زمان مطالعه ۵ دقیقه

نکات اساسی برای راه‌اندازی یک فروشگاه لباس آنلاین

نکات اساسی برای راه‌اندازی یک فروشگاه لباس آنلاین

راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین برای لباس‌فروشی شروع افزایش درآمد و سود شماست پس از آن غافل نشوید و همین حالا در مورد آن بخوانید

 

اگر این مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید، احتمالا به سوالاتی درباره‌ی شروع یک فروشگاه لباس آنلاین برخورده‌اید. افراد بسیاری گمان می‌کنند، راه‌اندازی یک فروشگاه لباس آنلاین مثل تمام کسب‌وکارهای دیگر است، اما اگر خوب دقت کنیم یا وارد این حیطه کاری شویم، ‌خیلی زود متوجه تفاوت آن با فروشگاه‌های آنلاین دیگر خواهیم شد. این تفاوت نه فقط به خاطر صحنه وسیع رقابت در این عرصه است، بلکه مدیریت انواع پوشاک، با سایز‌های مختلف و برند‌های مختلف کار آسانی نیست. اگر قصد دارید قبل از شروع کار چنین فروشگاهی همه چیز برایتان کاملا روشن باشد، در ادامه همراه ما باشید. در این پست تمام نکات کلیدی برای یک شروع قدرتمند در این عرصه را دوره خواهیم کرد.

مخاطبان اصلی خودتان را بشناسید

اگر مخاطبان اصلی خودتان را نشناسید، نمی‌توانید چیزی به آن‌ها بفروشید. شما برای هر کسب و کاری لازم است نحوه فکر کردن مخاطبان و جامعه‌ي هدف خود را بشناسید. وقتی بدانید که یک مشتری به‌ چه نیازی دارد، آسان‌تر می‌توانید نقطه قوت محصولات خود را به او نشان دهید. به بیان ساده‌تر، زمانی که بدانید چه چیزی به چشم مشتریان شما بیشتر می‌آید همان را از میان ویژگی‌های محصول خود پررنگ کرده و بیشتر نشان می‌دهید.

حواستان به ساختار لباس فروشی آنلاین خود باشد.

یکی از سختی‌های اولیه در راه‌اندازی فروشگاه لباس آنلاین نحوه‌ی دسته‌بندی محصولات است. نباید فقط به زنانه و مردانه بودن لباس‌ها اکتفا کنید. با کمی دقت و خلاقیت می‌توانید از دسته‌بندی‌های متفاوت‌تر که مشتری‌ را سریع و ساده‌تر به محصول مورد نظرش برساند استفاده کنید. برای مثال دسته بندی بر اساس سن، نوع لباس، جنس لباس، برند و… . فراموش نکنید یکی از اهداف همیشگی هر فروشگاهی رساندن مشتری به محصول مورد نظرش در سریع‌ترین زمان ممکن است. چه بهتر که به جای چهار کلیک، با دو کلیک به نتیجه مورد نظرشان برسند. به‌عنوان مثال می‌توانید ابتدا سه دسته بندی کلی زنانه، مردانه و بچه‌گانه تعریف کنید و سپس در هر کدام زیر دسته‌هایی همچون بولیز، شلوار، اکسسوری یا حتی ترند‌های روز را قرار دهید.

در موتورهای جستجو جای پایتان را سفت کنید.

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، همواره باید تلاش کنیم که مشتری در سریع‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن فروشگاهمان را پیدا کند. برای دیده شدن باید در محل دید قرار یگیرید. یکی از این محل‌ها موتور‌های جستجو داخلی و خارجی است. بزرگ‌ترین موتور جستجوی خارجی گوگل است و برای دیده شدن در صفحات اول نتایج آن باید با سئو آشنا شده و سعی کنید فروشگاه خود را برای گوگل بهینه‌سازی کنید. اگر می‌خواهید در مورد سئو بیشتر بدانید به وبلاگ ما سر بزنید. ترب یکی از مطرح‌ترین موتور جستجو‌های داخلی است که مخاطبان می‌توانند محصول مورد نظر خود را با توجه به قیمت در‌ آن جستجو کنند. فروشگاه‌های سازیتو می‌توانند محصولات خود را در این موتور جستجو قرار دهند و مسیر رسیدن به محصولات را برای مشتریان بعدی خود ساده‌تر کنند. همچنین شما می‌توانید با حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی با مشتریان گذشته و بعدی خود ارتباط داشته باشید و از این طریق نیز مخاطبانتان را تشویق به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی خود کنید.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

 

وفاداری به مشتریان خود را از روز اول تقویت کنید.

فروختن محصول به کسی که از قبل شما را می‌شناسد همیشه آسان‌تر از فروختن به شخصی است که هیچ شناخت قبلی نسبت به شما ندارد. یکی از اشتباهات متداول در فروشگاه‌ها، تمرکز صرف بر مشتریان تازه است. با وجود این که تجربه نشان داده، داشتن مشتری‌های وفادار و کاربرانی که از خریدهای قبلی خود راضی بوده‌اند، بسیار سودآورتر است.

از برگ برنده‌تان بهترین استفاده را بکنید.

شما در لباس فروشی دیجیتال خود دو صلاح قدرتمند دارید. یکی توضیحات محصول و دیگری تصاویر محصولاتتان. این دو برگ برنده را جدی بگیرید. یک عکس از محصول کافی نیست. از زوایای مختلف از محصولتان عکس تهیه کنید. از نزدیک عکس بگیرید تا جنس و بافت محصول را نشان داده و عکسی از یک نفر قرار دهید که محصول شما را به تن دارد. این نکات در مورد قسمت توضیحات نیز صادق هستند. خلاصه و کوتاه شده توضیح ندهید. هر چه کامل‌تر توضیح دهید بهتر است. بنویسید که این لباس برای چه فصل و آب و هوایی مناسب است، در چه مناسبتی باید آن را پوشید، پوشیدنش چه احساسی دارد و چرا باید آن را خرید؟‌ لباس فروشی‌های آنلاین بسیاری از این دو برگ برنده استفاده‌ی کامل را نمی‌کنند. پس شما حتما از آن‌ها بهره‌ی لازم را ببرید و از همان ابتدا خود را از رقبا متمایز کنید.

تصویر محصولات

کلام آخر

حالا با مطالعه‌ی این پست مهم‌ترین نکات لازم برای شروع یک کسب‌وکار آنلاین در حوزه مد و فشن را می‌دانید. سعی کنید با دقت به هر کدام از موارد فوق عمل کنید، و برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی‌ در این صنعت پررقابت خودی نشان دهید. گردش مالی صنعت مد در سالی که گذشت ۲.۵ تریلیون دلار برآورد شده است، پس اگر آب در دست‌ دارید زمین بگذارید و کسب‌وکار آنلاین خود را در این حوزه راه‌اندازی کنید.