زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

راه‌‌های افزایش بازدید از سایت شما

راه‌‌های افزایش بازدید از سایت شما

برای بازدید از سایت‌تان شما نیاز به یک استراتژی بعد از راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود دارید. اگر تمام این راه‌ها را طی کنید افزایش بازدید سایت را در ادامه خواهید داشت. برای بهترین بودن سایتتان در نتایج گوگل موارد این مقاله را فراموش نکنید


بعد از اتصال دامنه و ساخت سایت فروشگاهی شما نیاز به افزایش ترافیک ورودی به سایت خود دارید که به معنی افزایش بازدید از سایت شماست. این امر برای شما افزایش فروش را به دنبال دارد چه سایت وردپرسی ساخته باشید و چه طراحی سایت فروشگاهی خود را با سازیتو انجام داده باشید نیاز به دانستن راه‌های افزایش بازدید از سایت دارید تا به واسطه‌ی آن فروش خود را افزایش دهید. در ادامه به بررسی، سئو، مارکتینگ و تبلیغات به عنوان اهرم‌های رشد ترافیک برای یک سایت می‌پردازیم.

چرا باید بازدید سایت خود را افزایش دهیم؟

چرا راه‌های افزایش بازدید از سایت مهم است؟
دانستن ترفند‌های افزایش بازدید از سایت به شما در بهتر کردن فروش و رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند. افزایش ترافیک سایت به معنی افزایش فروش شماست. شما با کار کردن بر روی قسمت‌های ختلف سایت خود می‌توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید. راه‌های افزایش بازدید سایت به دیده شدن شما کمک می‌کند و در دسته‌بندی‌های سئو، تبلیغات، مارکتینگ و تولید محتوا خلاصه می‌شود.

ما در ادامه به شما دلایلی را که نیاز دارید تا بدانید و سایت خود را در نتایج بالاتر ببرید و در نتیجه بیشتر دیده شوید را به شما می‌آموزیم. با ما همراه باشید.

سئو را بیاموزید

سئو، بهترین راه افزایش بازدید سایت
یکی از مهم‌ترین المان‌ها برای صعود سایت شما در نتایج گوگل و بالا بودن در آن داشتن یک استراتژی سئو با توجه به ‌کلمات کلیدی شماست‌. سئو به طور کلی به سه قسمت اصلی تقسیم می‌شود. On-page، off-page، وTechnical SEO هر کدام از این‌ها نیازمند کار‌هاییست که موجب دیده شدن شما توسط گوگل می‌شود.

سئوی داخلی یا On-page SEO را بشناسید:


سئوی داخلی به معنی تمام کارهای است که شما بر روی صفحات داخلی سایت خود انجام می‌دهید تا در نتایج گوگل دیده شوید و افزایش ترافیک ورودی به سایت شما را به دنبال داشته باشد قبل از آن که هر کاری را در صفحات داخلی خود انجام دهید نیاز به این خواهید داشت تا استراتژی کلمات کلیدی خود را تکمیل کنید. این استراتژی به شما کمک می‌کند تا با توجه به رقبای خود کلماتی را که به کسب و کار شما مربوط‌‌اند را بشناسید و بر روی سئوی آن‌‌ها کار کنید تا در صفحات گوگل جای مناسب را کسب کنند. 
سئوی داخلی به بخشی از‌ سئو‌ می‌گویند که کلمات کلیدی شما در جای مناسب خود در بخش‌های مختلف سایت از جمله صفحات فرود و بلاگ قرار گیرند. این امر در کنار لینک‌دهی داخلی مناسب به کاربران کمک می‌کند تا در قسمت‌های مختلف سایت شما گردش کنند و این امر باعث دادن امتیاز مثبت توسط گوگل می‌شود.
در نظر داشته باشید که محتوا‌های خود را نیز تا آن‌جا که می‌توانید نوسازی کنید و برای آن‌ها آپدیت ارائه دهید این موضوع به گوگل تعهد شما را برای محتوا‌های تولیدیتان نشان می‌دهد و با توجه به آن امتیاز مثبت به سایت شما داده می‌شود.
توجه داشته باشید برای کلمات کلیدی خود از کلماتی استفاده کنید که ترافیک ورودی آن‌ها کمتر از ۱۰ هزار کاربر در ماه باشد در این صورت شما می‌توانید رتبه‌‌ی بهتری را بگیرید و بهتر در نتایج دیده شوید. برای استراتژی محتوایی خود هر چقدر زمان صرف کنید می‌تواند برای رتبه‌گیری شما اثر بهتری را خلق کند.
به یاد داشته باشید که معرفی سایتتان به گوگل می‌تواند سرعت ایندکس صفحات شما را بالاتر ببرد. در ‌راه‌اندازی سایت فروشگاهی‌ با سازیتو شما می‌توانید با مراجعه به  بخش ای نماد و اسکریپت‌ها اسکریپت سرچ کنسول گوگل را وارد کنید و سایت مپ ساخته شده توسط سازیتو را نیز دانلود کرده و در بخش مربوط به سایت مپ در سازیتو آپلود نمایید.

 

سئوی خارجی یا Off-page چیست؟

راه‌های افزایش بازدید از سایت در سئوی خارجی
در سئوی خارجی شما باید تمام کار‌ها را خارج از سایت خود انجام دهید تا بازدید از سایت شما افزایش یابد. استراتژی‌های متعددی در سئوی خارجی وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید ترافیک ورودی به سایت خود را افزایش دهید. در ادامه به چند استراتژي مناسب اشاره خواهیم کرد:

بک لینک‌ها:
برای آن‌که بتوانید برای سایت خود بک لینک دریافت کنید نیاز به یک برنامه برای رپورتاژ خود دارید. رپورتاژ‌ها برای شما مسیری هستند که بتوانید از سایت‌های پربازدید برای افزایش ترافیک ورودی به سایت خود استفاده کنید. شما همانگونه که با وبلاگ‌ها در نتایج بالا می‌ایید می‌توانید با یک کلمه کلیدی در یک وبلاگ که در صفحه‌ای دیگر منتشر می‌شود سایت خود را مقابل کاربران لینک یک قرار دهید.
همچنین از نگاه گوگل یک سایت پربازدید از سایت شما در مقاله‌ی خود استفاده کرده است که این امر باعث دیده شدن شما در نتایج گوگل در رتبه‌های بالاتر می‌شود. به این عمل رپورتاژ می‌گویند که شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به سایت‌هایی مانند تریبون مراجعه کنید و بک‌لینک برای سایت خود خریداری کنید.
راه‌هایی نیز برای دریافت بک‌لینک به صورت معتبر و رایگان نیز موجود است. وبلاگ‌های مختلفی که شما می‌توانید بسازید و با استفاده از آن‌ها با درج متن خود در کنار لینک‌ها یک بک لینک رایگان برای خود بسازید. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید ک این بک‌لینک‌ها برای شما به اندازه رپورتاژ‌ها اعتبار و افزایش ترافیک ورودی نمی‌آورند.
راه افزایش بازدید سایت

سئوی لوکال:
یکی از راه‌های افزایش بازدید در سئوی خارجی برای دیده شدن در نتایج گوگل، کار کردن بر روی سئوی لوکال است. سئوی لوکال شما را در نتایج گوگل در بخش نقشه گوگل بالاتر می‌آورد. مجموعه کامنت‌ها، عکس و توضیحاتی که شما در مورد محل کار خود ثبت می‌کنید باعث بالا رفتن شما در نتایج گوگل در بخش نقشه‌ها می‌شود.
سئوی تکنیکال Technical SEO:
این بخش سئو خلاصه کارهایی است که شما در بخش سئوی سایت خود انجام می‌دهید تا سرعت لود سایت را افزایش دهید. بخش‌های مختلفی در سئوی تکنیکال دخیل‌اند واهمین زیادی دارند. بهینه‌سازی این بخش‌ها به گوگل این پیام را می‌دهد که شما به تجربه‌ کاربران از ورود به سایتتان اهمیت می‌دهید و سعی در بهبود آن دارید. بهبود سرعت لود سایت و نمایش اولیه المان‌ها، نداشتن ارور‌های ۴۰۴ در سایت شما و موبایل دوست بودن آن باعث می‌شود که گوگل سایت شما را یک سایت مناسب برای کاربران تشخیص دهد و آن را در نتایج بالاتر و نزدیک‌تر به صدر نتایج نشان می‌دهد.

نکات سئو برای افزایش بازدید سئو:


رعایت کردن چند نکته در یک سایت باعث افزایش بازدید از سایت شما می‌شود. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم تا راهیابی شما به نتایج اول گوگل ساده‌تر شود.
تولید محتوای روزانه: یکی از بهترین راه‌ها برای صعود در نتایج گوگل نشان دادن استمرار و مصمم بودن شماست. برای آن که بتوانید در نتایج گوگل بالا بیایید سعی کنید همیشه محصولات و وبلاگ‌های خود را به روز کنید و مطالب جدید به بخش‌های مختلف سایت خود اضافه کنید. این کار‌ها به گوگل جدیّت شما را نشان می‌دهد و این امر باعث صعود شما به صدر نتایج گوگل می‌شود. این کار کاربران وفادار شما را نیز هر روز به وبسایت شما باز می‌گرداند تا مطالب جدید شما را ببینند و بخوانند.
تولید محتوای اختصاصی: بعضی از محتوا‌ها خاص هستند مانند یک دوره آموزشی خاص، یک محصول خاص و یا یک سمینار. با داشتن چنین محتوا‌هایی که طرفداران زیادی نیز دارند شما می‌توانید ترافیک ورودی به سایت خود را افزایش دهید. 
پادکست در سایت خود قرار دهید: یکی از راه‌های افزایش بازدید از سایت استفاده از پادکست‌‌هاست در سایت‌های خود می‌توانید از پادکست استفاده کنید. پادکست‌‌ها این روز‌ها در بین ایرانی‌ها جای خود را باز کرده‌اند و افراد درمکان‌‌های مختلف از مترو گرفته تا پیاده‌روی‌های طولانی پادکست‌ها را برای همراهی خود استفاده می‌کنند. استفاده از پادکست‌ها باعث حضور فرد به مدت طولانی در سایت شما می‌شود و این امر باعث دادن پالس مثبت به گوگل و در نتیجه صعود شما به نتایج می‌شود.
نوشتن در وبلاگ‌ها معروف: یکی از راه‌های افزایش بازدید سایت استفاده از بک لینک‌هاست همانطور که پیشتر نیز گفتیم استفاده از پلتفرم‌های مختلف بلاگ برای تولید محتوا می‌تواند برای شما بک‌لینک‌های رایگان بسازد. مثلا استفاده از سایت‌هایی مانند ویرگول، مدیوم، بلاگر، لایو ژورنال و… می‌تواند برای شما بک لینک‌های ارگانیک تولید کند و شما را به اهداف خود برساند.

مارکتینگ راهی برای دیده شدن شما

مارکتینگ افزایش ترافیک سایت را رقم می‌زند
برای دیده شدن شما یکی از بهترین راه‌ها استفاده از ‌ابزار‌های مارکتینگ‌ است. پیش از این به سئو به عنوان یکی از راه‌های افزایش بازدید از سایت اشاره کردیم. سئو نیز یکی از راه‌های افزایش ترافیک ورودی سایت‌ها و از زیرشاخه‌های مارکتینگ است. در ادامه به بررسی راه‌های دیگری که در دیجیتال مارکتینگ برای بهبود بازدید از سایت شماست اشاره می‌کنیم.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک و اینستاگرام و پلتفرم‌های چت آنلاین مانند تلگرام و واتساپ بخش زیادی از زندگی روزمره‌ی ما را تشکیل داده‌اند. داشتن یک استراتژی بازاریابی مناسب که از این شبکه‌ها برای تبلیغات استفاده کند می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. شما باید با توجه به کاربران هدف خود وپرسونای آن‌ها، شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید. این را از یاد نبرید که هر کاربر با توجه به شخصیت خود در جایی خاص وقت می‌گذراند.
با عنوان مثال اگر مشتریان شما کسب و کار‌ها و شرکت‌های مختلف‌اند و شما خدمت B2B ارائه می‌دهید و ‌لینکدین‌ می‌تواند گزینه مناسبی برای بازاریابی شما باشد.
اگر با محصول سروکار دارید و قشر وسیعی را به عنوان مشتری هدف قرار داده‌اید استفاده از پلتفرم‌هایی عمومی مثل اینستاگرام، توییتر و تلگرام بیشتر توصیه می‌شود. در این بین باید در نظر بگیرید که استفاده از ‌اینفلوئنسر مارکتینگ‌ یکی از لازمه‌‌های فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. زیرا این افراد جامعه‌ی وسیعی را برای آشنایی با برند شما در اختیار دارند.

به عنوان مثال داشتن یک کسب و کار حوزه لباس نیازمند داشتن استراتژی مناسب برای شناخته شدن در میان رقبای آن نیچ است. شما می‌توانید از مدل‌های اینستاگرامی یا اینفلوئنسر‌های لایف استایل برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید. در کنار سئو در ‌طراحی سایت فروشگاهی‌‌ و استفاده از سئو که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم می‌توانید در نتایج گوگل دیده شوید و فروش بیشتری را تجربه کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و اثر آن بر افزایش بازدید سایت

محتوا پادشاه است و هر کمپین بازاریابی نیاز به محتوای مناسب دارد. اگر شما پادشاه را رام خود کنید، می‌توانید برای برنده شدن در بازار دست بالا‌تر را داشته باشید. محتوا معمولا ثابت است و در گذر زمان ارزش خود را از دست نمی‌دهد. پس تولید یک ‌استراتژی محتوای‌ قوی می‌تواند باعث رشد شما و پایداری شما در کانال‌‌های مختلف بازاریابی شود.
سعی کنید تداوم خود را در شبکه‌های اجتماعی و سایت خود از نظر تولید محتوا حفظ کنید این امر باعث آن می‌شود که شما شخصی جدی نسبت به کسب و کار خود تشخیص داده شوید و بتوانید دنبال‌کنندگان بیشتری داشته باشید.

ایمیل مارکتینگ


اگر گستره‌ی مخاطبین شما مشخص است و شما لیست کاملی از آن‌ها و اطلاعاتشان در دست دارید می‌توانید، از این استراتژی برای معرفی کسب و کار‌ و خدمات خود استفاده کنید. ابزار‌های تبلیغات ایمیلی مانند Google STPM را بیابید و با داشتن متنی مناسب که رنگ بوی تبلیغاتی در آن‌ها کمتر باشد. شما باید در ایمیل خود کاربر را تشویق به انجام دادن عملی مانند عضویت در سایت شما، ثبت‌نام در دوره‌ی تست رایگان چند روزه و… کنید. که با استفاده از آن می‌توانید کاربران را تبدیل به مخاطبان و مخاطبانتان را تبدیل به مشتری کنید. و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
این امر باعث هدایت کردن کاربران شما به سایت‌تان و افزایش بازدید از سایت شما می‌شود.

تبلیغات کنید

تبلیغات راهی برای افزایش ترافیک ورودی سایت
بعد از ریختن استراتژی محتوا و بازاریابی شما پس از مدتی فعالیت نیاز به یک استراتژی تبلیغات دارید.تبلیغات درست می‌تواند افزایش بازدید از سایت شما را به دنبال داشته باشد. برای آن‌که بتوانید در کسب و کار خود موفق باشید نیاز به دیده شدن دارید و تبلیغات یکی از بهترین اهرم‌ها برای موفقیت است. از جمله استراتژي‌های تبلیغات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تبلیغات جستجوی پولی (paid ad)


گوگل، یاهو یا بینگ و همه موتورهای جستجو روش تبلیغات پولی همیشگی خود را دارند. از این نوع تبلیغ کردن به عنوان پرداخت به ازای کلیک یا PPC شناخته می‌شود و شامل پیشنهاد قیمتی برای کلمات کلیدی و قرار دادن نتیجه شما در بالای نتایج با برچسب Ads در بالای نتایج جستجو است.

هنگامی که کسی با استفاده از یکی از موتورهای جستجو سرچی را انجام می‌دهد ، تبلیغ کنندگان در این روش توانایی نمایش تبلیغات بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک را دارند. این همان چیزی است که PPC را متمایز می‌کند.

تبلیغات نیتیو و محتوای اسپانسر شده


محتوای اسپانسر شده از سال ۱۹۲۲ مرسوم شده است، امروزه، محتوای حمایت شده برای افزایش بازدید از سایت، بیشتر به تبلیغات بومی و تولید محتوای وبلاگ یا مقاله توسط سایت‌های دیگر، اشاره دارد. اصولا، درست قبل از شروع تولید محتوا و هنگامی که به پایین صفحه می‌روید ، یک بخش تبلیغاتی ضمن معرفی برند در محتوا قرار می‌گیرد. محتوای حمایت شده یکی از بهترین راه‌های افزایش بازدید سایت است و در واقع شما از محبوبیت برند‌ها و شرکت‌های مختلف برای معرفی برند خود استفاده می‌کنید.

تبلیغات بنر و نمایش


تبلیغات بنری و نمایشی، نوعی از تبلیغات جستجو برای افزایش بازدید سایت هستند و مانند PPC هستند. اما به جای تبلیغات متنی، مصرف کنندگان تبلیغات بصری‌ را مشاهده می‌کنند. تبلیغات بنری معمولاً کادرهای افقی یا عمودی بالا یا در سایدبار یک صفحه وب هستند.

نتیجه‌گیری

راه‌های افزایش بازدید سایت
استفاده از راه‌‌های افزایش بازدید سایت به شما کمک می‌کند که آن‌طور که باید دیده شوید و افزایش ترافیک را برای سایت خود رقم بزنید. افزایش بازدید از سایت به افزایش فروش شما کمک می‌کند و باعث می‌شود شما بتوانید آن‌طور که باید دیده شوید. برای افزایش بازدید از سایت شما نیاز به استفاده از استراتژی‌های مارکتینگ، تبلیغات و سئو برای دیده شدن و بالا بودن در نتایج گوگل دارید.