زمان مطالعه ۲۳ دقیقه

سئوی وبلاگ چیست؟ (راهنمای جامع سئوی وبلاگ)

سئوی وبلاگ چیست؟ (راهنمای جامع سئوی وبلاگ)

اهمیت سئو وبلاگ و سئو سایت فروشگاهی، به اندازه‌ی دیگر تلاش‌های بازاریابی شما زیاد است. اگر به دنبال افزایش فروش از طریق فروشگاه اینترنتی خود هستید، لازم است با سئو سایت فروشگاهی و وبلاگ به خوبی آشنا شوید. 


طبق آمارهای یک تحقیق، 56 درصد از کاربران پس از مطالعه وبلاگ از یک شرکت خرید خود را انجام داده‌اند و 10 درصد از بازاریابان که از وبلاگ‌نویسی استفاده می‌کنند می‌گویند که بیشترین بازده سرمایه را، وبلاگ ایجاد می‌کند. اگر در حال نوشتن یک وبلاگ برای یک کسب و کار هستید این موضوع، آمارهای سئوی وبلاگ را بسیار مهم می‌کند.
حتی اگر فقط برای سرگرمی وبلاگ‌نویسی می‌کنید، سئو می‌تواند به شما کمک کند پیام خود را تقویت کنید و با خوانندگان ارتباط برقرار کنید.
اما سئو وبلاگ چیست؟ و چگونه می‌توان وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه کرد؟ برای کاوش عمیق در دنیای کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها و بهینه‌سازی محتوا آماده شوید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا شما را با سئوی سایت فروشگاهی آشنا کنیم. 

سئو وبلاگ چیست؟

سئو وبلاگ چیست؟
سئو وبلاگ، عبارت است از ایجاد و به‌روز‌سانی وبلاگ برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو. این رویکرد معمولاً شامل تحقیق کلمات کلیدی، ساخت لینک، بهینه‌سازی تصویر و نوشتن محتوا است.
وبلاگ‌نویسی با قرار دادن سایت فروشگاهی شما به عنوان پاسخی مرتبط به سوالات مشتریان به افزایش کیفیت سئو کمک می‌کند. پست‌های وبلاگی که از انواع تکنیک‌های سئو در صفحه استفاده می‌کنند می‌توانند فرصت‌های بیشتری را برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو به شما بدهند و سایت شما را برای بازدیدکنندگان جذاب‌تر کنند.
هنگامی که صفحات سایت فروشگاهی خود را - از جمله پست‌های وبلاگ - بهینه می٬کنید، سایت خود را برای افرادی که از موتورهای جستجو (مانند Google) برای یافتن محصول یا خدمات شما استفاده می‌کنند، قابل مشاهده تر می‌کنید. اما آیا محتوای وبلاگ شما واقعاً به رتبه‌بندی ارگانیک کسب و کار شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند؟

طراحی سایت می‌تواند می‌تواند یک پروسیه طولانی و سخت باشد و اگر تخصص لازم را در این زمینه نداشته باشید ممکن است با مشکلات زیادی در این مسیر مواجه شوید 

اما با استفاده از سایت‌ساز سازیتو شما می‌توانید به سادگی و تنها با چند کلیک ساده ساده خودتان به صورت اختصاصی طراحی کنید.

چرا وبلاگ‌نویسی، بهینه‌سازی موتور جستجو را بهبود می‌بخشد؟

چرا وبلاگ‌نویسی، بهینه‌سازی موتور جستجو را بهبود می‌بخشد؟
گوگل و سایر موتورهای جستجو از فاکتورهای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند تا بفهمند چه نتایجی برای هر سوال به دست می‌آید. همچنین نحوه رتبه‌‌بندی آن نتایج را تعیین می‌کند. وبلاگ‌نویسی می‌تواند به شما کمک کند تا سایت خود را برای عوامل مهم رتبه‌بندی گوگل بهینه کنید. مانند: 


نرخ کلیک ارگانیک

 

وبلاگ‌نویسی به شما کمک می‌کند محتوای مرتبط برای کلمات کلیدی بیشتری نسبت به انواع دیگر صفحات ایجاد کنید، که می تواند کلیک‌های ارگانیک شما را بهبود بخشد.
به عنوان مثال، شخصی که روی صفحه فرود کلیک می‌کند معمولاً قصد تراکنش دارد. این بدان معناست که آن شخص کلیک می‌کند زیرا آماده تبدیل شدن به مشتری است.

اما مردم به دلایل مختلف در اینترنت جستجو می‌کنند. و یک وبلاگ پتانسیل پاسخگویی به سوالات را دارد. ایجاد محتوا برای انواع بیشتر جستجو، می‌تواند باعث افزایش کلیک روی صفحات شما شود که در نتیجه می‌تواند سئوی شما را بهبود بخشد. 

ایندکس شدن (index)


گوگل نمی‌تواند صفحه‌ای را که ایندکس نکرده است رتبه‌بندی کند. ایندکس کردن به این معنی است که یک موتور جستجو محتوا را پیدا کرده و به فهرست خود اضافه می‌کند. بعداً هنگامی که کاربر کلمات کلیدی مرتبط با صفحه فهرست شده را جستجو می٬کند، صفحه را می توان بازیابی کرد و در SERP نمایش داد.

بنابراین، ایجاد محتوای مرتبط و لینک مناسب برای تشویق گوگل به خزیدن صفحات سایت شما بسیار مهم است. یکی از راه‌های انجام این کار این است که دائماً محتوای تازه را به سایت خود اضافه کنید. داشتن یک وبلاگ به شما دلیلی می‌دهد تا محتوای جدید را به طور منظم در سایت خود ارسال کنید، و در نهایت منجر به ایندکس شدن به صورت منظم می‌شود. 


بک لینک‌ها


هنگامی که وب سایت‌های دیگر به صفحات سایت فروشگاهی شما لینک می‌دهند، به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوای شما مفید و معتبر است. بک‌لینک‌ها نوعی سیستم بررسی آنلاین هستند. اگر وبلاگ شما از سایت‌های معتبر بک‌لینک دریافت می‌کند، به احتمال زیاد سایت فروشگاهی شما در نتایج جستجو، رتبه‌بندی می شود.

از آنجایی که پست‌های وبلاگ احتمالاً به کاربران آموزش یا اطلاع‌رسانی می‌کنند، تمایل به جذب بک‌لینک‌های با کیفیت بیشتری دارند. 


لینک‌های داخلی


هنگامی که از یک صفحه در سایت فروشگاهی خود به صفحه دیگر لینک می‌دهید، مسیر روشنی را برای کاربران ایجاد می‌کنید که می٬توانند دنبال کنند. لینک‌های داخلی همچنین می٬توانند یافتن محتوای مورد نظر در سایت فروشگاهی شما را برای افراد آسان‌تر کنند. این لینک‌ها همچنین به خزنده‌های موتورهای جستجو کمک می کند تا سازمان سایت شما را مشخص کنند.
ایجاد یک وبلاگ، صفحات سایت بیشتری ایجاد می‌کند که می‌توانید به صورت داخلی به آنها لینک دهید. همچنین به شما فرصتی می‌دهد تا ترافیک سایت را به صفحات دیگری هدایت کنید که هم به کاربران شما کمک می‌کند و هم به طور کلی باعث افزایش ترافیک سایت فروشگاهی شما می‌شود.
به عنوان مثال، فرض کنید که یک شرکت تعمیر و نگهداری چمن را اداره می کنید و خدمات چمن زنی را ارائه می دهید. کسی که به دنبال ماشین چمن‌زنی می‌گردد، خدمات شما را به صورت آنلاین پیدا نمی‌کند زیرا (هنوز) آن چیزی نیست که به دنبال آن است.


اما فرض کنید در مورد «بهترین ماشین‌های چمن‌زنی»، «چالش‌های چمن زنی» یا «کنترل آفات برای چمن‌ها» وبلاگ می‌نویسید. این پست‌ها یافتن سایت فروشگاهی شما را آسان‌تر می‌کنند. و اگر کسی که به دنبال ماشین چمن‌زنی است تصمیم بگیرد که گزینه آسان‌تری می خواهد، می تواند کاندیدای خوبی برای خدمات شما باشد.
شما می‌توانید از طریق لینک‌های داخلی به آن‌ها کمک کنید تا از صفحات دیگر سایت‌تان بازدید کنند.


این‌ها تنها چند مورد از دلایلی است که وبلاگ‌نویسی برای سئو مفید است. وبلاگ‌نویسی به شما امکان می‌دهد اطلاعات مفیدی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. می‌تواند مشتریان جدیدی جذب کند و مشتریان فعلی را حفظ کند. ایجاد یک وبلاگ می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد، افزایش فروش و سرنخ‌ها و بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو کمک کند. 

 

استراتژی سئو وبلاگ چیست؟

استراتژی سئو وبلاگ چیست؟

استراتژی سئو وبلاگ، یک برنامه جامع برای بهبود نتایج جستجوی ارگانیک است. این استراتژی ممکن است شامل تحقیقات رقابتی، لیست کلمات کلیدی یا پیشنهاد بهینه‌سازی باشد.
موتورهای جستجو به‌روزرسانی‌های مکرر را انجام می‌دهند. اهداف تجاری نیز می‌توانند به سرعت تغییر کنند. اما به طور متوسط ​​سه تا شش ماه طول می‌کشد تا یک پست در گوگل رتبه‌بندی شود. بدون استراتژی، ممکن است خودتان را در حال سرمایه‌گذاری در وبلاگ خود بیابید، اما شاهد افزایش سئو نباشید.

داشتن یک استراتژی سئو وبلاگ، می‌تواند به شما کمک کند که درک کنید آیا ایده‌ها و تلاش‌های شما موثر هستند یا خیر. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا از زمان و منابع تیم خود نهایت استفاده را ببرید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، این پست می تواند به شما در توسعه استراتژی سئو وبلاگ کمک کند. 

 

بهترین روش‌های سئو وبلاگ

بهترین روش‌های سئو وبلاگ
برای اینکه به درستی بتوانید سئوی سایت فروشگاهی خود را انجام دهید، لازم است به چند روش سئو وبلاگ آشنایی داشته و به طور منظم و با قاعده آن را در فرایند سئو سایت فروشگاهی خود اعمال کنید. بهترین روش‌های سئو وبلاگ به شرح زیر است: 


مخاطبان هدف وبلاگ خود را شناسایی کنید.


مهم نیست که وبلاگ شما چه صنعتی را هدف قرار می‌دهد، شما می‌خواهید مخاطب اصلی را که محتوای شما را می‌خواند پیدا کنید و با آن‌ها صحبت کنید. درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و می‌خواهد وقتی روی مقاله شما کلیک می‌کنند چه کاری انجام دهد، به هدایت استراتژی سئو وبلاگ شما کمک می‌کند.


انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی


اکنون که مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده‌اید و پرسونای مشتری را آماده کرده‌اید، زمان آن رسیده است که بفهمید خوانندگان شما به دنبال چه محتوایی هستند. اگر با یک استراتژی مناسب سئو وبلاگ شروع نکنید، تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند کار سنگینی باشد. بنابراین، توصیه می‌کنم با موضوعاتی که وبلاگ شما پوشش می‌دهد شروع کنید، سپس دامنه خود را از آنجا گسترش دهید یا محدود کنید. برای آموزش عمیق، نحوه راهنمایی در مورد تحقیق کلمات کلیدی را بررسی کنید. 


تصاویر اضافه کنید


تصاویر اهمیت زیادی در سئو وبلاگ دارند. موتورهای جستجو مانند گوگل برای کلمات کلیدی خاص به تصاویر بصری اهمیت می‌دهند. تصاویر و ویدئوها از رایج‌ترین عناصر بصری هستند که در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شوند.


عنوان جذابی بنویسید


عنوان پست وبلاگ شما اولین عنصری است که خواننده هنگام برخورد با مقاله شما می‌بیند، و به شدت بر روی کلیک یا ادامه جستجو تاثیر می‌گذارد. یک عنوان جذاب از داده‌ها استفاده می‌کند، سؤالی می‌پرسد یا با کنجکاوی هدایت می‌شود تا علاقه خواننده را برانگیزد.

بر اساس Coscheduler’s Headline Analyzer، عناصر یک عنوان جذاب شامل کلمات قدرت، احساسی، غیر معمول و رایج است. در نسبت‌های مناسب، این نوع کلمات در عنوان وبلاگ توجه خوانندگان شما را جلب می‌کند و آن‌ها را در صفحه نگه می‌دارد. 


یک فراخوان عمل جذاب بنویسید


یک پست وبلاگ بدون دعوت به اقدام یا فراخوان عمل چه سودی خواهد داشت؟ هدف از CTA یا فراخوان عمل این است که خواننده شما را به مرحله بعدی در سفر خود از طریق وبلاگ شما هدایت کند. کلید یک CTA عالی این است که با موضوع پست وبلاگ موجود شما مرتبط باشد و به طور طبیعی با بقیه محتوا جریان یابد. چه محصولی را بفروشید، چه اشتراک خبرنامه ارائه دهید، یا بخواهید خواننده محتوای شما را بیشتر  بخواند، در هر پست وبلاگی که منتشر می کنید به یک CTA یا فراخوان عمل جذاب نیاز دارید. 


روی تجربه خواننده تمرکز کنید


هر نویسنده یا سئوکار بزرگی به شما خواهد گفت که تجربه خواننده مهمترین بخش یک پست وبلاگ است. تجربه خواننده شامل چندین عامل مانند خوانایی، قالب‌بندی و سرعت صفحه است. این بدان معناست که شما باید محتوایی بنویسید که واضح، جامع و مطابق با آخرین داده‌ها و روندهای دقیق باشد.
سازماندهی محتوا با استفاده از سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها، نیز مهم است زیرا به خواننده کمک می‌کند تا به سرعت محتوا را اسکن کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کند. در نهایت، عناصر داخل صفحه مانند تصاویر و ویدیوها بر سرعت صفحه تأثیر می‌گذارند. اندازه فایل‌های تصویری را کم نگه دارید (250 کیلوبایت نقطه شروع خوبی است) و تعداد ویدیوهایی را که در یک صفحه جاسازی می‌کنید محدود کنید.

با تمرکز بر آنچه که خواننده می‌خواهد بداند و سازماندهی پست برای دستیابی به آن هدف، در راه انتشار مقاله‌ای بهینه‌سازی‌شده برای موتور جستجو خواهید بود. 

عوامل موثر بر سئوی وبلاگ

عوامل موثر بر سئوی وبلاگ
اگرچه واضح است که محتوای وبلاگ به سئو شما کمک می‌کند، به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌های زیاد Google می‌تواند انتشار نوع مناسب محتوای وبلاگ را دشوار کند، اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید. برخی از فاکتورهای رتبه‌بندی وبلاگ امتحان خود را پس داده‌اند در حالی که برخی دیگر «مدرسه قدیمی» در نظر گرفته می‌شوند. در اینجا چند مورد از فاکتورهای برتر رتبه بندی که می توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سئو وبلاگ تأثیر بگذارند، آورده شده است:


dwell time یا همان زمان توقف کاربر


اگرچه زمان توقف کاربر، یک فاکتور رتبه‌بندی غیرمستقیم برای گوگل است، اما یک عامل حیاتی در تجربه کاربر است – و همانطور که اشاره کردیم تجربه کاربر  در سئو سایت فروشگاهی تاثیرگذار است.


dwell time یا زمان توقف کاربر چیست؟


زمان توقف کاربر، مدت زمانی است که خواننده در یک صفحه در سایت وبلاگ شما صرف می‌کند. از لحظه‌ای که یک بازدیدکننده روی سایت شما در صفحه‌ی جستجو کلیک می‌کند تا لحظه‌ای که از صفحه خارج می‌شود، زمان توقف در نظر گرفته می‌شود.

این معیار به طور غیرمستقیم به موتورهای جستجو مانند گوگل می‌گوید که محتوای شما چقدر برای خواننده ارزشمند است. منطقی است که هر چه مدت زمان بیشتری را در صفحه بگذرانند، برای آنها مرتبط‌تر و ارزشمندتر است.
وبلاگ شما می‌تواند روی محتوای کوتاهی متمرکز شود که خواندن آن فقط یک یا دو دقیقه طول می‌کشد. همچنین می‌توانید اطلاعات مربوطه را در ابتدای پست‌های وبلاگ خود قرار دهید تا بهترین تجربه را برای خواننده ارائه دهید، که به معنای زمان کمتری است که در صفحه صرف می‌شود.
بنابراین بله، زمان توقف کاربر می‌تواند بر سئو سایت فروشگاهی تأثیر بگذارد، اما اگر برای استراتژی محتوای شما منطقی نیست، محتوای خود را برای تغییر این معیار دستکاری نکنید. 


سرعت صفحه


قبلاً اشاره کردیم که عناصر بصری در وبلاگ شما می‌توانند بر سرعت صفحه تأثیر بگذارند، اما این تنها چیزی نیست که می‌تواند بر سرعت صفحه و در نتیجه در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر بگذارد. کدهای غیرضروری و استفاده بیش از حد از افزونه‌ها نیز می‌تواند باعث کندی سرعت سایت فروشگاهی  و وبلاگ شما شود. 
حذف کدهای ناخواسته می‌تواند به بارگذاری سریع‌تر صفحات شما کمک کند، و در نهایت سرعت صفحه را بهبود می‌بخشد.


پاسخگویی موبایل


بیش از نیمی از ترافیک جستجوی گوگل، از دستگاه‌های تلفن همراه است. بهینه‌سازی وبلاگ سایت فروشگاهی‌تان برای موبایل، عاملی است که بر معیارهای سئوی سایت فروشگاهی شما تاثیر می‌گذارد.
اما بهینه‌سازی سایت فروشگاهی برای موبایل دقیقا به چه معناست؟ قانون کلی صنعت این است که همه چیز را ساده نگه دارید. اکثر مضامین از پیش ساخته‌شده سایت این روزها از قبل سازگار با موبایل هستند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دکمه CTA را در اینجا تغییر دهید و اندازه فونت را در آنجا بزرگ کنید.
سپس، با نگاهی به داشبورد گوگل آنالیتیکس و اجرای منظم تست سرعت سایت موبایلی، مراقب عملکرد سایت خود در موبایل باشید. 


تاریخ و زمان ایندکس شدن


هدف موتورهای جستجو ارائه مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات موجود است. عاملی که موتورهای جستجو برای تعیین اینکه چه چیزی مرتبط و دقیق است استفاده می‌کنند، تاریخی است که یک موتور جستجو محتوا را ایندکس می‌کند.
شاید از خود بپرسید: آیا تاریخ ایندکس شدن محتوا با تاریخ انتشار آن یکی است؟
پاسخ: بله و خیر. اگر یک پست وبلاگ برای اولین بار منتشر می‌شود، احتمالاً یک خزنده Google آن پست را در همان روزی که آن را منتشر می‌کنید ایندکس می‌کند. اما با دلایل اصولی مانند آرشیو کردن اطلاعات یا به‌روزرسانی یک یا دو جمله، می‌توان ایندکس‌شدن محتوا را دوباره اعمال کرد. در نتیجه، لزوما تاریخ ایندکس‌شدن محتوا با تاریخ انتشار آن یکی نیست. 

یکی از راه‌های تاثیرگذاری مثبت بر این فاکتور سئو، پیاده‌سازی استراتژی بهینه‌سازی تاریخی است. این استراتژی در وبلاگ‌هایی که چند سالی است ایجاد شده‌اند و از قبل دارای محتوای مناسبی هستند به خوبی کار می‌کند.


با به‌روزرسانی این پست‌های قدیمی‌تر با دیدگاه‌ها و داده‌های جدید، می‌توانید بدون ایجاد محتوای جدید خالص، تأثیر قابل‌توجهی بر سئوی وبلاگ خود داشته باشید. خزنده‌های سایت، صفحه را مجدداً ایندکس می‌کنند - با در نظر گرفتن محتوای به روز شده - فرصت دیگری برای رقابت در صفحه‌ی جستجو به آن می‌دهند.


آخرین داده‌ یا داده‌های اخیر


داده‌های اخیر، یکی دیگر از عوامل رتبه‌بندی غیرمستقیم سئو سایت فروشگاهی است  که باید در پست‌های وبلاگ گنجانده شود. داده‌های اخیر اطلاعات مرتبط و دقیقی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد که تجربه‌ای مثبت را برای خواننده ایجاد می‌کند.
هنگامی که لینکی به یک سایت معتبر که داد‌ های اصلی و به روز دارد اضافه می کنید، به موتور جستجو می‌گویید که این سایت برای خوانندگان شما مفید و مرتبط است (که برای آن سایت دیگر یک امتیاز مثبت است). شما همچنین به موتور جستجو می‌گویید که این نوع داده‌ها به نوعی با محتوایی که منتشر می‌کنید مرتبط است.

نحوه بهینه‌سازی محتوای وبلاگ برای موتورهای جستجو

نحوه بهینه‌سازی محتوای وبلاگ برای موتورهای جستجو
اگر به دنبال این هستید که چگونه می‌توانید وبلاگ‌تان را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید، به نکات زیر توجه کنید.


موضوعات وبلاگ را با تحقیق کلمات کلیدی انتخاب کنید.


موضوعات وبلاگ شما باید با مهمترین سوالات و نگرانی‌های مشتریان شما شروع شود. اما اگر می‌خواهید آن مشتریان محتوای شما را پیدا کنند، باید از همان کلمات کلیدی استفاده کنید که آنها برای یافتن پاسخ استفاده می‌کنند. شما می توانید این کلمات را با تحقیق کلمات کلیدی پیدا کنید.
تحقیق کلمات کلیدی همچنین می‌تواند به شما کمک کند موضوعات جدیدی را برای نوشتن پیدا کنید و علاقه مخاطبان جدید را جلب کنید.
همانطور که به دنبال کلمات کلیدی مناسب برای وبلاگ خود هستید، به هدف جستجو فکر کنید. در حالی که برخی از افراد در جستجوی محصولات شما هستند تا فوراً استفاده کنند، برخی دیگر ممکن است در نقطه متفاوتی از سفر خرید خود باشند. بنابراین، ایده خوبی است که بر ترکیبی از کلمات کلیدی تمرکز داشته باشید.
ابزارهای کلمات کلیدی می‌توانند به شما کمک کنند تا لیست کلمات کلیدی خود را پیدا کرده و آنها را محدود کنید تا وبلاگ مناسبی برای مخاطبان هدف خود بنویسید. 

عنوان قانع‌کننده و جذاب برای پست وبلاگ بنویسید. 


نوشتن عنوان کار سختی است. بسیاری از نویسندگان وبلاگ زمان خود را صرف نوشتن یک پست وبلاگ می‌کنند و پس از اتمام کار به سرعت عنوانی را اضافه می‌کنند و امیدوارند بهترین نتایج را داشته باشند. اما عناوین وبلاگ تاثیر بیشتری از آنچه فکر می‌کنید دارند.
اول، عناوین به مخاطبان شما می‌گویند که از پست شما چه انتظاری داشته باشند. اگر عنوان وبلاگ شما یک سوال هوشمندانه و جذاب است که پست شما به آن پاسخ نمی٬دهد، خوانندگان ناراضی زیادی خواهید داشت.
در مرحله بعد، عنوان وبلاگ شما چیزی است که جستجوگران را به خواندن پست شما تشویق می‌کند. مهم نیست که یک پست وبلاگ چقدر خوب نوشته و تحقیق شده باشد، اگر عنوان آن علاقه را در کاربر ایجاد نکند، شانس اینکه روی مقاله‌ی شما کلیک کند پایین می‌آید. 

پست وبلاگ خود را با در نظر گرفتن سئو سایت فروشگاهی مشخص کنید.


اگر عادت به نوشتن پست‌های وبلاگ از روی تخیل خود با جریان آزاد ایده دارید، سئو وبلاگ ممکن است مانند یک چالش به نظر برسد. اما هر کسی می‌تواند نوشتار سئوی عالی با طرح کلی قوی ایجاد کند.
یک طرح کلی می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌های خود را حول کلمات کلیدی هدف خود سازماندهی کنید. همچنین می‌تواند به شما فضایی بدهد تا بهترین نقطه را برای گنجاندن ویژگی‌هایی که یک پست وبلاگ را عالی می‌کند، پیدا کنید:

  1. ویدیوه
  2. آمار
  3. نقل‌قول‌ها
  4. لینک‌های داخلی و خارجی

طرح کلی پست وبلاگ، یک مرحله خلاقانه مهم است که در آن زاویه و هدف پست وبلاگ خود را تعیین می‌کنید. شما در حال حاضر یک عنوان پست عالی دارید، بنابراین گام بعدی شما این است که توضیح دهید که پست شما چگونه موضوع را پوشش می‌دهد. می‌توانید یک طرح کلی دقیق یا یک نمای کلی سریع ایجاد کنید، هر کدام که برای شما و سئوی سایت فروشگاهی‌تان بهتر است.
همانطور که گفته شد، یک طرح کلی فضای عالی برای نوشتن هر یک از عنوان‌های شما است. نوشتن این موارد در طول طرح کلی می‌تواند روند تهیه پیش‌نویس وبلاگ شما را روان‌تر کند.


از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک در سراسر پست وبلاگ استفاده کنید.


اکنون زمان آن است که کلمات کلیدی خود را در پست وبلاگ خود بگنجانید. اما بهترین مکان برای گنجاندن این عبارات کجاست تا در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشید؟

دو مکان ضروری دیگر وجود دارد که باید سعی کنید کلمات کلیدی خود را در آنها بگنجانید: سرفصل‌های وبلاگ، متن وبلاگ و URL.
سرفصل‌ها و متن وبلاگ.
کلمه کلیدی خود را با میزان معمولی در سراسر متن پست خود و در سرفصل‌ها ذکر کنید. این بدان معناست که کلمات کلیدی خود را در نسخه خود بگنجانید، اما فقط به روشی طبیعی و خواننده‌پسند. در خطر جریمه شدن برای پر کردن کلمات کلیدی زیاده‌روی نکنید.
هر زمان که محتوا تولید می‌کنید، تمرکز اصلی شما باید روی آنچه برای مخاطبان‌تان مهم است باشد، نه اینکه چند بار می‌توانید یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی را در آن محتوا قرار دهید.
روی مفید بودن محتوای خود تمرکز کنید و به هر سوالی که مشتری شما ممکن است برای رسیدن به پست شما پرسیده باشد پاسخ دهید. 
URL
موتورهای جستجو همچنین به URL شما نگاه می‌کنند تا بفهمند پست شما در مورد چیست، و این یکی از اولین چیزهایی است که به آن توجه می‌کنند.
شما فرصت زیادی دارید تا URL های خود را در هر پستی که منتشر می‌کنید بهینه کنید، زیرا هر پست روی URL منحصر به فرد خود را دارد - بنابراین مطمئن شوید که یک تا دو کلمه کلیدی خود را در آن قرار داده‌اید.
به عنوان مثال، اگر به آدرس این مقاله که در جستجوی گوگل شما نمایش داده می‌شود توجه کنید، ما عبارات سئوی وبلاگ و سئو سایت فروشگاهی را در URL این مقاله گنجانده‌ایم. 

مطمئن شوید که پست وبلاگ شما موضوع محتوا را به طور کامل پوشش می‌دهد.


سئوی وبلاگ چیزی بیش از تمرکز و پشتیبانی از کلمات کلیدی در پست شماست. شما می‌خواهید هر پست را تا حد امکان جامع کنید تا مطمئن شوید که به سوالات خوانندگان شما پاسخ می‌دهد.

اما جامع یعنی چه؟ برای برخی، این موضوع شمارش کلمات است. طبق تحقیقات HubSpot، یک پست وبلاگ برای سئو سایت فروشگاهی، باید حدود 2100 الی 2400 کلمه باشد.
رتبه‌بندی محتوای طولانی‌تر آسان‌تر است، اما لازم نیست هر پست بیش از 2000 کلمه باشد. آنچه که از همه مهمتر است برآوردن نیازها و انتظارات کاربران با پست شما است.
چند راه برای ایجاد بهترین وبلاگ برای مخاطبان عبارتند از:

  1. بررسی پرسونای مشتری
  2. تحقیق جامع درباره‌ی موضوع مقاله مورد نظر 
  3. صحبت در مورد موضوع خود با مشتریان و کارشناسان 
  4. پایبندی به موضوع در طول نوشتن محتوا
  5. بررسی دوباره حقایق و آمار‌ها


تصاویر و ویدیوهای بهینه‌شده اضافه کنید.


پست‌های وبلاگ نباید فقط حاوی متن باشند، بلکه باید شامل تصاویر و سایر رسانه‌هایی باشند که به توضیح و پشتیبانی از محتوای شما کمک می‌کنند.
تصاویر، پست‌های وبلاگ شما را هیجان انگیزتر و قابل درک‌تر می‌کنند. آن‌ها به خوانندگان شما کمک می‌کنند تا درگیر پست شوند، یادآوری حقایق مهم را بهبود بخشند و سایت شما را در دسترس‌تر کنند. ویدیوها و گیف‌ها از دیگر موارد جالب و مفید برای پست‌های وبلاگ شما هستند. آن‌ها محتوای شما را بصری‌تر، تعاملی و به یاد ماندنی‌تر می‌کنند.


برای استفاده از تصاویر و سایر رسانه‌ها با در نظر گرفتن سئو، چند نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

 

  1. اندازه فایل مهم است. تصاویر و گیف‌های خیلی بزرگ می‌توانند سرعت صفحه شما را کاهش دهند که می تواند بر رتبه بندی و سئو سایت فروشگاهی تاثیر بگذارد.
  2. همچنین مهم است که ابعاد تصویر شما برای یک ظاهر حرفه‌ای سازگار باشد.


متن جایگزین تصویر یا آلت تکست را درج کنید.


موتورهای جستجو به سادگی به دنبال تصاویر نمی‌گردند. بلکه به دنبال تصاویر با متن جایگزین تصویر یا همان آلت تکست (Alt Text) می‌گردند. 
ممکن است تعجب کنید که چرا اینطور است. از آنجایی که موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را به همان روشی که انسان‌ها می‌بینند، ببینند، متن جایگزین یک تصویر به موتور جستجو می‌گوید که آن تصویر در مورد چیست. این کار، در نهایت به رتبه‌بندی آن تصاویر در صفحه نتایج تصاویر موتور جستجو کمک می‌کند.
متن جایگزین تصویر، باید به روشی مفید توصیفی باشد.
برای استفاده بهینه از آلت تکست، در ادامه به لیستی از مواردی  که باید هنگام ایجاد متن جایگزین برای تصاویر وبلاگ خود در نظر داشته باشید، اشاره می‌کنیم:

  1. تصویر را توصیف کنید.
  2. عبارت «یک تصویر از …» را کنار بگذارید — در عوض با توضیحات تصویر شروع کنید
  3. در توضیحات خود دقیق باشید
  4. سعی کنید زیر 125 کاراکتر بنویسید
  5. از کلمات کلیدی خود استفاده کنید (اما از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید)

لینک به پست‌های وبلاگ مرتبط


ممکن است شنیده باشید که بک‌لینک ها بر رتبه بالای سایت وبلاگ شما در نتایج صفحه‌ی جستجو تأثیر می‌گذارند، و این موضوعی درست است – بک‌لینک‌ها نشان می‌دهند که سایت شما بر اساس تعداد سایت‌های مرتبط دیگر چقدر قابل اعتماد است. اما بک‌لینک‌ها همه چیز برای ساخت لینک نیستند. پیوند دادن به پست‌های وبلاگ شما، می‌تواند تاثیر مثبتی روی رتبه‌بندی سایت وبلاگ شما نیز داشته باشد.


توضیحات متا را بهینه کنید


توضیحات متا متنی است که در نتایج صفحه‌ی جستجو ظاهر می‌شود و به خوانندگان اجازه می‌دهد بدانند که پست وبلاگ در مورد چیست. توضیحات متا به جستجوگران اطلاعاتی را می‌دهد که برای تعیین اینکه آیا محتوای شما همان چیزی است که به دنبال آن هستند یا نه. توضیحات متا، در نهایت به آن‌ها کمک می‌کند تصمیم بگیرند که روی مقاله شما کلیک کنند یا خیر.


به عنوان حسن ختام برای این بخش، لازم است این نکته‌ی مهم را بدانید:


بسیاری از بازاریابان محتوا با بهینه‌سازی پست‌های وبلاگ خود برای جستجو مشکل دارند. حقیقت این است که پست‌های وبلاگ شما بلافاصله پس از انتشار، شروع به رتبه‌بندی نمی‌کنند. جستجو زمان می‌برد.
اما، وقتی پست‌های وبلاگ را به طور مکرر منتشر می‌کنید و به طور مداوم آنها را برای جستجو بهینه می‌کنید و در عین حال تجربه خواننده مبتنی بر هدف را حفظ می‌کنید، از مزایای آن در قالب ترافیک و پیشروی طولانی مدت بهره‌مند خواهید شد. 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

نکات سئو وبلاگ

نکات سئو وبلاگ

  1. از 1 تا 2 کلمه کلیدی دم‌بلند استفاده کنید.
  2. پرسونای سئو بسازید.
  3. دستگاه‌های تلفن همراه را در نظر بگیرید.
  4. از ابزارها و ویژگی‌های SEO در CMS خود نهایت استفاده را ببرید.
  5. روی خوانایی تمرکز کنید.
  6. URL های کاربر‌پسند ایجاد کنید.
  7. محتوای موجود را به روز کنید.

نتیجه‌گیری


سئو سایت فروشگاهی و سئو وبلاگ، تاثیر شگرفی در فروش و بازاریابی شما می‌گذارد. اگر به دنبال این هستید که از طریق سایت فروشگاهی خود، فروش داشته باشید و کاربران شما را به عنوان منبعی قابل اعتماد در صنعت خود بشناسند، لازم است تلاش‌های خود را برای سئو سایت فروشگاهی و سئو وبلاگ افزایش دهید. در این مقاله، که راهنمای جامعی از سئو وبلاگ است، به موارد مهمی همچون استراتژی سئو وبلاگ، بهترین روش‌های سئو وبلاگ، عوامل موثر بر سئوی وبلاگ و سئو سایت فروشگاهی و نحوه بهینه‌سازی محتوای وبلاگ برای موتورهای جستجو پرداختیم. امیدواریم مطالب این پست برای شما مفید باشد.