زمان مطالعه ۸ دقیقه

نکات گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) که باعث فروش بیشتر شما می‌شود

نکات گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) که باعث فروش بیشتر شما می‌شود

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از مهم‌ترین ابزارهای داده‌ محور است که با استفاده کاربردی از آن و تحلیل داده‌های آماری مربوطه، باعث افزایش میزان بازدید، نرخ تبدیل و افزایش فروش سایت فروشگاهی خود شوید. ما در این مقاله به نکاتی که سبب این امر می‌شود، پرداخته‌ایم.


گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) پایگاه قدرتمندی از داده‌ها است. در نتیجه، هر بازاریابی که از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) استفاده می کند ، سرشار از داده و اطلاعات است. اما دانستن چگونگی جستجو در بستر پیچیده آن برای استفاده کاربردی این داده‌ها ، داستان دیگری است. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) صدها گزارش مختلف، در دسترس دارد و هزاران گزارش دیگر که نیاز به کمی تغییر دارند.

برای باز کردن قفل داده‌هایی که می‌توانید برای افزایش فروش بیشتر استفاده کنید ، باید از گزارش‌ها و معیارهای سطحی عبور کنید. گذشته از داده‌های معمولی که گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) می‌خواهد به شما بدهد. مطمئناً، کاربران ،session،Bounce Rateو Session Duration مهم هستند. اما آن‌ها هیچ قدم عملی برای رسیدن به این هدف به شما نمی‌دهند.

در اینجا نحوه افزایش فروش خود با استفاده از این نکات عملی Google Analytics آورده شده است.

۱. برای فروش بیشتر باید دلایل خاصی برای بررسی تجزیه و تحلیل داشته باشید.

این نکته اول، شاید مهمترین نکته به نظر برسد. وقتی نوبت به افزایش فروش به کمک داده و اطلاعات می‌رسد ، نمی‌توانید فقط وارد **گوگل آنالیتیکس **(Google Analytics) شوید ، ۲۰ گزارش اطلاعاتی را بررسی کنید و بلافاصله با افطایش فروش رو به رو شوید.

متأسفانه این فرایند به این شکل کار نمی‌کند. بررسی داده‌ها به منظور "خرد کردن اعداد" و بررسی داده‌ها اتلاف وقت است. قبل از ورود به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ، باید لیستی از اقدامات خاصی داشته باشید که می خواهید به آن‌ها بپردازید.

قبل از اینکه شروع به استفاده از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) چند سوال اصلی و کلیدی را از خود بپرسید.

در اینجا چند سوال وجود دارد که من قبل از باز کردن Analytics از خودم می پرسم:

  • من در مورد کدام قسمت خاص تحقیق می کنم؟ به عنوان مثال ، سبد خرید در تعامل با CTA

  • برای درک این قسمت باید چه معیارهایی را بررسی کنم؟

  • چگونه می توانم از طریق داده‌های بالقوه آن را رصد و بهبود دهم؟

هنگامی که ایده خاص پرورش یافته در ذهن دارید که از کجا شروع کنید، می توانید از نکات زیر استفاده کنید. در غیر این صورت، شما درگیر گزارش های تصادفی خواهید شد و وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل بیهوده می‌کنید ، که هیچ کس نمی‌خواهد انجام دهد.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

 

۲. گزارش‌های برتر خود را از طریق ایمیل دریافت کنید.

یکی از بزرگترین مشکلات گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) مدت زمان لازم برای استخراج داده‌های مفید است. می توانید ساعت ها هر بار مجددا بررسی کنید و سعی کنید نقطه‌ای را پیدا کنید که می‌تواند به شما در افزایش تبدیل یا فروش بیشتر کمک کند.

به جای اینکه برای یافتن داده‌هایی که می‌توانند به شما در افزایش فروش کمک کنند ، ساعت ها آنالیز را مرور کنید ، گزارش‌های سفارشی ایجاد کنید.

برای انجام اینکار، وارد بخش ادمین حساب گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) خود شوید:

(Google Analytics)گزارش‌های گوگل آنالیتیکس

در بخش "view" ، " All Web Site Data" را انتخاب کنید و سپس برگه " Custom Alerts" را پیدا کنید:

(Google Analytics)اهمیت گوگل آنالیتیکس

با Custom Alerts ، هر زمان که اتفاقی افتاد می‌توانید ، به روزرسانی های ایمیل و اعلان های پیام متنی را دریافت کنید.

(Google Analytics)فروش بیشتر با گوگل آنالیتیکس

با استفاده از Custom Alerts ، می توانید سناریوهای خاصی را که می‌خواهید برای آنها هشدار داده شود سفارشی کنید.

به عنوان مثال ، اگر در چند روز گذشته میزان ترافیک شما به شدت کاهش یابد از این طریق می‌توانید به خود هشدار دهید.

می توانید تقریباً در مورد هر چیزی به خودتان هشدار دهید. ما پیشنهاد می کنیم ده‌ها هشدار برای مهم‌ترین اطلاعاتی که بصورت روزانه یا هفتگی کنترل می کنید ایجاد کنید.

به این ترتیب شما وقت کمتری را برای بررسی گزارش های مختلف خواهید گذراند ، و در عوض ، می‌توانید توسط گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) هشدار دهید تا به شما بگوید چه اتفاقی می افتد.

۳.نرخ تبدیل واقعی خود را پیدا کنید.

با بازاریابی درون‌گرا، در این فرایند می‌توانیم حضور داشته باشیم و باعث افزایش فروش و نرخ تبدیل بیشتر شویم. در نظر بگیرید که شما فقط یک پست وبلاگ شگفت انگیز و کاربردی نوشته‌اید که کمی ترند شده و ده‌ها بک لینک، با کیفیت بالا بدست آورده است که همه و همه باعث افزایش میزان بازدید شما شده ولی تعداد کمی از افراد عضو فروشگاه اینترنتی شما شدند و خرید کمی صورت گرفته و نرخ CTA شما کم است. به نظر شما چرا؟ اکثر ترافیکی که به سمت فروشگاه اینترنتی شما جاری شده، به محصول یا خدمات شما اهمیت نمی‌دهند و تبدیل به مشتری بالقوه که باعث فروش بیشتر شما می‌شود، نمی شوند.

تئوری Opportunity Pie توسط آویناش کاوشیک این موضوع را با این نمودار دایره‌ای ثابت می‌کند.

(Google Analytics)تئوری Opportunity Pie

نظریه Opportunity Pie بیان میکند که همه ترافیکی که دریافت میکنید قابل تبدیل نیستند ، به این معنی که نرخ تبدیل استاندارد شما به شما دروغ می گوید. شاید ناامید کننده به نظر برسد، اما این موضوع به سادگی ماهیت خطرناک بازاریابی درون‌گرا را بازگو می‌کند. اما هنگامی که با استفاده از تئوری Opportunity Pie نرخ تبدیل را زیر ذره‌بین قرار می‌دهید ، خواهید دید که دادههای تبدیل اشتباه است.

بخش عظیمی از ترافیک شما هرگز به مشتری بالقوه تبدیل نمی‍شود حتی اگر محصول باکیفیت خود را به صورت رایگان به آن‌ها بدهید. چرا؟ جواب این سوال بسیار ساده و دور از هرگونه پیچیدگی است، زیرا بازدیدکنندگان به محصول شما نیازی ندارند یا علاقه ای ندارند. اما هر بازدید کننده در داده‌های تبدیل شما محاسبه می شود.

برای مقابله با این مسئله و درک اینکه رقم واقعی فروش شما چیست؛ باید کاربرانی را که صرفا بازدید‌کننده هستند و باعث به هم زدن دیتا صحیحح نرخ تبدیل شما می‌شوند را فیلتر کنید.

به گزارش " Source / Medium" در بخش Acquisition بروید:

(Google Analytics)افزایش نرخ تبدیل در گوگل آنالیتیکس

از اینجا ، یک بخش جدید ایجاد کنید که در آن بتوانید پارامترهای سفارشی را به مخاطب اضافه کنید:

در فروشگاه اینترنتی (Google Analytics) گوگل آنالیتیکس

یک بخش جدید ایجاد کنید و Behavior tab را انتخاب کنید:

ضرورت‌های فروشگاه اینترنتی کتاب

در بخش Behavior ، عنصر " Session Duration را سفارشی کنید ، اطمینان حاصل کنید که Session Duration‌های زیر ده ثانیه از اطلاعات شما حذف می‌شود.

(Google Analytics)استفاده از گوگل آنالیتیکس

روی ذخیره کلیک کنید و جدول زیر را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید نرخ واقعی تبدیل شما چگونه محاسبه شده است.

با حذف افرادی که سایت شما را در عرض ده ثانیه ترک کرده‌اند، می‌توانید حدس بزنید که آن‌ها احتمالاً آنچه شما ارائه می‌دهید را دیده‌اند و متوجه شده‌اند که این محصول مناسب آن‌ها نیست و سریع فروشگاه اینترنتی شما را ترک کردند، زیرا شما برای آن‌ها یا نیازهایشان مناسب نبودید. دیتا این بازدیدکنندگان را با اعمال این گزارش حذف کنید تا ایده بهتری در مورد نحوه کارکرد یا عدم عملکرد استراتژی فروش خود دریافت کنید.

۴.از ‌search queries های درون سایت استفاده کنید.

هنگامی که افراد برای اولین بار از سایت فروشگاهی شما بازدید می‌کنند، احتمال اینکه بیش از حد معمول در فروشگاه اینترنتی‌تان با محصولات شما محاصره شوند، وجود دارد، مگر اینکه سایت تک صفحه‌ای داشته باشید که این امر محعمولی در دنیای تجارت الکترونیک نیست. اکثر افراد با قرار دادن یک نوار جستجو به صورت مستقیم این مسئله را برای بازدیدکنندگان خود حل می کنند، اما برخی دیگر این کار را نمی کنند و اگر این کار را نکنید، برخی از داده‌های شگفت انگیز را از دست خواهید داد.

یکی از بزرگترین و مهم‌ترین موارد در استفاده کاربردی از این ابزار این است که باکس جستوجو درست در وب سایت فروشگاهی شما قرار بگیرید و درست در گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای دریافت اطلاعات باشد.

گزارش ‌search queries های درون سایت نشان می‌دهد:

این گزارش متداول ترین جستجوهای انجام شده در سایت شما و کلمات کلیدی دقیق استفاده شده را به شما نشان می دهد.

این امر به شما درک روشنی از آنچه که مردم انتظار دارند هنگام بازدید از سایت شما ببینند، می‌دهد.

برای یافتن گزارش ، به بخش " Site Search" و " Search Terms" در بخش Behavior report section" بروید.

گزارش ‌search queries های درون سایت، یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن داده‌های کلمات کلیدی و استفاده از این داده‌ها برای کمک به شما در ایجاد تعامل و فروش بیشتر با ارائه آنچه مردم بیشتر جستجو می کنند است.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از مهم‌ترین ابزارها برای بررسی داده‌های موجود در سایت فروشگاه اینترنتی شماست، اگر هنوز گوگل آنالیتیکس خود را متصل نکرده‌اید، نحوه اتصال آن و استفاده از این ابزار را در این مقاله سازیتو اختصاصی مطالعه کنید. با رعایت نکات جزئی و کلیدی در گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) باعث افزایش میزان نرخ تبدیل خود شوید که در نهایت منجر به فروش بیشتر شما شود.