زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

فروشگاه اینستاگرامی یا سایت فروشگاهی؟ | کدام باعث فروش بیشتر می‌شود

 فروشگاه اینستاگرامی یا سایت فروشگاهی؟ | کدام باعث فروش بیشتر می‌شود

داشتن یک فروشگاه اینستاگرامی به معنای کسب درآمد است. آیا به این فکر کرده‌اید که یک سایت فروشگاهی چقدر می‌تواند سود داشته باشد؟ فروشگاه اینترنتی را بشناسید.



این روزها ساخت فروشگاه اینستاگرامی‌ تبدیل به موضوعی رایج در میان فروشندگان اجناس و خدمات شده است. داشتن یک سایت فروشگاهی مسیر روشنی برای کسب درآمد مداوم است؛ اما ساخت سایت فروشگاهی نیز مزیت‌هایی دارد که در رشد  برند شما تاثیرگذار است. در ادامه این مطلب قصد ‌مقایسه سایت فروشگاهی‌ و ‌فروشگاه اینستاگرامی‌ را داریم.
 
هرکدام از این نوع فروشگاه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. و بررسی آن‌ها دید بازتری را به شما برای انتخاب راه‌های فروشتان می‌دهد.

مزیت فروشگاه اینستاگرامی

مزایای صفحه اینستاگرام
راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی‌ در ابتدای فروش راهی مناسب برای کسب درآمد به نظر می‌رسد به این دلیل که کاربران به‌راحتی به آن جذب می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود که فروش‌ شما زودتر آغاز شود. داشتن یک صفحه فعال، و فروش مداوم باعث می‌شود که شما امکان این را داشته‌باشید که راحت‌تر کسب درآمد خود را آغاز کنید.

  • کاربران زیاد

در اینستاگرام کاربران فعال زیادی وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن ایرانیان تشکیل می‌دهند؛ بنابراین افراد بسیاری هر روز، زمانشان را در اینستاگرام می‌گذرانند. همین باعث می‌شود تا از راه‌های مختلف و حتی تبلیغات محدود بتوانید به حداقل فروش دست پیدا کنید. در واقع یک فروشگاه اینستاگرامی می‌تواند ویترینی برای محصولات شما باشد. در نتیجه راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی لازم است چه برای فروش و چه برای این‌ که ویترینی برای محصولات شما باشد.

  • رایگان

  شما به‌راحتی می‌توانید اپلیکیشن اینستاگرام را بدون پرداخت هزینه از سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلف مانند گوگل پلی دانلود کنید. ثبت‌نام در اینستاگرام برای تمام افراد رایگان است و همه می‌توانند یک حساب کاربری ایجاد کنند. در نتیجه هر فردی که گوشی هوشمند داشته باشید، در هر زمان که بخواهد می‌تواند از نرم‌افزار اینستاگرام استفاده کند.

  • اشتراک گذاری فیلم و عکس

این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند دقیقا مانند یک رسانه عمل کند. کاربران این پلتفرم علاقه‌مندی‌هایشان را منتشر می‌کنند و اطرافیانشان را نیز دنبال می‌کنند. آنها می‌خواهند دیگران را از کاری که انجام می‌‌دهند آگاه کنند. در این راستا برندهای مختلف می‌توانند اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارند و افراد بیشتری را از برند خود آگاه کنند.

معایب فروشگاه‌های اینستاگرام

معایب صفحه اینستاگرام

  • فاقد امکان  دسته‌بندی

 محصولات قدیمی‌تر در اینستاگرام شما که هنوز موجودی دارند با ورود محصولات جدیدتان به پایین صفحه منتقل می‌شود و آن‌طور که باید، دیده نمی‌شود. یک فروشگاه اینستاگرامی امکان دسته‌بندی محصولات را برای شما فراهم نمی‌کند؛ بنابراین ممکن است پیج شما به صفحه‌ای بهم ریخته تبدیل شود.

  • فاقد امکان خرید مستقیم

در اینستاگرام برای مشتریان شما امکان خرید مستقیم فراهم نیست و شخص برای آن که کالای موردنظرش را تهیه کند نیاز دارد به شما در دایرکت پیام بدهد و قیمت به روز یا موجودی محصول را بپرسد.

همین فرایند می‌تواند آنقدر زمان‌بر باشد که مشتری احتمالی از خرید صرف نظر کند و فروشگاه دیگری را انتخاب کند.

  • نبود درگاه امن

از سوی دیگر چیزی تحت عنوان ‌پرداخت امن‌ و درگاه پرداخت وجود ندارد، همین موضوع امکان اعتماد و پیگیری را از کاربر می‌گیرد و باعث می‌شود فروش شما آن‌طور که انتظار دارید نباشد.

  • نمی‌شود محصولات موجود و نا‌موجود را تشخیص داد

در سمت دیگر محصولاتی که موجودی‌شان به اتمام رسیده است نیز به‌راحتی برای مشتریان قابل تشخیص نیستند.

  • عدم امکان دریافت نماد اعتماد الکترونیک

از این نکته مهم نباید به‌سادگی گذشت، که دریافت نماد الکترونیک برای صفحات اینستاگرامی امکان‌پذیر نیست و این برای مشتریان محتاط در خرید می‌تواند نکته‌ای منفی در جهت خرید نکردن از شما باشد.
 
در سمت دیگر سایت‌های فروشگاهی قرار دارند. این فروشگاه‌ها مانند فروشگاه‌های اینستاگرامی کالاها را به دست مشتریان می‌رسانند. این دسته از فروشگاه‌ها می‌توانند امکانات بیشتری را نسبت به فروشگاه‌های اینستاگرامی به شما عرضه کنند. و جذب‌کننده کاربران بیشتری به خود هستند.
 

مزیت راه‌اندازی سایت فروشگاهی

مزیت کسب و کار دیجیتالفروشگاه ساز می‌تواند با ارائه امکان پرداخت از طریق درگاه‌های مستقیم و غیر مستقیم بانکی و ارائه نماد اعتماد الکترونیک به مشتریان اطمینان آن‌ها را به دست بیاورد‌. 

  • امکان دسته‌بندی

یک سایت امکان دسته‌بندی محصولات را برایتان فراهم می‌کند، برعکس اینستاگرام این قابلیت می‌تواند به مشتریان کمک کند که تمام کالاهای یک دسته‌بندی را سوای تاریخ موجود شدنشان و با چینش مورد علاقهٔ خود انتخاب کنند و بتوانند انتخابی درست از میان کالاهای مورد نیاز خود داشته باشند.

  • نشان داده نشدن محصولات نا‌موجود

در راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی می‌توان تعیین کرد که محصولات ناموجود نشان داده نشوند و کاربر را میان سیل محصولاتی که امکان خرید آن‌ها وجود ندارد غرق نکنند.

  • امکان انتخاب روش‌های ارسال

امکان انتخاب روش ارسال برای کاربران این مزیت را ایجاد می‌کند تا با توجه به شرایط خود روش ارسال مورد علاقه‌اش را به ساده‌ترین شکل دریافت کند. 

  • سرعت بیشتر

سرعت کار با یک سایت اینترنتی و خرید محصول از آن به مراتب بیشتر از یک صفحه اینستاگرام است و مشتری می‌تواند در هر ساعت از شبانه‌روز محصول موردعلاقهٔ خود را سفارش دهد و از دردسرهای چت کردن با صاحب محصول و گرفتن شماره کارت و… گذر کند.

  • پوسته‌های متفاوت

یکی دیگر از مزیت‌های سایت فروشگاهی در برابر فروشگاه اینستاگرامی این است که برعکس اینستاگرام شما در یک سایت می‌توانید پوسته‌ها و شکل‌های ظاهری متفاوت برای سایت خود انتخاب کنید. این در حالی است که در فروشگاه‌های اینستاگرامی امکان تغییر پوسته و ظاهر فروشگاه امکانپذیر نیست.

معایب راه‌اندازی سایت فروشگاهی

معایب داشتن سایت اینترنتی
در میان هزاران رقیب و سایت اینترنتی مطرح شدن و در نتایج گوگل قرار گرفتن دشوار به نظر می‌رسد و نیازمند دانش مدیریت سایت و آگاهی از سئو‌ است. و از طرف دیگر قیمت دادن در چنین بستری بسیار تابع این است که سایت‌های اینترنتی رقیب چه قیمتی را به یک محصول مشابه اختصاص داده‌باشند. سازیتو  ظرف مدت  هفت روز شما را صاحب سایت فروشگاهی می‌کند و با ارائه امکان سئوی خودکار سایت شما را در نتایج گوگل در صفحات نخست قرار می‌دهد.


یک ‌سایت فروشگاهی‌ پیچیدگی طراحی و فنی دارد که برای کاربرانی که با علوم کامپیوتر آشنایی چندانی ندارند نمی‌تواند مناسب باشد. البته استثنائاتی برای این موضوع وجود دارد که کاربران با چنین مشکلاتی روبرو نمی‌شوند و به راحتی می‌توانند سایت فروشگاهی خود را بسازند و مدیریت کنند.


بسیاری از سایت‌ها از سمت دیگر برای به نمایش درآمدن در موبایل‌ها مشکل دارند و ظاهر آن‌ها بهم می‌ریزد. این مشکل بسیاری از کاربرانی را که با گوشی تلفن همراه خود اقدام به جست‌و جو می‌کنند را از داشتن یا ورود به سایت‌ها ناامید می‌کند. سازیتو  برای نمایش در موبایل بهینه شده‌است و شما به راحتی می‌توانید صفحات سایت را بدون مشکلی در موبایل خود ببنید.
 

چرا باید سایت فروشگاهی داشته‌ باشیم؟

چرا فروشگاه اینترنتی داشته  باشیم؟
یک سایت فروشگاهی به دلیل مزیت‌هایی که ارائه می‌دهد می‌تواند گزینه‌ای جدید برای گسترش کسب و کار شما باشد. یکی دیگر از مزیت‌هایی که یک سایت فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهد این است که شما جدا از اینکه معروف و شناخته شده هستید یا خیر می‌توانید به تمام ایران اجناس یا خدمات خود را بفروشید.


ساخت سایت برای یک کسب و کار همیشه می‌تواند چالشی برای صاحبان کسب و کارها باشد. یک فروشگاه‌ساز آنلاین می‌تواند چالش‌های شما برای بزرگ کردن کسب و کارتان را به حداقل برساند. سازیتو یکی از راه‌های پرواز کسب‌وکار شما به سمت موفقیت است.
 

چرا سازیتو انتخاب شماست؟

سازیتو مسیر بهبود  کسب و کار شما
سازیتو‌ یک پلتفرم فروشگاه‌ساز اینترنتی است که جهت طراحی سایت فروشگاهی شما خدمت‌رسانی خود را از چند سال پیش آغاز کرده است.و  با اعتماد ۱۱۸ هزار کسب و کار به سازیتو، شما نیز‌ می‌توانید بر روی این سکوی پرتاب جای خود را رزرو کنید.
سازیتو با ارائه دادن خدمات‌هاست و ‌دامنه‌ در کنار سایت فروشگاهی خود شما را از سر و کله زدن با چند شرکت برای پیشبرد موضوعات مربوط به سایتتان بی‌نیاز می‌کند.
سازیتو خدمات زیادی را برای ‌رضایت مشتریان‌ خود ارائه می‌دهد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • گواهینامه SSL رایگان

گواهی‌نامه SSL ضامن امنیت سایت شماست. بسیاری از سایت‌ها برای این که این گواهینامه را ارائه کنند هزینه‌ای را در قبال امنیت سایت شما دریافت می‌کنند. سازیتو این امکان امنیتی را به رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • سئوی خودکار

سئو دلیل بالا بودن سایت شما در نتایج گوگل است و به شما کمک می‌کند تا سایتتان در نتایج گوگل در صدر نتایج قرار بگیرد. سازیتو با سئوی خودکار به شما کمک می‌کند تا توضیحات و تگ‌های لازم را در محصولاتتان قرار دهید. سایتتان را در نتایج گوگل بالا بیاورید.

  • ایجاد دسته‌بندی محصولات

دسته‌بندی دقیق محصولات‌ به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات خود را به صورت جزئی دسته‌بندی کنید و مشتریانتان به راحتی کالایی که لازم دارند را پیدا کنند. این امکانی است که در‌ فروشگاه‌های اینستاگرامی وجود ندارد. 

  • درگاه مستقیم غیر مستقیم

در درگاه مستقیم و غیر مستقیم که امکان آن در سایت فراهم است، مشتریان می‌توانند به‌راحتی کالای مورد نظر خود را خریداری کنند و نیازی به گرفتن شماره کارت و معطی‌های مربوط به آن را ندارند.

سازیتو بیش از ۱۵ درگاه پرداخت امن را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد؛ علاوه‌بر آن امکان اتصال  به دو درگاه پرداخت اسنپ‌پی و ازکی‌پی برای مشتریان سازیتو فراهم است تا بتوانند محصولاتشان را به‌صورت قسطی فروخته و کل مبلغ را به‌صورت نقدر دریافت کنند.

  • امکان افزودن موجودی محصولات

در یک فروشگاه اینستاگرامی امکان افزودن تعداد موجودی یک محصول وجود ندارد و مشتریان نمی‌تواند از موجودی یک محصول و یا ناموجود شدن آن آگاه شوند. وجود این امکان از سردرگمی مشتریان در بین محصولات ناموجود جلوگیری می‌کند و کاربران می‌توانند بدون آنکه نیاز به پرسیدن از صاحب کسب‌و کار باشد از موجودی یک محصول آگاه شوید.
ایجاد کد تخفیف پیشرفته
کد تخفیف به مشتریان وفادار شما این امکان را می‌دهد تا مشتری دائمی شما شوند و مشتریانی که با شما آشنا هستند را ترغیب به خرید می‌کند. شما با شخصی‌سازی کدهای تخفیف و اضافه کردن متغیرهای بسیار می‌توانید فروشی چند برابری را تجربه کنید.

  • اپلیکیشن PWA

با استفاده از این قابلیت کاربران شما می‌توانند سایت فروشگاهی شما را مثل یک اپلیکیشن در تلفن همراه خود ذخیره کنند و هر زمان که به آن نیاز داشتند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

  • پوسته‌های متنوع

شما در اینستاگرام امکان تغییر ظاهر فروشگاه خود را ندارید. در سازیتو این امکان به شما داده شده است تا از بین تم‌های آماده‌ای که برای شما طراحی شده‌است تم مورد علاقه خود را انتخاب و به سلیقه خود آن را شخصی سازی کنید.

  • پشتیبانی دائمی

در سازیتو با توجه به این که تمام سرویس‌های سایت شما توسط سازیتو ارائه می‌شود شما می‌توانید به راحتی با تماس با پشتیبانی تمام سوالات خود را بپرسید و مشکلات احتمالی مربوط به سایت خود را برطرف کنید.

  • امکان دریافت ای نماد

دریافت ای نماد برای یک سایت اینترنتی امکان‌پذیر است و برای مشتریان امکان اعتماد بیشتر به محصول شما را فراهم می‌کند.
 

امکانات بسیار دیگری نیز توسط سازیتو به کاربران عرضه می‌شود که در صفحه ‌تعرفه‌ها ‌می‌توانید ریز آن‌ها را مشاهده کنید.

 

نمونه صفحات اینستاگرامی که سایت فروشگاهی دارند

‌‌شیکو گالری

شیکو گالری

‌کالکشن ‌مارال شاکر حسینی

شیکو گالری

نتیجه‌گیری


در پایان باید گفت که هر نوع از فروشگاه‌های اینترنتی احتمالاً فروش را برای شما به ارمغان بیاورند اما داشتن یک سایت فروشگاهی نشان هویت شما و احترامی است که برای مشتریان خود قائل می‌شوید که در زمانی به مراتب کمتر و راحت‌تر محصول مورد نیاز خود را پیدا کنند و خرید خود را انجام دهند.


راه‌اندازی سایت فروشگاهی شاید در ابتدا دشوار به نظر برسد ابما سازیتو با قرار دادن ساده‌ترین رابط کاربری برای مشتریان و دور کردن آن‌ها از مشکلات فنی و سخت افزاری شروع مسیری جدید برای کسب درآمد را برای شما هموار کرده است.