زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

چطور محصولات چاپی به فروش برسانیم؟

چطور محصولات چاپی به فروش برسانیم؟

امروزه، محصولات چاپی یکی از پرفروش‌ترین و پرتقاضاترین کالاها در حوزه‌ی فروش هستند. یکی از بهترین روش‌های فروش محصولات چاپی، پرینت آن دیمند یا چاپ بر اساس تقاضا است. برای آشنایی بیشتر با این روش حتما این مقاله را مطالعه کنید. 

راه اندازی کسب و کار فروش محصولات چاپی، به دلیل تقاضا و محبوبیت بالایی که دارد گزینه‌ی بسیار مناسبی برای کسب درآمد است. 
 اما فروش محصولات چاپی، مجموعه‌ای از چالش‌های خاص خود را نیز به همراه دارد. اگر علاقه‌مند به فروش محصولات چاپی بدون نگرانی در مورد تولید، انبارداری یا ارسال محصولات به مشتریان خود هستید، یک کسب و کار چاپ بر اساس تقاضا یا همان پرینت آن دیمند می‌تواند برای شما مناسب باشد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید به راحتی و بدون دغدغه‌ محصولات چاپی خود را به فروش برسانید. 

چطور محصولات چاپی به فروش برسانیم؟

چطور محصولات چاپی به فروش برسانیم؟
افرادی که در حوزه‌ی فروش محصولات چاپی فعالیت می‌کنند، با چالش‌هایی همچون تهیه‌ی محصول، خرید دستگاه چاپ، ارائه‌ی محصولات با کیفیت، انبارداری و ارسال محصولات مواجه می‌شوند. برای این افراد همواره سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توانند محصولات چاپی خود را به فروش برسانند؟ 
راه‌اندازی فروشگاه چاپ بر اساس تقاضا یا پرینت آن دیمند، یک ایده تجاری برد-برد است. شما به حداقل سرمایه‌گذاری نیاز دارید و می‌توانید ظرف چند روز محصولات چاپی خود را به فروش برسانید. 

پرینت آن دیمند چیست؟ 

پرینت آن دیمند چیست؟ 
پرینت آن دیمند یا چاپ بر اساس تقاضا، نوعی کسب و کار است که شما در آن با یک تامین کننده محصولات همکاری می‌کنید تا محصولات را بر اساس طرح مورد نظرتان شخصی‌سازی کرده د و با نام تجاری خود بفروشید. با چاپ بر اساس تقاضا، هزینه محصول را تا زمانی که آن را به فروش نرسانده‌ای، پرداخت نمی‌کنید، بنابراین نیازی به خرید عمده، انبارداری و ارسال نیست.
به علاوه با خدمات چاپ بر اساس تقاضا، همه چیز پس از فروش، از چاپ دیجیتال گرفته تا انجام سفارش و ارسال، توسط تامین کننده شما انجام می‌شود و شما فقط باید بر فروش و بازاریابی خود تمرکز کنید. مزیت اصلی و مهم چاپ بر اساس تقاضا همین موضوع است.
به طور خلاصه، پرینت آن دیمند یا چاپ بر اساس تقاضا فرآیندی است که فروشنده، طرح دلخواه خود را روی محصولاتی مانند تی‌شرت، ماگ، کیف و… انتخاب می‌کند. سپس، بر اساس سفارشات ثبت شده مراحل چاپ و تولید به وسیله‌ی پلتفرم‎های مخصوص انجام شده و به دست مشتری رسانده می‌شود.

مزایا و معایب پرینت آن دیمند یا چاپ بر اساس تقاضا

مزایا و معایب پرینت آن دیمند یا چاپ بر اساس تقاضا
پرینت‌ آن دیمند یا چاپ بر اساس تقاضا، مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای پرینت آن دیمند یا چاپ بر اساس تقاضا

 

  • محصولات به سرعت ایجاد می‌شوند.

هنگامی که طرح دلخواه خود را انتخاب کردید، می‌توانید محصول را ایجاد و تولید کرده و در عرض چند دقیقه آن را برای فروش در سایت فروشگاهی‌تان قرار دهید.

  • مسئولیت ارسال سفارشات با شما نیست.

حمل و نقل و انجام آن، در اختیار تامین کننده شما است. پس از فروش، شما فقط مسئول خدمات مشتری هستید.

  • سرمایه گذاری کم‌تر، ریسک کم‌تر.

از آنجایی که شما از نظر فیزیکی هیچ موجودی‌ای نگهداری نمی‌کنید، اضافه کردن یا حذف محصولات، آزمون و خطا یا تغییر رویکردتان آسان و بدون ضرر و زیان است.


معایب پرینت آن دیمند یا چاپ بر اساس تقاضا 

 

  • کنترل کمتر بر حمل و نقل.

هزینه‌های حمل و نقل ممکن است پیچیده باشد، زیرا ممکن است برای محصولات مختلف چاپ بر اساس تقاضا متفاوت باشد.

 

  • محصولات محدود.

 توانایی شما برای سفارشی کردن محصولات، به فروشنده و محصول بستگی دارد. بسته به شرکت‌های چاپ بر اساس تقاضا که می‌خواهید با آن کار کنید، باید هزینه‌های پایه، گزینه‌های سفارشی‌سازی و اندازه‌های موجود را هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب فروشنده بسنجید. 


در نظر گرفتن مزایا و معایب به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا کسب و کاری مانند این برای سایت فروشگاهی شما مناسب است یا خیر. 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی 
هنگامی که وارد کسب و کار چاپ شوید، با پلتفرم‌های مختلفی روبرو می‌شوید که می‌توانید طرح‌های سفارشی خود را در آن بفروشید. به عنوان مثال، هنگامی که فروشگاه اینترنتی خود را با فروشگاه‌ساز سازیتو راه‌اندازی کردید، به راحتی می‌توانید از خدمات پرینت آن دیمند یا چاپ بر اساس تقاضای این پلتفرم‌ استفاده کنید. 


برای شروع فروش محصولات چاپی، ابتدا نیاز است که سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید. بسیاری از افراد با شنیدن طراحی فروشگاه اینترنتی، نگران مسائل فنی و تخصصی‌ای مانند کدنویسی و طراحی سایت می‌شوند. اما همانطور که گفتیم، پلتفرم‌های فروشگاه‌سازی وجود دارند که شما می‌توانید تنها با چند کلیک و طی کردن مراحل ساده همچون خرید دامنه، اتصال درگاه و… سایت فروشگاهی خود را در کم‌تر از یک ساعت راه‌اندازی کرده و فروش خود را آغاز کنید. 

پرینت آن دیمند در فروشگاه‌ساز سازیتو

پرینت آن دیمند در فروشگاه‌ساز سازیتو
از آنجایی که به دنبال فروش محصولات چاپی هستید، فروشگاه‌ساز سازیتو بهترین گزینه برای طراحی سایت فروشگاهی است. چرا که در این فرآیند تا پیش از دریافت سفارش مشتری، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای تهیه‌ی کالا ندارید و تمامی خدمات تامین کالای اولیه، چاپ، ارسال و انبارداری، توسط پلتفرم سازیتو انجام می‌شود.


شما می‌توانید تنها در ۷ مرحله، برند شخصی محصولات چاپی خود را راه‌اندازی کنید.

  1. ثبت نام در سازیتو
  2. ساخت فروشگاه اینترنتی
  3. انتخاب کالا
  4. انتخاب طرح 
  5. فروش با فروشگاه‌ساز سازیتو
  6. آماده‌سازی 
  7. ارسال

مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی محصولات چاپی در سازیتو عبارتند از: 

 

  • بدون نیاز به سرمایه‌ی اولیه
  • بدون درگیر شدن در فرایند آماده‌سازی و ارسال
  • انتخاب طرح دلخواه با سلیقه خودتان
  • بدون زیان و ضرر در کسب و کار
  • با حاشیه سود مناسب
  • دسترسی به بیش از ۴۰ نوع کالا بدون محدودیت در طراحی


دسته‌بندی کالاها پرینت آن دیمند در فروشگاه‌ساز سازیتو: 

 

  1. دکوراتیو
  2. مد و پوشاک
  3. کیف و کفش
  4. لوازم تحریر
  5. خانه و آشپزخانه
  6. لوازم آرایشی
  7. اکسسوری
  8. لوازم جانبی گوشی

بازاریابی محصولات چاپی

بازاریابی محصولات چاپی
این امکان برای یک کسب و کار وجود دارد که محصولات را مستقیماً به مردم بفروشد، اما استفاده از تکنیک‌های بازاریابی آگاهی از محصول را افزایش می‌دهد و محصول را برای مخاطبان بیشتری قابل مشاهده می‌کند که به نوبه خود باعث افزایش فروش و درآمد می‌شود. برای استفاده از تکنیک‌ها و راه‌های بازاریابی محصولات چاپی به موارد زیر عمل کرده و حتما در برنامه‌ی کسب و کار خود آن‌ها را لحاظ کنید: 


سئو


موتورهای جستجو هنوز هم یکی از بزرگترین راه‌های کسب و کارها برای دستیابی به مشتریان جدید هستند. هنگام ایجاد یک استراتژی سئو، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر شما جستجوهای بیشتر و نتایج کمتری داشته باشند. 


بازاریابی شبکه‌های اجتماعی


رسانه‌های اجتماعی یکی از موفق‌ترین راه‌ها برای هدف قرار دادن مشتریان جدید است. با استراتژی‌های بازاریابی ارگانیک مانند تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاشتن طرح‌های خود با قالب‌های پس‌زمینه جذاب، چالش‌ها، پشتیبانی، می‌توان به راحتی با کمترین بودجه و تلاش ممکن به موفقیت بلندمدت دست یافت. و برای موفقیت سریع و کوتاه مدت، بازاریابی پولی و هدف‌گذاری تاثیرگذار بهترین راه‌ها هستند. ترکیب خوبی از بازاریابی ارگانیک و پولی ایجاد کنید تا مطمئن شوید که بازده سرمایه‌گذاری خود را از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بهینه و دریافت می‌کنید. 


بازاریابی محتوا


عمل به بازاریابی محتوا، مانند وبلاگ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، مطالعات موردی، می‌تواند در جذب مشتریان جدید و ایجاد تایید اجتماعی‌تان بسیار موثر باشد. نکته کلیدی این است که در این مسیر ثبات داشته باشید و به یک برنامه پایبند باشید. محتوایی ایجاد کنید که ارزشمند، مفید و جذاب باشد. 


تبلیغات ویدیویی


چه از بنرهای دیجیتال برای بازاریابی و چه برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، ویدیوها در جذب مخاطبان هدف شما بسیار موثرتر هستند. ویدیوهایی را برای پیشنهادات محصول، درک کسب و کار و افراد جدید ایجاد کنید و آنها را در کانال‌های متعدد از جمله سایت فروشگاهی یا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و… قرار دهید. 


ایمیل‌مارکتینگ


ارسال ایمیل یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ کسب و کار چاپ شما است. چه این ایمیل‌ها از مشتریان بخواهند که سفارش خود را از سر بگیرند و از رها شدن سبد خرید خود جلوگیری کنند چه برای تبلیغ محصولات جدید و آمار کسب‌وکار خود خبرنامه ارسال کنید، ایمیل‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای هدف‌گیری مجدد مشتریان شما هستند.

نکات فروش محصولات چاپی

نکات فروش محصولات چاپی
برای فروش بیشتر محصولات چاپی، نیاز است که با برخی نکات کلیدی و اصولی آشنا شوید. در ادامه به مهم‌ترین نکات فروش محصولات چاپی اشاره خواهیم کرد.


تحقیق برای انتخاب بهترین محصول


قبل از اینکه سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید روی چه محصولی تمرکز کنید. از لباس گرفته تا لوازم جانبی و فناوری، ایده‌های فروش زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.


تحقیق کنید تا بفهمید کدام مدل‌های کسب‌وکار دارای بهترین قابلیت‌های فروش هستند و شما را قادر می‌سازند بیشترین درآمد را کسب کنید. با استفاده از موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی می‌توانید چیزهای زیادی را دریابید. همچنین، مطمئن شوید که می‌توانید به طور موثر در این نیچ، محصول بفروشید و در انجام این کار احساس راحتی کنید.


پس از انجام تحقیقات گسترده، یک مدل کسب و کار برای هدایت مسیر خود ایجاد کنید. 


محصولاتی را انتخاب کنید که متقاضی داشته باشند.


بعد از اینکه در مورد محصولی که می‌خواهید در سایت فروشگاهی خود بفروشید تصمیم گرفتید، گام بعدی انتخاب محصولاتی است که طرح‌های خود را به آن‌ها اضافه می‌کنید. مجدداً، تحقیق خود را انجام دهید و مشخص کنید چه طرح‌هایی از محصولاتی بهترین کالا برای فروش خواهند بود و آن‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین سود را برای شما به ارمغان می‌آورند.


می‌توانید برای شروع، چند محصول مختلف را برای فروش پیدا کنید و پس از اینکه سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کردید و محصولات و طرح‌های‌تان را به صورت آنلاین به فروش رساندید، موجودی‌های پیشنهادی خود را گسترش دهید. هرچه تجربه بیشتری داشته باشید، بیشتر می‌توانید خط تولید خود را گسترش دهید و می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

 

از قاب گوشی گرفته تا تابلو دیواری، گزینه‌های موجودی چاپ بر اساس تقاضای شما عملاً مانند طرح‌های شما بی‌پایان است. 


فروشگاه اینترنتی‌ای راه‌اندازی کنید که کار با آن آسان باشد


برای کمک به بهبود فروش خود و تبدیل مشتریان، مطمئن شوید که سایت فروشگاهی شما به راحتی قابل دسترسی است. در نهایت هدف شما این است که مشتریان تجربه‌ای بی عیب و نقص از سایت فروشگاهی شما و خرید خود داشته باشند. 


فراموش نکنید که بسیاری از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، قالب‌ها و گرافیک‌های با کاربرد آسان را برای فروشگاه‌های آنلاین ارائه می‌کنند، بنابراین اگر طراح گرافیک ندارید یا نمی‌خواهید یک طراح گرافیک استخدام کنید، می‌توانید صفحات سایت فروشگاهی را با کمک این پلتفرم‌های تجارت الکترونیک ایجاد کنید.


بسیاری از این پلتفرم‌ها، آموزش‌های مفید و مقالات وبلاگ به مخاطبان ارائه می‌دهند تا به شما در هنگام راه‌اندازی سایت جدید خود و در تمام مدت پس از آن به شما کمک کنند. 


یکی دیگر از ایده‌های خوب که باید در نظر داشت، انتخاب یک ارائه دهنده پلتفرم است. این کار از آن جهت مهم است که راه‌اندازی فروشگاه آنلاین شما را بسیار ساده‌تر از آنچه تصور می‌کنید، می‌کند.


همانطور که اشاره کردیم، فروشگاه‌ساز سازیتو با وجود امکانات بسیار و مهم، بستری مناسب برای رشد کسب و کارها ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که برای ساخت سایت فروشگاهی در سازیتو، نیاز به پرداخت وجه اولیه ندارید. شما می‌توانید به راحتی در سازیتو ثبت‌نام کرده و امکانات آن را تا 14 روز بررسی کرده و حتی فروش داشته باشید. پس از اتمام دوره‌ی 14 روزه، می‌توانید نسبت به ارتقا سایت فروشگاهی‌تان در سه پلن پایه، حرفه‌ای و پیشرفته اقدام به پرداخت هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی کنید. 

نتیجه‌گیری


با رعایت نکات بالا و در نظر گرفتن اطلاعات ذکر شده قبلی، می‌توانید با دانش کافی یک کسب و کار آنلاین فروش محصولات چاپی راه‌اندازی کنید. شما می‌توانید با کمک ارائه‌دهنده شخص ثالث، چاپ درخواستی و همچنین با عمل به نکات بازاریابی، اقدامات لازم را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی چاپ بر اساس تقاضا انجام داده و فروش خود را آغاز کنید.