زمان مطالعه ۴ دقیقه

نحوه‌ی دریافت نماد اعتماد الکترونیک (ای‌نماد)

نحوه‌ی دریافت نماد اعتماد الکترونیک (ای‌نماد)

نماد اعتماد الکترونیکی مجوزی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب‌وکارهای آنلاین اعطاء می‌شود. چندی پیش مقاله‌ای تحت عنوان ای‌نماد چیست و به چه کاری می‌آید؟ منتشر کردیم و در آن به بررسی موضوعیت ای‌نماد و چرایی الزام دریافت آن پرداختیم. در این مطلب نحوه‌ی دریافت این نشان را توضیح خواهیم داد. در ادامه همراه ما باشید.

نماد اعتماد الکترونیکی مجوزی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب‌وکارهای آنلاین اعطاء می‌شود. چندی پیش مقاله‌ای تحت عنوان ای‌نماد چیست و به چه‌کاری می‌آید؟ منتشر کردیم و در آن به بررسی موضوعیت ای‌نماد و چرایی الزام دریافت آن پرداختیم. در این مطلب نحوه‌ی دریافت این نشان را توضیح خواهیم داد. در ادامه همراه ما باشید.

مدارک لازم جهت دریافت ‌ای‌نماد

متقاضیان حقیقی:

تصویر مجوز فعالیت (در صورت وجود)

تعهدنامه شخصیت حقیقی

متقاضیان حقوقی:

تصویر آگهی روزنامه رسمی

تصویر اصل اساس‌نامه

آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)

آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت مدیره (در صورت وجود)

آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)

تعهدنامه شخصیت حقوقی

تصویر پروانه /مجوز فعالیت

متقاضیان دولتی:

تصویر نامه در سربرگ رسمی سازمان با امضا مدیر یا مسئول مربوطه

وبسایت فروشگاهی

مراحل اخذ نماد اعتماد الکترونیکی

مرحله اول:

وارد وب‌سایت ای‌نماد شوید، و از قسمت کسب‌وکارها روی گزینه‌ی ثبت نام و ورود به پنل کاربری کلیک کنید. در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود ایجاد حساب کاربری را انتخاب کنید.

در فرم ثبت نام نوع شخصیت را روی حقوقی تنظیم کنید. در ادامه یک ایمیل، شناسه کاربری و رمز عبور تعریف کنید و تیک دو گزینه زیرین را بزنید. در صورتی که اطلاعات خود را به درستی وارد کرده باشید ای‌نماد یک ایمیل حاوی لینک فعال‌سازی برای شما ارسال می‌کند که می‌بایست آن را تایید کنید. پس از تایید ایمیل دوباره به وب‌سایت مراجعه کنید و به پنل کاربری‌تان وارد شوید.

آموزش کار با داشبورد ای‌نماد

در این قسمت از فرآیند دریافت نماد الکترونیک، می‌بایست وارد منوی تکمیل اطلاعات و زیرمنو تکمیل فرم اطلاعات که در سمت راست وب‌سایت قرار دارد وارد شوید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود باید اطلاعات پایه‌ای خود مثل نام، نام خانوادگی، شماره تماس، محل سکونت و… را تکمیل کنید. پس از پر کردن فرم فوق، سراغ بارگذاری مدارک که از زیرشاخه‌های منوی تکمیل اطلاعات است بروید.

در این بخش باید مدارک خواسته شده را اسکن و در فیلدهای مرتبط آپلود کنید. در صورتی که کارت پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اید، فیلد این بخش را خالی بگذارید. در ادامه وارد صفحه‌ی احراز هویت شوید و با وارد کردن شماره تلفن‌های همراه و ثابت، آن‌هارا تایید کنید. وارد صفحه افزودن دامنه در قسمت کسب‌وکار شوید و اطلاعات درخواستی را وارد کنید. به یاد داشته باشید، گزینه‌ی غیر صنفی را در قسمت نوع کسب‌وکار انتخاب کنید. پس این که اطلاعات مربوط به دامنه را تعریف کردید، کمی صفحه را به پایین اسکرول کنید و موارد گفته شده مثل شماره کسب‌وکار، آدرس و… را وارد کنید. در صورتی که کسب‌وکارتان محل معینی ندارد، می‌توانید آدرس محل زندگی خود را نیز تعریف کنید. ضمناً به‌یاد داشته باشید که سامانه اعتبار سنجی را روی سامانه شهروند تنظیم کنید.

در نهایت روی دکمه نارنجی‌رنگی که در وب‌سایت وجود دارد کلیک کنید، تا به وب‌سایت اداره پست برای پرداخت هزینه ۱۷ هزار تومانی پست منتقل شوید. توجه داشته باشید در وب‌سایت خود یک حساب کاربری با آدرس enamad@enamd.com و رمز پیشنهادی اینماد بسازید تا کارشناس فنی به سرعت هر چه تمام‌تر بررسی‌های فنی مرتبط با وب‌سایت را انجام دهد. 

مرحله بعدی دریافت ای‌نماد

در این مرحله می‌بایست برای تایید وب‌سایت اقدام کنید. در این مرحله دو روش مورد پشتیبانی سازیتو است. روش اول، تغییر عنوان سایت که به راحتی می‌توانید با تغییر آن در پنل، قسمت تنظیمات لوگو و اطلاعات فروشگاه، آن را به عنوان پیشنهادی اینماد تغییر دهید. روش دوم بارگذاری یک فایل خالی با فرمت txt است که باید در بخش اینماد، بارگذاری فایل قرار دهید. توجه داشته باشید که باید یکی از روش‌ها را انجام دهید. پس از تکمیل، اینماد سایت فروشگاهی شما را مورد بررسی و بازبینی قرار خواهد داد.

بررسی کارشناس

اگر تمام موارد ذکر شده را به درستی و با دقت انجام داده‌اید، وارد زیرمنو وضعیت چک لیست کسب‌وکار شوید. در صفحه‌ی پیش رو یک لیست از مواردی که ملزم به انجام آن‌ها هستید نمایش داده می‌شود، اگر از اتمام همه موارد ذکر شده اطمینان دارید روی گزینه ارسال جهت بررسی توسط کارشناس کلیک کنید. پس از چند روز پاسخ تاییدیه در پنل کاربری شما به نمایش در خواهد آمد. در صورتی که پاسخ مثبت بود، برای تایید تعهدنامه و پرداخت هزینه ۱۷۵ هزار تومانی ای‌نماد به صفحه متن تعهدنامه از منوی کسب‌وکار بروید. پس از پرداخت هزینه فوق و تایید تعهدنامه، ای‌نماد شما آماده است. تبریک!