زمان مطالعه ۱۳ دقیقه

صفر تا صد فروش ادویه‌جات به صورت آنلاین

صفر تا صد فروش ادویه‌جات به صورت آنلاین

فروش ادویه، یکی از پرسودترین کسب و کار خانگی است. برای اینکه کسب و کار فروش ادویه‌جات خود را راه‌اندازی کنید، نیاز دارید که مراحلی را پشت سر بگذارنید. در این مقاله به صفر تا صد راه‌اندازی کسب و کار فروش ادویه و فروش ادويه‌جات آنلاين می‌پردازیم. این راهنمای جامع را تا انتها بخوانید.


هر وقت از مادرهای‌مان می‌پرسیدیم چگونه غذایی به این خوشمزگی درست می‌کنند؟ در جواب با این پاسخ مواجه می‌شدیم که من با عشق برای شما غذا درست می‌‌کنم. البته که همینطور است. اما همیشه ترفندی وجود داشت که غذای خوشمزه‌ی آن‌ها را متمایز کند؛ استفاده از ادویه‌جات متنوع!
ادویه‌جات به کالایی ضروری و مهم در هر خانه‌ای تبدیل شده است. همین الان اگر به آشپزخانه‌ی خانه خود مراجعه کنید، حداقل 3 نوع ادویه مانند ادویه‌ی کاری، زردچوبه و فلفل سیاه مشاهده خواهید کرد. 


با وجود تقاضای بالای ادویه‌جات در کشورمان، تعداد بسیار زیادی از کسب و کارهای خانگی فروش ادویه‌جات ایجاد شده‌اند. چرا که فروش ادویه‌جات سود بالایی دارد و جزو پرفروش‌ترین محصولات قرار می‌گیرد. 


در این مقاله، که راهنمای جامعی از ایجاد کسب و کار فروش ادویه‌جات به صورت اینترنتی است به مواردی همچون برنامه‌ریزی و استراتژی برای فروش ادویه، راه‌اندازی سایت فروش ادویه، تامین محصول و تامین ابزار برای فروش ادویه  و دیگر موارد اشاره خواهیم کرد. 
همراه ما باشید تا به راحتی کسب و کار خانگی فروش ادویه به صورت آنلاین را به شما آموزش دهیم تا در کم‌ترین زمان ممکن فروش خود را آغاز کنید. 

فروش اینترنتی ادویه‌جات

فروش اینترنتی ادویه‌جات
ادویه‌جات در بازار از تقاضای بالایی برخوردار هستند، چرا که آنها طعم و عطر را به غذای شما اضافه می‌کنند. مردم از سرتاسر جهان علاقه زیادی به امتحان کردن انواع ادویه‌جات از کشورهای مختلف برای بهبود رسپی‌های غذای خود دارند. پس اگر ادویه‌های معتبر، خوش طعم و خوش‌عطر می فروشید، بدون ترید باید به ایجاد کسب و کار اینترنتی فروش ادویه‌جات فکر کنید. 

برنامه‌ریزی و استراتژی

برنامه‌ریزی و استراتژی
اگر به دنبال کسب درآمد میلیونی از طریق فروش ادویه‌جات هستید، پیش از هر چیز باید برای کسب و کار خود برنامه و استراتژی بازاریابی طراحی کنید. یک نمونه برنامه‌ تجاری فروش ادویه‌جات ایجاد کنید و پیش‌نویس ها و الگوهایی را که دیگران پیش از شما ایجاد کرده‌اند در نظر بگیرید.
با توجه به بازار هدف خود، قوانین و مقررات مربوط به فروش ادویه‌جات را یاد بگیرید و موانع احتمالی را ارزیابی کنید. هزینه‌های تجهیزات تجاری ادویه جات، هزینه‌های بازاریابی و سایر موارد را  نیز باید در نظر داشته باشید. اکنون، به جزئیات مربوط به برنامه‌ریزی و استراتژي فروش ادویه می‌پردازیم.

انتخاب نیچ (نیچ‌مارکتینگ)


پیش‌تر اشاره کردیم که انواع ادویه‌جات وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و به فروش برسانید. در ابتدا نیاز است که مشخص کنید، کدام نوع از ادویه‌ها را تهیه کنید. در ادامه به لیستی از پرفروش ترین ادویه‌جات عمده در ایران اشاره می‌کنیم.

  1. پودر زردچوبه هندی
  2. پودر زردچوبه برمه
  3. پودر زردچوبه هندی
  4. قلم زردچوبه زرین هندی
  5.  هل اکبر بنفش ۱ کیلویی
  6.  هل سبز فیل نشان اعلا
  7. هل سبز پودر درجه یک
  8. پودرفلفل سیاه
  9. پودر فلفل سیاه درجه یک
  10. پودر فلفل سیاه معمولی
  11. دانه فلفل سفید اعلا
  12. دانه فلفل سیاه آسیابی
  13.  پودر فلفل قرمز ایرانی معمولی
  14. پودر دارچین خالص
  15. پودر دارچین معمولی
  16. چوب دارچین سیگاری
  17.  چوب دارچین درشت شکسته
  18.  چوب دارچین شکسته آسیابی
  19.  پودر زنجبیل چینی خالص
  20.  پودر زنجبیل مخلوط چینی آفریقایی
  21.  پودر زنجبیل آفریقایی
  22.  قلم زنجبیل آفریقایی
  23.  قلم زنجبیل چینی
  24.  سماق قرمز اعلا مخصوص
  25.  سماق قرمز معمولی
  26.  پودر سیر معمولی
  27.  پودر پیاز معمولی
  28.  پودر آویشن درجه یک
  29. پودر آویشن اعلا
  30. پودرلیمو عمانی زرد تلخ
  31. پودرلیمو عمانی زرد ترش
  32.  پودر انبه
  33. پودر زیره سبز معمولی
  34. پودر جوز هندی
  35. پودر پاپریکا قرمز درجه یک
  36. ادویه کاری ۹ قلم زرد رنگ
  37.  ادویه کاری ۹ قلم سبز رنگ
  38. ادویه کاری ۱۲ قلم سبز رنگ
  39. ادویه کاری ۱۲ قلم زرد رنگ
  40.  ادویه کاری ۱۸ قلم زرد رنگ
  41. ادویه کاری ۱۸ قلم سبز رنگ
  42. ادویه کاری ۲۴ قلم سبز رنگ
  43. ادویه کاری ۲۴ قلم زرد رنگ
  44. پودر گوجه اعلا
  45. بکینگ پودر
  46. پودر شوید
  47. پودر نعنا
  48. پودر جعفری
  49. پودر پونه

لیست انواع ادویه‌جات، تنها به این موارد ختم نمی‌شود. اما نکته‌ی مهم این است که شما نوع ادویه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و استراتژی کسب و کار خود را بر اساس نیچ مورد نظر، پیش ببرید.


شناخت مشتریان


در بخش بعدی، باید به این موضوع توجه کنید که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند. شناسایی بازار هدف و نیاز بازار، از مراحل مهم در فروش ادویه‌جات می‌باشد.
به طور کلی 4 نوع مشتریان برای خرید و فروش ادویه‌جات وجود دارند:
1.    عطاری‌ها
2.    کافه‌ها و رستوران‌ها
3.    فروشگاه‌های زنجیره‌ای
4.    سوپرمارکت‌ها
علاوه بر این 4 دسته‌بندی، فراموش نکنید که ایرانی‌ها علاقه‌ی بسیار زیادی به استفاده از ادویه‌جات در آشپزی دارند. به عبارتی مشتریان هدف شما هر شخصی است که آشپزی می‌کند!


قیمت‌گذاری ادویه‌جات


قیمت‌گذاری ادویه‌جات، معمولا بر اساس نرخ مشخصی انجام می‌شود و به طور کلی قیمت ادویه‌جات به مواردی همچون هزینه‌ای که بابت خرید ادویه‌جات می‌پردازید، هزینه‌ی دستگاه‌هایی که برای کسب و کار خانگی تولید ادویه نیاز دارید (مانند دستگاه آسیاب، پر کن و بسته‌بندی) و هزینه‌ی ارسال دارد. باید تمامی این موارد را در نظر گرفته و مناسب‌ترین قیمت ادویه‌جات را انتخاب کنید.


سود فروش اینترنتی ادویه‌جات چقدر است؟


به دلیل اینکه، بازار ادویه‌جات در کشور ما از تقاضای بالایی برخوردار است، می‌توان گفت که شما با رعایت نکاتی همچون طراحی سایت فروشگاهی، برنامه‌های بازاریابی صحیح، میزان تلاش شما و... می‌توانید درآمد میلیونی از فروش ادویه‌جات کسب کنید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید، تا با راه‌اندازی کسب و کار خانگی فروش ادویه‌جات، که یکی از پرسودترین کسب و کارهای خانگی در ایران به شما می‌رود، آشنا کنیم.

تامین محصول

تامین محصول فروش ادویه‌جات
برای شروع فروش ادویه‌جات، نیاز به خرید عمده‌ی ادویه جات دارید. پیش از هر چیز، باید به این پرسش پاسخ دهیم که ادویه عمده از کجا بخرم؟


از کجا ادویه عمده تهیه کنم؟


اگر به دنبال کسب درآمد از طریق فروش ادویه‌جات هستید، بهترین گزینه خرید عمده ادویه است. برای خرید عمده ادویه‌جات، بهتر است با تحقیق و پرس و جو، تامین‌کننده‌ی خود را پیدا کنید. در ادامه به برخی از مراکز و بازارهایی که می‌توانید برای خرید ادویه عمده، به آنجا مراجعه کنید، اشاره خواهیم کرد:


بازار بزرگ ادویه (بازار عطاری تهران)


یکی از مراکز مهم عطاری‌ها و فروش ادویه در ایران، بازار بزرگ ادویه یا همان بازار عطاری تهران است. برای دسترسی به بازار بزرگ ادویه، کافیست به نشانی زیر مراجعه کنید.
تهران - خیابان پانزده خرداد - بازار بزرگ تهران - زیر پله نوروز خان - بخش عطاری‌ها


بازار ادویه مولوی


بازار ادویه مولوی، یکی از معروف‌ترین بازارهای فروش ادویه به صورت عمده می‌باشد. برای دسترسی به بازار ادویه مولوی، باید به نشانی زیر مراجعه کنید.
تهران - چهار راه مولوی - خیابان صاحب – بازار ادویه مولوی
با خرید عمده ادویه، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و سود حاصل از فروش ادویه در کسب و کارتان افزایش پیدا می‌کند.

تامین ابزار

تامین ابزار فروش ادویه‌جات
برای راه‌اندازی کسب وکار فروش ادویه‌جات، نیاز به تامین ابزار مورد نیاز دارید. ابزارهای مورد نیاز در فروش و تهیه‌ی ادویه عبارتند از:

  1. دستگاه آسیاب
  2. دستگاه صنعتی پرکن
  3. دستگاه بسته‌بندی

دستگاه‌های آسیاب، دستگاه‌هایی هستند که از آن‌ها برای پودر کردن انوع ادویه، به خصوص اگر ادویه‌ی مورد نظر بافت سفتی داشته باشد، استفاده می‌شود. دستگاه‌های آسیاب به دو نوع کلی دستگاه آسیاب صنعتی و دستگاه آسیاب عطاری تقسیم می‌شوند و شما بر اساس نیاز خود و حجم سفارشات می‌توانید، دستگاه مورد نیاز خود را تهیه کنید.
دستگاه‌ بسته‌بندی ادویه‌جات، با پر کردن قوطی‌ها و کیسه‌های نایلونی مخصوص، به شما در بسته‌بندی اصولی و بدون آلودگی کمک می‌کنند. 
دستگاه صنعتی ادویه‌جات پرکن، در صورتی که فروش ادویه‌جات شما به صورت فله‌ای نباشد، کمک می‌کند تا پر کردن پودری ادویه‌جات در بسته‌بندی‌های با کیفیت و تمیز انجام گیرد. 

راه‌اندازی سایت فروشگاهی

راه‌اندازی سایت فروشگاهی 
بدون شک مهم‌ترین مرحله در راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی فروش ادویه‌، راه‌اندازی سایت فروش ادویه‌جات است. برای چه می‌گوییم مهم‌ترین مرحله؟

  1.   راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، به کسب و کار شما اصالت می‌بخشد.
  2.  با ساخت سایت فروشگاهی، فروشگاهی دارید که 24 ساعته در دسترس است و در هر ساعتی از روز پاسخگوی مشتریان شما است.
  3.     اگر آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کرده‌اید، قطعا با مشکلاتی همچون استخدام ادمین‌ اینستاگرامی، پاسخگویی 24 ساعته، فیش‌های پرداختی جعلی روبرو شده‌اید. با راه‌اندازی سایت فروشگاهی، تمامی این مشکلات و موانع از بین می‌رود.
  4.     یکی دیگر از مشکلاتی که متاسفانه با آن روبرو هستیم، بحث فیلترینگ شبکه‌های مجازی است. با ساخت فروشگاهی اینترنتی، لازم نیست نگران مسدود شدن سایت فروش ادویه‌جات خود باشید.

مزایای راه‌اندازی سایت فروشگاهی به این موارد ختم نمی‌شود. بگذارید بگویم بدون ساخت فروشگاه اینترنتی، نمی‌توانید در دنیای رقابتی کسب و کارها، قدمی محکم بردارید و همیشه فروش‌تان تحث تاثیر خواهد بود. در نتیجه، ساخت سایت فروش ادویه‌جات را در اولویت قرار دهید


چگونه سایت فروشگاهی بسازم؟


با آگاهی به مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، قطعا این سوال برای‌تان پیش می‌آید که چگونه اقدام به طراحی یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای کنم؟
بسیاری از افراد هنگام راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود، با مواردی تخصصی روبرو می‌شوند. کار ساخت سایت فروشگاهی‌شان را به شرکتی می‌سپرند، اما نتیجه‌ی مورد مطلوب‌شان را دریافت نمی‌کنند. اما با حضور پلتفرم‌های همچون فروشگاه‌ساز‌ها، این گونه موانع و چالش‌ها، از بین رفته است.
فروشگاه‌ساز سازیتو، به عنوان برترین فروشگاه‌ساز در ایران با ارائه‌ی خدمات بسیاری، تجربه‌ی راه‌اندازی یک سایت فروشگاه حرفه‌ای را برای شما آسان می‌کند؛ به طوری که شما می‌توانید بدون نیاز به یادگیری موارد فنی و تخصصی همچون خرید دامنه، اتصال درگاه و... در عرض 15 دقیقه، سایت فروشگاهی مورد مطلوب خود را با هزینه ساخت سایت رایگان راه‌اندازی کرده و تنها بر روی افزایش فروش خود تمرکز کنید.

نمونه سایت فروشگاهی فروش ادویه‌جات

نمونه سایت فروشگاهی فروش ادویه‌جات
فروشگاه اینترنتی آدان‌لند، یک سایت فروش ادویه‌جات است. این فروشگاه اینترنتی که سایت فروش ادویه‌جات خود را با فروشگاه‌ساز سازیتو ساخته است، پس از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با سازیتو، از موانع و چالش‌های بسیاری عبور کرد. به طوری که موسس این فروشگاه اینترنتی، مژگان حیدری در گفتگو با سازیتو بیان کرد:


حجم دایرکت‌ها زیاد شده بود، برای پاسخ دادن به مشتری و اعلام موجودی و قیمت محصول، زمان زیادی از روز رو صرف این کار می‌کردیم. گاها پیش می‌اومد که شخصی، فیش جعلی برای ما می‌فرستاد.
بعد از به وجود اومدن چالش‌های مختلف در اینستاگرام، برای اینکه بتونیم به کارمون نظم بدیم، ارتباط بهتر با مشتریان داشته باشیم، خرید و فروش امنی داشته باشیم و رضایت مشتریان رو جلب کنیم فهمیدیم که باید به دنبال ساخت سایت فروشگاهی باشیم. برای ساخت فروشگاه اینترنتی با چندتا شرکت صحبت کردیم، ولی من به صورت کاملا اتفاقی از طریق یکی از دوستانم با سازیتو آشنا شدم. نمونه‌کارها و سایت‌های فروشگاهی ساخته شده با سازیتو رو دیدم. از اونجایی که فروشگاه‌ساز سازیتو برای افرادی که من برای کسب و کارشون خیلی اعتبار قائل بودم، سایت فروشگاهی ساخته بود، تصمیم گرفتم که به سازیتو اعتماد کنم و سایت فروشگاهی آدان‌لند رو با فروشگاه‌ساز سازیتو راه‌اندازی کنم.


برای خواندن ادامه‌ی این گفتگو می‌توانید به داستان پیشرفت یک زوج کارآفرین: آدان‌لند مراجعه کنید.


فروشگاه اینترنتی آدان‌لند، با ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز سازیتو به نتایج مهم و مفیدی در کسب و کار خود دست یافت:

  1. صرفه‌جویی در وقت و زمان
  2. صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی همچون استخدام ادمین اینستاگرام، ارسال پیامک و ایمیل به مشتریان، اجاره کردن یک فروشگاه فیزیکی و...
  3. از بین رفتن خطای محاسباتی در هنگام ثبت سفارش مشتری
  4. خرید و فروش امن با وجود درگاه بانکی در سایت فروشگاهی
  5. افزایش اعتماد مشتری با وجود اینماد
  6. افزایش فروش چند برابری محصول بیش از پیش

بسته‌بندی محصول

بسته‌بندی محصول فروش ادویه‌جات
یکی دیگر از موارد مهم در فروش ادویه‌جات به صورت آنلاین، بسته‌بندی محصول است. بسته بندی ادویه‌ها به طوری که هوا داخل بسته‌بندی وجود نداشته باشد، با آلودگی ادویه‌های داخل آن که ممکن است در اثر تماس با هوا و میکروب‌ها اتفاق بیفتد، مقابله می‌کند. به این ترتیب ادویه‌های شما آلوده نشده و سالم و تمیز باقی می‌مانند.
پوشش محافظ یا مانعی که در طول فرایند بسته‌بندی ادویه‌جات برای نگهداری و جابجایی ارائه می‌شود، نه تنها خراب شدن مواد غذایی را به تاخیر می اندازد، بلکه ممکن است کیفیت آن را نیز افزایش دهد.
در قسمت‌های پیشین به دستگاه بسته‌‌بندی ادویه‌جات اشاره کردیم. با استفاده از دستگاه‌های بسته‌بندی، کیفیت محصولات‌تان را تضمین کنید تا فروش ادویه‌جات در کسب و کارتان افزایش پیدا کند.

اهمیت عکس از محصول ادویه‌جات

اهمیت عکس از محصول ادویه‌جات
اولین موردی که مشتری با آن روبرو می‌شود، عکس از محصول است. به همین دلیل، عکاسی با کیفیت از محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. با عکاسی با کیفیت از ادویه‌جات که رنگ‌های زیبایی دارند، می‌توانید نگاه مشتری را جذب کرده و او را به خرید ترغیب کنید.
اگر در ابتدای کارتان هستید و تجهیزات عکاسی ندارید، می‌توانید تنها با داشتن یک گوشی موبایل، سه‌پایه‌ی ثابت، نور طبیعی و یک مقوای سفید برای پس‌زمینه، عکسی با کیفیت و زیبا از ادویه‌جات خود بگیرید.
با عکاسی درست و باکیفیت از محصولات‌تان، فروش ادویه‌جات را افزایش دهید.

اهمیت نوشتن توضیح محصول ادویه‌جات

اهمیت نوشتن توضیح محصول ادویه‌جات
تصور کنید که یک فروشگاه فیزیکی دارید و مشتری به فروشگاه شما مراجعه می‌کند. مشتری برای اینکه محصول مورد نظر خود را خریداری کند، از شما سوالاتی همچون این ادویه برای چه نوع غذایی خوب است؟ طعم آن چگونه است؟ و حتی خواص و فواید آن چیست؟ می‌پرسد.
یکی از نکات مهم در راه‌اندازی سایت فروشگاهی ادویه‌جات، نوشتن توضیح محصول است. شما با نوشتن توضیح محصول درست و دقیق، می‌توانید نیاز و سوالات مشتری را برطرف کنید. برای نوشتن توضیح محصول دقیق و مناسب می‌توانید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. از بخش توضیح محصول سایت‌های فروشگاهی فروش ادویه‌جات، ایده بگیرید.
  2. خودتان را جای مشتری بگذارید. ببینید چه نوع اطلاعاتی هنگام خرید ادویه‌جات، مورد نیازتان است.
  3. توضیح محصول را مختصر اما مفید بنویسید. به طوری که حوصله‌ی مخاطب را سر نبرد و به تمام سوالات احتمالی مخاطب پاسخ دهد.

نتیجه‌گیری


فروش ادویه، جزو یکی از پرسودترین کسب و کارهای خانگی است. اگر به دنبال کسب درآمد از خانه هستید، فروش ادویه‌جات به صورت اینترنتی گزینه‌ی بسیار مناسبی است. ما در این مقاله، صفر تا صد راه‌اندازی یک کسب و کار فروش اینترنتی ادویه‌جات را برای شما شرح دادیم. فراموش نکنید که بدون راه‌اندازی سایت فروش ادویه‌جات، نمی‌توانید مسیر کسب و کار خود را پر رونق کنید.