زمان مطالعه ۱۷ دقیقه

فروش در تلگرام - راهنمای جامع کسب درآمد از تلگرام 

فروش در تلگرام - راهنمای جامع کسب درآمد از تلگرام 

فروش در تلگرام، مزایای خودش را دارد. اما با وجود فیلتر شدن این پیام‌ رسان، کسب درآمد از تلگرام با دشواری انجام می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با تلگرام مارکتینگ، فروش در تلگرام و نحوه‌ی کسب درآمد در تلگرام آشنا کنیم. 


تلگرام، یک برنامه پیام رسانی رایگان، محبوب و بصری است که برای استفاده در دسترس همه است. تمرکز اصلی آن حفظ حریم خصوصی و ارتباط کارآمد بین افراد است. با این حال، تلگرام برای تجارت یکی از جدیدترین ترندها است.  چه صاحب یک برند و آنلاین‌شاپ کوچک باشید و چه صاحب یک کسب و کار بزرگ، حتما با فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام سروکار دارید. 


در این مقاله، که راهنمای جامعی از تلگرام مارکتینگ و کسب درآمد از تلگرام است، با توجه به بحران‌های پیش آمده و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی -به خصوص تلگرام و اینستاگرام-، نکات مهم و هوشمندانه برای کسب درآمد از تلگرام معرفی کرده‌ایم. تا انتهای این مقاله، همراه ما باشید. 

چرا کسب درآمد از تلگرام؟ 

چرا کسب درآمد از تلگرام؟ 
از آوریل 2020، مخاطبان تلگرام به 400 میلیون کاربر فعال ماهانه، افزایش یافته است. 1.5 میلیون کاربر هر روز برنامه تلگرام را دانلود کرده و از آن استفاده می‌کنند، محبوبیت روزافزون این پلتفرم به بازاریابان اجازه می‌دهد از بسیاری از مزایای کسب درآمد از تلگرام بهره‌مند شوند.


مزایای کسب درآمد از تلگرام

 

 

  • کسب درآمد از تلگرام، به بازاریابان اجازه می دهد تا مخاطبان خود را در جریان قرار دهند.

این کار با کانال‌های تلگرام امکان‌پذیر است. یک کانال عمومی یا خصوصی ایجاد کنید و از مشتریان فعلی خود دعوت کنید به آن بپیوندند. عکس‌ها و ویدیوهای بیشتری از محصولات خود به اشتراک بگذارید، تاریخچه برند خود را به مشترکین بگویید و تیم خود را معرفی کنید. مشتریان را از فروش‌های آتی و پیشنهادها و تخفیف‌ها مطلع کنید.

  • کسب درآمد از تلگرام به بازاریابان کمک می‌کند تا بهتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

گروه‌های تلگرام به شما کمک می‌کنند تا به طور مستقیم با مشتریان خود در تعامل باشید. گروه تلگرام همچون یک صفحه‌ی چت یا گفتگو است که در آن می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و اعضای گروه شما می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. همچنین می‌توانید برای مدیریت کارآمدتر گروه خود، ادمین یا مدیران دیگری اضافه کنید. با ایجاد یک گروه یا کانال تلگرامی، می‌توانید به مشتریان وفادار خود اجازه دهید با پاسخ دادن به سوالات مربوط به محصول یا خدمات خود، برای شما مشتریان بالقوه ایجاد کنند. 
کسب درآمد از تلگرام، به برندها اجازه می دهد 24 ساعت از شبانه‌روز از مشتریان پشتیبانی کنند. اینجاست که چت بات‌ها وارد عمل می شوند. 


chatbot یا چت‌بات چیست؟
چت‌بات یک دستیار آنلاین است که می‌توانید از آن برای ساده کردن کارهای روزمره استفاده کنید. پاسخگویی به پرسش‌های متداول، رسیدگی به سفارش‌ها و مشاوره با مشتریان را به چت‌بات‌هایی که 24 ساعته در دسترس هستند، واگذار کنید. به این ترتیب، تیم پشتیبانی مشتری شما می‌تواند روی مسائل پیچیده‌تری کار کند. یک ربات چت ایجاد کرده و برای کلمات کلیدی مورد نظر خود پاسخ خودکار را برای ارسال پیام ایجاد کنید. پس از اینکه کاربر، کلمه کلیدی مشخص شده توسط شما را وارد کرد، به عنوان مثال، «تحویل»، «قیمت» یا «بازپرداخت»، پیام شما به صورت خودکار برای مشتری ارسال می‌شود. 

 

  • کسب درآمد از تلگرام، به برندها اجازه می‌دهد تا ترافیک را به یک سایت فروشگاهی هدایت کنند.

پیوندهای صفحات فرود یا لندینگ‌پیج‌ فروشگاه اینترنتی خود را به اشتراک بگذارید، مشتریان خود را دعوت کنید تا مجموعه جدید شما را بررسی کنند. به این ترتیب، ترافیک صفحات سایت فروشگاهی خود را افزایش خواهید داد.

 

  • کسب درآمد از تلگرام، تعامل کاربران را افزایش می‌دهد.

با نظرسنجی تلگرام به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. یک نظرسنجی با چندین پاسخ ایجاد کنید تا از نظر مشتریان خود در مورد محصول یا خدمات خود مطلع شوید.

تلگرام مارکتینگ چیست؟

تلگرام مارکتینگ چیست؟
تلگرام مارکتینگ یا بازاریابی تلگرام – نوعی بازاریابی پیام‌رسان است که به معنای تبلیغ یک برند از طریق تلگرام است. با استفاده تلگرام، می توانید دسترسی خود را افزایش دهید، فروش را افزایش دهید، و به مشتریان کمک کنید خدمات شما را کشف کنند.
اکنون که از مزایای استفاده و کسب درآمد از تلگرام آگاه شدید، بهتر است با مراحل استراتژی و استفاده از ابزارهای تلگرام مارکتینگ آشنا شویم: 


استراتژی تلگرام مارکتینگ


قدم اول: اهداف خود را مشخص کنید
توسعه‌ی هر استراتژی با ایجاد یک هدف شروع می‌شود. هدف شما ابزارهایی را که استفاده می‌کنید، قالب‌های محتوا و KPI‌ها را از قبل تعیین می‌کند. با تلگرام می توانید اهداف زیر را دنبال کنید:

  1. هدایت ترافیک به وب سایت شما؛
  2. افزایش تعامل مشتری؛
  3. ایجاد روابط قابل اعتماد با مخاطبان خود؛
  4. خودکار کردن وظایف معمول؛
  5. حمایت از مشتریان؛
  6. افزایش فروش.

به عنوان مثال، اگر هدف شما ایجاد روابط قابل اعتماد با مشتریان فعلی و در عین حال افزایش فروش است، می‌توانید یک کانال خصوصی برای وفادارترین مشتریان خود ایجاد کنید. به آنها اجازه دهید اولین کسانی باشند که از فروش‌های آتی مطلع می‌شوند، یک نظرسنجی ایجاد کنید تا به آنها اجازه دهید کالاهای مورد نظر خود را برای دریافت تخفیف انتخاب کنند و غیره.
قدم دوم: کانال تلگرام خود را بسازید 
اکنون که اهداف خود را مشخص کردید، زمان شروع است. 3 گزینه برای کسب درآمد از تلگرام در دسترس است: گروه، کانال، ربات چت یا چت‌بات.
گروه تلگرامی 
گروه تلگرامی، یک گروه چت است که در آن می‌توانید افراد زیادی را اضافه کنید. پس از پیوستن مشتریان به این گروه تلگرامی، اعضا می‌توانند پیام، عکس، فیلم و فایل‌های صوتی ارسال کنند. شما می‌توانید یک گروه عمومی یا خصوصی ایجاد کنید. اگر گروه شما عمومی باشد، هر کاربری می‌تواند آن را در جستجوی تلگرامی خود پیدا کند، به آن گروه بپیوندد و تاریخچه را مشاهده کند. اگر گروه تلگرامی شما خصوصی است، افراد فقط در صورتی می توانند به آن بپیوندند که آنها را به صورت دستی یا با کمک پیوند یا لینک دعوت و اضافه کنید.
چطور گروه تلگرامی بسازیم؟ 
برای ایجاد یک گروه تلگرامی، وارد برنامه‌ی تلگرام شوید، روی 3 خط افقی در گوشه بالا سمت چپ و یا آیکون در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه "گروه جدید/ New Group" را انتخاب کنید. اعضا را اضافه کنید، آن را نامگذاری کنید و یک عکس یا ویدیو تنظیم کنید.
برای حفظ بهتر گروه خود، می‌توانید ادمین‌ها را اضافه کنید و کارهایی را که آنها می‌توانند انجام دهند را انتخاب کنید: تغییر اطلاعات گروه، حذف پیام‌ها، ممنوع کردن کاربران، دعوت از کاربران از طریق پیوند، پین‌کردن پیام‌ها، افزودن ادمین‌های جدید یا ناشناس ماندن. همچنین می‌توانید مجوزهایی را برای انتخاب کارهایی که اعضای گروه‌تان می‌توانند انجام دهند تنظیم کنید و نظرسنجی‌هایی برای افزایش تعامل ایجاد کنید.
کانال تلگرامی 
کانال‌های تلگرامی برای پخش پیام به مخاطبان بیشتر ایجاد شده است. کانال‌های تلگرامی، هیچ محدودیتی در مورد تعداد اعضا ندارند. تفاوت گروه و کانال در چندین واقعیت نهفته است. اول اینکه فقط ادمین‌های یک کانال می‌توانند در آن پست بگذارند. ثانیاً هر عضو از هر پست جدید مطلع می‌شود. اعضا نام و عکس یک کانال را به جای یک فرستنده فردی، مانند گروه‌ها، می بینند. فقط مالک (سازنده‌ی کانال) و ادمین‌ها می‌توانند اعضا را ببینند.
چطور کانال تلگرام بسازیم؟ 
برای ایجاد یک کانال تلگرامی همانند ساخت گروه تلگرام، وارد برنامه‌ی تلگرام شوید، روی 3 خط افقی در گوشه بالا سمت چپ و یا آیکون در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و گزینه "کانال جدید/ New channel" را انتخاب کنید. نامی برای کانال انتخاب کرده و بنویسید، توضیحی در بخش توضیحات کانال تلگرامی خود بنویسید، عکس پروفایل کانال را تنظیم کنید، انتخاب کنید کانال شما یک انجمن عمومی است یا خصوصی، متن پیوند دعوت یا لینک دعوت را وارد کرده و اعضا را اضافه کنید. 
شما می‌توانید تعداد بازدیدهای زیر هر پست خود را مشاهده کنید. اگر بیش از 500 عضو در کانال خود دارید، می‌توانید آمار دقیق را با اطلاعات زیر دنبال کنید:

  1. زبان‌هایی که اعضای شما به آن صحبت می‌کنند.
  2. تعداد کاربرانی که به کانال شما می پیوندند و یا ترک می‌کنند
  3. روشی که فالوورها کانال شما را پیدا کرده‌اند
  4. نحوه تعامل فالوورها با پست های شما.

می‌توانید پست‌های خود را زمان‌بندی کنید تا در زمان مشخص شده به صورت خودکار ارسال شوند. همچنین می‌توانید در ساعات غیر‌کاری یا شبانه، پیام‌های به اصطلاح بی‌صدا (که نوتیفیکیشن برای کاربر ارسال نمی‌شود) ارسال کنید.


برای بهبود مسیریابی و ارائه اطلاعات مهم به فالوورها، از هشتگ‌ها استفاده کنید. برای مدیریت بهتر کانال خود می توانید ادمین ها را اضافه کنید.
اگر به نظر فالوورهای خود علاقه‌مند هستید، می‌توانید یک گروه بحث ایجاد کنید. همه پست‌های شما فوروارد می‌شوند و در آنجا پین می‌شوند. اعضا می توانند در مورد هر پست نظر دهند و نظرات آنها در یک موضوع نمایش داده می‌شود. ایجاد نظرسنجی نیز در کانال‌ها موجود است.


اگر می خواهید با کمترین منابع ممکن به صورت 24 ساعته از مشتریان پشتیبانی کنید، یک ربات چت برای این پیام رسان ایجاد کنید. شما نیازی به کدنویسی یا مهارت فنی ندارید. برای آشنایی با نحوه ساخت ربات چت به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ربات چت یا چت‌بات 

 


اگر شرکت شما به سرعت توسعه یابد، صدها مشتری روزانه با تیم پشتیبانی شما ارتباط برقرار می‌کنند. در نتیجه، شما قطعا به یک چت بات نیاز دارید. چت‌بات، یک دستیار مجازی است که بر اساس یک سناریوی از پیش طراحی شده، مکالمه واقعی را با مشتری تقلید می‌کند. ربات‌های چت می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره برند شما به کاربران ارائه دهند، کاتالوگ‌ها را نشان دهند، قیمت‌ها را به اشتراک بگذارند، زمان مشاوره ترتیب دهند، به پرسش‌های متداول پاسخ دهند، معاملات را ببندند، و کارهای روتین را خودکار کنند. انعطاف پذیری آن به شما بستگی دارد. هر چه بیشتر به آن "آموزش" دهید، بهتر عمل می کند.


قدم سوم: اکانت تلگرام خود را تبلیغ کنید


بعد از اینکه اهداف خود را مشخص کردید، نوع حسابی می‌خواهید استفاده کنید - گروه، کانال یا ربات چت- زمان آن است که اقدام به تبلیغ اکانت تلگرام خود کنید. در ادامه، چند روش موثر برای تبلیغ اکانت تلگرام شما را فهرست کرده‌ایم.


شبکه‌های اجتماعی. امروزه شبکه‌های اجتماعی منبع عالی سرنخ‌ها یا مشتریان بالقوه هستند. ممکن است در حال حاضر هزاران دنبال کننده در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و لینکدین داشته باشید. فرصت را از دست ندهید و اجازه دهید به برند شما در تلگرام بپیوندند. یک لینک در بیو اینستاگرام خود قرار دهید یا یک پیشنهاد انحصاری برای کسانی که به کانال یا گروه تلگرام شما بپیوندند ایجاد کنید.


تبلیغات متقابل. به دنبال اکانت‌های محبوب تلگرام در نیچ خود بگردید و با آن‌ها همکاری کنید. به عنوان مثال، اگر در حوزه‌ی فروش تور مسافرتی می‌فروشید، از یک مسافر معروف یا یک وبلاگ‌نویس بخواهید که در ازای یک تخفیف بزرگ، آژانس شما را تبلیغ کند، یا اگر موادی برای عمل‌های زیبایی می‌فروشید، با متخصصان برتر منطقه خود همکاری کنید.
گروه‌های تلگرامی. گروه‌های تلگرامی‌ای وجود دارند که توسط افراد همفکر برای بحث در مورد یک موضوع مورد علاقه ایجاد می‌شوند. بهتر است به دنبال چنین گروه‌هایی بگردید و حساب تلگرام خود را در آنجا تبلیغ کنید. 


سایت فروشگاهی‌تان. فروشگاه اینترنتی از بهترین مکان‌ها برای شروع است. از صفحات پربازدید یا صفحه فرود محصول/ لندینگ پیج خود استفاده کنید تا به بازدیدکنندگان در مورد حساب تلگرام خود بگویید. شما باید انگیزه‌ای برای پیوستن به شما ایجاد کنید، در غیر این صورت، کاربران دلیلی برای این کار نخواهند داشت. اگر ربات دارید، بازدیدکنندگان را دعوت کنید تا با نمایندگان مشتری خود صحبت کنند یا محصول مناسب را انتخاب کنند. اگر به دنبال تبلیغ کانال تلگرامی‌تان هستید، کاربران را تشویق کنید تا برای منحصر به فردترین پیشنهادها به آن بپیوندند. 

تاثیر فیلترینگ بر کسب و کارهای تلگرامی  

تاثیر فیلترینگ بر کسب و کارهای تلگرامی  
در فروردین سال ۱۳۹۷، تلگرام به دستور قوه قضائیه در ایران فیلتر شد. بر طبق آمارها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار فروشنده اینترنتی در ایران وجود دارد و ۵۰ هزار فروشنده در کانال‌های فروش در حال فعالیت هستند و بیشتر از ۲۰۰ هزار فروشنده در شبکه‌های اجتماعی در حال ارائه کالا یا خدمات هستند و توانستند از این راه، کارآفرینی و کسب درآمد کنند. موضوع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی بر کسب و کارهای تلگرامی ضرر و زیان جدی وارد کرده است. با فیلتر شدن اینستاگرام، بسیاری از کسب و کارها، به دنبال ادامه دادن فروش در تلگرام هستند. اما با وجود فیلترینگ دائمی تلگرام، این پیام‌رسان نیز نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای فروش و کسب درآمد باشد. 


اگر فرایند کسب درآمد از تلگرام‌تان با مشکل مواجه شده و کسب و کارتان رو به ورشکستگی می‌رود، هوشمندانه‌ترین تصمیم برای فروش و کسب درآمد در دوران فیلترینگ، طراحی سایت فروشگاهی است.

ساخت فروشگاه اینترنتی - فروش در دوران فیلترینگ

ساخت فروشگاه اینترنتی - فروش در دوران فیلترینگ
حال که در دوران فیلترینگ به سر می‎‌بریم، تقریبا تمامی شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و… که زمانی بستر فروش بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی بودند، دچار مشکل شدند. مشکلات و موانع پیش آمده برای کسب و کارها، تبعات و ضرر جدی به همراه داشته است و بسیاری از صاحبان کسب و کار در سردرگمی به سر می‌روند. 
هدف ما در این مقاله، ارائه‌ی راه‌حلی مناسب، هوشمندانه و بدون ریسک برای کسب و کارهایی است که با خطر جدی ورشکستگی روبرو شده‌اند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا از این معضل رهایی یابند. 
راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، حتی پیش از دوران فیلترینگ، راه‌حلی مناسب، هوشمندانه و بدون ریسک برای کسب و کارها بود. ساخت فروشگاه اینترنتی، مزایای بسیاری برای برندها به همراه دارد:

  1. درآمدزایی 24 ساعته
  2. کسب اعتبار و اصالت بیشتر
  3. عدم نگرانی از بسته شدن شبکه‌های اجتماعی
  4. جذب اطمینان و اعتماد مشتری 
  5. امکان افزایش بازدید با کمک تکنیک‌های سئو
  6. حذف هزینه‌های خرید و اجاره فروشگاه فیزیکی
  7. حذف نگرانی از بابت فیش‌های واریزی جعلی 
  8. گسترش گستره‌ی جغرافیایی


حال که با مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا شده‌اید و فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی صدمات جبران‌ناپذیری به کسب و کار شما وارد کرده است، همین حالا اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کنید.
نگران ‌طراحی فروشگاه اینترنتی خود هستید؟ از موارد فنی همچون ‌خرید دامنه‌، ‌اتصال درگاه‌ و... اطلاعی ندارید؟ به دنبال آن هستید که در کمترین زمان ممکن، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید؟ با استفاده از ‌فروشگاه‌ساز سازیتو‌، تنها در ۱۵ دقیقه و با چند کلیک، سایت فروشگاهی شما با ‌هزینه ساخت سایت رایگان‌ فعال می‌شود.


در سالهای اخیر پلتفرم‌هایی با عنوان فروشگاه‌ساز مبتنی بر فضای ابری راه‌اندازی شده‌اند که سعی کرده‌اند راه‌حل ساده‌تری برای رفع دغدغه‌های ساخت فروشگاه اینترنتی، ارائه کنند. در این پلتفرم‌ها افراد دیگر لازم نیست خود را درگیر مسائل فنی کنند و در نتیجه می‌توانند بر روی فروش و بازاریابی محصولات در فضای آنلاین تمرکز کنند.


یکی از پلتفرم‌های فروشگاه‌سازی که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده‌است، فروشگاه‌ساز سازیتو است و بیش از 140 هزار نفر، تا به امروز فروشگاه آنلاین خود را بر روی این پلتفرم ایجاد کرده‌اند.
سازیتو امکاناتی به مشتریان خود ارائه می‌دهد که آنها را بی‌نیاز از هر نوع سرویس یا خدمات دیگری می‌کند. 
از جمله امکانات و خدمات ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو عبارتند از: 


 اتصال درگاه مستقیم و غیرمستقیم شخصی


امکان اتصال درگاه‌های واسط و بانکی متنوع. 17 درگاه در سازیتو وجود دارند که شامل زرین‌پال، پی‌پینگ، آسان‌پرداخت، وندار، به‌پرداخت، بانک پارسیان، آپ، سپ، سداد، پاد، آیریا، پرداخت در محل، کارت به کارت، زیبال، اسنپ‌پی، ازکی و سابین.


امکان فروش قسطی محصولات به مشتریان


با ساخت سایت فروشگاهی در سازیتو، امکان فروش قسطی برای شما فراهم شده و مشتریان می‌توانند هزینه را بعدا پرداخت کنند و شما همان‌لحظه مبلغ را دریافت کنید. 


فرم محصول 


با استفاده از فرم محصول، دقیق‌تر بفروشید. پیش از ثبت سفارش، می‌توانید اطلاعات مورد نظر در روند آماده‌سازی و تهیه‌ی سفارش را از مشتری دریافت کنید.


اپلیکیشن PWA 


یکی از چالش‌های فروشندگان در طراحی سایت فروشگاهی این است که بتوانند کاربران موبایل را هم به خود جذب کنند و به آن‌ها نیز بفروشند. برای این منظور سازیتو، امکان ساخت اپلیکیشن سایت شما در گوشی‌ها را فراهم کرده است و هر شخص می‌تواند به راحتی اپلیکیشن سایت شما را در گوشی خود دانلود کند. 

اتصال اینستاگرام به سایت فروشگاهی شما 


با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در فروشگاه‌ساز سازیتو، این امکان به شما داده می‌شود که با قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی همچون صفحه‌ی اینستاگرام کسب و کارتان، سایت فروشگاهی فروش خود را به اینستاگرام، تلگرام و توییتر متصل کنید و به این ترتیب پست‌های شما در سایت فروشگاهی نیز دیده شوند. 


قابلیت ارسال ایمیل و پیامک 


با ثبت سفارش، علاوه بر ارسال ایمیل در تمامی نسخه‌ها، پیامکی به همین جهت برای شما و برای مشتریان در نسخه حرفه‌ای و پیشرفته ارسال می‌شود. برای اینکه خیال مشتریان خود را از بابت ثبت سفارش و ارسال آن راحت کنید، می‌توانید به صورت رایگان برای آن‌ها پیامک و ایمیل بفرستید. 

کد تخفیف تکی و گروهی


یکی از راه‌های حفظ و جذب مشتریان، ارائه کد تخفیف برای آن‌ها در موقعیت‌های خاص است، اگر می‌خواهید که در فصول مختلف سال، روی محصولات مشخصی، تخفیف در نظر بگیرید، ویژگی ساخت کد تخفیف در سازیتو را از دست ندهید.


ایجاد سوالات متداول


بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی دیگر، روزانه ده‌ها سوال تکراری دریافت می‌کنند و وقت زیادی را صرف پاسخ‌دهی به مشتریان می‌کنند. امکان ایجاد ‌صفحه‌‌ی سوالات ‌متداول‌ (FAQ) برای پاسخگویی به مشتریان در سازیتو برای شما فراهم شده است.
خدمات و امکانات فروشگاه‌ساز سازیتو، تنها به این موارد ختم نمی‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به ۲۵ دلیل برای اینکه فروشگاه‌ساز سازیتو را انتخاب کنید، از دیگر مزایای این فروشگاه‌ساز مطلع شوید. 

فروش در تلگرام - نکات کسب درآمد از تلگرام

فروش در تلگرام - نکات کسب درآمد از تلگرام
فروش مستقیم در پیام‌رسان تلگرام


آیا به فروش مستقیم در تلگرام فکر می‌کنید؟ تلگرام با بیش از 200 میلیون کاربر در سراسر جهان، در ایران، ازبکستان و اتیوپی محبوب است. اگر پیام‌رسان تلگرام را ندارید، می‌توانید آن را به‌عنوان برنامه‌های مستقل در اپل اپ استور (iOS)، گوگل پلی استور (اندروید)، نسخه‌های دسکتاپ (ویندوز / مک) دانلود کنید.


برای فروش در تلگرام و کسب درآمد از تلگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

 

  1. اکانت تجاری بسازید
  2. برای ایجاد یک فروشگاه، یک اکانت تجاری شامل نام کسب و کار، آدرس، تماس، ساعات کاری و غیره آماده کنید.
  3. فهرست محصولات / خدمات خود را آماده کنید
  4. فهرستی از محصولات یا خدماتی که کسب و کارتان قصد فروش آن ها را دارید تهیه کنید. می‌توانید این فهرست را در قالب سندهای Google Docs/Sheets، Microsoft Word/Excel یا PDF قرار دهید و به اشتراک بگذارید.
  5.  روش‌های پرداخت. در مورد روش‌های پرداخت مختلف مورد قبول کسب‌وکارتان تصمیم بگیرید. 
  6.  
  7. روش‌های ارسالی. برای کسب درآمد از تلگرام، حتما باید روش ارسالی مشخص و معتبری برای کسب و کارتان تعیین کنید.

نتیجه‌گیری


تلگرام، یک پیام‌رسان محبوب در سراسر دنیا است که با وجود امکانات ویژه‌ای که دارد، بستر مورد علاقه‌ی بسیاری از آنلاین‌شاپ‌ها می‌باشد. اما در کشور ما تلگرام نیز جزو شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده قرار می‌گیرد و همین مسئله، فروش بسیاری از صاحبان کسب و کارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 
در این مقاله به بررسی مواردی همچون فروش در تلگرام، تلگرام مارکتینگ و کسب درآمد از تلگرام اشاره کردیم. همچنین به عنوان راه‌حلی مناسب برای فروش در دوران فیلترینگ، ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز سازیتو را به شما صاحبان کسب و کار پیشنهاد کردیم. امیدواریم، در این شرایط بتوانید موانع و  مشکلات را پشت سر بگذارید.