زمان مطالعه ۹ دقیقه

نحوه استفاده از فرم در سایت فروشگاهی

نحوه استفاده از فرم در سایت فروشگاهی

داشتن فرم در یک سایت فروشگاهی به شما کمک می‌کند تا از طریق فرم محصول و سایر فرم‌ها اطلاعات لازم را از مشتریان دریافت کنید. این امر به خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر شما کمک می‌کند.


ٰیک عنصر مهم هنگام فروش آنلاین هر چیزی،‌ استفاده از فرم محصول در فروشگاه اینترنتی است. این کامپوننت هم برای فروشگاه‌های وردپرسی و هم برای فروشگاه‌های ساخته شده با سازیتو استفاده می‌شود. اخیرا یک مطالعه نشان داده است که به طور متوسط، یک مشتری 4 دقیقه را صرف پر کردن یک فرم می‌کند. اگر می‌خواهید نرخ تبدیل را افزایش دهید یا فرایند پرداخت را سریع‌تر انجام دهید، باید مطمئن شوید که فرم محصول فروشگاه اینترتنی متناسبی را ساخته‌اید.

فرم چیست؟

استفاده از فرم در سایت فروشگاهی

فرم محبوب‌ترین و راحت‌ترین رابط بین مشتریان و مشاغل است. این کامپوننت عنصر ضروری هر وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین است. فرم‌های آنلاین برای انواع ارتباطات آنلاین استفاده می‌شود. فرم‌ها به شما امکان نوشتن، ارسال و دریافت اطلاعات، دریافت پول، اشتراک در خبرنامه‌ها و موارد دیگر را می‌دهند. فرم یک عنصر کلیدی ارتباط آنلاین است که نباید آن را فراموش کنید.
فرم راهی برای جمع‌آوری اطلاعات از کاربران شماست. فرم‌ها در همه جا از ثبت‌نام آنلاین و فرم‌های وب گرفته تا فرم‌های نظرسنجی، فرم محصول و فرم‌های تماس استفاده می‌شود.

مسئله این است که فرم‌ها می‌توانند برای مشتریان بسیار زشت و دست و پا گیر باشند، به همین دلیل است که بسیاری از مردم به آن‌ها توجه نمی‌کنند. اگر به قسمت‌های مختلف سایت خود نگاه کنید، احتمالاً قسمت‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانند با یک فرم بهبود یابند.

یک راه آسان برای شروع بهبود فرم‌های خود این است که دو عنصر زیر را درک کنید: نحوه ایجاد فرم‌ها و مکان قرار دادن آن‌ها.

فرم محصول چیست؟

فرم محصول و اهمیت آن
فرم محصول قابلیتی است که با استفاده از آن می‌توانید داده‌های مورد نیازتان را از مشتریان دریافت کنید و یا سفارشی شخصی‌سازی شده برای مشتریان خود داشته باشید. در این قابلیت همچنین می‌توانید برای امکاناتی که در کنار سفارش ارائه می‌کنید، انتخاب‌ها و خواسته‌های مشتریان را نیز در نظر بگیرید. سفارش شخصی‌سازی شده می‌تواند رضایت بیشتر مشتریان را فراهم کند و در نتیجه شما می‌توانید به راحتی فروش بیشتری را تجربه کنید.
در بعضی مواقع نیز برای انجام سفارش نیاز به دریافت داده‌های بیشتری از مشتریان وجود دارد. به عنوان مثال؛ یک فروشگاه فروش فایل را در نظر بگیرید. این فروشگاه برای ارسال فایلی خاص یا برای ساخت اکانت برای شما نیاز به دریافت ایمیل شما دارد.

چرا فرم محصول در فروشگاه اینترنتی مهم است؟

فرم محصول در سایت فروشگاهی
قطعا محصول شما مهم‌ترین جنبه‌ی فروشگاه شما است. این کیفیت و قیمت آن‌هاست که به شما کمک می‌کند اولین فروش‌های خود را انجام دهید، اما در مورد سایر محصولاتی که در سایت خود دارید چطور؟

شما باید مطمئن شوید که مشتریان شما تصویر کاملی از آن‌چه قرار است برای آن‌ها ارسال شود را دریافت می‌کنند، به این معنی که باید فرمی ارائه دهید که به آن‌ها اجازه می‌دهد به تمام خواسته‌های خود در مورد محصول پاسخ دهند.
فرم محصول در فروشگاه آنلاین مهم است زیرا به فروشگاه کمک می‌کند تا سطح بالایی از رضایت مشتری را حفظ کند. فرم محصول به صاحب فروشگاه فرصتی می‌دهد تا با مشتریان ارتباط برقرار کند. این نوع از ارتباط به گونه‌ای است که هیچ روش ارتباطی دیگری نمی‌تواند تجربه و داده مشابهی را ارائه دهد. دلیل آن نیز، این است که با خرید مشتری در مرحله‌ی آخر درگیر است.

صاحب فروشگاه می‌تواند از نتایج فرم‌ها برای بهبود محصول و خدمات فروشگاه استفاده کند تا مشتریان را راضی نگه دارد. فرم محصول همچنین به صاحب فروشگاه فرصت می‌دهد تا سطح تعامل خود را با مشتریان افزایش دهد و باعث شود مشتریان احساس مشارکت بیشتری در خرید خود از فروشگاه کنند.

چگونه می‌توانید فرم محصول خود را متمایز کنید؟

سازیتو با فرم محصول متمایز
فرم محصول متمایز، فرمی است که سفارشی متمایز را برای مشتریان یک محصول بسازد. سفارش متمایز می‌تواند در بر گیرنده‌ی بسته‌بندی شخصی‌سازی شده، رنگ متفاوت، جنس متفاوت و حتی بازه‌ای از هدیه‌هایی باشد که شما برای خریداران خود در نظر گرفته‌اید.
برای این منظور، شما می‌توانید با استفاده از فرم محصول فروشگاهی اینترنتی و امکانات دیگر دریافت اطلاعات،  محصولی شخصی‌سازی شده را برای فروش بسازید و رضایت مشتریان خود را بیشتر کنید. این امر همچنین باعث بالا بردن نرخ حفظ مشتری برای کسب و کار شما می‌شود. این امر همچنین ریزش مشتریان شما را کاهش می‌دهد و مشتریانی وفادار برای شما می‌سازد.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

 

بایدها و نبایدهای طراحی فرم محصول

باید‌ها و نباید‌های فرم محصول
برای طراحی فرم محصول، این را در نظر داشته باشید که بایدها و نبایدهایی را لازم است رعایت کنید تا بتوانید فروش خود را به بهترین شکل داشته باشید.

تجربه‌ی کاربر را خراب نکنید


داشتن فرم محصول‌های بلندبالا که اطلاعات اضافی بسیاری را از کاربر طلب می‌کند، باعث ایجاد تجربه کاربری ضعیفی برای مشتریان می‌شود و در نتیجه فروش شما کاهش می‌یابد.

خلاق باشید


برای آن‌که بتوانید بهترین استفاده را از فرم محصول در سایت فروشگاهی ببرید، به تمام راه‌های ورود اطلاعات توجه کنید تا فرم شما خلاقانه باشد و زمان زیادی را از کاربران نگیرد.

به مشتریان خود هدیه دهید


برای آنکه بتوانید مشتریانی راضی داشته باشید، می‌توانید به راحتی با دادن هدیه‌هایی هرچند کوچک و امکان انتخاب آن‌ها در فرم محصول، مشتریان را به محصولات خود جذب کنید.

فرم محصول در سازیتو

فرم محصول در سازیتو
در سازیتو نیز شما می‌توانید با استفاده از فرم محصول بعد از طراحی سایت اینترنتی خود سفارشی را درست مطابق نظر مشتریان  برای آن‌ها ارسال کنید. همچنین جدا از سفارش شخصی‌سازی شده، شما قطعاً نیاز به المانی برای دریافت اطلاعات بیشتر از مشتری خواهید داشت، و اینجاست که فرم محصول به شما کمک می‌کند تا بتوانید داده‌های موردنیاز خود را از مشتریان دریافت کنید.
نحوه استفاده از فرم محصول در سازیتو:

در بخش افزودن محصولات؛ در نوار بالایی پنجره‌ای که باز شده است، شما می‌توانید قسمت فرم محصول را ببینید. روی آن کلیک کنید.

در این صفحه شما با عنوان، توضیحات، وضعیت و فیلدهای فرم مواجه می‌شوید که در ادامه هر یک از این بخش‌ها را توضیح خواهیم داد.

عنوان: شما در این بخش نام فرمی را که می‌خواهید برای نمایش به کاربران بسازید را انتخاب می‌کنید. برای مثال؛ نوع بسته‌بندی، متن چاپی بر روی محصول، اطلاعات اکانت و…

توضیحات: در این بخش شما می‌توانید با  نوشتن این‌که به چه منظور اطلاعات زیر را از کاربران دریافت می‌کنید و یا کاربران چه داده‌هایی را باید در فرم قرار دهند می‌توانید دریافت اطلاعات، دقت آن‌ها و خرید کاربران را سرعت ببخشید.

وضعیت: با فعال کردن دکمه‌ی فعال در این بخش، فرم شما برای مشتریانتان نشان داده می‌شود.

فیلدهای فرم: در این بخش شما می‌توانید قالب داده‌ای را که می‌خواهید از کاربر دریافت کنید مشخص کنید. انواع فرم‌های مختلفی برای دریافت اطلاعات از مشتریان وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید داده‌ها را با سرعت بیشتری از مشتریان دریافت کرده و تجربه‌ی کاربری آن‌ها را بهبود ببخشید.

متن (Text Box): در این بخش شما می‌توانید یک نمونه متن را از مشتریان خود دریافت کنید و در سفارش اعمال کنید به عنوان مثال؛ می‌توانید برای ساخت طلا در یک فروشگاه جواهرسازی اسم شخص را برای ساخت پلاک دریافت کنید.

متن بلند (Text Area): برای نوشتن یک تبریک و یا یک متن پیام بر روی بسته‌بندی یا کارت همراه سفارش، شما نیاز به چیزی بیش از یک متن کوتاه دارید. برای چنین فرم محصولی، این نوع از محل ورود داده می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد.

لیست انتخابی (Check List): در این نوع از فرم محصول کاربران می‌توانند چند گزینه را برای سفارش خود انتخاب کنند. به عنوان مثال سفارش آن‌ها می‌تواند به صورت همزمان دارای بسته‌بندی کاهی و کارت تبریک تولد باشد.

چک باکس (Check Box): وقتی نیاز است تا از بین چند گزینه کاربران تنها یک گزینه را انتخاب کنند، می‌شود از این قالب فرم استفاده کرد به عنوان مثال؛ برای انتخاب یک نوع بسته‌بندی محصول کاربران می‌توانند بین کادوپیچ، کاغذ معمولی، کاغذ کاهی و…، یک گزینه را انتخاب کنند.

وضعیت (Status Box): در این نوع از فرم محصول شما می‌توانید با استفاده از تغییر وضعیت، از مشتریان بخواهید به عنوان مثال؛ نوع کالا را با ارزش یکسان مشخص کنند. این گزینه برای متغیرهای محدود مناسب است و با تعیین آن می‌توان کار چک باکس را به شکلی آسان‌تر و زیباتر انجام داد.

عدد (Number): در این بخش فرم محصول، می‌توان عدد خاصی را که برای سفارش مورد نیاز است از کاربر دریافت کرد برای مثال؛ می‌توان شماره موبایل مشتری را برای توضیحات بیشتر در مورد سفارش، و یا ارسال لینک دانلود از او دریافت کرد.

کلمه عبور (Passwords): این نوع از اطلاعات برای سایت‌هایی که خدمات حوزه اکانت‌های پولی را ارائه می‌دهند مناسب است در این سایت‌ها این امکان وجود دارد تا کاربران کلمه عبور اکانت خود را در اختیار فروشنده قرار دهند تا برای او اکانت پولی خریداری شود.

متن جدا کننده: از این  بخش نیز برای ارائه توضیحات بیشتر در مورد فرم‌های مختلف و اعمال فاصله بین آن‌ها استفاده می‌شود و فروشندگان می‌توانند در مورد اطلاعاتی که از مشتریانشان دریافت می‌کنند، توضیحات بیشتری را بدهند.

نتیجه‌گیری


در طراحی سایت فروشگاهی‌، هدف شما فروش محصول است. یکی از بهترین کامپوننت‌ها برای برقراری ارتباط درست با مشتریان استفاده از فرم محصول در سایت فروشگاهی است. شما با استفاده از فرم محصول می‌توانید به راحتی محصولات خود را شخصی‌سازی کنید و مشتریان خود را بیشتر ترغیب به خرید کنید. همچنین با استفاده از امکان فرم شما می‌توانید نظر مشتریان و یا اطلاعات تماس لازم را از مشتریان دریافت کنید.