زمان مطالعه ۶ دقیقه

نکات طلایی سئو برای کسب‌وکارهای کوچک

نکات طلایی سئو برای کسب‌وکارهای کوچک

امروزه بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ هستند که در فضای اینترنت اقدام به فعالیت می‌کنند اما شرایط آن‌ها با هم متفاوت است. بسیاری از کسب‌و‌کارهای بزرگ با بودجه زیادی که در اختیار دارند، می‌توانند هر نوع روش تبلیغی را پیاده سازی کنند و هر روز بازار خود را بزرگتر کنند. کسب‌و‌کارهای کوچک که چنین بودجه‌ای در اختیار ندارند، باید از روش‌های دیگری استفاده کنند. به همین دلیل در این مطلب از وبلاگ سازیتو قصد داریم نکات سئو برای کسب‌و‌کارهای کوچک و استارتاپ‌های کوچک را ارائه کنیم.

امروزه بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ هستند که در فضای اینترنت اقدام به فعالیت می‌کنند اما شرایط آن‌ها با هم متفاوت است. بسیاری از کسب‌و‌کارهای بزرگ با بودجه زیادی که در اختیار دارند، می‌توانند هر نوع روش تبلیغی را پیاده سازی کنند و هر روز بازار خود را بزرگتر کنند. کسب‌و‌کارهای کوچک که چنین بودجه‌ای در اختیار ندارند، باید از روش‌های دیگری استفاده کنند. به همین دلیل در این مطلب از وبلاگ سازیتو قصد داریم نکات سئو برای کسب‌و‌کارهای کوچک و استارتاپ‌های کوچک را ارائه کنیم.

سئو

در واقع سئو راه نجات استارتاپ‌های کوچک در بازار و یکی از معدود‌ راه‌هایی است که باعث می‌شود یک کسب و کار رشد کند. در صورتی که شما نیز از صاحبان این کسب‌و‌کارهای کوچکی هستید این مطلب را از دست ندهید، چرا که بسیار برای مفید خواهد بود.

سئو چیست؟

سئو به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو و به ویژه جستجوگر گوگل انجام می‌شود و در نهایت باعث افزایش ترافیک سایت و شبکه‌های اجتماعی شما خواهد شد. طیف فعالیت‌های سئو بسیار گسترده است. برخی از آن‌ها به حوزه فعالیت تکنیکی و فنی مربوط می‌شوند و برخی دیگر به حوزه بازاریابی اختصاص دارند.

سئو چیست؟

کسب‌و‌کارهایی که کوچک هستند، باید اهمیت ویژه‌ای برای سئو قائل شوند. برخی نکات سئو برای کسب‌و‌کارهای کوچک و استارتاپ‌های کوچک وجود دارند که شاید در ظاهر بسیار سطحی و کوچک به نظر برسند اما در بلندمدت باعث افزایش مشتری و سود خواهند شد.‌ در ادامه ما به برخی از فعالیت‌ها و نکاتی می‌پردازیم که در حوزه سئو قرار دارند و می‌توانند ترافیک سایت و اپلیکیشن‌های کسب و کار شما را افزایش دهند.

نکات سئو برای کسب‌وکارهای کوچک

همانطور که گفتیم، سئو طیف وسیعی از فعالیت‌ها را در برمی‌گیرد. به همین دلیل ما اقدام به ارائه نکاتی می‌کنیم که به بخش‌های مختلف سئو مربوط می‌شود.

محتوا را در نظر بگیرید، او پادشاه است

محتوا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در حیطه سئو قرار می‌گیرد. محتوا به نوعی رابط کسب و کار و مشتری است و به همین دلیل است که استارتاپ‌های کوچک به طور مداوم اقدام به تولید محتوا می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که مشتری‌ها از طریق جستجو به وب‌سایت کسب‌و‌کارهای کوچک راه پیدا کنند.

آموزش سئو

راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی

جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی برای یک کسب و کار کوچک بسیار ساده‌تر از جذب مشتری از طریق و‌ب‌سایت است. به همین دلیل این نکته، یکی از مهم‌ترین نکات سئو برای کسب‌و‌کارهای کوچک و استارتاپ‌های نوپا و کوچک محسوب می‌شود. شبکه‌های اجتماعی هزاران کاربر آنلاین دارند و فقط کافی است که با ارائه محتوایی جذاب در این شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را جذب کنید. بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک اقدام به اتصال شبکه اجتماعی خود به وب‌سایت خود می‌کنند. این کار یکی از مفیدترین فعالیت‌هایی است که استارتاپ‌ها می‌توانند برای هدایت مشتری از شبکه اجتماعی به وب‌سایت خود انجام بدهند.

ساختار لینک‌های خود را تصحیح کنید

یکی دیگر از نکات سئو برای کسب‌و‌کارهای کوچک این است که لینک‌های خود را طبق اصول سئو بنویسند. این اصول می‌گویند که این لینک‌ها نباید شلوغ و حاوی کلماتی نامفهوم باشند. در داخل URL باید موضوع مطلب وب‌سایت شما مشخص باشد تا کاربر با مشاهده‌ی آن توانایی تصمیم‌گیری برای ورود به وب‌سایت را داشته باشد.

به فکر لینک‌های داخلی وب‌سایت خود باشید

یکی از عواملی که باعث می‌شود رتبه یک وب‌سایت در موتورهای جستجو بالاتر برود، ساختار داخلی لینک‌ها است. اگر این ساختار درست و اصولی باشد، موتور جستجو رتبه بالاتری به شما ارائه می‌کند. ایجاد یک ساختار مناسب که طبق ارتباط معنایی درست مطالب و لینک‌های داخلی وب‌سایت را به هم مرتبط کند، علاوه بر این که باعث می‌شود موتورهای جستجو به شما رتبه بالاتری بدهند، از گیج شدن بازدیدکننده و مشتری شما نیز جلوگیری می‌کند. به همین دلیل این مسئله یکی از پرکاربردترین نکات سئو برای کسب‌و‌کارهای کوچکی کوچک است.

از کلمات کلیدی بهینه استفاده کنید

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که افراد حین جست و جو در موتورهای جست و جو وارد می‌کنند تا مطلبی در رابطه با آن‌ها پیدا کنند. یکی از فعالیت‌هایی که کسب‌و‌کارهای کوچک می‌توانند آن را انجام بدهند، آنالیز این کلمات کلیدی است. ابزارهایی برای این کار وجود دارد که کلمات کلیدی و مرتبط با یک موضوع را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از به دست آوردن این کلمات کلیدی، باید استراتژی‌های خاصی در رابطه با فعالیت و پرداختن به این کلمات کلیدی اجرا کنید. یکی از این فعالیت‌ها می‌تواند تولید محتوای اصولی و درست طبق این کلمات کلیدی باشد. همچین استراتژی‌های دیگری مانند ایجاد کمپین یا ارائه محصول برای حوزه‌های مختلف مرتبط با کلمات کلیدی انجام بدهید.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید

 

آموزش سئو

منتظر نتایج کوتاه مدت نباشید

یکی دیگر از نکات سئو برای کسب‌و‌کارهای کوچک و استارتاپ‌های کوچک این است که باید برای مشاهده اثرات سئو، صبر داشته باشند. هیچ استراتژی و فعالیتی در حوزه سئو وجود ندارد که در یک روز یک وب‌سایت را به صفحه اول گوگل بیاورد.

روی سئوی موبایل تمرکز کنید

یکی از ویژگی‌هایی که استارتاپ‌های کوچک مختلف روی آن تمرکز دارند، توجه به کاربران موبایلی است چرا که موتورهای جست و جو نیز به این مسئله توجه می‌کنند. توسعه وب‌سایت به شکلی که کاربران موبایل به راحتی از آن استفاده کنند یک مورد از نمونه‌های این نوع تمرکز است.

از محتوای بصری و گرافیکی استفاده کنید

یکی دیگر از مسائلی که باید در نظر داشته باشید این است که محتوای بصری را در دستور کار خود قرار بدهید. کاربران معمولا ترجیح می‌دهند که بخشی از مطالب ارائه شده را به شکل تصویری و بصری ببیند.

سئوی سایت

سخن پایانی

در این مطلب نکات سئو برای کسب‌و‌کارهای کوچک و استارتاپ‌های کوچک که ‌سفارش طراحی  سایت فروشگاهی‌ داده‌اند، مورد بررسی قرار دادیم و دیدیم که چه فعالیت‌هایی می‌توان در این حوزه پیاده‌سازی کرد تا ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید. از آن جایی که کسب‌و‌کارهای کوچک، بودجه محدودی دارند، سئو و رعایت ذکر شده در این مطلب برای بهبود آن می‌تواند بسیار موثر باشد. البته برای مشاهده نتایج عملی این تاثیر باید صبر داشته باشید ولی خوب است بدانید که استارتاپ‌های کوچک زیادی بوده‌اند که با توجه به اصول سئو، مسیر موفقیت را طی کرده‌اند و تبدیل به استارتاپ‌هایی بزرگ با بودجه، سود و فروش فراوان شده‌اند.