زمان مطالعه ۹ دقیقه

چطور عنوان سئو شده برای محصولات‌مان بنویسیم؟

چطور عنوان سئو شده برای محصولات‌مان بنویسیم؟

اگر می‌خواهید فروش سایت فروشگاهی خودتان را افزایش دهید، باید عنوان محصول و عنوان سئوشده‌ی محصول توجه زیادی کنید. نوشتن یک عنوان سئو شده، تاثیر بسیاری در دیده شدن فروشگاه اینترنتی‌تان، افزایش ترافیک و بالا رفتن میزان فروش شما می‌شود. 



پس از اینکه هزینه ساخت سایت فروشگاهی را پرداخت کرده، مراحل خرید دامنه، اتصال درگاه و طراحی سایت فروشگاهی را انجام دادید و فروشگاه اینترنتی‌تان را راه‌اندازی کردید، زمان آن است که محصولات و خدمات خود را وارد فروشگاه اینترنتی خود کنید. برای این کار، حتما باید عنوان محصولات خود را بنویسید. اما نوشتن عنوان محصول سئو شده، به همین سادگی نیست. برای نوشتن یک عنوان سئو، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم به مراحل و نکات نوشتن عنوان محصول اشاره کردیم. 

عنوان محصول چیست؟

عنوان محصول چیست؟
عنوان محصول همان نام محصول شما است که در صفحه محصول سایت فروشگاهی‌تان نمایش داده می‌شود.
عنوان محصول شما بالای صفحه محصول شما ظاهر شده و دقیقاً آنچه را که می‌فروشید، به خریداران (و موتورهای جستجو) اعلام می‌کند.

اهمیت عنوان محصول 

اهمیت عنوان محصول 
گوگل یک ربات نابینا است. خیلی ساده‌تر بگویم، گوگل چشمی برای دیدن تصاویر محصول شما ندارد. تنها راهی که گوگل می‌تواند صفحه محصول شما را درک کند، کلماتی است که برای توصیف محصول خود استفاده می‌کنید.


به همین دلیل است که داشتن یک عنوان محصول به وضوح تعریف شده و توصیفی که دقیقاً بگوید چه چیزی می فروشید بسیار مهم است.
اگر گوگل نداند که شما چه چیزی می‌فروشید، در نتایج جستجو به کاربران هدف‌تان نشان نمی‌دهد. در واقع شما باید به دنبال این باشید که درک آنچه را که می‌فروشید برای گوگل آسان کنید تا وقتی کسی آن نوع محصول را جستجو می‌کند، بتواند شما را در نتایج جستجو نشان دهد. 


مصرف کنندگان برای یافتن محصولاتی که می‌خواهند بخرند به موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ متکی هستند. این موتورها، نتایج جستجوی مرتبط را با تطبیق عبارت جستجو با کلمات کلیدی مرتبطی که در سایت‌های فروشگاهی پیدا می‌کنند نمایش می‌دهند.


با در نظر گرفتن این موضوع، منطقی است که عناوین و توضیحات محصولات را به گونه‌ای بنویسید که مشتریان شما را راحت‌تر پیدا کنند. با این حال، ما قرار نیست در مورد ساخت نام محصول یا توضیحاتی صحبت کنیم که توسط ربات‌ها یا هوش مصنوعی به عنوان راهی برای ارسال هرزنامه به کاربران با نتایج جستجو یا تبلیغات بی‌فایده شناسایی شوند. قرار است درباره‌ی نوشتن عنوان محصول سئو صحبت کنیم، عنوان محصولی که علاوه بر موتورهای جستجو، برای مخاطبان نیز مفید باشد.


بهینه‌سازی عنوان و توضیحات محصول برای موتورهای جستجو بخشی از فرایند سئو سایت فروشگاهی است. سئو برای محصولات درست مانند سئو برای هر چیز دیگری است. در نهایت، هدف از نوشتن عنوان محصول سئو شده این است که مشتریان شما بتوانند محصولات شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. 

چگونه عنوان محصول سئو شده بنویسیم؟

چگونه عنوان محصول سئو شده بنویسیم؟
عنوان محصول شما به گوگل نشان می‌دهد که چه کلمات کلیدی را می‌خواهید رتبه‌بندی کنید. نام‌گذاری استراتژیک عنوان محصول می‌تواند بین رتبه‌بندی برای یک عبارت و عدم رتبه‌بندی آن تفاوت بزرگی ایجاد کند.

  • رتبه‌بندی یک عبارت = ترافیک بیشتر
  • عدم رتبه‌بندی عبارت = مدفون شدن در نتایج جستجو

برای بقای هر کسب و کار آنلاین، شما باید به دنبال رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی و مهم حوزه‌ی فروش خود باشید، زیرا این کار به هدایت ترافیک ارگانیک به فروشگاه اینترنتی‌تان کمک می‌کند.


حال سوال اصلی این است که چگونه یک عنوان محصول سئو شده بنویسیم؟ در ادامه به مهم‌ترین مراحل و نکات نوشتن عنوان سئو اشاره می‌کنیم. 

عنوان محصول؛ ساده‌ یا تخصصی؟

عنوان محصول؛ ساده‌ یا تخصصی؟
عنوان محصول‌مان ساده باشد یا تخصصی و پیچیده؟
برای نوشتن یک عنوان سئو شده، همیشه باید از کلمات واضح و سرراست برای توصیف محصول خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید، موتورهای جستجو و افراد واقعی به طور یکسان مایل هستند که عناوین و توضیحات محصول را بخوانند و راجع به اینکه آیا این عنوان محصول همان چیزی است که به دنبالش هستند یا خیر تصمیم‌گیری کنند.


همچنین باید به خاطر داشته باشید که کاربران از سطوح مختلفی از سواد برخوردار هستند. همچنین همه‌ی افراد به زبانی غیر از زبان فارسی تسلط ندارند. بنابراین، استفاده از کلمات یا زبان‌های غیرضروری پیچیده می‌تواند بخش قابل توجهی از بازار را از بین ببرد.
با انتخاب عنوان محصولی که به زبان ساده نوشته شده باشد، فراگیرتر می‌شوید و خود را در دسترس‌تر می‌سازید. هر دو عامل مهمی برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تری هستند. 

کلمه کلیدی در عنوان سئو

کلمه کلیدی در عنوان سئو
بهترین توصیه‌ای که می‌توانم به شما بدهم این است که مطمئن شوید کلمه کلیدی را که مخاطبان هدف در عنوان محصول شما جستجو می‌کنند، هدف قرار داده‌اید. 


اگر با کلمات کلیدی آشنایی ندارید، نگران نباشید. در این بخش به صورت ساده به بررسی کلمه کلیدی در نوشتن عنوان سئو شده می‌پردازیم، برای اینکه بیشتر و بهتر با کلمه کلیدی آشنا شوید می‌توانید به همه چیز درباره سئو قسمت پنجم (کلمات کلیدی) مراجعه کنید. 


کلمات کلیدی، عبارت‌ یا عباراتی هستند که افراد وقتی می‌خواهند چیزی بخرند در گوگل جستجو می‌کنند. هدف شما این است که کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که میانگین 3 کلمه طول دارند، رقابت کم و تعداد جستجوی بالایی دارند. برای نوشتن عنوان سئو، باید این کلمه کلیدی را در عنوان محصول خود قرار دهید.


برای مثال، اگر کت خاکستری مردانه می‌فروشید، حتما کلمات کلیدی «کت» و «خاکستری» را باید در عنوان محصول خود قرار دهید. 
قبل از نوشتن عنوان محصول سئو شده، تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. یک نقطه‌ی خوب برای شروع، جستجوی موارد مشابه آنلاین است. نگاهی بیندازید که فروشگاه‌های اینترنتی دیگر چگونه آنها را می نویسند و کدام سبک‌ها بیشتر در معرض دید قرار می پ‌گیرند.

عنوان محصول سئو شده با توصیف

عنوان محصول سئو شده با توصیف
به موتورهای جستجو بگویید محصول شما با کلمات چگونه به نظر می‌رسند. در مثالی که در بخش پیشین گفتیم، اگر کت خاکستری شما مردانه و  کاملاً ضد آب است، بهتر است عبارت «ضد آب» و «مردانه» را در عنوان محصول نیز وارد کنید. با توصیفات واضح و دقیق به مشتریان خود کمک کنید که درک درستی از محصول شما داشته باشند. هر چقدر این درک بیشتر شود، احتمال تصمیم‌گیری و خرید محصول نیز افزایش می‌یابد. 

برای چه کسی عنوان محصول می‌نویسید؟

برای چه کسی عنوان محصول می‌نویسید؟
در حالی که همیشه وسوسه انگیز است که نام محصولات، توضیحات محصول و سایر محتوای وب خود را برای ربات های موتورهای جستجو برای جلب رضایت خدایان موتور جستجو تنظیم کنید، روزهایی که این ربات ها به راحتی دستکاری می شوند گذشته است.


ربات‌ها در حال حاضر بسیار باهوش هستند. آن‌ها می‌توانند محتوای واقعاً مفیدی را که با هدف برای کاربران انسانی آنها نوشته شده است و همچنین محتوایی را که برای ربات‌ها ایجاد شده است، تشخیص داده و پیدا کنند. مورد دوم مملو از کلمات کلیدی غیر ضروری است، فاقد جزئیات معتبر است، و تخلفی است که می تواند شما را از سمت موتورهای جستجو جریمه کند.

 

 با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

 

جزئیات محصول در عنوان محصول

جزئیات محصول در عنوان محصول
بسته به محصولی که عنوان آن را می‌نویسید، ممکن است چند ویژگی کلیدی تعیین‌کننده وجود داشته باشد که کاربران را به جستجوی آن محصول متصل کند. برای مثال، زنی که به دنبال پیراهن خاصی است، ممکن است عبارت جستجوی زیر را تایپ کند: پیراهن آستین بلند زنانه مشکی نایک.
یک عنوان محصول سئو شده و خوب نیازی به تطابق دقیق با این پرس و جو ندارد، اما باید برخی از ویژگی‌های کلیدی مورد جستجو را در بر داشته باشد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  1. رنگ
  2. جنسیت
  3. سبک
  4. مجموعه/دسته
  5. نام تجاری
  6. اندازه
  7. مورد
  8. تعداد اقلام همراه (10 بسته / بسته 3 تایی).

نام برندهای معروف و عنوان محصول

نام برندهای معروف و عنوان محصول
ایده خوبی است که نام مجموعه یا برندی را که محصول به آن تعلق دارد، درج کنید، فقط در صورتی که آن مجموعه چیزی است که جستجوگران با آن آشنا هستند و به طور خاص به دنبال آن هستند. نایک نمونه‌ای از یک خط مد بسیار محبوب است و ممکن است افراد به‌طور خاص آن نام تجاری را جستجو کنند.

رعایت نکات نگارشی در نوشتن عنوان محصول

رعایت نکات نگارشی در نوشتن عنوان محصول
گرامر و املا


مطمئن شوید که گرامر و املای خود را درست می نویسید. عنوان محصول شما نشان دهنده کسب و کار شما است. مشتریان بالقوه می‌خواهند بدانند که به اندازه کافی برای ایجاد عنوان محصول سئو شده حرفه‌ای اهمیت قائل هستید.


اعداد


در صورت امکان از اعداد به جای کلمه استفاده کنید. برای مثال به جای نوشتن «3 عدد»، بنویسید «سه عدد». 


کاراکتر خاص


هنگام نوشتن عنوان محصول به متن استاندارد پایبند باشید، کاراکترها و نمادهای خاص مانند اموجی‌ها ممکن است به درستی در هر پلتفرم تجارت الکترونیکی نمایش داده نشوند و عناوین را به هم ریخته و جعلی نشان دهند. 

نتیجه‌گیری


عنوان محصول سئو شده، تاثیر مثبت و فراوانی بر ترافیک سایت فروشگاهی و افزایش فروش شما می‌گذارد. اما دانستن اینکه چگونه می‌توان یک عنوان محصول مناسب و درست نوشت، نیازمند آگاهی از نکات و مراحل عنوان‌نویسی محصولات است. در این مقاله، به طور کامل برای‌تان شرح دادیم که چگونه می‌توانید برای محصولات‌تان عنوان سئو شده بنویسید. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.