زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

همکاری در فروش اینستاگرام - راهنمای جامع

همکاری در فروش اینستاگرام - راهنمای جامع

همکاری در فروش و همکاری در فروش اینستاگرام گزینه‌ی بسیار مناسبی برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام هستند. اگر به دنبال چگونگی افزایش درآمد آنلاین از طریق همکاری در فروش در اینستاگرام هستید این مقاله را تا انتها بخوانید. 


همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته و بازاریابی اینستاگرام هر کدام صنایع چند میلیارد دلاری هستند - آنها را با هم ادغام کنید و به کسب درآمد میلیونی از اینستاگرام دست پیدا کنید. بازاریاب‌های همکاری در فروش در اینستاگرام وقتی فالوورهای‌شان محصولی را که پیشنهاد کرده‌اند خریداری می‌کنند، پول دریافت می‌کنند.
اینستاگرام یک پلتفرم ایده‌آل برای افرادی که به دنبال همکاری در فروش هستند می‌سازد، نه فقط به این دلیل که نیمی از کاربران اینستاگرام هر هفته از این پلتفرم خرید می‌کنند، بلکه به این دلیل که قالب‌های محتوای پلتفرم - تصاویر، ویدیوها و لایوهای اینستاگرامی- نمای کلی و دقیقی را که بیشتر افراد قبل از خرید آنلاین به آن نیاز دارند را نشان می‌دهد.
در این مقاله، به بررسی مواردی همچون همکاری در فروش و همکاری در فروش اینستاگرام می‌پردازیم. اگر به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستید و نمی‌خواهید سرمایه‌ی خودتان را درگیر کنید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

همکاری در فروش اینستاگرام چیست؟

همکاری در فروش اینستاگرام چیست؟
پیش از آنکه به بررسی معنی و مفهوم همکاری در فروش اینستاگرام بپردازیم، ابتدا باید بدانیم همکاری در فروش یعنی چه؟ 


همکاری در فروش چیست؟


همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته، یک روش تبلیغاتی است که توسط برندها برای کاهش هزینه‌های بیهوده در بودجه بازاریابی خود استفاده می شود. به عبارت دیگر، همکاری در فروش، روشی است که کسب‌وکارها می‌توانند بازاریابی خود را به گونه‌ای برون‌سپاری کنند که کاملاً مبتنی بر عملکرد باشد.
همکاری در فروش، همچنین به این معنی است که شما این فرصت را دارید که با فروش محصولی که مال شما نیست، درآمد خوبی کسب کنید. هر چه بیشتر بفروشید، درآمد بیشتری خواهید داشت.
بسیاری از برندها در اثر چنین هزینه‌هایی ورشکست شده‌اند، در نتیجه، با افزایش هزینه‌های تبلیغات آنلاین، کسب و کارها به روش‌های نوآورانه‌ای روی آورده‌اند که هزینه‌ها را به حداقل می‌رسانند و در عین حال پایگاه مشتریان خود را افزایش می‌دهند.


اکنون که با مفهوم همکاری در فروش آشنا شدیم، به این سوال پاسخ می‌دهیم که همکاری در فروش اینستاگرام چیست؟ 
همکاری در فروش در اینستاگرام فرایندی است که در آن بازاریاب، از فروش تگ‌های محصول در پست‌های فید و استوری‌های اینستاگرام و محصولاتی که در فروشگاه ارائه می‌شوند، کمیسیون دریافت می‌کنند. در این حالت، فرد از کسب وکاری که با آن همکاری می‌کند، لینکی مخصوص به خود دریافت می‌کند که به آن لینک همکاری در فروش اینستاگرام گفته می‌شود.
لینک همکاری در فروش در اینستاگرام، لینکی است که به طور خاص برای یک بازاریاب ایجاد شده است. هنگامی که یک فالوور روی لینک کلیک کند، به سایت برندی که شرکت وابسته تبلیغ می کند هدایت می شود.
 بازاریابان از لینک‌های همکاری در فروش اینستاگرام برای بررسی و آنالیز ترافیک وارد شده به سایت توسط یک بازاریاب وابسته استفاده می‌کنند.

ساخت اکانت حرفه‌ای اینستاگرام

ساخت اکانت حرفه‌ای اینستاگرام
برای شروع برنامه همکاری در فروش اینستاگرام، باید اکانت اینستاگرام خود را به یک اکانت کریتور تبدیل کنید. برای این کار، طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. حساب اینستاگرام خود را باز کنید.
  2. بخش تنظیمات را انتخاب کنید.
  3. به حساب کاربری یا  Account بروید.
  4. روی Switch to a professional account  کلیک کرده و Creator را انتخاب کنید.
  5. دسته‌بندی‌ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیچ همکاری در فروش اینستاگرام شما را توصیف می‌کند.
  6. اطلاعات تماس خود را وارد کنید.


حساب‌های کریتور اینستاگرام برای وبلاگ نویسان، اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده است. این نوع حساب‌ها، به شما امکان می دهند به ابزارهایی دسترسی داشته باشید که به شما کمک می‌کند همکاری در فروش اینستاگرام خود را در پلتفرم اینستاگرام رشد دهید.
می‌توانید رشد و افزایش فالوورهای اینستاگرام، جمعیت‌شناسی مخاطبان خود را ببینید و سؤالات افراد علاقه‌مند به محصولات در زمینه‌ی همکاری در فروش اینستاگرام خود را با تقسیم دایرکت‌های اینستاگرام خود مدیریت کنید.

تبدیل به یک اینفلوئنسر اینستاگرام شوید

تبدیل به یک اینفلوئنسر اینستاگرام شوید
برای پیش‌برد اهداف همکاری در فروش اینستاگرام خود، تبدیل به اینفلوئنسر اینستاگرامی شوید. برای کسب درآمد با همکاری در فروش در اینستاگرام، هدف این است که در چشمان مخاطبان خود به یک اینفلوئنسر اینستاگرامی تبدیل شوید. تنها در این صورت شانس این را خواهید داشت که فالوورهای اینستاگرام را به سمت لینک‌های مربوط به همکاری در فروش خود هدایت کنید.


قطعا می‌پرسید چگونه اینفلوئنسر شویم؟ 
شما اینفلوئنسرهای بسیاری را در اینستاگرام دیده‌اید و حتما چند نفر از آن‌ها را دنبال می‌کنید. پیش از اینکه به سوال «چگونه اینفلوئنسر اینستاگرامی شویم؟» پاسخ دهیم، ابتدا خیال‌تان را از بابت مسئله‌ی افزایش فالوورهای اینستاگرام راحت کنیم.
طبق نظرسنجی Statista، برای ایجاد یک جریان درآمد جدید از طریق همکاری در فروش اینستاگرام، به صدها هزار فالوور اینستاگرام نیاز ندارید. حتی اگر هزار فالوور که جزو مخاطبان و مشتریان هدف شما قرار بگیرند، داشته باشید می‌توانید به راحتی از طریق همکاری در فروش در اینستاگرام کسب درآمد کنید. 


در ادامه به نکات مهمی برای ‌اینفلوئنسر اینستاگرامی‌ شدن و کسب درآمد از طریق همکاری در فروش اینستاگرام اشاره خواهیم کرد:

زمانی که مخاطبان فعال هستند، اقدام به اشتراک‌گذاری پست و استوری در اینستاگرام کنید. اگر فالوورهای شما در زمان اشتراک‌گذاری پست و محتوا فعال نباشند، ارسال محتوای جدید اینستاگرام فایده ای ندارد. زمان بهینه ارسال پست خود را در بخش Instagram Insights  پیدا کنید.
به طور منظم و مداوم، محتوا به اشتراک بگذارید.  به فالوورهای اینستاگرام خود کمک کنید وقتی برای اولین بار دکمه Follow را فشار می‌دهند، بدانند چه انتظاری داشته باشند. اشتراک‌گذاری مداوم محتوای جدید به فالوورها فرصت بیشتری برای تعامل می‌دهد - عاملی که در الگوریتم اینستاگرام در نظر گرفته می‌شود و تاثیر بسیاری در دیده‌شدن شما دارد.


نیچ مورد نظر خود را انتخاب کنید. هدف این است که به عنوان یک منبع قابل اعتماد اطلاعات، اخبار یا سرگرمی در صنعتی که محصولات همکاری در فروش اینستاگرام را در آن می فروشید، شناخته شوید.


اقدام به ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌ خود کنید. اگر به دنبال افزایش فالوور و کسب اصالت و اعتبار هستید، اقدام به ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ خود کنید. با فروشگاه‌ساز سازیتو، بدون نگرانی از موارد فنی و تخصصی مانند خرید دامنه، اتصال درگاه، طراحی پوسته، هزینه ساخت سایت و.. تنها با چند کلیک و در عرض ۱۵ دقیقه، صاحب فروشگاه اینترنتی خود شوید. 

انتخاب برند و شیوه‌ مناسب برای همکاری در اینستاگرام

انتخاب برند و شیوه‌ مناسب برای همکاری در اینستاگرام
پس از اینکه تعداد فالوورهای اینستاگرامی خود را افزایش دادید، برای کسب درآمد در اینستاگرام با همکاری در فروش، باید برندهایی را پیدا کنید که بابت فروش شما کمیسیون پرداخت می‌کنند. 
پس از انتخاب برند مورد نظر، زمان آن است که شیوه‌ی همکاری در فروش در اینستاگرام را انتخاب کنید. دو روش برای همکاری در فروش اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید با انتخاب یکی از این دو روش، کمیسیون دریافت کنید.


پرداخت به ازای کلیک بر لینک (Pay Per Click)


در این روش، لینکی از طرف کسب و کار مورد نظرتان داده می‌شود. به ازای هر کلیک فالوورهای اینستاگرام روی این لینک، بر اساس قرارداد از پیش تعیین شده میان شما و صاحب برند، هزینه‌ای دریافت می‌کنید.
طبیعتا، هر اندازه تعداد کلیک‌ها افزایش یابد، درآمد شما نیز بالا می‌رود. 


پرداخت به ازای جذب مشتری (Pay Per Acquisition)


در این روش، علاوه بر کلیک فالوور اینستاگرامی روی لینک، نیاز است که کاربر وارد سایت فروشگاهی کسب و کار طرف قرارداد شود و از محصولات و خدمات آن‌ها خریداری کند. با خرید فالوور اینستاگرامی، از طریق لینک شما، هزینه‌ای به شما تعلق می‌گیرد. 
این روش، نسبت به روش پیشین کمی چالش‌انگیزتر اما با دریافت هزینه‌ی بیشتر همراه است.
در نهایت، به خودتان بستگی دارد که برای همکاری در فروش در اینستاگرام از کدام روش استفاده کنید. 

قرار دادن لینک همکاری در فروش در جای مناسب 

قرار دادن لینک همکاری در فروش در جای مناسب 
برای کسب درآمد بالا از طریق همکاری در فروش اینستاگرم، نیاز دارید لینک مربوط به همکاری در فروش در اینستاگرام را در قسمت درستی قرار دهید. این قسمت باید در جایی قرار داشته باشد که مخاطبان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و لینک توسط فالوورهای بسیاری کلیک بخورد. 
فراموش نکنید که اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد که در هر بخشی که بخواهید، لینک مورد نظر را قرار دهید. اما در کدام بخش می‌توانیم لینک مربوط به همکاری در فروش در اینستاگرام را قرار دهیم؟ 
اولین و مهم‌ترین بخش برای قرار دادن لینک همکاری در فروش اینستاگرام، بیو اکانت اینستاگرامی است. در این بخش، تنها یک لینک می‌توانید قرار دهید. 
دومین بخش که از اهمیت بالایی برخوردار است، در استوری‌های اینستاگرامی است. تنها مشکلی در این قسمت به وجود می‌آید این است که برای لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام، تعداد فالوورهای اینستاگرامی‌تان باید بیشتر از ۱۰۰۰۰ نفر باشد. 

ارائه کد تخفیف برای جذب مشتری

ارائه کد تخفیف برای جذب مشتری
می‌دانستید که 88 درصد از مشتریان در ایالات متحده هنگام خرید آنلاین از کدهای تخفیف استفاده می کنند؟ برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش در اینستاگرام، کدهای تخفیف را با فالوورهای اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. 
برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش اینستاگرام با ارائه‌ی کدهای تخفیف، حتما از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید. برای این‌کار می‌توانید از برچسب‌های لینک بهره ببرید. استفاده از استوری اینستاگرام، بسیار بهتر و سودمندتر از زمانی عمل می‌کند که فالوورها به بخش بیو اینستاگرامی‌تان مراجعه کنند.
با ذخیره کردن کدهای تخفیف خود در یک هایلایت استوری مخصوص، این استراتژی کسب درآمد را یک قدم جلوتر ببرید. به این ترتیب، کدهای تخفیف، پس از 24 ساعت ناپدید نمی شوند. به این ترتیب می‌توانید از فالوورهایی که برای اولین بار از پروفایل شما بازدید می‌کنند، با نمایش کدهای تخفیفی که می توانند برای خرید محصولات همکاری در فروش اینستاگرام استفاده کنند، کسب درآمد کنید.

آنالیز آمار همکاری در فروش 

آنالیز آمار همکاری در فروش 
پیش‌تر اشاره کردیم که چگونه یک اکانت کریتور اینستاگرام به شما امکان دسترسی به ویژگی تجزیه و تحلیل اینستاگرام،Insights  را می دهد. از این داده‌ها برای تجزیه و تحلیل میزان موفقیت کمپین های همکاری در فروش در اینستاگرام خود استفاده کنید.
معیارهای کلیدی که باید به آن‌ها توجه کرد عبارتند از:
آگاهی از برند. از بخش Post Insights استفاده کنید تا بفهمید فالوورهای اینستاگرام چگونه محتوای شما را پیدا می‌کنند؛ از اکسپلور اینستاگرام، فید آنها یا مستقیماً از طریق پروفایل اکانت اینستاگرامی‌تان.
فعالیت پروفایل. اگر فالوورهای اینستاگرام را به سمت ابزار لینک همکاری در فروش اینستاگرام هدایت می‌کنید، بررسی کنید چند نفر روی لینکی که در بیو اینستاگرام خود گذاشته‌اید، کلیک می‌کنند.
نرخ تعامل در اینستاگرام‌. این معیار را بر اساس محصول همکاری در فروش در اینستاگرام، نوع محتوا و قالب ارزیابی کنید. اگر استوری‌های آموزشی‌ اینستاگرام، نرخ تعامل بالاتری نسبت به پست‌های اینستاگرامی دارند، آن‌ها را در اولویت قرار داده و بیشتر از آن‌ها استفاده کنید. 

استفاده از هشتگ‌ها

استفاده از هشتگ‌ها
برای ایجاد یک کسب و کار همکاری در فروش در اینستاگرام، باید یک جریان پایدار از فالوورهای جدید اینستاگرام ایجاد کنید. توجه بیشتر به محتوای شما، خطر خستگی مخاطب را کاهش می دهد. خستگی مخاطب زمانی رخ می‌دهد که فالوورهای اینستاگرامی از دیدن تکراری یک محتوا خسته می شوند.
هشتگ‎های اینستاگرام به شما کمک می کنند تا فالوورهای اینستاگرام خود را بدون تلاش اضافی افزایش دهید. کاربران اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌ها را در داخل برنامه دنبال کنند، به این معنی که محتوای شما می‌تواند در فید آن‌ها ظاهر شود، حتی اگر حساب شما را دنبال نکنند.
برای یافتن هشتگ های اینستاگرام، با تحقیق در مورد هشتگ‌هایی که ‌رقبای‌تان‌ استفاده می‌کنند، شروع کنید. برندها، وبلاگ نویسان و ناشران، اغلب از هشتگ‌ها برای گسترش دسترسی خود استفاده می کنند. برای ایده گرفتن به کپشن‌ها و اولین کامنت پست‌های اینستاگرام که توسط آنها به اشتراک گذاشته شده است نگاه کنید.
قبل از افزودن هشتگ‌های اینستاگرام، بررسی کنید که این هشتگ‌ها ممنوع نیستند. برخی از هشتگ‌های اینستاگرام وجود دارند که توسط اینستاگرام ممنوع شده‌اند. استفاده از آنها در محتوای همکاری در فروش اینستاگرام شما می تواند منجر به شدوبن اکانت اینستاگرامی شود.

نتیجه گیری


در این مقاله به طور کامل به بررسی همکاری در فروش و همکاری در فروش اینستاگرام پرداختیم. اینستاگرام به طور مداوم در حال توسعه پلتفرم خود برای سازگاری بیشتر با کسب و کار و بازاریابان است. این یک خبر عالی برای بازاریابان وابسته و یا کسانی که در همکاری در فروش اینستاگرام فعالیت می‌کنند است که از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای ایجاد درآمد اضافی استفاده می کنند. برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام، از همکاری در فروش اینستاگرام بهره ببرید. برای شروع، حساب کریتور اینستاگرامی بسازید. با جذب فالوورهای جدید، تبدیل به یک اینفلوئنسر شوید، سپس محصولات را از طریق استوری‌ها، ‌ریل‌های اینستاگرامی‌  و پست‌ها تبلیغ کرده، به فروش برسانید و کمیسیون دریافت کنید. 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان طراحی سایت خود را انجام دهید.