زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

شاپیفای چیست و چه کار می‌کند؟

شاپیفای چیست و چه کار می‌کند؟

درباره شاپیفای، پلتفرم پیشرو تجارت الکترونیک در وب، و اینکه چگونه می‌تواند به شما در ایجاد یک فروشگاه آنلاین، با مدیریت آسان و ایمن کمک کند بدانید. سازیتو مشابه داخلی شاپیفای نیز در این مقاله بررسی شده است.


شاپیفای پلتفرمی‌ است که برای کمک به صاحبان مشاغل کوچک ایجاد شده است. تا به راحتی فروشگاه‌های آنلاین ایجاد کنند، محصولات را بفروشند و با مشتریان تعامل داشته باشند. احتمالاً از خود می‌پرسید که شاپیفای چیست و چگونه کار می‌کند؟ یا اینکه آیا این پلتفرم برای شما مناسب است یا خیر؟ این وبلاگ به نحوه عملکرد شاپیفای، کارهایی که انجام می‌دهد نگاه می‌کند، و به شما در درک مزایا و معایب استفاده از آن دید مناسبی را ارائه می‌دهد.
شاپیفای در میان شرکت‌های با رشد سریع در تاریخ رشد کرده است - و اکنون بیش از ۱.۸ میلیون فروشگاه فعال دارد. بیش از 125000 افزونه‌ی متفاوت وجود دارد که به شما کمک می‌کند فروشگاه آنلاین خود را سفارشی‌سازی کنید و فرصت‌های بی‌پایانی برای رشد کسب و کار خود ایجاد کنید.
شاپیفای یک پلتفرم تجارت الکترونیک است که به شما این امکان را می‌دهد تا یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید و شروع به فروش محصولات خود کنید. فروشگاه‌ساز شاپیفای یکی از پلتفرم‌های ساده‌ برای استفاده در راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین است که، یک مزیت بزرگ به‌ویژه برای افرادی است که قبلاً فروشگاه آنلاین راه‌اندازی نکرده‌اند.
شاپیفای همچنین یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک موجود در حال حاضر است. این پلتفرم با چندین ویژگی می‌تواند توجه هر صاحب کسب و کاری را به خود جلب کند.
این وبلاگ به شما کمک می‌کند تا در مورد شاپیفای و مزایای مختلف آن بیشتر بدانید.


شاپیفای یک پلتفرم برای مشاغل در هر اندازه‌ای است که می‌خواهند یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنند. شاپیفای همه‌ی چیزهایی را که برای ایجاد و اجرای یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید، از جمله پلتفرم قابل شخصی‌سازی، پرداخت آسان و طیف گسترده‌ای از تم‌ها و برنامه‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شاپیفای یک گزینه عالی برای مشاغلی است که می‌خواهند فروش آنلاین خود را شروع کنند اما زمان یا دانش فنی لازم، برای ایجاد یک وب سایت را در ابتدا ندارند.
شاپیفای یک پلتفرم برای مشاغل در هر اندازه‌ای است که می‌توانند یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنند. به کاربران یک پلتفرم قابل شخصی‌سازی، و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. شاپیفای همچنین پشتیبانی ۷ روزه و ۲۴ ساعته را به کاربران ارائه می‌دهد و پلن‌هایش را به گزینه‌ای عالی، برای مشاغلی تبدیل می‌کند که برای شروع به کمکی کمی‌بیشتر نیاز دارند.

 

درباره‌ی شاپیفای

شاپیفای را بشناسید
داستان امروز با یک برنامه نویس کانادایی به نام توبی لوتکه شروع می شود که در سال 2004 به تازگی به کانادا نقل مکان کرده بود. او تصمیم گرفت کسب و کار خود را در فروش اسنوبرد راه‌اندازی کند. در آن زمان، آقای لوتکه فقط در تلاش بود تا یک وب‌سایت فروشگاهی ساده برای فروش اسنوبرد بسازد که اتفاقا بسیار موفق هم بود، اما این قسمت از ماجرا شروع یک ایده بود. به همین دلیل توبی تصمیم گرفت تا کار بر روی سایت خود را ادامه دهد و آن را برای هر نوع کسب و کاری قابل تنظیم کند، این شروع پلتفرمی بود که دنیای فروش دیجیتال را تغییر داد!
شاپیفای یک پلتفرم تجارت الکترونیک پیشرو شد، که به مشاغل در هر اندازه‌ای این امکان را می‌داد تا یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنند. با شاپیفای، مشاغل می‌توانستند محصولات را به صورت آنلاین، در فروشگاه و همینطور از طریق بازارهای شخص ثالث بفروشند. 
شاپیفای یک پلتفرم قوی برای کسب و کارها فراهم کرد تا در دنیای اینترنت رشد کنند. علاوه بر این، شاپیفای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و افزونه‌ها را برای کمک به کسب‌وکارها برای سفارشی کردن فروشگاه‌های خود و ایجاد یک تجربه خرید منحصر به فرد برای مشتریان خود ارائه داد تا کاربران بیشتری را جذب کند.
حالا شاپیفای تبدیل به پلتفرمی شده است که از دیوید بکام اسطوره‌ی فوتبال گرفته تا ادل خواننده بر روی این پلتفرم سایت ساخته‌اند.

مزیت شاپیفای چیست؟

مزیت شاپیفای
شاپیفای پلتفرمی‌ است که کسب و کارها را قادر می‌سازد تا فروشگاه‌های آنلاین ایجاد کنند. چندین مزیت از جمله موارد زیر را ارائه می‌دهد:

استفاده از شاپیفای آسان است، حتی برای کسانی که تجربه قبلی در توسعه یا طراحی سایت فروشگاهی با شاپیفای ندارند. رابط کاربر پسند آن، ایجاد یک فروشگاه آنلاین را ساده و ساده‌تر می‌کند.

شاپیفای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و ابزارها را برای کمک به کسب و کارها در ساخت و مدیریت فروشگاه‌های آنلاین خود ارائه می‌دهد. این موضوع شامل همه چیز از طراحی و توسعه وب سایت گرفته تا بازاریابی و پرداخت می‌شود.

شاپیفای بسیار گسترش‌پذیر است، بنابراین کسب و کارها می‌توانند از  پلن‌های کوچک شروع کنند و سپس با تغییر نیازهایشان فروشگاه‌های آنلاین خود را توسعه دهند. این شاپیفای را به گزینه‌ای عالی برای مشاغل در هر اندازه‌ای تبدیل می‌کند.

مزیت اصلی شاپیفای این است که یک راه حل کامل تجارت الکترونیک است. تمام جنبه‌های فنی ساخت و راه‌اندازی فروشگاه آنلاین را تیم فنی شاپیفای در دست دارد، بنابراین کسب‌وکارها می‌توانند روی فروش محصولات خود تمرکز کنند.
علاوه بر این، شاپیفای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها، از جمله سبد خرید داخلی، محاسبات مالیاتی خودکار، فرآیند پرداخت امن، و توانایی پذیرش پرداخت از طیف گسترده‌ای از ارائه دهندگان درگاه پرداخت را ارائه می‌دهد. این امر باعث می‌شود کسب‌ و کارها شروع به فروش آنلاین کنند و با رشد کسب‌ و کارشان، توسعه‌ی سایت خود را نیز بیشتر کنند.


چگونه در شاپیفای فروشگاه راه‌اندازی کنیم؟

ساخت فروشگاه اینترنتی در شاپیفای
شاپیفای یک پلتفرم برای مشاغل در هر اندازه‌ای است که می‌توانند یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنند. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در شاپیفای ساده است و در چند مرحله انجام می‌شود.

ابتدا باید یک حساب شاپیفای ایجاد کنید و یک پلن را انتخاب کنید. پس از این مرحله، می‌توانید شروع به اضافه کردن محصولات به فروشگاه خود کنید. برای افزودن هر محصول، روی برگه «محصولات» در داشبورد شاپیفای خود کلیک کنید و سپس روی «افزودن محصول» کلیک کنید. از آنجا می‌توانید نام محصول، قیمت و سایر جزئیات را وارد کنید.

هنگامی‌که همه محصولات خود را اضافه کردید، می‌توانید شروع به تبلیغ فروشگاه خود کنید. برای انجام این کار، باید یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید و سپس شروع به اجرای آن کنید. راه‌های مختلفی برای بازاریابی فروشگاه شاپیفای شما وجود دارد، مانند رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و بازاریابی ایمیلی.

اگر این مراحل را دنبال کنید، در مسیر راه اندازی یک فروشگاه شاپیفای موفق خواهید بود.

با شاپیفای چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

اکانت شاپیفای در ایران
شاپیفای یک پلتفرم تجارت الکترونیک قدرتمند است که کارآفرینان را قادر می‌سازد تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین راه‌اندازی کنند و آن را توسعه دهند. با شاپیفای می‌توانید یک فروشگاه آنلاین زیبا ایجاد کنید، محصولات را اضافه کنید، سفارشات را پردازش کنید و محصولات را برای مشتریان در سراسر جهان ارسال کنید. 
همچنین می‌توانید از شاپیفای برای مدیریت موجودی خود، پیگیری فروش و مشتریان خود و پذیرش پرداخت‌ها استفاده کنید. به علاوه، شاپیفای دارای یک وبلاگ داخلی است تا بتوانید داستان  موفقیت و برند خود را به اشتراک بگذارید و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. چه به تازگی فروش آنلاین را شروع کرده باشید، یا یک حرفه‌ای با تجربه باشید، شاپیفای همه چیزهایی را که برای شروع، رشد و مدیریت کسب و کار خود نیاز دارید، به شما ارائه می‌کند.


ویژگی‌های کلیدی شاپیفای چیست؟

ویژگی شاپیفای
شاپیفای یک پلتفرم جامع تجارت الکترونیک است که به مشاغل در هر اندازه امکان ایجاد و مدیریت یک فروشگاه آنلاین را می‌دهد. طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و ابزارها را برای ساده‌سازی فرآیند راه‌اندازی و مدیریت یک فروشگاه آنلاین ارائه می‌کند، از جمله رابط کاربر پسند، قالب‌های قابل تنظیم، ابزارهای قدرتمند بازاریابی و SEO، و مدیریت سفارشات و قابلیت‌های ارسال متنوع و…


قیمت گذاری شاپیفای

قیمت شاپیفای
سه طرح مختلف قیمت گذاری شاپیفای وجود دارد: شاپیفای پایه، شاپیفای معمولی و شاپیفای پیشرفته. شاپیفای پایه، مقرون به صرفه ترین گزینه است که از ۱۹ دلار در ماه شروع می‌شود. شاپیفای معمولی مرحله بعدی است که از ۴۹ دلار در ماه شروع می‌شود. و پلن پیشرفته‌ی شاپیفای نیز گران‌ترین گزینه است که از ۲۵۹ دلار در ماه شروع می‌شود.

بنابراین، با هر یک از این طرح‌ها چه چیزی برای پول خود به دست می‌آورید؟ شاپیفای پایه به شما امکان دسترسی به ویژگی‌های اصلی شاپیفای از جمله محصولات نامحدود، پشتیبانی 24/7 و پرداخت ایمن را می‌دهد. شاپیفای همه چیز اصلی را در شاپیفای پایه به شما می‌دهد، به علاوه ویژگی‌های اضافی مانند گزارش‌های حرفه‌ای و مدیریت فروشگاه. و شاپیفای پیشرفته نیز همه چیز را در شاپیفای به شما می‌دهد، به علاوه ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند حساب‌های نامحدود کارکنان و حفاظت پیشرفته در برابر کلاهبرداری.

بنابراین، کدام پلن شاپیفای برای شما مناسب است؟ اگر به تازگی فروشگاه آنلاین خود را شروع کرده‌اید، شاپیفای پایه یک گزینه عالی است. اگر می‌خواهید کسب و کار خود را به سطح بعدی ببرید، شاپیفای معمولی یا پیشرفته ممکن است مناسب‌تر باشند. اگر مطمئن نیستید، همیشه می‌توانید با یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان را با شاپیفای شروع کنید تا ببینید کدام برنامه برای شما مناسب است.

شاپیفای در ایران کار می‌کند؟

شاپیفای در ایران
شاپیفای یک شرکت تجارت الکترونیک کانادایی است که فروشگاه‌های آنلاین و سیستم‌های خرده فروشی را ارائه می‌دهد. در حال حاضر شاپیفای هیچ حضوری در ایران ندارد، هیچ قانونی در شرایط خدمات آن‌ها وجود ندارد که به طور خاص کاربران ایرانی را از استفاده‌ی این پلتفرم خود منع کند. بنابراین، به صورت تئوری، ایرانی‌ها می‌توانند از شاپیفای برای ساخت و راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین استفاده کنند. با این حال، باید توجه داشت که شاپیفای به دلیل تحریم‌های بین‌المللی احتمالاً نمی‌تواند پرداخت‌های کاربران ایرانی را پردازش کند. به‌این ترتیب، شاپیفای ممکن است بهترین گزینه برای ایرانی‌ها نباشد. اما مشابه‌های داخلی برای شاپیفای در ایران موجودند.

نمونه‌های داخلی شاپیفای در ایران

نمونه‌های شاپیفای
تعدادی پلتفرم تجارت الکترونیک در ایران وجود دارد که نیازهای کسب و کارها و مصرف کنندگان را به طور یکسان برآورده می‌کند. این پلتفرم‌ها راه‌های مناسبی برای خرید و فروش محصولات و خدمات آنلاین ارائه می‌دهند و در سال‌های اخیر محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند.

برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در ایران عبارتند از دیجی کالا، سازیتو، باسلام و…. این پلتفرم‌ها طیف وسیعی از محصولات و خدمات را ارائه می‌دهند و توسط تعداد فزاینده‌ای از کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان استفاده می‌شوند.

محبوبیت پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در ایران به عوامل متعددی از جمله افزایش تعداد کاربران اینترنت، کاهش قیمت دسترسی به‌ اینترنت و راحتی خرید آنلاین برمی‌گردد. علاوه بر این، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک روشی امن و مطمئن برای انجام معاملات ارائه می‌دهند، که به ویژه در کشوری مانند ایران که خرید و فروش قانونی و نظارتی می‌تواند چالش برانگیز باشد، بسیار مهم است.

انتظار می‌رود پلتفرم‌های تجارت الکترونیک همچنان در ایران به رشد خود ادامه دهند، زیرا کسب‌ و کارها و مصرف‌کنندگان بیشتری از آن‌ها به عنوان راهی مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه برای خرید و فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند.

سازیتو بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک در ایران

سازیتو معادل شاپیفای در ایران
سازیتو یکی از شرکت‌های شناخته شده و محبوب‌ترین شرکت درحوزه‌ی تجارت الکترونیک است. سازیتو با افتخار میزبانی بیش از ۱۰۰ هزار فروشگاه‌اینترنتی توانسته است بهترین بازده‌ را برای کسب و کار‌های کوچک و متوسط داشته باشد. سازیتو کوشیده است مشابه داخلی قدرتمندی برای شاپیفای باشد تا مرد م ایران بتوانند از امکانات یک فروشگاه‌ساز اینترنی بهره‌ی کامل را ببرند.

مزیت‌های سازیتو که آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای یک کسب و کار می‌کند:

سئوی خودکار:


سئوی خودکار به شما کمک می‌کند تا بتوانید سایت خود را به راحتی در نتایج گوگل بالا بیاورید و در صفحات اول نشان دهید. سئوی خودکار با تبدیل عنوان و توضیحات محصول شما به تگ‌هایی خوانا برای گوگل کمک می‌کند تا شما توسط ربات‌های گوگل دیده شوید.

کد تخفیف تکی و گروهی:


با استفاده از انواع کد تخفیف تکی و گروهی شما می‌توانید، مشتریان قدیمی‌ را ترغیب به خرید دوباره و مشتریان جدید را تشویق به اولین خرید کنید. وجود امکان ساخت کد تخفیف پیشرفته به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس متغیر‌های بسیاری مثل سبد خرید، ارزش خرید، تعداد اقلام سبد خرید و… کد‌های تخفیف شخصی‌سازی شده بسازید.

امنیت و اعتماد:


سایت‌های سازیتو گواهینامه‌ی SSL رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند که با استفاده از آن شما می‌توانید سایت خود را در برابر حمله‌های سایبری محافظت کنید. همچنین با امکان دریافت نماد اعتماد الکترونیک بعد از طراحی سایت فروشگاهی‌تان شما می‌توانید، اعتماد بیشتری را از مشتریان خود جلب کنید.

سادگی و سرعت:


سایت‌های سازیتو به صورت کاملا بهینه کدنویسی شده‌اند و سرعت لود مناسبی را جهت تجربه مناسب کاربر ارائه می‌دهند. پنل سازیتو نیز با رابط کاربری ساده‌ای طراحی شده است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی سایت خود را مدیریت کنید.

وب اپلیکیشن:


نمایش مناسب سایت شما در نتایج گوگل بسیار مهم است. وب اپلیکیشن سازیتو به شما این امکان را می‌دهد تا برای هر سایت فروشگاهی یک اپلیکیشن در گوشی خود دانلود کرده و به راحتی به سایت خود دسترسی پیدا کنید.

طراحی کامل:


سایت‌‌های ساخته شده با سازیتو دارای پوسته‌های آماده هستند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها سایت خود را شکل دهید و با شخصی‌سازی بنر‌های مختلف آن سایتی زیبا را داشته باشید. همچنین تیم موفقیت مشتری سازیتو در هر مرحله از طراحی سایت همراه شماست و به شما در تکمیل سایت فروشگاهی‌تان یاری می‌رساند.

نتیجه‌گیری


شاپیفای یکی از مطرح‌ترین فروشگاه‌ساز‌های اینترنتی است. در خارج از ایران بسیاری از افراد برای ساخت سایت فروشگاهی خود از پلتفرم‌هایی مانند شاپیفای و ویکس استفاده می‌کنند. در ایران نیز مشابه داخلی شاپیفای موجود است. شما با استفاده از فروشگاه‌ساز سازیتو می‌توانید طراحی فروشگاه‌ اینترنتی خود را آغاز کنید و بهترین‌ها را برای کسب و کار خود به ارمغان بیاورید.