از اینفلوئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

از اینفلوئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید
 
راه‌های مختلفی برای تبدیل فالوور به مشتری در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها وجود دارد. یکی از راه‌ها ایجاد آگاهی در مورد محصول یا خدماتی است که ارائه می‌کنید. این امر می‌تواند از طریق بازاریابی و تبلیغات مؤثر انجام شود. یکی دیگر از راه‌های تبدیل فالوور به مشتری، ارائه محتوای مرتبط و هدفمند به مخاطبان است. این محتوا باید به‌گونه‌ای طراحی شود که نیازها و خواسته‌های بازار هدف شما را برآورده کند. در نهایت، می‌توانید با ارائه مشوق‌ها و تخفیف‌ها به مشتریان بالقوه، نرخ تبدیل را نیز افزایش دهید.
 
نرخ تبدیل آنلاین به عوامل مختلفی مانند محصول، قیمت، طراحی وب‌سایت و غیره بستگی دارد، اما ایجاد آگاهی در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت نیز می‌تواند نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل داشته باشد. منظور من از ایجاد آگاهی، اطلاع‌رسانی به مردم از محصول یا خدمات شما از طریق کانال‌های آنلاین مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، مقالات و غیره است. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری به وب‌سایت خود داشته باشید، بلکه شانس تبدیل را نیز افزایش می‌دهد.
یکی از راه‌های افزایش آگاهی، همکاری با اینلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی است. نیاز است که اینفلوئنسرهایی که در حوزه‌ی فروش شما فعالیت می‌کنند را شناسایی کنید و برای همکاری با آن‌ها در ارتباط باشید. بدین صورت از طریق ‌اینفلوئنسرمارکتینگ‌ می‌توانید برندتان را به دیگران معرفی کنید و با تایید اجتماعی‌ای که از طریق اینفلوئنسرمارکتینگ دریافت می‌کنید، فرایند تبدیل فالوور به مشتری را به خوبی طی کنید.


 
رویکرد و فرهنگ شرکت، نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد

رویکرد و فرهنگ شرکت نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد
فرهنگ یک کسب و کار می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تبدیل فالوور به مشتری داشته باشد. فرهنگ نوآوری و خلاقیت می‌تواند به محصولات و خدمات جدید و نوآورانه‌ای منجر شود که مشتریان مایل به خرید آن هستند. فرهنگ خدمات و رضایت مشتری می‌تواند منجر به تکرار مشتریان و ارجاع شود. فرهنگ کار تیمی و همکاری می‌تواند منجر به یک دستگاه فروش خوب شود که معاملات بیشتری را بسته است. در نهایت، فرهنگ صحیح می‌تواند تفاوت بین شرکتی باشد که فقط زنده می‌ماند و شرکتی که شکوفا می‌شود.
فرهنگ یک کسب و کار پایه و اساس موفقیت یا شکست آن است. این مجموعه‌ای از ارزش‌ها، باورها و رفتارهای مشترک است که نحوه تعامل کارکنان شرکت با یکدیگر و با دنیای خارج را مشخص می‌کند. یک فرهنگ قوی می‌تواند ابزار قدرتمندی برای تبدیل فالوور به مشتری باشد، زیرا به جذب و حفظ بهترین استعدادها کمک می‌کند و حس غرور و وفاداری را در بین کارکنان القا می‌کند. برای ایجاد فرهنگی که از نرخ تبدیل بالا پشتیبانی می‌کند، شرکت‌ها باید بر چهار حوزه کلیدی تمرکز کنند: جذب استعدادهای مناسب، پرورش حس تعلق، ترویج ذهنیت مشتری‌محور و تشویق نوآوری.


 
بازاریابی دهان به دهان را جدی بگیرید

بازاریابی دهان به دهان را جدی بگیرید
شکی نیست که ‌تبلیغات دهان به دهان‌ یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی موجود است. به هر حال، وقتی شخصی که می‌شناسید و به آن اعتماد دارید، در مورد یک محصول یا خدمات عالی به شما می‌گوید، به احتمال زیاد علاقه‌مند به بررسی آن هستید. به همین دلیل است که کسب‌وکارها باید همیشه به دنبال راه‌هایی برای افزایش بازاریابی دهان به دهان خود باشند و یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار تمرکز بر تبدیل فالوور به مشتری است.
 به‌هرحال هرچه افراد بیشتری بتوانید محصول یا خدمات شما را امتحان کنند، احتمال بیشتری دارد که آن‌ها را به دوستان خود در مورد آن اطلاع دهند و هر چه افراد بیشتری در مورد کسب و کار شما صحبت کنند، بازاریابی دهان به دهان بیشتری خواهید داشت. بنابراین اگر به دنبال افزایش بازاریابی دهان به دهان خود هستید، روی افزایش نرخ تبدیل خود تمرکز کنید. این یک استراتژی ساده، اما مؤثر است که واقعاً می‌تواند در درازمدت نتیجه دهد.


 
 ایجاد فرصت برای فرآیند خرید توسط خریدار بالقوه

ایجاد فرصت برای فرآیند خرید توسط خریدار بالقوه


فرایند خرید خریدار بالقوه می‌تواند تحت‌تأثیر عوامل زیادی باشد، از جمله نیاز درک شده آنها به محصول، خطرات و مزایای درک شده آنها از محصول و انگیزه کلی آنها برای خرید. ایجاد فرصت‌هایی برای خریدار بالقوه برای تعامل با محصول می‌تواند احتمال تبدیل را افزایش دهد.
 
یکی از راه‌های ایجاد چنین فرصت‌هایی، ارائه اطلاعاتی در مورد محصول به خریدار بالقوه است که با نیازها و علایق آنها مرتبط است. این را می‌توان از طریق ارتباطات بازاریابی هدفمند، مانند تبلیغات و ایمیل‌ها که به طور خاص برای رفع نیازهای خریدار بالقوه طراحی شده‌اند، انجام داد. علاوه بر این، ارائه راهی به خریدار بالقوه برای آزمایش یا تجربه محصول نیز می‌تواند احتمال تبدیل فالوور به مشتری را افزایش دهد. با دادن فرصتی به خریدار بالقوه برای تعامل با محصول، آنها تمایل بیشتری به ایجاد نگرش مثبت نسبت به آن دارند و احتمال خرید بیشتری دارند.


رضایت مشتریان را به اشتراک بگذارید

رضایت مشتریان را به اشتراک بگذارید

یکی دیگر از راهکارهای تبدیل فالوور به مشتری این است که با به اشتراک‌گذاری رضایت مشتریان، اعتماد آن‌ها را جذب کنید. ۹۲٪ مشتریان پیش از آنکه اقدام به خرید کنند، نظرات دیگر مشتریان را بررسی می‌کنند. این آمار نشان‌دهنده‌ی اهمیت فراوان نظرات مشتریان است. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و رضایت مشتریان خود را در صقحه‌ی اینستاگرامی‌تان به اشتراک بگذارید. مخاطبان شما با بررسی رضایت دیگر مشتریان، به خرید از برند شما ترغیب می‌شوند و حتی کسب و کار شما را به دیگران معرفی می‌کنند.

 

با تخفیف‌های کوتاه‌مدت مخاطب را جذب کنید

با تخفیف‌های کوتاه‌مدت مخاطب را جذب کنید
ارائه‌ی تخفیف‌های کوتاه‌مدت، یکی دیگر از راهکارهای تبدیل فالوور به مشتری است. با این راهکار، حس ترس از دست دادن به مخاطب القا می‌شود. این حس ترس، سبب می‌شود تا مخاطب تمایل بیشتری به خرید پیدا کند. عباراتی مانند «محدود به مدت یک هفته»، «این تخفیف دیگر تمدید نخواهد شد»، «تنها چند عدد از محصول باقی‌ مانده است» و... باعث می‌شوند تا فالوور شما هر چه سریعتر از شما خرید کند و تبدیل به مشتری شود.
 


 
خرید را برای مشتریان آسان کنید.

خرید را برای مشتریان آسان کنید
آسان کردن خرید برای مشتریان می‌تواند با ساده‌تر و کارآمدتر کردن خرید اقلام، نرخ تبدیل را افزایش دهد. این کار را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد، مانند ارائه ‌اطلاعات واضح و مختصر محصول‌، ارائه گزینه‌های پرداخت متعدد، و داشتن فرایند پرداخت کاربر پسند. علاوه بر این، اطمینان از اینکه خدمات مشتری به‌راحتی در دسترس است نیز می‌تواند به افزایش نرخ تبدیل کمک کند. با انجام این مراحل، کسب‌وکارها می‌توانند احتمال تکمیل خرید را توسط مشتریان و در نتیجه افزایش فروش افزایش دهند.
 


سایت فروشگاهی طراحی کنید

سایت فروشگاهی طراحی کنید

حضور فعال کسب‌‌وکار های مختلف در شبکه‌های اجتماعی، باعث رشد و موفقیت‌ این برند‌ها می‌شود. یکی از موضوعات مهم در رابطه با این حضور فعال، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. اگر اقدام به ‌راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌ کرده‌اید و مشغول فروش در اینستاگرام هستید، حتما با مشکلاتی روبرو هستید. مشکلاتی که می‌توانند از تبدیل فالوور به مشتری جلوگیری کنند.
داشتن یک سایت فروشگاهی، علاوه بر اصالت و اعتباری که به کسب و کار شما می‌دهد، باعث جلب ‌اعتماد مشتریان‌ هدف شما می‌شود. با طراحی سایت فروشگاهی، شما می‌توانید در طول شبانه‌روز فروش داشته باشید. چرا که ممکن است وقت نکنید به تمام پیام‌های اینستاگرام خود پاسخ دهید. اما سایت فروشگاهی، باعث صرفه‌جویی در وقت شما و مشتریان می‌شود و آن‌ها را به خرید ترغیب می‌کند.

راه‌اندازی سایت فروشگاهی با سازیتو

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با سازیتو
با توجه به مزایای مهم راه‌اندازی سایت فروشگاهی، حتما به دنبال این هستید که سایت فروشگاهی کسب و کار خود را طراحی کنید. چرا که به این موضوع واقف هستید که ‌طراحی سایت فروشگاهی‌، چندین پله شما را از رقبای‌تان جلو می‌اندازد و با افزایش فروش و جذب مشتری روبرو خواهید شد.
بسیاری از کسب و کارها هنگام ساخت سایت فروشگاهی با مسائلی مانند ‌خرید دامنه‌، ‌اتصال درگاه‌ و... روبرو می‌شوند. این مسائل فنی و تخصصی باعث سردرگمی این صاحبان کسب و کار می‌شود. به طوری که اغلب آن‌ها دیگر علاقه‌ای به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی ندارند. 
اما خبر خوب برای کسب و کارها این است که امروزه پلتفرم‌هایی تحت عنوان فروشگاه‌ساز‌ها، ایجاد شده‌اند. هدف این فروشگاه‌ساز این است که خیال شما را از مسائل پیچیده و فنی ساخت فروشگاه اینترنتی راحت کنند. شما با استفاده از این  فروشگاه‌ساز‌ها می‌توانید، با فشار دادن چند دکمه سایت فروشگاهی خود را بسازید و فروش خود را آغاز کنید.
یکی از این فروشگاه‌ساز‌های موفق و معتبر در کشور، ‌فروشگاه‌ساز سازیتو‌ است. سازیتو با ارائه‌ی خدمات با کیفیت به ۱۳۱۰۰۰ نفر فروشگاه و کسب و کار، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای طراحی سایت فروشگاهی می‌باشد. 
از مزایای ساخت سایت اینترنتی با سازیتو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


راه‌اندازی سریع فروشگاه


 فروشگاه شما بلافاصله پس از ثبت نام در سازیتو، فعال است و می‌توانید در کمترین زمان فروش خود را آغاز کنید.


عدم محدودیت در فضای میزبانی و پهنای باند


با ساخت سایت فروشگاهی در سازیتو، دیگر نیاز نیست نگران محدودیت پهنای باند و میزان ترافیک سایت خود باشید. بدون نگرانی می‌توانید به تعداد نامحدود محصول به فروشگاه خود اضافه کنید. 


امکان فروش انواع فایل، محصولات فیزیکی و خدمات


سایت فروشگاهی‌ای که با سازیتو می‌سازید، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کالای فیزیکی، کالای دیجیتال (فایل) و خدمات به فروش برسانید. تنها کافیست هنگام اضافه کردن محصولات، نوع محصول یا خدمت را مشخص کنید.


امکان دریافت نماد الکترونیک یا enamad 


پس از ساخت فروشگاه آنلاین، جهت ایجاد اعتماد بیشتر مشتریان به فروشگاه شما و همچنین جهت دریافت درگاه بانکی شخصی می‌توانید اقدام به دریافت نماد الکترونیک‌ کنید‌. 


ساخت سایت فروشگاهی رایگان


یکی از بزرگترین مزایای راه‌اندازی سایت فروشگاهی با سازیتو، ‌هزینه رایگان ساخت سایت‌ آن می‌باشد. به خصوص اگر صاحب کسب و کاری نوپا هستید و نگران هزینه‌ها می‌باشید، سازیتو برای شما بهترین گزینه برای طراحی فروشگاه اینترنتی است. شما برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی در سازیتو نیاز به پرداخت وجه اولیه ندارید. در نتیجه می‌توانید بدون نگرانی، در سازیتو ثبت نام کنید و امکانات آن را تا ۱۴ روز بررسی کنید و فروش خودتان را آغاز کنید.
 

نتیجه‌گیری


پس از جذب مشتری، تبدیل فالوور به مشتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امروزه، دیگر روش‌های سنتی فروش کارساز نیست. شما نمی‌توانید با اتکا به راهکارهای قدیمی برند خود را توسعه دهید. برای اینکه کسب و کار خود را گسترش دهید و افزایش فروش داشته باشید، لازم است که با نکات تبدیل فالوور به مشتری آشنا شوید. ما در این مقاله به بررسی تبدیل فالوور به مشتری و راهکار‌های تبدیل فالوور به مشتری صحبت کردیم. با استفاده از این راهکارها می‌توانید در مسیر فروش خود هوشمندانه قدم بردارید و برند خود را توسعه دهید.