زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

ساخت فروشگاه اینترنتی فروش قهوه

ساخت فروشگاه اینترنتی فروش قهوه

ساخت فروشگاه اینترنتی فروش قهوه به شما اجازه می‌دهد بدون محدودیت زمان و مکان، محصولات‌تان را به مخاطبان معرفی کنید و به افزایش فروش برسید. اما چگونه با کمترین دردسر و هزینه سایت فروشگاهی خودتان را داشته باشید؟


طرفداران قهوه، روزانه در حال مطالعه و امتحان کردن طعم‌ها و برندهای جدید قهوه هستند. در طول ماه، هفته یا روز، چندین بار قهوه می‌نوشند یا در خانه برای خود قهوه درست می‌کنند. اما این عاشقان قهوه چگونه می‌توانند به بهترین قهوه‌های موجود دسترسی داشته باشند؟ اطلاعات مورد نیازشان را از کجا دریافت کنند؟ آیا همیشه برای خرید قهوه نیاز به مراجعه حضوری است؟
تقریبا دوره‌ی خرید حضوری، به غیر از مواقع ضروری، به پایان رسیده است. دیگر نیازی به امتحان کردن برندهای مختلف برای انتخاب بهترین قهوه‌ی موجود در بازار نیست. بر اساس معیارهای موجود، به راحتی می‌توان قهوه‌ی خوب را از بین محصولات متنوع فروشگاه‌ها، تشخیص داد. اگر شما هم به عنوان یکی از عاشقان نوشیدنی‌های کافئین‌دار، به دنبال راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خود هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.
نکته‌ی مهمی که در این شغل وجود دارد، علاقه و اطلاعات شما درباره‌ی انواع مختلف قهوه است، تا حدی که به راحتی بتوانید جواب سوال‌های مخاطبان‌تان را بدهید.
افراد زیادی قهوه می‌نوشند تا روز خوبی را شروع کنند یا در پایان روز خستگی کار از تن‌شان بیرون بیاید، در این صورت اگر با فروشنده دچار مشکل شوند قطعا از آن فروشگاه خرید نخواهند کرد. بنابراین پیش از هرچیز به یاد داشته باشید که با مشتریان خود باید رفتاری بسیار صمیمانه و اجتماعی برقرار کنید.

اما صحبت ما در این مقاله درباره‌ی تمام نکات مورد نیاز راه‌اندازی فروشگاه اینترتی قهوه است. نکاتی که به ایجاد و توسعه‌ی یک برند حرفه‌ای کمک خواهد کرد.

هزینه و درآمد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فروش قهوه

هزینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فروش قهوه

با ساخت سایت فروشگاهی‌، هزینه‌ی تاسیس مغازه یا فروشگاه نخواهید داشت. بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی فروش قهوه برای سرو قهوه دستگاه ساخت قهوه قرار می‌دهند که در فروشگاه اینترنتی، این نیاز حذف می‌شود. خرید قفسه، دکور، استخدام نیروی انسانی، هزینه آب و برق و... از قبیل هزینه‌هایی است که در یک فروشگاه اینترنتی وجود ندارد.
افرادی که به فکر راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی فروش قهوه هستند، دغدغه‌ی پیدا کردن مکانی مناسب در پررفت‌وآمدترین محله‌ی شهر را دارند. همچنین باید حضور رقبایشان را در آن منطقه بررسی کنند، تا در صورتی که رقبایشان آن نزدیکی هستند، محصول بهتری را ارائه دهند.
بنابراین برای شروع فروش اینترتی قهوه‌، بسیاری از خرج‌ها را نخواهید داشت. کافی است اقدام به طراحی سایت فروشگاهی‌تان کنید. فروشگاه اینترنتی فروش قهوه به اندازه‌ی یک مغازه‌ی بزرگ در بهترین نقطه‌ی شهر برای شما سودآور است، یعنی درآمد ماهانه در حدود ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی فروش قهوه 

مزایای طراحی سایت فروشگاهی فروش قهوه 

افراد بسیار زیادی قبل از شروع روز کاری در خانه برای خود یک نوشیدنی کافئین‌دار درست می‌کنند و اصولا قهوه مورد نظرشان را به صورت آسیاب شده یا دونه‌ی قهوه از فروشگاه‌های اینترنتی فروش قهوه تهیه می‌کنند. البته برخی افراد برای خرید قهوه به نزدیک‌ترین کافه‌ی محل زندگی‌شان مراجعه می‌کنند، در همچین شرایطی اگر شما در یک یا چند شهر ارسال سریع با پیک داشته باشید، برگ برنده در دست‌تان خواهد بود. زیرا مشتریان بدون نیاز به صرف مدت زمان طولانی و در کمترین زمان، محصول مورد نظرشان به دست‌شان خواهد رسید.
از آنجایی که در فروشگاه اینترنتی قهوه محدودیت‌هایی در تست انواع مختلف محصولات شما وجود دارد، با قرار دادن یک هدیه‌ی کوچک در بسته‌های ارسالی می‌توانید مشتریان را به خرید دیگر محصولات‌تان ترغیب کنید.
با یک بار طراحی سایت فروشگاهی‌، در تمام شهرها شعبه داشته باشید و محصولات‌تان را بدون نیاز به خرید تجهیزات، بفروشید. کافی است کمی دقت، سرعت و حوصله داشته باشید تا به صورت نامحدود مشتری و مخاطب جدید جذب کنید.
عملکرد فروشگاه اینترنتی کاملا با مارکت پلیس‌ها متفاوت است. وقتی محصولات‌تان را در یک مارکت پلیس به فروش برسانید باید به ازای فروش هر محصول، مبلغی را به آن شرکت به صورت کارمزد پرداخت کنید. اما در فروشگاه اینترنتی، فروش شما بدون واسطه است و سود حاصل از فروش کاملا به خودتان تعلق می‌گیرد.
در سایت‌های فروشگاهی سازیتو می‌توانید از امکانات سرویس ازکی بهره ببرید. با استفاده از سرویس ازکی، مشتریان می‌توانند محصولات‌تان را در حالی که شما تمام هزینه را نقدی دریافت می‌کنید، به صورت قسطی خریداری کنند.

فوت و فن فروش اینترنتی قهوه

فوت و فن فروش اینترنتی قهوه

فروش اینترنتی قهوه برخلاف فروشگاه‌های فیزیکی، هزینه‌های جانبی کمتری دارد اما به علت تفاوت‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی قهوه‌، بهتر است از فوت و فن‌های این مسیر با خبر باشید.

برندسازی 

زمانی که فروشگاه شما در سطح شهر باشد، افراد با قدم زدن در خیابان، فروشگاه‌تان را می‌بینند، در صورتی که نظرشان را جلب کند در ذهنشان باقی می‌ماند و از شما خرید خواهند کرد. اما برای ایجاد برندینگ در بین فروشگاه‌های اینترنتی باید زمان بیشتری بگذارید. برند همان نمادی است که کسب و کارتان با آن شناخته می‌شوند.
در ابتدا برای برند خود یک اسم‌‌، رنگ و لوگوی مناسب و خاص انتخاب کنید تا معرفی کننده‌ی هویت برند شما باشد. باید برند خود را به گونه‌ای طراحی کنید که افراد به راحتی بتوانند شما را شناسایی کنند. برای مثال شما هر کجا یک قرمز یا آبی به خصوص را ببینید یاد شرکت کوکالا یا پپسی می‌افتید، این همان کاری است که باید برای کسب و کار خود انجام دهید. در کنار اسم و لوگو، داشتن شعار برند از اهمیت زیادی برخوردار است. 
برای ثبت برند خود باید به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید، پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز اگر نام برند شما متعلق به فرد دیگری نباشد، تایید می‌شود و کسی نمی‌تواند با عنوانی مشابه، کسب و کار دیگری راه‌اندازی کند.

برای معرفی برند خود، تاثیر بازاریابی لینکدین را دست کم نگیرید، همانطور که بارها گفته‌ایم بهتر است فقط به اینستاگرام اکتفا نکنید، شما می‌توانید از تمامی شبکه‌های اجتماعی، مشتری جذب کنید. تعداد زیادی از کسب و کارها برای برندشان یک صفحه لینکدین دارند و مطالب آموزشی مربوط به کسب و کارشان را آنجا به اشتراک می‌گذارند.

ایجاد مزیت رقابتی

بازار فروش اینترنتی قهوه در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است و برندهای بسیاری در این بازار فعالیت خود را شروع کرده‌اند. بنابراین باید در برند خود اقداماتی را انجام دهید تا افراد ترغیب به خرید از فروشگاه شما شوند.
برای طراحی مزیت رقابتی در ابتدا ظرفیت‌های کسب و کارتان، نیازهای مشتری و خدمات رقبا را بررسی کنید. البته به یاد داشته باشید مزیت رقابتی با خلاقیت در تبلیغات متفاوت است. تاکید مزیت رقابتی روی خلق ارزش است اما تبلیغات روی نحوه ارائه ارزش تمرکز می‌کند.
برای بررسی مزیت رقابتی رقبا کافی است مانند یک کاربر یا مشتری از فروشگاه اینترنتی رقبا استفاده کنید تا متوجه‌ی نحوه‌ی ارسال کالا، کیفیت محصول، رابط کاربری فروشگاه اینترنتی، بسته‌بندی محصول و … شوید تا بتوانید متوجه‌ی نقاط منفی کسب و کار رقبایتان شده و آن را برطرف کنید. نکته‌ی مهم در ایجاد مزیت رقابتی این است که مزیت شما نباید فقط برای ابتدای مسیر باشد و باید در ادامه‌ی مسیر کسب و کارتان مفید و کاربردی باشد.
 به طور کلی برای مزیت رقابتی باید یک سری نکات به خصوص را بررسی کنید. نکاتی شامل:

  • به دست آوردن لیست رقبا
  • مشخص کردن نکات قوت و ضعف
  • نگاه کردن از دید مشتری
  • آگاهی از نیاز مشتریان
  • دلیل برای چرایی استفاده از خدمات شما

و در انتها به این فکر کنید که چرا مشتریان باید از استفاده از محصولات رقبایتان را متوقف کنند و به سراغ کسب و کار شما بیایند.

استمرار در فعالیت اینترنتی

استمرار در فعالیت اینترنتی

وجود استمرار در فروش اینترنتی مانند این است که شما هر روز صبح در فروشگاه خود را به روی مشتریان باز کنید و تا انتهای شب آنجا بمانید. بنابراین فقط طراحی سایت فروشگاهی یا ساخت یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی، برای فروش اینترنتی کافی نیست.
نیاز است که همه‌چیز برای شروع فروش اینترنتی آماده باشد. به صورت مداوم در شبکه‌های اجتماعی کسب و کارتان فعالیت کنید. عکاسی محصولات‌تان حرفه‌ای و توضیحاتی که برای آن می‌نویسید کامل باشد. موجودی محصولات‌تان را به صورت روزانه در صفحات شبکه‌های اجتماعی و سایت فروشگاهی‌تان به‌روزرسانی کنید.
اگر مدت زمان طولانی از فعالیت اینترنتی شما بگذرد، فروشگاه اینترنتی‌تان شبیه به فروشگاهی می‌شود که روی تمام قفسه‌ها و محصولاتش را خاک گرفته است. البته باید به یاد داشته باشید که همه‌ی این فرایندها نیاز به زمان و کمی صبوری دارد.

کمپین تبلیغاتی

طراحی یک کمپین تبلیغاتی برای شروع کسب و کار اینترنتی باعث می‌شود قدم‌های اول جذب مشتری و رسیدن به فروش سریع‌تر پیش برود. تبلیغات در دنیای اینترنت به چند دسته تقسیم می‌شوند. تبلیغاتی متنی، رپورتاژ آگهی، بک‌لینک، تبلیغات همسان، تبلیغات گوگل، تبلیغات کلیدواژه‌ای، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و…
رپورتاژ آگهی به علت داشتن متن، لینک و تصویر یکی از موثرترین مدل‌های تبلیغات متنی در اینترنت است. در متن رپورتاژ می‌توانید کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید.
اسم تبلیغات همسان از آنجایی گرفته شده است که کاملا شبیه دیگر محتواهای یک صفحه سایت است و صرفا برای جذب مشتری نیست، به طور کلی برای جذب کاربر صورت می‌گیرد.
کمپین تبلیغاتی شما می‌تواند در بستر اینستاگرام نیز باشد. می‌توانید با پرداخت هزینه به صفحه‌ی بلاگرهای حوزه‌ی کسب و کارتان، صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را تبلیغ کنید. البته باید پیش از تبلیغ همه‌چیز را در نظر بگیرید. برای مثال مخاطب‌هایی که به صفحه‌ی شما می‌آیند حتما مخاطب هدف‌تان باشند تا تبلیغات نتیجه‌بخش باشند. این تبلیغات می‌تواند در قالب پست یا استوری اینستاگرام صورت بگیرد.

تاثیر سئو در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی قهوه

تاثیر سئو در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی قهوه

کاری که سئو سایت برای سایت فروشگاهی شما انجام می‌دهد مانند این است که یک کتاب را در تمام کتاب‌فروشی‌ها ببینید و همین برخورد با چشمان شما باعث شود از سر کنجکاوی کتاب را تهیه و مطالعه کنید. در کسب و کارهای اینترنتی با کمی اشتباه، حجم زیادی از هزینه‌ی پرداخت شده توسط شما، ممکن است از دست برود. بنابراین از همان ابتدا بهترین پلتفرم‌ها و متخصصین را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فروش قهوه خود انتخاب کنید. ممکن است هزینه ساخت سایت فروشگاهی در ابتدای مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی برای شما زیاد باشد بنابراین باید پلتفرم آنلاین مورد نظرتان با با دقت و حساسیت بیشتری انتخاب کنید، همچنین می‌توانید از فروشگاه‌سازها استفاده کنید تا با کمترین هزینه، در کمترین زمان از طریق فروشگاه اینترنتی‌تان به فروش آنلاین برسید. ساخت سایت فروشگاهی به اندازه‌ی یک دکوراسیون جذاب، در فروشگاه فیزیکی فروش قهوه تاثیرگذار است. هرچه ظاهر سایت شما زیباتر و رابط کاربری آن آسان‌تر باشد، مخاطبان بیشتری جذب برندتان خواهند شد.
سئو سایت فروشگاهی در بهبود و توسعه کسب و کار اینترنتی بسیار تاثیرگذار است زیرا کاربران با جستجوی محصولات شما در موتورهای جستجو به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند. زمانی که سایت فروشگاهی شما از سئوی خوبی برخوردار باشد، سایت شما در صفحه‌ی اول موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود و کلیک بیشتری دریافت خواهید کرد. سئو یک روش تبلیغات اینترنتی کم‌هزینه است. اگر تمام جنبه‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو را در سایت خود پیاده کنید، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به صورت روزانه می‌توانید به افزایش مشتری و فروش برسید.
یک بخش از سئو سایت را متخصصین طراحی سایت برای شما انجام می‌دهند. در همین راستا تمام صفحات سایت‌های فروشگاهی سازیتو به صورت سئو شده طراحی شده‌اند. علاوه‌بر آن نکات بسیاری در بالا رفتن رتبه گوگل تاثیرگذار است. برای مثال رسپانسیو بودن صفحات سایت فروشگاهی به صورتی که در تمامی صفحه‌نمایش‌ها مانند دسکتاپ، تبلت و موبایل، به خوبی نشان داده شود نیز به به سئو سایت کمک می‌کند. فروشگاه‌های اینترنتی سازیتو برای تمامی صفحه‌نمایش‌ها رسپانسیو شده طراحی شده است.
اما بخش دیگر سئو به مقاله‌های وبلاگ، محصولات، عنوان صفحه، توضیحات متا، هدینگ‌ها، کلمه کلیدی و به طور کلی فعالیتی که در سایت فروشگاهی خود انجام می‌دهید، بستگی دارد. همچنین امکان اتصال به صفحه اینستاگرام و فروشگاه دیوار در فروشگاه‌های اینترنتی سازیتو نیز به سئو سایت شما کمک می‌کند.
ساخت سایت فروشگاهی که برای موتورهای جستجو بهینه باشد، نکته‌ی بسیار مهمی است اما تمام چیزی که به آن نیاز دارید، نیست. بنابراین فعالیت بهینه در سایت فروشگاهی‌تان را در نظر داشته باشید. در صورتی که گمان می‌کنید نیاز به متخصص تولید محتوا یا سئو نیاز دارید، حتما فردی را استخدام کنید تا این فرایند بسیار سریع‌تر پیش برود.

نمونه سایت فروشگاهی فروش قهوه

سایت فروشگاهی نوربین

نمونه سایت فروشگاهی فروش قهوه

فروشگاه نوربین یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فروش قهوه سازیتویی است. نحوه عکاسی و طراحی سایت این فروشگاه باعث جذابیت و فروش بیشتر او شده است. اگر این سایت فروشگاهی را مشاهده کنید متوجه می‌شوید که تمام دسته‌بندی‌ها برای دسترسی بهتر مخاطب طراحی شده است. دسته‌بندی نحوه سفارش، محصولات، سفارش عمده، درباره ما و...

همچنین در بخش وبلاگ این سایت فروشگاهی نوربین می‌توانید مطالب مرتبط را مطالعه کنید.

سایت فروشگاهی هایک

سایت فروشگاهی هایک

فروشگاه اینترنتی هایک یکی از بهترین سایت‌های فروشگاهی سازیتو است. این برند حرفه‌ای از تکنیک شعار برای کسب و کار خود استفاده کرده است. «هایک اسطوره‌ای است قدرتمند». در این سایت تمام اطلاعات مورد نیاز درباره‌ی برند، ذکر شده است. ارسال رایگان برای خرید بالای ۳۰۰ هزار تومان، گارانتی قیمت و ...  فروشگاه هایک در کنار فروش قهوه، تجیهزات مورد نیاز قهوه را نیز می‌فروشد. فروشگاه اینترنتی به هیچ عنوان شما را محدود نمی‌کند. کافی است حوزه‌ی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید، به مرور زمان می‌توانید آن را گسترش دهید.

نتیجه‌گیری

تیم سازیتو در کنار شماست تا کسب و کار اینترنتی‌تان مثل یک فنجان قهوه در سرمای زمستان، همیشه گرم و پرطرفدار باشد. کافی است همین الان تصمیم به ساخت سایت فروشگاهی خود بگیرید، نیازی به نگرانی درباره‌ی طراحی سایت، خرید دامنه، سئو سایت، پشتیبانی، مدیریت و... نیست. همه‌چیز برای راه‌اندازی یک کسب و کار حرفه‌ای در سازیتو آماده است تا شما هم یکی از ۱۳۱.۰۰۰ کارآفرین موفق سازیتو باشید.