زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

راه‌های افزایش فروش بیشتر - کاملا تضمینی

راه‌های افزایش فروش بیشتر - کاملا تضمینی

افزایش فروش، اصول و راهکارهای ساده اما موثری دارد. برای اینکه بتوانید فروش موفق در کسب و کار خود داشته باشید، باید از روش‌های افزایش فروش کاربردی و تضمین‌شده استفاده کنید. به دنبال فروش بیشتر هستید؟ روی این مقاله کلیک کنید.



چگونه فروش را بالا ببریم؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک از خود می‌پرسند. همه‌ی افراد به دنبال افزایش فروش هستند و راه‌های مختلفی را برای فروش موفق امتحان می‌کنند. اما در دنیای رقابتی فروش، آزمون و خطا تا چه اندازه راهکاری سودمند خواهد بود؟
برای اینکه بدون ریسک کردن بتوانید مشتریان بسیاری را جذب کسب و کار خود کنید و افزایش فروش داشته باشید، باید راهکارهای تضمین‌شده و اثبات‌شده را امتحان کنید. روش‌هایی که سبب شدند تا بسیاری از کسب و کارها، با فروش موفق پیشرفت کنند.
در این راهنمای جامع، به بررسی روش‌های افزایش فروش خواهیم پرداخت. فراموش نکنید که فرایند فروش موفق، یک شب اتفاق نمی‌افتد. همانطور که برای یادگیری خواندن و نوشتن، الفبای زبان را  قدم به قدم یاد گرفته‌ایم، نیاز است که الفبای فروش را با ممارست و پیگیری یاد بگیریم. با ما همراه باشید.

افزایش فروش با افزایش لیدها

افزایش فروش با افزایش لیدها


یکی از راه‌های افزایش فروش، افزایش لید یا مشتریان راغب است. هرچه افراد بیشتری جذب کسب و کار شما شوند، به این معنی است که افراد بیشتری امکان خرید از برند شما را خواهند داشت. 
برای افزایش فروش از طریق افزایش لید یا مشتریان راغب، می‌توانید از ۲ روش استفاده کنید.


 مشتریان خود را بشناسید


اولین قدم، این است که مشتریان هدف خود را بشناسید. شما به دنبال افزایش فروش هستید، اما آیا درک درستی از افرادی که قرار است کالا یا خدمات شما را خریداری کنند دارید؟ مطمئنا، بدون اینکه مخاطبان هدف خود را بشناسید، نمی‌توانید انتظار فروش موفق داشته باشید.
برای شناختن مشتریان هدف خود، می‌توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

 

  1. مشتری هدف شما، چند سال دارد؟ یا مشتری هدف شما در چه بازه‌ی سنی قرار دارد؟
  2. جنسیت مخاطبان هدف شما چیست؟
  3. آیا مشتریان هدف شما، دارای فرزند هستند؟
  4. مخاطبان هدف شما به چه چیزی علاقه‌مند هستند؟
  5. اولویت مشتریان شما چه چیز‌هایی هستند؟

و دیگر سوالاتی که می‌توانند به شناخت بهتر مشتریان کمک کنند. دانستن پاسخ این سوالات، به برنامه‌های بازاریابی شما برای جذب این مشتری‌ها و افزایش فروش، کمک می‌کند.


شما قرار است چه مشکلی را حل کنید؟


پس از اینکه به شناخت درستی از مشتریان هدف، اهداف آن‌ها و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند رسیدید، زمان آن فرا می‌رسد که ببینید شما چگونه می‌توانید در رفع و حل این مشکل به آن‌ها کمک کنید.
محصولات و خدمات شما، چه چالش‌هایی را از بین می‎‌برند؟
تنها در صورتی مشتریان جذب کسب و کار شما شده و افزایش فروش خواهید داشت که به شناخت درستی از مشتریان خود دست پیدا کنید و راه‌حلی برای رفع مشکلات‌شان ارائه کنید. اگر مشتریان هدف شما، مشکل مربوط را نداشته باشند، به هیچ‌عنوان از شما خرید نخواهند کرد.
برای داشتن فروش موفق و افزایش فروش، به جای تمرکز بر فروش محصولات‌تان، روی کمک‌کردن و حل‌کردن چالش‌ها و مشکلات مشتریان تمرکز کنید و وقت بگذارید.


از تکنیک 100-Calls استفاده کنید


تکنیک 100-Call چیست؟ اگر از فروش ناموفق و «نه» شنیدن می‌ترسید، از تکنیک 100-Calls بهره ببرید. این تکنیک، باعث افزایش اعتماد به نفس شما در فروش و افزایش لید می‌شود.
برای افزایش فروش از طریق این تکنیک، تنها کافیست که از طریق تماس تلفنی، ایمیل و یا اس‌ام‌اس با ۱۰۰ نفر از مشتریان خود ارتباطی برقرار کنید.
هدف از این تکنیک این است که با مشتریان صحبت کنید؛ حتما قرار نیست این صحبت منجر به افزایش فروش و یا فروش موفق شود.
با استفاده از این تکنیک، ترس خود نسبت به آغاز مکالمه برای فروش را از دست می‌دهید، درک بهتری از نوع برقراری ارتباط با مشتریان بدست خواهید آورد و احساس نزدیکی و صمیمیت میان خود و مشتری برقرار می‌کنید.
احتمالا قرار نیست با استفاده از این تکنیک، در لحظه افزایش فروش داشته باشید. اما همانطور که اشاره کردیم، شما برای افزایش فروش، باید طرز فکر خود را عوض کنید و به دنبال ایجاد ارتباطی سودمند میان خود و مشتری باشید و در صدد رفع مشکلات آن‌ها باشید.
 


تبلیغات هدفمند داشته باشید


یکی از تکنیک‌های فروش، تبلیغ کردن کسب و کارتان است. بسیاری از کسب و کارها، حتی پس از فروش موفق و افزایش فروش نیز، برند خود را تبلیغ می‌کنند. اما تبلیغات نیز اصول و قواعد خودش را دارد.
در ابتدا، این نکته را بخاطر داشته باشید که برای افزایش فروش، نیازی نیست هر روز هزینه‌ی زیادی برای تبلیغات برند خود صرف کنید.
برای اجرای تبلیغات هدفمند، باید شبکه‌های اجتماعی محبوب مشتریان هدف‌تان را شناسایی کنید. مخاطبان هدف شما بیشتر در اینستاگرام فعالیت دارند یا در توییتر، تلگرام و...؟
اگر به دنبال افزایش فروش در کم‌ترین زمان ممکن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما بر اینفلوئنسر مارکتینگ تمرکز کنید. با اینفلوئنسر مارکتینگ، علاوه بر جذب مخاطبان هدف خود، فروش‌تان را افزایش می‌دهید.
 

افزایش فروش با تعامل با مشتری

افزایش فروش با تعامل با مشتری


جلب اعتماد مشتری، کلید اصلی جذب آن‌ها به کسب و کارتان و در نهایت ترغیب آن‌ها به خرید و فروش بیشتر است. راه‌های بسیاری برای برقراری ارتباط با مشتریان، افزایش تعامل و ایجاد احساس اعتماد در مخاطبان‌تان وجود دارد.


 
حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید


شبکه‌های اجتماعی، فضایی رایگان و سودمند برای برقراری ارتباط با مشتریان است؛ چرا که در دهه‌ی گذشته میزان فعالیت افراد در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، توییتر، تلگرام و... افزایش یافته. پس به راحتی می‌توان از چنین پلتفرم‌هایی در جهت برنامه‌های بازاریابی خود استفاده کرده و افزایش فروش داشت.


اگر مشتریان شما از پلتفرم‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، پس از این فرصت استفاده کنید و به صورت روزانه با کاربران تعامل داشته باشید. در میان این ‌شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام پلتفرمی سودمند برای حضور و معرفی برندتان است. برای افزایش فروش، اقدام به ‌راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی کرده و با استفاده از تکنیک‌های افزایش تعامل با مشتری، حضور موثر خود را کاربران نشان دهید.


استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی، همچنین می‌تواند حکم تاییدی بر اصالت و اعتبار برند شما باشد. هرچند نباید فراموش کنید که برای افزایش فروش در کمترین زمان، نیاز است که اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی خود کنید.
نگران ‌طراحی سایت فروشگاهی خود هستید؟ از موارد فنی همچون ‌خرید دامنه‌، ‌اتصال درگاه‌ و... اطلاعی ندارید؟ به دنبال آن هستید که در کمترین زمان ممکن، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید؟


با استفاده از ‌فروشگاه‌ساز سازیتو‌، تنها در ۱۵ دقیقه و با چند کلیک، سایت فروشگاهی شما با ‌هزینه ساخت سایت رایگان‌ فعال می‌شود.
با استفاده از پنل کاربری فروشگاه‌ساز سازیتو، به راحتی و بدون نگرانی از پهنای باند، محصولات خود را در سایت فروشگاهی‌تان اضافه کنید و افزایش فروش داشته باشید.
 

افزایش فروش با ایجاد ارزش

افزایش فروش با ایجاد ارزش
در فرایند فروش، شما در نهایت محصولی را به مشتری می‌فروشید که ارزشی ایجاد کند. اگر مشتریان بالقوه‌ی کسب و کار شما، ارزشی در محصولات و خدمات شما نبینند، محصول و خدمات شما را نمی‌خرند.
برای فروش موفق و افزایش فروش، باید این ارزش‌ها را به مشتریان خود یادآور شوید. اما چگونه می‌توانید این ارزش را به مشتریان ارائه کنید؟ 
یکی از راه‌های کمک به مشتریان بالقوه برای دیدن ارزشی که کسب‌ و کار شما ارائه می‌کند، این است که به آن‌ها چیزی واقعاً عالی بدهید؛ پیشنهادات رایگان.
پیشنهادات رایگان، راه بسیار خوبی برای ایجاد اعتماد در مشتری‌های بالقوه هستند که کاملاً آماده خرید محصول واقعی شما نیستند. پس از اینکه آنها پیش نمایشی از آنچه شما ارائه می دهید دریافت کردند، احتمال خرید آنها بسیار بیشتر خواهد بود و افزایش فروش خواهید داشت. 
این پیشنهادات رایگان می‌تواند نمونه‌ای از محصول یا خدمات واقعی شما باشند. پیشنهادات رایگان شما هر چه باشد، مطمئن شوید که به خودی خود ارزشمند است. اینگونه است که اعتماد مشتریان راغب خود را به دست می‌آورید، آن‌ها را برای اتفاقات بعدی هیجان‌زده می‌کنید و افزایش فروش برای کسب و کار خود رقم می‌زنید. 

افزایش فروش با ارائه‌ی موثر محصول

افزایش فروش با ارائه‌ی موثر محصول


ارائه‌ی موثر محصول، به شما کمک می‌کند تا با افزایش نرخ تبدیل، ‌افزایش مشتری‌ و افزایش فروش داشته باشید. نرخ تبدیل شما، معیار اثربخشی تلاش‌های فروش شما است. به منظور کمک به افزایش نرخ تبدیل، باید روی توسعه‌ و پیشرفت خود به روشی واضح و مؤثر کار کنید. در ادامه به بررسی برخی از این روش‌ها برای ارائه‌ی موثر محصول و افزایش فروش بیشتر می‌پردازیم. 


افزایش فروش با ارائه‌ی مزیت رقابتی کسب و کارتان 


قطعا  شما تنها کسی نیستید که محصول یا خدمات خاص خود را می‌فروشید. بنابراین بسیار مهم است که بتوانید مزایا یا نتایجی را که مشتریان از خرید محصول یا خدمات شما دریافت می‌کنند و در هنگام خرید محصول یا خدمات رقیب شما دریافت نمی‌کنند را توضیح دهید. برای توسعه‌ی مزیت رقابتی‌تان باید شروع به بررسی و آنالیز رقبای خود کنید. 
ادعای رقبای شما چیست؟ مزایایی که به مشتری ارائه می‌دهند چیست؟ اگر می‌خواهید فروش موفق داشته باشید، نیاز است که بیان کنید که چرا مردم باید محصول یا خدمات شما به جای محصول و خدمات رقبا ترجیح داده و شما را انتخاب کنند. 

 

افزایش فروش با قیمت‌‌گذاری صحیح 


 قیمتی که برای محصول یا خدمات خود تعیین می کنید مهم است. قبمت‌گذاری صحیح، نه تنها بر سود فروش شما تاثیر می‌گذارد، بلکه بر ارزشی که نسبت به محصول خود ارائه می‌دهید نیز تاثیر می‌گذارد. قبل از اینکه قیمت محصول را تعیین کنید، باید هزینه‌های مربوط به تولید محصول را به طور کامل درک کرده و بررسی کنید که مشتری هدف شما مایل است برای آن چه هزینه‌ای بپردازد. شما همچنین باید بدانید که رقبای شما برای محصولات یا خدمات مشابه چه هزینه‌ای دریافت می کنند.
برای فروش موفق با قیمت‌گذاری صحیح، باید محصول خود را نسبت به رقبای خود برتر جلوه دهید، در این صورت حتی ممکن است هزینه‌ی بیشتری نسبت به رقبای‌تان دریافت کنید. با در نظر داشتن این موارد، قیمت مناسب و صحیح را انتخاب کرده و افزایش فروش داشته باشید. 


افزایش فروش با تولید محتوا


 به عنوان بخشی از استراتژی مداوم خود برای افزایش فروش، باید به طور مداوم به دنبال راه های خلاقانه برای بهبود تبلیغات و تولید محتوای خود برای جذب مشتریان و افزایش فروش باشید.
شبکه‌های اجتماعی بسیاری از جمله توییتر، اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین، ‌تیک تاک‌، یوتیوب، ‌ایمیل‌، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها - حتی مواد چاپی سنتی مانند مجلات و روزنامه‌ها - وجود دارند که می توانند پیام و محصول شما را به مخاطبان مناسب برسانند.
برای تولید محتوای خلاقانه می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

 

  1.  محتوای صفحات اجتماعی رقبای خود در داخل کشور را بررسی کنید.
  2. محتوای صفحات اجتماعی کسب و کارهایی که در حوزه‌ی فروش شما فعالیت می‌کنند را بررسی کنید.
  3. اطلاعات و دانش خود را بهبود ببخشید. 
  4. از مسائل ترند شده در صفحات مجازی، در فرایند تولید محتوا استفاده کنید. 

افزایش فروش با سرمایه‌گذاری بر خود

افزایش فروش با سرمایه‌گذاری بر خود
یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌های افزایش فروش این است که توانایی فروش خود را بالا ببرید. بخش‌های مختلفی در فرایند فروش وجود دارد که بهبود بخشیدن هر کدام از این قسمت‌ها، تاثیر زیادی بر افزایش فروش کسب و کار شما خواهند گذاشت.


 در دوره‌های فروش شرکت کنید


حتی اگر به طور ذاتی فروشنده‌ی خوبی هستید، نیاز است که مهاره‌های فروش خود را برای تکمیل یک ‌فروش موفق‌ افزایش دهید. در واقع، درصد بسیاری از فروشندگان، نیاز به آموزش و بهبود مهارت‌های خود دارند.
اگر فروشنده‌ی سخت‌کوشی هستید، نیاز است که بدانید، کمیت کار شما باید همزمان با کیفیت کارتان پیش رود. در نتیجه، برای تقویت‌ مهارت‌های‌تان و افزایش فروش، در دوره‌های آموزش فروش شرکت کنید. دوره‌های آموزش فروش، به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های خود بنا به نیاز روز، بهبود ببخشید و نواقص خود را از بین ببرید.


 
مهارت مذاکره‌کردن را بیاموزید


 در فرایند فروش، قطعا با افرادی برخورد می‌کنید که به دنبال گرفتن تخفیف هستند و مدام روی قیمت پایین‌تری پافشاری می‌کنند و یا در شرایطی قرار می‌گیرید که نظرات شما با نظرات مشتری‌تان یکی نیست.
یادگیری ‌مهارت‌های مذاکره در فروش‌، به بهبود روابط میان شما و مشتریان کمک کرده، از فروش ناموفق جلوگیری می‌کند و افزایش فروش به همراه خواهد داشت.
 

نتیجه‌گیری


فروش موفق و افزایش فروش، رویای هر صاحب کسب و کاری است. برای تحقق‌ پیدا کردن این رویا، صاحبان کسب و کار دیگر نمی‌توانند از روش‌های سنتی افزایش فروش استفاده کنند. اگر به دنبال فروش بیشتر در برند خود هستید، باید با به‌روزترین تکنیک‌های فروش آشنا شوید.در این مقاله سازیتو، راهنمای جامعی از روش‌های افزایش فروش است. روش‌هایی که با به‌ کار بردن آن‌ها، به راحتی می‌توانید فروش موفق داشته باشید.