زمان مطالعه ۷ دقیقه

چرا فروشگاه‌های اینترنتی به سامانه ارتباط تلفنی نیاز دارند؟

چرا فروشگاه‌های اینترنتی به سامانه ارتباط تلفنی نیاز دارند؟

تماس تلفنی و پشتیبانی تلفنی، یکی از ابزارهای مهم برای هر کسب و کاری است. وجود مرکز تماس فروشگاه‌های اینترنتی به اعتبار کسب و کارتان می‌افزاید و احساس ارزشمند بودن به مشتریان‌تان می‌دهد. در این مقاله همراه ما باشید تا با پشتیبانی تلفنی و یا سامانه ارتباط تلفنی بیشتر آشنا شوید.

سامانه ارتباط تلفنی قبل از خرید

سامانه ارتباط تلفنی حین خرید

سامانه‌ی ارتباط تلفنی بعد از خرید

دفتر مجازی چیست؟

منشی و تلفن گویا

مشتریان سازیتو


امروزه فروشگاه‌های اینترنتی، شکل مدرن خرید و فروش را باب کرده اند، اما یک قانون ساده اما مهم در بازاریابی و فروش است که دیگر فرقی نمی‌کند، کسب و کارتان مدرن است یا سنتی، اگر آن را نادیده بگیرید، در هر سه حوزه 

برندسازی، فروش و حفظ مشتری به مشکل خواهید خورد و نهایتا کسب و کارتان به شکست منجر می شود. پشتیبانی تلفنی و وجود مرکز تماس فروشگاه اینترنتی، یکی از عوامل مهم در ‌بازاریابی تلفنی‌ است. امری که به پیشرفت شما در عرصه‌ی ارائه‌ی خدمات و فروش کمک می‌کند.

 

قانون مراحل خرید مشتری

ما در این مقاله قصد نداریم راجع به جزییات همه مراحل صحبت کنیم، مطمئنا می توانید با جستجو در گوگل راجع به هر کدام اطلاعات مفیدی بدست آورید. بلکه می خواهیم راجع به سه مرحله حیاتی آخر (قبل از خرید، خرید، پس از خرید) و تاثیر سامانه ارتباط تلفنی و پشتیبانی تلفنی روی هر کدام گفتگو کنیم.

تاثیر سامانه ارتباط تلفنی در مرحله قبل از خرید فروشگاه‌های اینترنتی

در این مرحله که به آن مرحله (تصمیم گیری خرید) نیز گفته می شود، مشتری آنچه را که در مورد محصول باید بداند، فراگرفته است. نکته حساسی‌ که اینجا وجود دارد این است، بسیاری از مشتریان در این مرحله مردد شده و در قیف فروش گیر می کنند و قادر به تصمیم‌گیری نیستند. اگر این حالت زیاد طول بکشد، ممکن است مشتری از خرید منصرف شود.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته یکی از دلایل عدم خرید و تردید مشتریان از فروشگاه‌های اینترنتی، نبودن شماره تلفن ثابت، پشتیبانی تلفنی و نشانی مشخص آن فروشنده در وب‌سایت است. حتی برخی فروشگاه‌های اینترنتی برای سهولت ارتباط، یک شماره موبایل قرار داده‌اند، اما این یک حسن ناخوشایند است و برای مشتری حس نا‌امنی ایجاد می کند. مدیران بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی به این موضوع ساده کم توجه هستند و خبر ندارند چه تعداد مشتری را در این مرحله مهم، تنها بدون عدم وجود پشتیبانی تلفنی و شماره تلفن فروشگاه از دست می دهند.

بنابراین توصیه می کنیم: حتما یک شماره تلفن ثابت در جایی از وب‌سایت که به‌ خوبی دیده شود قرار دهید. مثلا شماره تلفن فروشگاه را علاوه بر صفحه تماس با ما و فوتر سایت، در هدر سایت فروشگاهی خود نیز قرار دهید. اگر به هر دلیل از جمله نداشتن دفترکار، امکان استفاده از تلفن ثابت تهران را ندارید ما خبر خوبی داریم، تا پایان این مقاله با ما باشید.

تاثیر سامانه ارتباط تلفنی در مرحله خرید از فروشگاه‌های اینترنتی

در این مرحله، مشتری درصدد خرید است و طیف زیادی از آنها مایلند برای اطمینان قبلی بیشتر با کارشناسان فروش شما صحبت کنند تا از فرایند خرید و تحویل کالا یا خدمات پس از آن و جزئیات دیگر مطلع شوند یا کسب و کار شما را محک بزنند. بنابراین تلاش می کنند با شماره تلفن فروشگاه شما تماس بگیرند.

تاثیر سامانه تلفن گویا: شاید برای‌تان جالب باشد، شنیدن یک پیام خوشامدگویی و اتصال به یک سامانه سرویس تلفن گویا در همان لحظات اول تماس، یک اعتماد اولیه را در ذهن مشتری ایجاد می کند، زیرا این پیام به مغز او مخابره می شود که با یک شرکت یا سازمان کاری طرف است نه یک شخص. ضمن اینکه اگر داخلیها و منوهای آن سامانه به درستی طراحی شده باشد، مشتری به راحتی به شخص مورد نظر خود یا همان کارشناس فروش مربوطه وصل می شود. در این شرایط حتی اگر خطوط کارشناسان مشغول باشد، مشتری متوجه می شود که می تواند کمی در صف انتظار بماند تا تماس به او وصل شود.

اما شرایطی را تصور کنید که مشتری پس از شماره گیری مستقیم با شماره فروشگاه و بسته به شرایط، بوق اشغال بشنود یا تماس پاسخ داده نشود یا به دلیل عدم آنتن دهی موبایل یا خاموش بودن آن، پیام در دسترس نمی باشد پخش شود. این حس بد یکی از دلایل دیگر عدم خرید است و فقط کافیست با یکبار شماره گیری به کل از خرید منصرف شود.

بنابراین توصیه می کنیم: برای فروشگاه اینترنتی خود یک سانترال یا سامانه سرویس تلفن گویا تهیه کنید تا حتی اگر شماره تلفن فروشگاه شما مشغول بود یا در دسترس نبودید، تماس به همکار دیگری وصل شود و ضمن از دست نرفتن تماس، برای اتصال آنها به بخش‌های مختلف نظیر، ثبت سفارش، پیگیری و خدمات مشتریان سازماندهی لازم را انجام داده باشید تا فشار همه تماس‌های تلفنی و پشتیبانی تلفنی روی یک نفر نباشد. در ادامه راهکاری ارزان، آسان و مطمئن برای مدیریت پشتیبانی تلفنی ارائه می کنیم.

تاثیر سامانه ارتباط تلفنی در مرحله پس از خرید از فروشگاه‌های اینترنتی

در این مرحله مشتری تبدیل به خریدار شده است و سود اولیه خود را به شما رسانده است، حالا او پیگیر خرید خود می باشد و البته حتی پس از دریافت کالا یا خدمات شما، باز بخواهد به دلایل مختلف با شما در ارتباط باشد.

در صنعت تجارت الکترونیک، ارائه خدمات پس از خرید(فروش) به مشتریان حرف اول و آخر را می زند. بهترین فروشگاه اینترنتی را هم که راه اندازی کنید، کافی است مشتری قدیمی‌تان یک بار از خدمات مشتریان و پشتیبانی شما ناراضی باشد. در اکثر موارد، اولین تجربه بد می تواند آخرین تجربه مشتری در فروشگاه اینترنتی شما باشد.

طبق آمار ۸۶% از مشتریان پس از یک تجربه منفی در زمینه خدمات مشتریان دیگر حاضر به خرید از آن فروشگاه اینترنتی نیستند. زیرا وقتی کیفیت خدمات مشتریان زیر سؤال برود، کل اعتبار آن فروشگاه زیر سؤال می رود و احساس اعتماد مشتری خدشه‌دار می شود. و چه کسی حاضر است پولش را در جایی هزینه کند که در آن احساس امنیت نمی کند؟

گام نخست برای عرضه خدمات خوب پس از فروش خصوصا در زمان‌های اوج کاری نظیر مناسبت‌ها، روزهای پایانی سال و … ، ایجاد کانال ارتباطی مطمئن و باکیفیت میان مشتریان و فروشگاه اینترنتی است. استفاده از کارشناسان خبره در امر پاسخگویی که این امکان را به مشتری بدهند تا هر زمان که خواست وضعیت سفارش خود را پیگیری نمایند یکی از گزینه های مهم و تاثیرگذار در ارائه خدمات پشتیبانی تلفنی بهتر و در نتیجه حفظ مشتریان و تکرار خرید آنهاست.

بنابراین توضیه می کنیم: حتما استفاده از سامانه سرویس تلفن گویا و مرکز تماس تلفنی را جدی بگیرید. اگر به دلیل هزینه های بالا استخدام اپراتور برای پشتیبانی تلفنی خرید و خدمات پس از فروش برای شما مقدور نیست، از خدمات دفتر کار مجازی بهره ببرید. در ادامه شما را با این خدمات آشنا می کنیم.

آشنایی با خدمات دفتر کار مجازی

«دفتر شما» اولین شرکت دانش بنیان در حوزه دفتر کار مجازی در ایران است، با خدمات دفترشما در 5 دقیقه می توانید خط تلفن ثابت تهران، سرویس تلفن گویا با امکان دایورت هوشمند تماس‌ها به موبایل و تلفن شهرستان، منشی اختصاصی دورکار، فکس و صندوق صوتی داشته باشید.

استارتاپ‌ها، فروشگاه‌های اینترنتی، کسب و کارهای کوچک و خانگی، فریلنسرها و شرکت‌های مستقر در استان‌ها که مایلند در بازار پایتخت رقابت کنند از جمله مشتریان دفترشما هستند.

منشی مجازی و تلفن گویا چیست؟

سرویس تلفن گویا در واقع یک سانترال آنلاین است و بدون نیاز به نصب هیچگونه نرم افزار، سخت افزار، سیم کشی و یا حتی خرید خط تلفن، کلیه امکانات ارتباطی سیستم سرویس تلفن گویا را برای شما فراهم می‌آورد و هرجای ایران که باشید براحتی می توانید علاوه بر داشتن وجهه حرفه‌ای بهتر، تماس‌ها رو روی خط خود یا همکاران‌تان دریافت کنید.

سرویس منشی مجازی هم اپراتوری حرفه‌ای و آموزش‌دیده است که بدون اینکه در محل کار شما حضور داشته باشد، به صورت حرفه‌ای تمامی تماس‌های کاری شما را مدیریت می‌کند. منشی حرفه‌ای دفتر شما با اطلاعات و دستور العملی که در اختیارش قرار می‌دهید، مشتریان‌تان را راهنمایی کرده و صورت لزوم تماس آن‌ها را به شما وصل می‌کند.

هر دو سرویس به سادگی از طریق پورتال آنلاین دفترشما قابل فعالسازی است و کلیه تنظیمات و گزارش تماس‌ها را می توانید روی پنل اختصاصی خود در اختیار داشته باشید.

خبر خوب برای مشتریان سازیتو

پس از اینکه مراحل ‌طراحی سایت فروشگاهی را طی کردید و با خیال راحت اقدام به ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌تان‌ کردید، زمان آن است که ارتباط خود با مشتریان‌تان را به صورت حرفه‌ای پیش بگیرید. اگر مشترک سرویس حرفه‌ای سازیتو هستید، این فرصت ویژه را از دست ندهید، شما می توانید سه ماه ‌رایگان‌ سرویس پایه  سرویس تلفن گویای دفترشما را با امکانات بی نظیرش در اختیار داشته باشید. کافیست از کارشناسان سازیتو بخواهید.