زمان مطالعه ۱۵ دقیقه

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان - شامل 15 شغل پردرآمد بدون سرمایه 

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان - شامل 15 شغل پردرآمد بدون سرمایه 

این مقاله لیستی جامع و مفید از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان که بیشتر آن‌ها شغل‌های  پردرآمد بدون سرمایه هستند را به شما معرفی می‌کند. مشاغل خانگی مهمی که امروزه بسیار پرتقاضا هستند و کم‌تر کسی درباره‌ی آن‌ها اطلاع دارد. 


حتما مقالات بسیاری را خوانده‌اید که در آن‌ها به مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان اشاره کرده‌اند. اما متاسفانه، بخشی از این مشاغل، پردرآمد نیستند. در دنیای امروز و با توجه به اوضاع اقتصادی کشور، باید به دنبال شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه یا با سرمایه‌ی اندک باشید، که با حاشیه سود مناسب، شما  فرصت شغلی‌تان را در خطر نیندازد. همچنین این مشاغل، باید به روز باشند و با توجه به نیاز بازار انتخاب شوند.
تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا شما را با مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان که بیشتر آن‌ها، شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه هستند آشنا کنیم. 

مهمترین عامل موفقیت در کسب درآمد خانگی 

مهمترین عامل موفقیت در کسب درآمد خانگی 
بگذارید همین ابتدا، شما را با راز موفقیت در کسب و کار آشنا کنم. همواره این نکته در ذهنم بود که راز موفقیت کسب و کارهای کوچک و یا نوپا، تنها در شانس، سرمایه و تلاش است. بله، این موارد در موفقیت هر کسب و کاری تاثیرگذار است، اما افراد توجه کمی به «انتخاب هوشمندانه» دارند. منظور از انتخاب هوشمندانه چیست؟ 
انتخاب هوشمندانه، تصمیمی است که شما برای کسب و کار و آینده‌ی شغلی خود می‌گیرید. این تصمیم باید از انعطاف بالایی برخوردار باشد و ضرر و زیان مالی و شغلی برای شما نداشته باشد و یا احتمال ضرر و زیان را به صفر برساند. 


در بخش راه‌اندازی کسب و کار وبلاگ سازیتو، با کارآفرینان موفق کشورمان گفتگوهایی منتشر کرده‌ایم. گفتگو با افرادی همچون شما، که رویای راه‌اندازی کسب و کار خود را داشتند، به دنبال ایجاد فرصت شغلی برای خود بودند و بسیاری از آن‌ها، زنان قدرتمندی هستند که اکنون کارآفرینان مطرحی در کشورمان محسوب می‌شوند. با خواندن این گفتگوها، متوجه می‌شویم که هر کدام از آن‌ها در مسیر کارآفرینی خود دچار چالش‌های فراوانی شدند. موانعی همچون نبود بستر مناسبی برای فروش، وجود خطاهای انسانی و… . اما هر کدام از آن‌ها با انتخاب هوشمندانه‌ی خود از پس این چالش‌ها و موانع برآمدند. این انتخاب هوشمندانه چیست؟
راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی! بله، درست است. تنها طراحی سایت فروشگاه، به شما کمک می‌کند که از موانعی همچون فیلتر شدن شبکه‌‌های اجتماعی، خطر فیش‌های واریزی جعلی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های جانبی همچون استخدام ادمین اینستاگرام و اجاره‌ی فروشگاه فیزیکی، مدیریت فروش‌ها در فصول افزایش فروش محصول و… عبور کنید. 


در ادامه به معرفی مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان می‌پردازیم. اگر تصمیم دارید به سراغ «انتخاب هوشمندانه» بروید اما از مسائل فنی و تخصصی طراحی فروشگاه اینترنتی مانند خرید دامنه، اتصال درگاه و… سر در نمی‌آورید، تنها کافیست در فروشگاه‌ساز سازیتو ثبت نام کرده و صاحب سایت فروشگاهی خود شوید.

مشاغل مرتبط با حوزه‌ی دیجیتال

مشاغل مرتبط با حوزه‌ی دیجیتال
دراپ‌شیپر


یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان که جزو مهم‌ترین شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه نیز قرار می‌گیرد، دراپ‌شیپینگ است. ‌دراپ‌شیپینگ‌، یک نوع  خرده‌فروشی برای فروشگاه‌های اینترنتی است. در این روش، شخص خرده‌فروش محصولات را در انبار موجود ندارد و از طریق یک تامین‌کننده، محصولات را به مشتریان به فروش می‌رساند.

 
برای اینکه مفهوم دراپ‌شیپینگ برای‌تان روشن شود، بگذارید مثالی بزنیم. فرض کنید که شما می‌خواهید در حوزه‌ی ‌پوشا‌ک فعالیت کنید. اما چندان علاقه‌مند به درگیر کردن سرمایه‌ خود در ابتدای کار نیستید، محصولات اولیه و مکانی برای انبار کردن محصولات‌تان ندارید. در این صورت می‌توانید به سراغ یک تامین‌کننده‌ی پوشاک بروید و با این تامین‌کننده قرار دادی ببندید که در صورت فروش محصولات این تامین‌کننده در آنلاین‌شاپ اینستاگرامی یا سایت فروشگاهی‌تان، درصدی از فروش به شما تعلق بگیرد. 


قدم اول در دراپ شیپینگ این است که اقدام به ‌ساخت فروشگاه اینترنتی خود کنید. طراحی فروشگاه اینترنتی در نگاه اول برای افرادی که تخصصی در این کار ندارند، ممکن است پیچیده به نظر بیاید. مواردی مانند ‌‌خرید دامنه‌‌، ‌اتصال درگاه‌ و… از جمله مسائل فنی و تخصصی در ساخت سایت فروشگاهی است. اما امروزه پلتفرم‌هایی تحت عنوان فروشگاه‌ساز‌ها ایجاده شده‌اند که هدف‌شان تسهیل این مسائل است. یکی از این پلفترم‌های معتبر و موفق در زمینه‌ی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، فروشگاه‌ساز سازیتو است. سازیتو با ارائه‌ی خدمات متعدد، به شما در مسیر راه‌اندازی کسب و کارتان کمک می‌کند.
شما می‌توانید با راه‌اندازی سایت فروشگاهی در فروشگاه‌ساز سازیتو، به شبکه‌ی تامین‌کنندگان کالا متصل شده و بدون درگیری در فرآیند تامین کالا، انبارداری و ارسال فروش خود را آغاز کرده و فروشگاه شخصی خود را راه‌اندازی کنید.

افیلیت مارکتر - همکاری در فروش


به دنبال راهی برای کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه‌ی اولیه هستید؟ افیلیت مارکتینگ و یا همکاری در فروش، یکی از شغل‌های پر درآمد بدون سرمایه است. افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، یکی از روش‌های بازاریابی است. در این نوع بازاریابی، کسب و کارها و برندها برای تبلیغ و فروش محصولات خود، به ناشران مورد نظر هزینه پرداخت می‌کنند. این ناشران، همکاران فروش هستند و می‌توانند به ازای هر فروشی که از طریق تبلیغات آنها انجام می‌شود، کمیسیون دریافت کنند. 


فرایند افیلیت مارکتینگ بسیار ساده است. اگر شخصی با کلیک بر لینک افیلیت شما خریدی انجام دهد، شما درصدی از فروش را به عنوان کمیسیون افیلیت دریافت می‌کنید.محصولات و خدمات مورد علاقه خود را بیابید و از طریق تبلیغات وابسته به دوستان، خانواده، خوانندگان وبلاگ یا دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی خود آنها را معرفی کنید. به عنوان یک بازاریاب وابسته، محصولات و خدمات را تبلیغ می‌کنید و در ازای هر محصولی که از طریق پیوند یا لینک وابسته شما فروخته می‌شود، کمیسیون دریافت خواهید کرد. 


همان‌طور که در بخش پیشین اشاره کردیم، امروزه مهم‌ترین اصل کسب درآمد - چه در خانه و چه در خارج خانه - راه‌اندازی سایت فروشگاهی است، به خصوص اگر سایت فروشگاهی با ترافیک بالایی داشته باشید. بهتر است هرچه سریعتر اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی خود کنید. سپس  برای درک مخاطبان هدف خود و آنچه که آن‌ها به آن نیاز و علاقه دارند مطالعه و جستجو کنید تا نیچ مناسب و مورد نظر خود را شناسایی کرده و به مخاطبان خود ارائه دهید. 

یوتیوبر - سازنده محتوای یوتیوب


از دیگر مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان، ساخت محتوای ویدیویی یوتیوب است. اگر از ایجاد آموزش‌های ویدیویی آموزنده لذت می‌برید، می‌توانید به‌عنوان یک سازنده محتوای YouTube کسب درآمد کنید. برای کسب درآمد تبلیغاتی از یوتیوب، حداقل به 1000 فالوور و 4000 ساعت زمان تماشا در یک سال نیاز دارید. به‌عنوان یک خالق YouTube، می‌توانید از طریق تبلیغات، صندوق سازنده YouTube، بازاریابی وابسته و حمایت‌های پولی درآمد کسب کنید. برخی از سازندگان YouTube مانند جودی تراویس میلیون‌ها دلار درآمد دارند.


اینفلوئنسر


 یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان که جزو شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه نیز می‌باشد، اینفلوئنسری است. اگر در پلتفرمی مانند اینستاگرام، تیک تاک، پینترست یا فیس‌بوک مخاطبان وفاداری از دنبال‌کنندگان ایجاد کرده‌اید، کسب درآمد به عنوان اینفلوئنسر می‌تواند بسیار سودآور باشد. اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی، از روش‌های مختلفی همچون تبلیغات، اسپانسرینگ، برگزاری وبینارهای آموزشی، فروش محصولات دیجیتالی، فروش محصولات فیزیکی، فروش دوباره‌ی محصولات، برگزاری رویدادها و یا تبلیغ آن‌ها و افیلیت مارکتینگ اقدام به کسب درآمد میلیونی می‌کنند.
برای اینکه بیشتر و بهتر با کسب درآمد از این طریق آشنا شوید، ۸ روش‌ کسب درآمد میلیونی اینفلوئنسرها را از دست ندهید.


مشاور سئو


دانش خود را در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو به کار بگیرید و به صاحبان مشاغل و وبلاگ نویسان کمک کنید تا ترافیک بیشتری را به وب سایت های خود هدایت کنند. در این موقعیت می توانید به عنوان کارمند  یا فریلنسر کار کنید یا می توانید کسب و کار مشاوره‌ای خود را راه‌اندازی کنید.


متخصص بازاریابی


اگر مدرک بازاریابی یا تبلیغات دارید، کار از خانه در زمینه بازاریابی یک گزینه عالی است! به عنوان یک دستیار بازاریابی، ممکن است در نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی، خبرنامه‌ها، پست‌های وبلاگ، اسکریپت‌های پادکست، تحقیقات بازاریابی یا مدیریت روابط وابسته کمک کنید – کاری که انجام می‌دهید به تخصص، مدرک تحصیلی و تجربه شما بستگی دارد.

 مشاغل مرتبط با آموزش،پژوهش و خدمات اجتماعی

 مشاغل مرتبط با آموزش،پژوهش و خدمات اجتماعی
مدرس


یکی دیگر از مشاغل پردرآمد خانگی برای زنان، تدریس است. آیا به یک زبان خارجی مسلط هستید؟ می‌توانید برنامه‌‌ی ورزشی برای افرادی که به دنبال لاغری هستند تهیه کنید؟ دانش یا تجربه شما هر چه باشد، برخی افراد به شما پول می‌دهند تا آن اطلاعات را چه به صورت حضوری و چه آنلاین با آنها به اشتراک بگذارید. پس اگر دانش و مهارتی در زمینه‌ی به خصوصی دارید، ابتدا اقدام به دریافت مدرک و گواهی‌های معتبر کنید و در رزومه‌ی خود با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید با راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در سازیتو، خود را در شبکه‌های اجتماعی معرفی کرده و نمونه‌ تدریس‌های‌تان را به اشتراک بگذارید. 


مشاور تحصیلی 


مشاوره تحصیلی، از مشاغل پردرآمد خانگی برای زنان که جزو شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه نیز می‌باشد. دوست دارید به مردم کمک کنید؟ آیا در کارهای مشاوره و راهنمایی خوب هستید؟ مشاور تحصیلی یک فرد حرفه‌ای و بسیار ماهر در زمینه‌ی تحصیلی است که می‌تواند با آموزشگاه‌ها، مدارس خصوصی و… همکاری کند. شما به عنوان یک مشاور تحصیلی، خدماتی بسیاری می‌توانید ارائه دهید و همه‌ی این خدمات به آموزش، پیشینه و تجربه شما بستگی دارد. همانند تدریس، شغل مشاوره نیز به صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

 مشاغل مرتبط با کامپیوتر و فناوری اطلاعات

 مشاغل مرتبط با کامپیوتر و فناوری اطلاعات
برنامه‌نویس وب


آیا مسلط به HTML، CSS، PHP، Java و SEO هستید؟ مهارت‌های فنی خود را در نظر بگیرید و به افراد و شرکت‌ها در ایجاد وب‌سایت، ایجاد تغییرات و رفع اشکالات کمک کنید. می توانید موقعیت‌های برنامه نویسی وب را به صورت آنلاین در بازارهای مستقل پیدا کنید، یا می توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.


توسعه دهنده نرم افزار


آیا می توانید کد بخوانید و بنویسید؟ سپس به شرکت‌ها کمک کنید تا برنامه‌ها و برنامه‌هایی را برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود ایجاد کنند. به عنوان یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار، می‌توانید برای شرکت‌های بزرگ فناوری کار کنید، و می‌توانید به صورت آزاد یا حتی شرکت مشاوره خود را راه‌اندازی کنید.

مشاغل مرتبط با منابع طبیعی

مشاغل مرتبط با منابع طبیعی
پرورش گل و گیاه

 


عاشق پرورش گل و گیاه، کاشت و برداشت هستید؟ شغل پرورش گل و گیاه، یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان است. محصولات خود را بکارید، پرورش دهید و بفروشید. با ساخت فروشگاه اینترنتی، می‌توانید مقدار قابل توجهی از محصولات را برای فروش در بازارهای کوچکتر، خواربارفروشی‌ها، رستوران‌ها یا خرده فروشی‌های بزرگ ارائه کنید. درآمد به دست آمده، بسته به اندازه فعالیت شما و میزان عرضه و تقاضا بسیار متفاوت است.

 مشاغل مرتبط با هنر و سینما

 مشاغل مرتبط با هنر و سینما
کپی‌رایتر


یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان، کپی‌رایتینگ است. کپی رایتینگ، فرآیند استفاده از کلمات متقاعد کننده برای تبلیغ یک شخص، محصول، کسب و کار، ایده یا نظر است. کپی‌رایترها کلمات را در تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، مجلات، روزنامه‌ها، بیلبوردها، آگهی‌ها، وب‌سایت‌ها و ارسال‌های پستی مستقیم می‌نویسند – هر جا چیزی فروخته می‌شود، کپی‌رایترها سخت مشغول نوشتن تبلیغات جذاب و متقاعد کننده هستند تا مشتریان را به خرید وادار کنند.
تقریبا هر کسب و کاری، نیاز به یک کپی‌رایتر دارد. حوزه‌ی مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید. برای مثال دوست دارید درباره‌ی لوازم آرایشی بنویسید یا درباره‌ی مد و پوشاک؟ با انتخاب حوزه‌ی مورد علاقه‌تان، می‌توانید به صورت فریلنسری و در خانه، تنها با گذراندن یک دوره آموزشی و درک اصول اولیه کپی رایتینگ شروع به کار کنید. تنها ابزار مورد نیاز شما، یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل به اینترنت می‌باشد.


گرافیست


طراحی گرافیک، از دیگر مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان است. آیا فونت، تصاویر و خلق هنر بصری شما را هیجان‌زده می کند؟ طراحی گرافیک، راهی برای برقراری ارتباط بصری با مردم است. این راه می‌تواند از طریق یک پوستر، یک تبلیغ در یک مجله، یک وب سایت، یک لوگوی تجاری، یک کارت ویزیت قابل چاپ یا حتی یک جلد آلبوم باشد.
 اینها نمونه هایی از آنچه طراحان گرافیک خلق می کنند هستند. به‌عنوان یک طراح گرافیک، می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی به صورت آزاد یا فریلنسری کار کنید، یا می‌توانید برای یک شرکت به عنوان گرافیست در حوزه‌ی بازاریابی و ایجاد طرح‌های محصول، کار کنید.
برای اینکه از این طریق، کسب درآمد کنید لازم است از دانش و مهارت طراحی گرافیک برخوردار باشید. یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل به اینترنت در اختیار داشته و شروع به کار در منزل کنید.


مترجم


یکی از بهترین شغل‌ها برای خانم‌ها، ترجمه است. آیا به بیش از یک زبان مسلط هستید؟ ترجمه اسناد، مکاتبات، جلسات و تماس‌های تلفنی برای شرکت‌هایی که با جمعیت‌های چند زبانه سروکار دارند، می‌توانند در دسته‌بندی فرصت‌های شغلی شما قرار بگیرند. 
مهم‌ترین اصل در انجام هر کاری، دارا بودن مهارت و توانایی در آن کار است. اگر به ترجمه علاقه‌مند هستید، تنها تسلط بر یک زبان خارجی شرط موفق بودن شما در کار ترجمه نیست. بهتر است در دوره‌های مربوط به مترجمی شرکت کرده و دانش و مهارت خود را افزایش دهید. اگر به یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل به اینترنت دسترسی دارید، با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید شاهد صدها فرصت شغلی برای ترجمه باشید.


تولید و ویرایش ویدیو 


از مهم‌ترین مشاغل پردرآمد خانگی برای زنان، که امروزه از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است، تولید و تدوین ویدیو می‌باشد. با افزایش تولیدکنندگان محتوا و پلتفرم‌های ویدئویی، ویرایشگرهای ویدئویی تقاضای بالایی دارند. اگر دانش و تخصص برای ویرایش ویدیوها را دارید، می توانید درآمد خوبی از اینترنت داشته باشید. به عنوان یک ویرایشگر ویدیو، می توانید به صورت آزاد یا فریلنسری کار کنید یا کسب و کار شخصی خود را راه‌اندازی کنید. 
اگر به تولید و تدوین ویدیو علاقه‌مند هستید، حتما در دوره‌های مرتبط با این حوزه شرکت کرده، مهارت‌های فیلمبرداری خود را به کار بگیرید و به کسب و کارهای کوچک در ایجاد تبلیغات بازاریابی، فیلم‌های کوتاه، مستند و موارد دیگر کمک کنید. شما می‌توانید با داشتن یک لپ‌تاپ و با تهیه‌ی ابزار مربوط به ضبط ویدیو (حتی با یک گوشی موبایل) شروع به فعالیت کنید. 

مشاغل مرتبط با حوزه غذایی

مشاغل مرتبط با حوزه غذایی
تهیه‌ی غذای خانگی


برای آن دسته از شما که دست‌های جادویی فوق العاده ای در آشپزی دارید، این گزینه می‌تواند یکی از مشاغل خانگی پردرآمد مورد علاقه شما باشد. ایرانی‌ها دارای بهترین مهارت‌های آشپزی هستند و شما می‌توانید از این مهارت، به غیر از آشپزی در خانه استفاده بزرگی هم داشته باشید. بله. شما می‌توانید کسب و کار آشپزی و بسته بندی خود را راه اندازی کنید و در ابتدا یک نوع سرویس تهیه‌ی غذای خانگی کوچک راه‌اندازی کنید.
این روزها، بسیاری از افرادی که بیرون از منزل مشغول به کار هستند، زمانی را برای پختن منظم غذا پیدا نمی‌کنند و از سفارش دادن مداوم غذا خسته شده‌اند، چرا که هزینه‌های سفارش غذا گران است و همچنین در بیشتر مواقع این غذاها خیلی سالم نیستند. شما به راحتی می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و در صورت امکان آن را به موفقیت بزرگی تبدیل کنید. می‌توانید منوی کوچکی از غذاهای خانگی‌تان تهیه کرده، از غذا و بسته‌بندی آن عکس بگیرید و آن را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید.


تهیه‌ی ادویه‌جات و میوه‌ خشک


خشکبار و ادویه‌جات، به دلیل تقاضای بالا برای مواد غذایی سالم و مغذی یکی از بخش‌های رو به رشد در فروش است. به همین دلیل، تهیه‌ی ادویه‌جات و میوه خشک جزو یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان قرار می‌گیرد. در صفر تا صد فروش میوه خشک به صورت آنلاین و صفر تا صد فروش ادویه‌جات به صورت آنلاین به طور کامل به شما آموزش دادیم که چطور می‌توانید کسب و کار خود را در این زمینه راه‌اندازی کرده و افزایش فروش و درآمد داشته باشید.


شیرینی‌پزی


آیا عاشق شیرینی پزی هستید؟ آیا دستور پخت خاصی برای شیرینی های شکلاتی دارید که همه از آن لذت ببرند؟ صنعت شیرینی سازی این روزها رشد زیادی داشته است، از مهمانی گرفته تا دسر و غذای راحت، این روزها به بخشی از غذای روزانه ما تبدیل شده است. فرصت‌ها بی‌پایان هستند - تولدها، مراسم عروسی، جشن‌های بازنشستگی، مهمانی‌های خانه‌داری، مهمانی‌های مجردی و سالگرد!
حتی اگر نمی‌خواهید در فضایی برای فروشگاه خود سرمایه‌گذاری کنید، می توانید به سراغ یک سرویس تحویل ساده نیز بروید و اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود کنید. 

نتیجه گیری


فرقی نمی‌کند که آیا به دنبال رضایت شغلی بیشتر، مشاغل با درآمد بالاتر، رشد شغلی و یا به دنبال ایجاد تغییر هستید، در این لیست ما به تمامی شغل‌های پردرآمد بدون سرمایه اشاره کردیم. آیا به دنبال راه‌اندازی کسب و کار خود هستید و می‌خواهید رئیس خودتان باشید؟ فروشگاه‌ساز سازیتو، با ارائه‌ی خدمات ساخت سایت فروشگاهی، به شما در راه‌اندازی کسب و کار خودتان کمک می‌کند. تنها کافیست در سازیتو ثبت نام کرده و همین امروز، شروع به کسب درآمد کنید.