زمان مطالعه ۹ دقیقه

چگونه کالای فروشگاه خود را به صورت آنلاین بفروشیم؟

چگونه کالای فروشگاه خود را به صورت آنلاین بفروشیم؟

در دنیای امروز، رشد و توسعه‌ی اینترنت و بازاریابی دیجیتال سبب شده تا کسب‌ و کار‌ها به دنبال روش‌های فروش کالا در اینترنت باشند. در این مقاله به بررسی فروش اینترنتی و روش‌های فروش محصول در اینترنت خواهیم پرداخت.


در دهه‌ی اخیر و به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا، مردم به خرید و فروش کالا به صورت اینترنتی علاقه‌ی بسیاری پیدا کرده‌اند. خرید و فروش کالا به صورت آنلاین برای صاحبان کسب‌وکار سبب افزایش فروش بیشتر و صرفه‌جویی در هزینه‌های سنگین شده است. خرید محصولات به صورت اینترنتی برای مشتریان نیز مزایایی همچون صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها به همراه داشته. 
رشد و توسعه‌ی اینترنت و بازاریابی دیجیتال سبب شده تا کسب‌ و کار‌ها به دنبال روش‌های فروش کالا در اینترنت باشند. به خصوص اگر صاحب کسب و کار‌ی نوپا هستید، حتما باید فروش آنلاین را در نظر داشته باشید.

مزایای فروش آنلاین محصولات

فروش اینترنتی محصول
در دنیای تجارت امروزه، فروش اینترنتی محصولات یکی از موارد بسیار مهم برای صاحبان کسب و کار و برند‌ها می‌باشد. فروش آنلاین و فروش اینترنتی مزایای بسیاری دارد که به چند مورد بسیار مهم آن اشاره خواهیم کرد. 

هزینه‌های پایین فروش کالا به صورت اینترنتی 


اگر صاحب یک فروشگاه در شهر خود هستید حتما با مشکلاتی همچون هزینه‌‌های بالای خرید یا اجاره‌ی مکانی برای فروش محصولات، طراحی دکوراسیون فروشگاه‌تان و... سر و کله می‌زنید. با فروش اینترنتی محصولات‌تان این هزینه‌ها و مشکلات دیگر آنقدر بالا و سرسام‌آور نخواهند بود و دغدغه‌های شما برای شروع یک کسب‌وکار و یا توسعه‌ی آن از بین خواهد رفت. 


افزایش جذب مشتری 


اگر تنها به فروش محصولات‌ در شهر فکر کنید، مشتریان شما شامل مجموعه‌ای محدود از همشهری‌های‌تان می شوند. اما با فروش آنلاین شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان هدف خود در سرتاسر کشور بفروشید. افزایش مشتری سبب افزایش فروش و درآمد شما می‌شود و به سرعت در کسب‌وکار خود پیشرفت می‌کنید.


ساعت کاری محدود ندارید


دنیای اینترنت 24 ساعت کامل در اختیار شما و مشتریان‌تان است. مشتریان شما می‌توانند در هر ساعت از روز محصول خود را سفارش دهند. این مزیت در وقت و هزینه‌ی شما و مشتری‌تان تاثیر مثبت می‌گذارد. همین موضوع سبب می‌شود تا میزان فروش شما افزایش یابد. 


 سود بیشتر با فروش اینترنتی 


فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه در شهر خود هستید. جدا از هزینه‌ی تامین محصولات‌ فروشگاه‌تان، هزینه‌های دیگری همچون اجاره یا خرید ملک فروشگاهی، طراحی دکوراسیون فروشگاه، اجاره‌های جانبی همچون برق، آب، گاز و...، هزینه‌های رفت و آمد شما به فروشگاه نیز به هزینه‌های‌تان افزوده می‌شود. این موضوع در میزان قیمت‌گذاری محصولات و سود شما از فروش تاثیر می‌گذارد و ممکن است هیچ پیشرفتی در فروش نداشته باشید. اما با فروش محصولات به صورت اینترنتی، این هزینه‌ها به حداقل خود می‌رسند و دست شما برای قیمت‌گذاری روی محصولات‌تان باز و سود حاصل از فروش افزایش می‌یابد.  

فروش اینترنتی محصول

فروش اینترنتی محصول
اولین قدم برای فروش محصولات در اینترنت، انتخاب یک روش مناسب و سودمند برای فروش آنلاین است. ما در این بخش به 5 مورد از این روش‌ها اشاره خواهیم کرد و در بخش‌های بعدی توضیح بیشتری برای هرکدام یک از آن‌ها خواهیم داد. 
5 روش فروش اینترنتی محصولات

  1. راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی
  2. فروش اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی
  3. فروش  از طریق انجمن‌های اینترنتی
  4. همکاری با دیگر فروشگاه‌های اینترنتی معتبر
  5. استفاده از فرم‌های پرداخت

نکته‌ی مهم این است که یادتان نرود، قرار نیست لزوما تنها یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. شما می‌توانید وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید و با وب‌سایت‌های دیگر همکاری کنید یا یک آنلاین شاپ اینستاگرامی داشته باشید. برای فروش محصولات‌تان در فضای اینترنت محدودیتی ندارید. چه بسا که اگر یک تا دو روش را به خوبی بر روی فروش‌تان پیاده کنید، با افزایش درآمد و بازدید روبرو شوید. 

روش‌های فروش اینترنتی محصولات

روش‌های فروش اینترنتی

 

برای فروش محصولات‌تان دیگر نمی‌توانید تنها به شیوه‌های قدیمی اکتفا کنید. امروزه که عصر ارتباطات و تکنولوژی است، با توسعه‌ی اینترنت بسیاری از صاحبان کسب‌ و کار به دنبال افزایش فروش و درآمد از طریق فروش اینترنتی محصول هستند. در ادامه به این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی

راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی
یکی از روش‌های فروش محصولات‌تان به صورت اینترنتی، ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ است. با راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی شما می‌توانید محصولات خود را در دسته‌بندی‌های گوناگون به نمایش بگذارید. شما می‌توانید با نوشتن توضیح محصول، جزئیاتی مانند هزینه‌ی محصول، رنگ آن، ابعاد محصول و... را در سایت‌تان وارد کرده و در وقت و زمان خود و مشتری‌تان صرفه‌جویی کنید.
شاید ‌ساخت فروشگاه اینترنتی‌ در ابتدا برای‌تان دشوار و پیچیده به نظر برسد. شاید عباراتی همچون خرید دامنه و هاست شما را سردرگم کند. اما نگران نباشد! شما با سازیتو که یک فروشگاه‌ساز اینترنتی است به راحتی می‌توانید، وب‌سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید. 
برای سفارش ساخت سایت در سازیتو، از بابت مدیریت سایت و  مواردی مانند اتصال ابزارهای تحلیلی، اتصال درگاه و … نیاز به دانش برنامه‌نویسی نخواهید داشت. همه این موارد تنها با چند کلیک، انجام خواهند شد. علاوه‌بر این تیم پشتیبانی قوی سازیتو در تمام مراحل همراه شما هستند تا به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.
اگر نگران ‌هزینه ساخت سایت‌ هستید، خوب است بدانید برای ساخت وب‌سایت در سازیتو نیاز به پرداخت وجه اولیه ندارید. در نتیجه می‌توانید در سازیتو ثبت نام کنید و امکانات آن را تا ۱۴ روز بررسی کنید و فروش خودتان را آغاز کنید.


فروش اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی

فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی
بر اساس آمار‌ها از چهار میلیارد و ۶۶۰ میلیون نفری که در جهان به اینترنت دسترسی دارند، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، واتسپ، تلگرام و... استفاده می‌کنند. بنابر گزارش‌ها در ایران، نتایج یکی از نظرسنجی‌ها در سال 99 نشان می‌دهد ۷۳.۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال کشور از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. در میان شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام با ۴۵.۳ درصد در رتبه دوم قرار می‌گیرد.
امروزه شاهد گسترش روز‌افزون آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی هستیم. شما نیز می‌توانید برای فروش محصولات‌تان، به صورت رایگان به سراغ راه‌اندازی ‌آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌‌ بروید. با راه‌اندازی فروشگاه در سازیتو می‌توانید صفحه‌ی اینستاگرام فروشگاه‌تان را به پنل مدیریتی فروشگاه اضافه‌ کنید. با این کار شما با یک تیر دو نشان زده‌اید و فروش خود را افزایش داده‌اید.

فروش  از طریق انجمن‌های اینترنتی

فروش از طریق انجمن‌های اینترنتی
انجمن‌های اینترنتی بسیاری در فضای اینترنت وجود دارند. در این انجمن ها، که با عنوان فروم (Forum) نیز شناخته می‌شوند، افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی تخصصی آن انجمن حضور دارند. شما می‌توانید با عضویت در انجمن‌های معتبر حوزه‌ی تخصصی‌تان، محصولات خود را معرفی کرده و به فروش برسانید. 
یکی از مزایای این روش آن است که شما مستقیما با مخاطبان و مشتریان هدف خود در ارتباط هستید و بسیاری از این افراد متخصصان حوزه‌ی شما هستند. این موضوع سبب می‌شود که برند‌تان بیشتر دیده شود و به صورت هدفمند افزایش فروش داشته باشید. 


همکاری با دیگر فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

همکاری با فروشگاه‌های اینترنتی
فروشگاه‌های اینترنتی معتبری همچون دیجی‌کالا این امکان را برای کسب‌وکار‌ها فراهم کرده‌اند که محصولات‌شان را در این سایت‌ها بفروشند. این گونه فروشگاه‌های آنلاین که مارکت پلیس نامیده می‌شوند به شما این امکان را می‌دهد تا کالاها را بدون راه اندازی فروشگاه آنلاین خود بفروشید. اما یکی از معایبی که این روش دارد، این است که مارکت پلیس‌ها ممکن است برای محصولات / خدمات شما محدوده قیمت گذاری تعیین کنند. در مقاله‌ی ‌مزایای فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به مارکت ‌پلیس‌ها‌ بیشتر درباره‌ی این موضوع بخوانید. 

استفاده از فرم‌های پرداخت

فروش از طریق فرم‌های پرداخت
امکان دریافت درگاه مستقیم بانکی برای بعضی از صاحبان کسب‌وکار، به خصوص آن‌ها که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، وجود ندارد. بسیاری از این کسب‌و‌کار‌ها پرداخت را به صورت کارت به کارت انجام می‌دهند. روش جدیدی به نام فرم پرداخت وجود دارد که شما می‌توانید برای فروش محصول و خدمت خود از این فرم‌های پرداخت استفاده کنید. 
کافیست در یکی از سایت‌های فرم‌ساز عضو شوید، نام محصول و خدمت خود، مبلغ آن، ‌توضیحات محصول‌ و حتی عکس محصول را نیز وارد کنید. سپس با دریافت لینکی می‌توانید فرم خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید.

بهترین روش فروش اینترنتی کالا چیست؟

بهترین روش فروش اینترنتی
بهترین روش فروش آنلاین محصول، راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی می‌باشد. در سالهای اخیر فروشگاه‌ساز‌هایی راه‌اندازی شده‌اند که دغدغه و مسائل پیچیده‌ی ساخت فروشگاه اینترنتی را برای شما رفع کنند. در این پلتفرم‌ها افراد دیگر لازم نیست خود را درگیر مسائل فنی کنند و در نتیجه می‌توانند بر روی فروش و بازاریابی محصولات در فضای آنلاین تمرکز کنند. یکی از این پلتفرم‌ها، فروشگاه‌ساز سازیتو است و چند هزار نفر تا به امروز فروشگاه آنلاین خود را بر روی این پلتفرم ایجاد کرده‌اند. سازیتو امکاناتی به مشتریان خود ارائه می‌دهد که آنها را  از هر نوع سرویس یا خدمات دیگری بی‌نیاز می‌کند.

نتیجه‌گیری


در این مطلب به بررسی فروش آنلاین، مزایای فروش اینترنتی و انواع روش‌های فروش اینترنتی محصولات پرداختیم. شما می‌توانید از هر کدام یک از روش‌های ارائه شده در این مقاله استفاده کنید، اما فراموش نکنید که بهترین روش فروش اینترنتی کالا، راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی است. راه‌اندازی سایت فروشگاهی‌ یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت در حوزه‌ی تخصصی فروش‌تان است چرا که یک سایت فروشگاهی، فروش شما را حداقل ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. با راه‌اندازی سایت فروشگاهی با سازیتو می‌توانید از بهترین امکانات و خدمات بهره برده و با خیال راحت در مسیر پیشرفت و توسعه‌ی کسب‌وکار‌تان قدم بردارید .