زمان مطالعه ۹ دقیقه

رنگ برند چیست؟اهمیت رنگ تجاری داشتن را بشناسید

رنگ برند چیست؟اهمیت رنگ تجاری داشتن را بشناسید

رنگ برند چیست؟ جواب این سوال به شما کمک می‌کند تا انتخابی درست برای لوگو و رنگ‌های مورد استفاده در شبکه‌ی اجتماعی خود داشته باشید. رنگ برند درست را انتخاب کنید تا حس موردنظرتان را به کاربران منتقل کنید


رنگ برند نشانه هدف و شخصیت برند شماست. هر رنگ برند پیامی خاص را به بیننده القا می‌کند در نتیجه باید آن را جدی گرفت تا مخاطبان‌تان حس درست را از برند شما دریافت کنند. هر برند معروف در دنیا با توجه به نوع سرویسی که ارائه می‌دهد، رنگ برند خاص خود را انتخاب می‌کند و تمام پیام‌ها و پست‌های خود را با آن رنگ و ترکیب رنگ‌های خاص آن شخصی سازی می‌کند. 
طراحی سایت فروشگاهیبا رنگ برند منحصر به فرد حس خاصی را با توجه به روانشناسی رنگ‌ها به کاربران منتقل می‌کند و در نتیجه با القای حس خاص مورد نظر شما

نرخ تبدیل مخاطبان شما به مشتری را به شدت افزایش می‌دهد‌.

رنگ برند چیست؟

 

رنگ برند چیست؟
یکی از مهمترین نکات در ‌طراحی سایت فروشگاهی‌، رنگ برند است. مخاطبان چند ثانیه درگیر جزئیات سایت شما و بنر‌‌های زیبای‌تان می‌شوند. اما چیزی که بیش از هر چیز بر کاربران تاثیر می‌گذارد، رنگ برند است. رنگ برند شما با روانشناسی خاص خود بر روی ناخودآگاه مخاطبان اثر می‌گذارد. رنگ تجاری یک سایت چیزی است که شما را به بهترین شکل در ذهن کاربر ماندگار می‌کند.

شما باید با توجه به خدمتی که ارائه می‌دهید، یا کالایی که می‌فروشید، رنگ برندتان را انتخاب کنید تا تناسب بین خدمت و برند برقرار شود و حسی که به کاربران ارائه می‌شود باعث حفظ شدن در ناخودآگاه کاربران شود.
توجه داشته باشید که از رنگ برند خود حتما در طراحی لوگو و بنر‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید. ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو به شما امکان این را می‌دهد تا با توجه به رنگ برندتان سایت خود را تغییر دهید.

 
چرا باید رنگ برند خود را داشته باشیم؟

چرا رنگ برند داشته باشیم
راه‌اندازی سایت فروشگاهی یا مدیریت شبکه‌های اجتماعی، نیازمند محتوا‌های خاص برای دیده‌شدن و خوانده‌شدن هستند. اگر شما یک رنگ تجاری مناسب نداشته باشید، نخواهید توانست تا محتوایی هدفمند را برای مخاطبان‌تان درست کنید. هر کسب و کار نیازمند داشتن یک رنگ تجاری متناسب با هدف خود است.
رنگ برند‌ها در کسب و کار آنقدر پر‌اهمیت است که اکثر برندهای معروف دنیا را با رنگ‌شان می‌شناسیم به عنوان مثال مک دونالد را با رنگ قرمز و زرد و ال جی را با قرمز متمایل به سرخابی می‌شناسیم. باید بدانید که به کارگیری رنگ‌های خاص در کسب و کار شما نشان‌دهنده‌ی معنای بسیار عمیق و جالبی است. زمانی که قصد دارید برند یا کسب و کارتان را به مخاطبان خود معرفی کنید نیاز به دانستن روانشناسی رنگ‌ها خواهید داشت تا تاثیر درست را در مخاطبان خود ایجاد کنید.

فلسفه‌ی رنگ برند و روانشناسی رنگ‌‌ها

روانشناسی رنگ‌ها
روانشناسان در بررسی رنگ‌ها توانسته‌اند به این نتیجه برسند که هر رنگ می‌تواند چه حسی را به کاربران خود منتقل کند. اگر پیامی که شما در پی القای آن به مخاطبان خود هستید کامل و درست باشد شما می‌توانید بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی خود به تبدیل کاربران به مشتری امیدوار باشید.
هر رنگ طیف‌‌های خاص خود را دارد. در ادامه به معنی هر رنگ به صورت کلی خواهیم پرداخت و حس‌هایی را که این رنگ‌ها منتقل می‌کنند را بررسی خواهیم کرد.

سفید: رنگ سفید نماد خلوص، پاکی و کمال است که امروزه بیشتر مورد استفاده برندهای لبنی و بهداشتی قرار می‌گیرد. همچنین این رنگ برای نشان دادن سادگی و مینیمالیسم در محصولات پیشرفته نیز کاربرد دارد. و همانطور که به درستی می‌دانید این رنگ، رنگ مورد استفاده‌ی برند اپل نیز هست.
قهوه‌ای: با توجه به اینکه قهوه‌ای رنگ خاک است، معمولا آن را نشانه صداقت و صمیمیت می‌دانند. به همین خاطر، مانند رنگ سبز مورد استفاده جدی برندهایی است که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند. همچنین رنگ قهوه‌ای کثیفی را پنهان می‌کند که این خود برای برندهایی که در زمینه حمل و نقل فعالیت دارند، بهترین گزینه است.
قرمز: اگر در ساخت سایت فروشگاهی یا کسب و کار خود جسورید می‌توانید از این رنگ برند استفاده کنید. طیف رنگی قرمز طیفی پر انرژی است که به کاربران حس جسارت و سرعت را منتقل می‌کنند. این رنگ بسیار مناسب استفاده در برند‌های ورزشی، مواد غذایی و مد و لباس است.

بنفش: بنفش نشان‌دهنده‌ی ثروت، دارایی، کیفیت و خلاقیت است از آن جا که این رنگ یک طیف فانتزی است، برای آن‌که از آن استفاده کنید باید دقت لازم را داشته باشید. این رنگ گزینه مناسبی برای کمپانی های هنری، لوازم آرایشی و عطر‌سازی به شمار می‌رود.

زرد: رنگ خورشید و آفتابگردان. این رنگ نشان دهنده‌ی طراوت، زیبایی و نشاط است. از این رنگ در کسب و کارهای محرک فرایندهای ذهنی استفاده می‌شود. این رنگ بسیار مناسب امور آموزشی و پرورشی است. در اکثر سایت‌ها و جلد‌ کتاب‌های آموزشی شما می‌توانید این رنگ را ببینید. در رنگ‌های مربوط به مواد غذایی نیز از این رنگ استفاده می‌شود.

سبز: رنگ سبز نماد پول است و به عنوان رنگ حرکت و تازگی شناخته می‌شود اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی یا یک کسب و کار اینترنتی جدید هستید این رنگ مناسب شماست. همچنین می‌توانید در کارهای مرتبط با محیط زیست نیز از این رنگ بهره بگیرید. این رنگ همچنین از رنگ‌های مناسب سایت‌های سلامت، پزشکی و تندرستی است.

آبی: رنگی که برخی از افراد تردید دارند که برای کسب و کار خود انتخاب کنند رنگ آبی است. لازم است بدانید که این رنگ نماد دلگرمی، و به وجود آورنده حس اعتماد است. معمولا از آبی برای طراحی فروشگاه اینترنتی انواع شرکت‌ها استفاده می شود. رنگ ویندوز مایکروسافت به دلیل حس اعتمادی که ایجاد می‌کند، به این رنگ است.

سیاه: این رنگ شاید کمی دوستانه نباشد، اما در امور کسب و کار و بازاریابی به محصولات لوکس به کار می روند. کسب و کار‌‌های مربوط به طلا و جواهرات می‌توانند از این رنگ استفاده کنند. همچنین برند‌های محصولات چرم و اکسسوری می‌توانند از این رنگ برای محصولات خود استفاده کنند.

رنگ برند‌های معروف 

رنگ برند‌های معروف
گوچی: یکی از معروف‌ترین برند‌های ایتالیایی که در حوزه جواهرات، لباس، اشیاء لوکس است. این برند رنگ لوگو خود را از میان سبز و قرمز برگزیده تا آرامش و جسارت را در کنار یکدیگر به مشتریان خود انتقال دهد.

زارا: این برند نیز از رنگ مشکی برای طراحی لوگوی خود استفاده کرده است. یک به دلیل لاکچری بودن این رنگ و القای حس لوکس بودن و هم به دلیل مینیمال کردن فضای برند.

برند زارا
استارباکس: این برند بزرگترین شرکت تولیدکننده قهوه در جهان است. دلیل انتخاب آ‌نها بار معنایی اقتصادی این رنگ نیز است که با نوع کسب و کار آنها ارتباط لازم را دارد. این رنگ همچنین حس تازگی را به مشتریان منتقل می‌کند.

برند استارباکس
هرمس: رنگ برند هرمس از ترکیب رنگ‌های نارنجی و مشکی برای برند خود کمک می‌گیرد تا قدرت و لوکس بودن را در مقابل دیدگان مخاطبان قرار دهد. این ترکیب رنگ حس دلگرمی و لاکچری بودن را در کنار هم برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد.

هرمس
کوکا‌کولا: رنگ برند کوکاکولا را همه می‌شناسیم. این شرکت برای تحریک افراد به خرید محصولات و القای حس انرژی از رنگ قرمز در برند خود استفاده کرده است.

کوکاکولا
دیجی‌کالا: رنگ انتخابی سایت معروف دیجی‌کالا سفید و قرمز است که در ترکیب با یکدیگر حس ترغیب کردن به خرید، و پیشتاز بودن را منتقل می‌کند همچنین رنگ سفید این برند احساس امنیت و انصاف را نیز منتقل می‌کند.

دیجی کالا
اسنپ: رنگ سبز برند اسنپ احساسی را مبنی بر اقتصادی بودن، حفظ پول و سلامتی را به شما منتقل می‌کند. رنگ سبز این برند همچنین نشان راحتی شما در استفاده از این اپلیکیشن و تجربه‌ی کاربری بهینه است.

اسنپ
رنگ برند در راه‌اندازی سایت فروشگاهی

رنگ برند در راه‌اندازی سایت فروشگاهی
در یک سایت، بخش‌های زیادی رنگ پذیرند از جمله دکمه‌های مختلف، رنگ هدر و فوتر و یا حتی پس‌زمینه‌ی عکس‌ها. در طراحی سایت فروشگاهی خود این را در نظر بگیرید که به درستی از این امکان استفاده کنید تا پیام‌های لازم را به ناخودآگاه مخاطبان انتقال دهید.
معمولا شما باید در بخش‌هایی مانند فوتر و هدر سایت خود از رنگ برند خود استفاده کنید. تا در اولین و آخرین مواجهه‌ی کاربران این رنگ‌ها را در ذهن آن‌ها حک کنید. همچنین دکمه‌های شما نیز می‌توانند بهترین راه برای یاد‌آوری رنگ برند شما باشند. در این مرحله کاربران شما با فشردن آن دکمه می‌توانید بگویید که به آن سایت اعتماد کرده‌اند.

نحوه‌ی عوض کردن رنگ برند در سازیتو

رنگ برند سازیتو
شما با رفتن در بخش ویرایش پوسته می‌توانید به راحتی با فشردن دکمه‌ی رنگ برند در نوار پایین و وارد کردن کد رنگ خود در بخش رنگ برند سایت خود را شکل دهید و تمام بخش‌های ذکر شده در بخش‌های پیشین را تغییر رنگ دهید.


نتیجه‌گیری


برای جذب نظر کاربران، مخاطبان و نفوذ به درون آن‌ها از رنگ برند می‌توانید استفاده کنید. انتخاب رنگ برند درست می‌تواند پیام‌های لازم را به آن‌‌ها منتقل کند. برای اینکه رنگ برند مناسب خود را پیدا کنید لازم است ابتدا هدف برند خود را تعیین کنید. در ادامه شما با شناخت مسیر خود و انتظاری که از کاربران خود دارید، می‌توانید رنگ برند مناسب را انتخاب کنید. 
مرحله‌ی بعد طراحی سایت فروشگاهی است. شما با راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود می‌توانید به سرعت با توجه به رنگ تجاری خود سایت خود را شکل دهید و فروش بیشتری را با توجه به حسی که به کاربران منتقل می‌کنید داشته باشید.