زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

چگونه محصولات و خدمات خود را قسطی بفروشیم؟

چگونه محصولات و خدمات خود را قسطی بفروشیم؟

خرید و فروش قسطی، به دلیل مزایایی که برای خریدار و فروشنده دارد، به روش خرید و فروش محبوبی تبدیل شده است. اگر به دنبال این هستید که با فروش قسطی کالا، مشتریان بیشتری جذب کنید و افزایش فروش داشته باشید این مقاله را از دست ندهید.



برای هرکدام از ما، حداقل یک بار پیش آمده است که نیاز به خرید قسطی کالا پیدا کنیم. به همین دلیل، به دنبال کسب و کارهایی می‌گردیم که امکان خرید و فروش قسطی در آن‌ها وجود دارد. 
اگر شما فروشنده‌ای هستید که قصد دارید از این روش استفاده کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید، و افزایش فروش داشته باشید، این مقاله به بررسی روش‌های فروش قسطی و بهترین روش فروش قسطی  کالا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.
 

تاثیر خرید و فروش قسطی در کسب و کار 

تاثیر خرید و فروش قسطی در کسب و کار 
خرید و فروش قسطی، تاثیرات مثبتی در هر کسب و کار دارد. از جمله مزیت‌ها و تاثیرات مثبت خرید و فروش قسطی در کسب و کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
با خرید و فروش قسطی، می‌توانید به راحتی اعتماد مشتری را جلب کنید. این روش می‌تواند تبلیغی برای کسب و کار شما باشد و سبب جذب مشتریان و افزایش فروش برند شما شود. 

با خرید و فروش قسطی، در مدت انتظار برای تحویل کالا، خریدار وقت دارد وجه را تنظیم کند. فروشنده یک دوره طولانی برای پرداخت به خریدار در برابر کالایی که خریداری می‌کند، ارائه می‌دهد. در نتیجه خریدار نیازی به تنظیم کل مبلغ از قبل ندارد.

فروشنده زمانی از روش خرید و فروش قسطی استفاده می‌کند که در مورد دریافت وجه نقد از خریدار برای کالایی که می‌فروشد ابهامی وجود داشته باشد. به جای شناسایی درآمد و هزینه هنگام فروش، فروشنده درآمد و هزینه را هنگام جمع‌آوری وجه نقد شناسایی می کند.
این روش برای شناسایی درآمد توسط فروشنده در برابر کالاهای فروخته شده توسط آنها، روش محافظه کارانه برای شناسایی درآمد است. در این روش، سود ناخالص از شناسایی در دفاتر فروشنده به تعویق می‌افتد، زیرا شناسایی سودهایی که وصول آن نامشخص است مناسب نیست.
اگر در جریان معامله کالا سود سرمایه‌ای ایجاد شود، می‌توان آن را به روش اقساطی به سال‌های مالیاتی آتی موکول کرد.
این مزایا به خوبی نشان‌دهنده‌ی تاثیر و مزیت فروش قسطی کالا است. به عبارت دیگر، شما با روش خرید و فروش قسطی کالا، علاوه‌بر جذب مشتری، افزایش فروش نیز داشته باشید و اعتبار اجتماعی برای کسب و کار خود کسب کنید. 

 

راه‌های فروش قسطی 

راه‌های فروش قسطی کالا
چطور می‌توانیم محصولات‌مان را قسطی بفروشیم؟
فروش قسطی کالا
، راه‌های گوناگونی دارد. روش‌های فروش قسطی کالا عبارتند از فروش قسطی کالا به صورت مستقیم، فروش قسطی در مارکت‌پلیس و فروش قسطی با کمک سرویس‌های فروش قسطی. در ادامه، به توضیح هر یک از این روش‌های فروش قسطی کالا می‌پردازیم. شما می‌توانید هر کدام از این روش‌ها را بررسی کرده، و بهترین روش را برای فروش قسطی در کسب و کارتان استفاده کنید. 

فروش قسطی به صورت مستقیم

فروش قسطی کالا به صورت مستقیم
یکی از روش‌های معمول فروش اقساطی کالا، فروش قسطی به صورت مستقیم است. در این روش، شما می‌توانید با توجه به هزینه‌ی کل محصول، مبلغی را به عنوان پیش‌قسط دریافت کرده، و مابقی هزینه‌ را به صورت اقساط مشخص در بازه‌های زمانی مختلف دریافت کنید. 
توجه کنید که ضرورتی بر دریافت پیش‌قسط وجود ندارد. بعضی از فروشندگان، در این روش فروش قسطی، از مشتریان هزینه‌ای به عنوان پیش قسط دریافت نمی‌کنند.
همچنین برای امنیت مالی در فروش اقساطی، می‌توانید از ضامن و سفته نیز استفاده کنید. هرچند، بسیاری از فروشندگان از این روش استفاده نمی‌کنند. 
فراموش نکنید که سخت کردن شرایط فروش اقساطی کالا، ممکن است به ضرر شما و کسب و کارتان تمام شود. 
یکی از معایبی که این روش فروش قسطی دارد، این است که شما همان لحظه، مبلغ را به صورت نقدی دریافت نمی‌کنید. 

فروش قسطی در مارکت‌پلیس

فروش قسطی کالا در مارکت‌پلیس
مارکت‌پلیس، بستری است که فروشندگان می‌توانند گرد هم آیند تا محصولات یا خدمات خود را در یک پایگاه مشتری انتخاب‌شده بفروشند.
مارکت‌پلیس به شما این امکان را می‌دهد تا کالاها را بدون راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود بفروشید. فروش از طریق بازارهای آنلاین فرصتی انعطاف‌پذیر برای تجارت با هزینه‌های نسبتاً کم فراهم می‌کند. مزایای بالقوه حاصل از عضویت در یک مارکت پلیس در صنایع و مشاغل و در واقع بین خریداران و فروشندگان متفاوت خواهد بود. 
در ایران مارکت‌پلیس‌هایی همچون دیجی‌کالا وجود دارند. این مارکت‌پلیس‌ها قابلیت فروش اقساطی را نیز دارند. 
اما فروش قسطی در مارکت‌پلیس‌ها، معایبی دارد. از جمله‌ی این معایب، به شرح زیر است:

  1. حاشیه سود پایین 
  2. رقابت بالا در مارکت‌پلیس‌ها 
  3. تاخیر در دریافت هزینه‌ی محصول 


نکته:
بزرگ‌ترین عیب مارکت‌پلیس‌ها، محدودیت در شکل‌دهی ارتباط فروشندگان و مشتری‌ها با یکدیگر است. این محیط در اکثر مواقع بدون هیچ معیاری، محصولات مختلف را نشان می‌دهد. در این صورت امکان این‌که فروشگاه شما در شمار بسیار رقبای‌تان، ناپدید شود بسیار بالا می‌رود. اما در صورتی که یک سایت فروشگاهی شخصی داشته باشید، قادر به شکل‌دهی یک پایگاه وفادار از مشتری‌هایتان خواهید بود که نرخ خرید مجددشان نیز چند برابر است.

در نهایت باید گفت، اگر قصد توسعه‌ی کسب‌وکار خود به سوی فضای آنلاین را دارید و می‌خواهید با فروش قسطی کالا، به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید، این را هم در نظر داشته باشید که راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی شخصی از الزامات به شمار می‌رود.

فروش قسطی با کمک سرویس‌های فروش قسطی

فروش قسطی کالا با کمک سرویس‌های فروش قسطی
یکی از روش‌های قسطی که برخلاف دو روش پیشین، از مزایای بسیاری برخوردار است و معایبی که ذکر کردیم را ندارد، فروش قسطی به کمک سرویس‌های فروش قسطی است. 
ازکی‌وام و اسنپ‌پی، دو سرویس فروش قسطی معتبر در کشور هستند. با ثبت‌نام در این سرویس‌ها به عنوان فروشنده، به راحتی کالا و خدمات خود را به صورت قسطی به فروش برسانید. 
با استفاده از این روش، شما می‌توانید با یکی از سرویس‌های فروش قسطی همکاری کنید. مشتریان هنگام خرید از شما، با استفاده از امکان خرید اقساطی و کد تخفیفی که از سمت سرویس‌های فروش قسطی دریافت کرده، محصول خود را خریده و مابقی هزینه را به صورت قسطی دریافت می‌کند. 
تفاوت و مزیت این روش با روش‌های دیگر این است که، هزینه‌ی محصول بدون در نظر گرفتن کد تخفیف، از سمت سرویس‌های فروش به حساب شما واریز می‌شود. به عبارت دیگر، هم مشتریان می‌توانند محصول را با خیال راحت، به صورت اقساطی خریداری کنند و هم شما می‌توانید با فروش قسطی، هزینه‌ی محصولاتتان را نقدی دریافت کنید. 
اما برای استفاده از این روش، شما نیاز به یک سایت فروشگاهی دارید. در ادامه، بیشتر توضیح خواهیم داد. 

راه‌اندازی سایت فروشگاهی، قدمی مهم 

راه‌اندازی سایت فروشگاهی، قدمی مهم 
همانطور که اشاره کردیم، برای فروش قسطی با استفاده از سرویس‌های فروش، نیاز به راه‌اندازی سایت فروشگاهی دارید. 
نکته مهم و خوب استفاده از این روش این است که شما با ساخت سایت فروشگاهی، با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم فروشگاه اینترنتی شخصی خود را دارید و هم می‌توانید محصولات‌تان را به صورت قسطی بفروشید، مشتریان بیشتری جذب کنید و هزینه‌ی محصول را همان لحظه به صورت نقدی دریافت کنید. 


 
فروش قسطی محصولات در فروشگاه‌ساز سازیتو 


فروشگاه‌ساز سازیتو، یکی از بزرگترین و بهترین فروشگاه‌ساز‌های ایران، با ارائه‌ی خدمات و امکانات بسیار، امکان فروش قسطی را فعال کرده است.
با استفاده از این سرویس مشتریان شما می‌توانند با خرید اعتباری ازکی‌وام، بدون سفته و ضامن و فقط با گذراندن اعتبارسنجی خرید کرده و هزینه را بعدا پرداخت کنند. در واقع به مشتریان شما یک اعتبار اولیه ارائه می‌شود که می‌توانند با خوش‌حسابی سقف آن را افزایش دهند.
برای اینکه بتوانید محصولات‌‌تان را به صورت قسطی به فروش برسانید، کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  1. ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو
  2. افزودن محصول
  3. فعال کردن سرویس اعتباری اولیه
  4. فروش قسطی محصولات

 
پس از طی کردن مراحل طراحی سایت فروشگاهی، خرید دامنه، اتصال درگاه، پرداخت هزینه ساخت سایت فروشگاهی و… شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی کامل هستید و می‌توانید فروش خود را آغاز کنید.
با ساخت سایت فروشگاهی در فروشگاه‌ساز سازیتو، از دیگر خدمات و مزایای این فروشگاه‌ساز بهره‌مند شوید.


فضای میزبانی و ترافیک ماهانه


در تمام پکیج‌های سازیتو فضای میزبانی و ترافیک ماهانه نامحدود است و شما به هر میزان می‌توانید کاربران را به سایت خود دعوت کنید و بدون افت سرعت و کیفیت به آن‌ها سرویس دهید.


امکان اتصال به سرویس‌های حمل و نقل مانند الوپیک


اگر قصد دارید سفارش‌های مشتریانتان را با استفاده از پیک ارسال کنید، می‌توانید در پنل سازیتو سرویس الوپیک را اضافه کنید تا مشتریان در هنگام سفارش با مشخص کردن آدرس، هزینه پیک محاسبه شده را مشاهده و پرداخت کنند.


امکان اتصال به ترب و ایمالز برای فروش بیشتر


با طراحی سایت در فروشگاه‌ساز سازیتو، این قابلیت برای شما به وجود می‌آید که محصولات خود را به مشتریانی که به محصول شما نیاز دارند در سرویس‌های ایمالز و ترب به راحتی معرفی کنید.


کد تخفیف تکی و گروهی


یکی از راه‌های حفظ و جذب مشتریان، ارائه کد تخفیف برای آن‌ها در موقعیت‌های خاص است، اگر می‌خواهید که در فصول مختلف سال، روی محصولات مشخصی، تخفیف در نظر بگیرید، ویژگی ساخت کد تخفیف در سازیتو را از دست ندهید.


فرم محصول 


با استفاده از فرم محصول، دقیق‌تر بفروشید.
پیش از ثبت سفارش، می‌توانید اطلاعات مورد نظر در روند آماده‌سازی و تهیه‌ی سفارش را از مشتری دریافت کنید. 
 


اتصال درگاه مستقیم و غیرمستقیم شخصی


امکان اتصال درگاه شخصی در همه‌ی نسخه‌ها برای فروشگاه‌های اینترنتی در نظر گرفته شده است که می‌توانید به راحتی با دریافت درگاه، فروش اینترنتی خود را آغاز کنید. امکان اتصال درگاه‌های واسط (مثل زرین‌پال، پی‌پینگ، آسان‌پرداخت و...) و درگاه‌های بانکی مستقیم مثل به‌پرداخت، بانک پارسیان... در سازیتو برای شما فراهم شده است.


اپلیکیشن PWA


یکی از چالش‌های فروشندگان در طراحی سایت فروشگاهی این است که بتوانند کاربران موبایل را هم به خود جذب کنند و به آن‌ها نیز بفروشند.
 برای این منظور سازیتو امکان ساخت اپلیکیشن سایت شما در گوشی‌ها را فراهم کرده است و هر شخص می‌تواند به راحتی اپلیکیشن سایت شما را در گوشی خود دانلود کند.
 


قابلیت ارسال ایمیل و پیامک 


با ثبت سفارش، علاوه بر ارسال ایمیل در تمامی نسخه‌ها، پیامکی به همین جهت برای شما و برای مشتریان در نسخه حرفه‌ای و پیشرفته ارسال می‌شود.
 برای اینکه خیال مشتریان خود را از بابت ثبت سفارش و ارسال آن راحت کنید، می‌توانید به صورت رایگان برای آن‌ها پیامک و ایمیل بفرستید. 
 


اتصال اینستاگرام به سایت فروشگاهی شما 


با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با در فروشگاه‌ساز سازیتو، این امکان به شما داده می‌شود که با قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی همچون صفحه‌ی اینستاگرام کسب و کارتان، سایت فروشگاهی فروش خود را به اینستاگرام، تلگرام و توییتر متصل کنید و به این ترتیب پست‌های شما در سایت فروشگاهی نیز دیده شوند. 


مزیت‌های ساخت فروشگاه اینترنتی در سازیتو، تنها به این موارد ختم نمی‌شود. می‌توانید به ۲۵ دلیل برای اینکه فروشگاه‌ساز سازیتو را انتخاب کنید مراجعه کرده و بیشتر و بهتر با فروشگاه‌ساز سازیتو آشنا شوید. 

نتیجه‌گیری


خرید و فروش قسطی، باعث جذب مشتری و افزایش فروش می‌شود. با فروش قسطی کالا، می‌توانید تایید اجتماعی کسب کنید و برند خود را به کسب و کاری قابل اعتماد تبدیل کنید.
در این مقاله، به بررسی روش‌های فروش قسطی کالا و بهترین روش فروش قسطی پرداختیم. شما می‌توانید به راحتی، با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در فروشگاه‌ساز سازیتو، هم سایت شخصی خود را داشته باشید و هم از امکان فروش قسطی استفاده کنید و فروش خود را افزایش دهید.