زمان مطالعه ۹ دقیقه

فروش از طریق اینستاگرام

فروش از طریق اینستاگرام


چگونه باید بر روی اینستاگرام فروش انجام داد؟ راه و روش های بازاریابی در اینستاگرام چیست؟ چه خوبی‌ها و چه سختی‌هایی دارد؟ آیا در جهان امروز و با شرایط پیچیده‌ای که در آن به‌ سر می‌بریم، همچنان می‌توان به روش گذشته فروش داشت و به همان شکل بازاریابی کرد؟ ما در این مقاله تلاش می‌کنیم پاسخ  این پرسش ها و روش‌های فروش در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم.

اینستاگرام در شرایط امروز

اینستاگرام در شرایط امروز

همانطور که همه می‌دانیم، به رغم تمامی محدودیت‌ها و وضعیت اینترنت، اینستاگرام همچنان با فاصله محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. همچنین اینستاگرام به صورت ماهانه بیش از دو میلیارد کاربر آنلاین جهانی دارد که آن را به یکی از بزرگترین پلتفرم های اجتماعی تمام جهان تبدیل کرده است و همین هم باعث میشود که این شبکه اجتماعی، به یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای فروش و تبلیغات محصولات برای صاحبان کسب و کار نوپا و یا حتی شرکت‌های بزرگ تولیدی تبدیل کند.
همچنان ولی با اینکه دسترسی به اینستاگرام روز‌ به‌ روز سخت تر میشود، مردم نیز روش‌های جدیدی را برای دور زدن محدودیت‌ها پیدا میکنند و به نظر میرسد در این ماراتن، این مردم‌اند که در نهایت پیروز خواهند شد و به همین دلیل است که اینستاگرام، همچنان انتخاب خوبی برای فروش است.

چگونه در اینستاگرام فروش داشته باشیم؟

چگونه در اینستاگرام فروش داشته باشیم؟

از زمانی که پلتفرم اینستاگرام به جهان معرفی شد تا به امروز، اینستاگرام تلاش کرده است که با ارائه خدمات جدید، کار را برای ارائه محصولات کسب‌ و‌ کارها راحت تر کند.
اما شما به عنوان شخصی که می‌خواهد کسب و کارش را بدون داشتن سایت فروشگاهی در اینستاگرام شروع کند، چه کارهایی باید انجام دهید؟

برای طراحی سایت خود در سریع‌ترین زمان می‌توانید از سایت ساز سازیتو استفاده کنید

درباره محصول و بازار هدف خود تصمیم بگیرید

درباره محصول و بازار هدف خود تصمیم بگیرید

شاید مهم‌ترین پرسش صاحب یک کسب و کار نوپا این باشد که چگونه فروش در اینستاگرام شروع کنم؟
پیش از شروع فروش در اینستاگرام، درباره محصول و بازار هدف خود تصمیم بگیرید تا برای آینده صفحه اینستاگرامی خود، نقشه راه مشخصی داشته باشید. همچنین بهتر است که شما عمیقا و دقیق، بازار هدف خود را مطالعه کرده و آن‌ها را بشناسید تا بتوانید رشد بهتری در کسب و کار خود داشته باشید.
همچنین یکی از منافع انتخاب بازار هدفِ مشخص این است که مخاطبان‌تان، شما را راحت تر پیدا میکنند.
پس از اینکه بازار هدف خود را مشخص کردید می‌توانید با استفاده از هشتگ‌های مرتبط، مخاطبان خود را نسبت به محصولتان جذب کنید.

یک اکانت بیزینس بسازید

یک اکانت بیزینس بسازید

داشتن اکانت بیزینسی اینستاگرام به شما کمک میکند تا در فروش خود نسبت به اکانت‌های معمولی، برتری داشته باشید. اکانت بیزینس اینستاگرام امتیازات زیادی دارد که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها اشاره میکنیم:

  • شما می‌توانید آمارهایی که به شما نشان می‌دهد محتوایی که پست کردید، چگونه عملکردی داشته است را با استفاده از ابزار های داخلی اینستاگرام استخراج کنید.
  • اینستاگرام به شما این اجازه را میدهد که برای اکانت خود راه های ارتباطی مختلفی مثل ایمیل و شماره تلفن را قرار داده تا با مشتریان خود راحت‌ تر ارتباط بگیرید.
  • اینستاگرام اجازه می‌دهد شما در دایرکت خود تعدادی از سوال‌های متداول را بگذارید و همچنین پاسخ‌ها را آماده کنید تا با انتخاب گزینه سوال، پاسخ خود را بدون دخالت شما دریافت کنند.
یک بیوی(Bio) جذاب بنویسید

یک بیوی با کیفیت میتواند سریعا مخاطب شما را تحت تاثیر قرار دهد. در نظر داشته باشید که بیو نباید بیش از ۱۵۰ حرف باشد. همچنین باید این دو نکته را رعایت کنید تا در نهایت بیوی جذاب و کارآمدی بنویسید:

  • برندتان را در یک خط توصیف کنید.
  • از کال تو اکشن درست استفاده کنید تا مخاطبانتان به خرید، ترغیب شوند.

یک کاتالوگ محصول آماده کنید

یک کاتالوگ محصول آماده کنید

عموما در زمانی که به یک مغازه مراجعه می‌کنید از فروشنده می‌خواهید تا محصولاتشان را به شما نشان دهد.  به همین صورت مشتری شما در کسب و کار آنلاین نیز نیاز دارد تا بتواند به محصولات شما به راحت‌ترین شکل ممکن دسترسی داشته باشد. از آنجایی که اینستاگرام پلتفرم به اشتراک گذاری تصویر است، شما می‌توانید با استفاده از عکس‌های با کیفیت و کپشن‌های جذاب، بیشترین بهره را از این امتیاز اینستاگرم ببرید.

روش های پرداخت مختلفی را به مشتری خود ارائه دهید

روش های پرداخت مختلفی را به مشتری خود ارائه دهید

مهم است که شما به عنوان صاحب کسب‌ و کار مجازی، تمهیداتی بیاندیشید تا مشتری شما راحت‌ترین تجربه خرید از شما را داشته باشد. یکی از مهمترین چیزهایی که باید به آن توجه داشته باشید، روش‌های پرداخت مختلفی است که میتوانید به مخاطب خود ارائه دهید. همه می‌دانیم در حال حاضر شاید در دسترس ترین راه پرداخت برای مشتریان کسب و کارهای مجازی ای که سایت ندارند، گزینه کارت به کارت کردن باشد. اما بجز این، روش‌های پرداخت دیگری مانند اسنپ‌پی نیز وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن، پرداخت را هم برای مخاطب خود راحت‌تر کنید و هم خودتان با ذهنی آرام، فروش داشته باشید. روش دیگر، ایجاد QR CODE پرداخت است. در این روش، شما با استفاده از سرویس‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند می‌توانید برای هر محصول به صورت جداگانه و با مبلغ مشخص، آدرس مشخص بسازید و در دسترس مخاطبان خود قرار دهید.

از هشتگ‌های مربوط استفاده کنید

از هشتگ‌های مربوط استفاده کنید

استفاده از هشتگ‌های مربوط، یکی از بهترین روش‌های جذب مخاطب جدید است. شما باید به هشتگ‌هایی که در کسب و کار شما بیشتر تاثیرگذاراند توجه کنید و با استفاده از آن‌ها، مخاطب‌ و مشتریان جدیدی را به جامعه آماری خود اضافه کنید.
هم‌زمان که مهم است از هشتگ‌های روز و پربازدید استفاده کنید، باید حواستان باشد که این هشتگ‌ها باید به پستی که می‌گذارید مربوط باشد وگرنه بجای جذب، مخاطب‌های خود را پس می‌زنید.
همچنین حواستان باشد که بیش از اندازه هشتگ نزنید. با اینکه اینستاگرام به شما اجازه استفاده حداکثر سی هشتگ را میدهد، پیشنهاد میشود که در بیشترین حالت، از چهار الی پنج هشتگ برای هر پست استفاده کنید تا مخاطبان بالقوه شما نسبت به تعامل با پست شما ترغیب شوند.

از استوری اینستاگرام برای تعامل استفاده کنید

از استوری اینستاگرام برای تعامل استفاده کنید

استوری‌های اینستاگرام روشی فوق‌العاده برای جذب مشتری و مجاب کردن آن‌ها برای خرید است. شما می‌توانید از این امتیاز استوری‌ها برای ارائه محصولات و تاکید بر روی جزئیات خاص محصول خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از استوری‌ها، محصول پرفروش خود را به مخاطبانتان بشناسانید تا محصول مورد نظر حتی بیشتر از قبل به فروش برسد و یا با توضیح خدماتی که ارائه می‌دهید به مخاطب خود بفهمانید که چگونه می‌توانید مشکلاتشان را حل کنید.
استوری‌های اینستاگرام، تاثیرگذارترین روش جذب، آگاهی‌سازی و متقاعد کردن مشتری برای استفاده از خدمات شماست. از دیگر امکاناتی که استوری‌های اینستاگرام دارند و شما میتوانید از آن‌ها برای جذب مخاطب استفاده کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از تایمر در استوری‌های خود استفاده کنید تا حس فوریتی را در مخاطب به‌وجود بیاورید که امکان دارد فرصت خرید یک محصول خاص و یا تخفیفی را از دست بدهد.
  • با مخاطبان خود با استفاده از استیکرهای کوئسشن باکس، نظرسنجی و… تعامل داشته باشید.
  • استوری‌هایی که بیشترین موفقیت را داشتند در هایلایت‌های خود قرار دهید.

پست کنید، تعامل کنید و این روند را تکرار کنید

پست کنید، تعامل کنید و این روند را تکرار کنید

حفظ ثبات پست‌های روزانه و استوری‌های تعاملی به شما کمک میکند تا کسب و کارتان را یک مرحله بالاتر ببرید. اینکه شما هر روز در صفحه خود فعالیت داشته باشید، درست مانند این است که هر روز در مغازه خود را باز کرده و با مشتریان خود تعامل داشته باشید. تعامل کردن با مخاطبان باعث میشود که شما بهتر و سریعتر نیازهای آن‌ها را شناسایی کنید و محصول و خدمات مناسب آن ها را ارائه دهید. این مهم که شما باید نقشه راه برای محتوای صفحه ی خود طراحی کنید تا در نهایت بتوانید بهترین خدمات را به مشتری های خود ارائه دهید، شاید اساسی‌ترین نکته برای فعالیت مجازی شما است. زیرا با تولید محتوای درست می‌توانید مشتری های بالقوه خود را تبدیل به مشتری دائمی خود بکنید.
شما باید این نکته‌ها را رعایت کنید تا بتوانید محتوای جذابی برای مخاطب خود تولید کرده و مشتری‌های خود را تبدیل به مشتری دائمی کنید:

  • کپشن‌های کوتاه و صریح بنویسید. شما می‌توانید با قرار دادن یک پرسش و یا تشویق کردن فالوورهای صفحه به تگ کردن دوستانشان، تعامل را در مخاطبانتان بالا ببرید.
  • سعی کنید محتوایی را با استفاده از اینفلوئنسر‌های مختلف، در حال استفاده از محصول شما پست کنید.
  • با صحبت کردن با مخاطبان در کامنت‌ها و حضور مستقیم، با افراد بیشتری در ارتباط بگیرید و تعامل بیشتری درست کنید.

نتیجه‌گیری

شما می‌توانید به سادگی یک کسب و کار آنلاین راه بیاندازید و با استراتژی درست و تولید محتوای دقیق و متمرکز به سرعت به موفقیت برسید و در نهایت تبدیل به یک کسب و کار موفق شوید. اما این نکته که می‌توانید به سرعت به موفقیت برسید این ریسک را با خود به‌همراه دارد که خیلی زود برنامه‌ریزی و کنترل سفارشات و محصولات برای شما سخت می‌شود و در نتیجه کیفیت خدمات ارائه داده شده توسط شما کاهش میابد. برای همین بهتر است که هرچه سریع‌تر اقدام به طراحی سایت فروشگاهی خودتان کرده و هم حرفه‌ای‌تر بنظر برسید و هم کار مدیریت فروشگاه خود را راحت‌تر کنید.
ما در سازیتو، موفقیت را برای شما آرزومندیم.