زمان مطالعه ۹ دقیقه

چرا نباید فالوور فیک اینستاگرام بخرید؟

چرا نباید فالوور فیک اینستاگرام بخرید؟

امروزه فعالیت در بستر اینستاگرام یکی از مؤثرترین عوامل رشد بازاریابی در هر کسب‌وکاری به شمار می‌رود، اما اگر از راه درست‌اش اقدام کنید! در این مقاله به بررسی مهم‌ترین دلایلی خواهیم پرداخت که بر اساس آن‌ها خرید فالور فیک از گناه‌های کبیره‌ی اینستاگرام مارکتینگ به شمار می‌آید. در ادامه همراه ما باشید.


پس از اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی و خرید دامنه، اقدام به راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی می‌کنید و در صدد افزایش فالوور بر می‌آیید. امروزه فعالیت در بستر اینستاگرام یکی از مؤثرترین عوامل رشد بازاریابی در هر کسب‌وکاری به شمار می‌رود، اما اگر از راه درست‌اش اقدام کنید! در این مقاله به بررسی مهم‌ترین دلایلی خواهیم پرداخت که بر اساس آن‌ها خرید فالوور فیک از گناه‌های کبیره‌ی اینستاگرام مارکتینگ به شمار می‌آید. در ادامه همراه ما باشید. سرویس‌ها و فروشگاه‌های بسیاری در سراسر اینترنت وجود دارند که به شما امکان خرید فالوور فیک اینستاگرام به ازای کم‌ترین میزان مبلغ را می‌دهند. اما توسعه‌ی اینستاگرام به همین سادگی نیست! که اگر بود همه انجام‌اش می‌دادند (بگذارید باهم روراست باشیم). ولی چرا؟ چرا نباید فالوور فیک بخریم؟ آیا اصلاً خرید دنبال کننده‌ی غیرواقعی قانونی است؟ (در چارچوب نرم‌افزار اینستاگرام) و این‌که اصلاً ارزش‌اش را دارد؟

خرید فالور فیک

شما با یک سرچ ساده در گوگل قادر خواهید بود سرویس‌های متنوعی را که در حوزه فروش فالوور اینستاگرام فعالیت دارند پیدا کنید. به‌طور میانگین خرید هر هزار فالور از ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان برای شما آب خواهد خورد. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هیچ‌یک از این فالوورها واقعی نیستند. درواقع اکانت‌های موردنظر توسط ربات‌های نرم‌افزاری ساخته می‌شوند و هیچ‌کدام از هویت حقیقی برخوردار نیستند.

وقتی شما برای خرید فالوور اینستاگرام اقدام می‌کنید، مثل این است که برای هیچی پول می‌دهید! باید گفت ‌نرخ تعامل‌ در این حالت به‌هیچ‌وجه تضمین نمی‌شود.

البته روش‌های دیگری نیز برای جذب فالور اینستاگرام وجود دارند. سرویس‌های بسیاری هستند که به‌طور برنامه‌ریزی‌شده اقدام به دنبال کردن اکانت‌های مختلف بر اساس متغیرهای موردنظر شما می‌کنند (متغیرهایی چون موقعیت جغرافیایی، هشتگ‌ها، نوع اکانت‌ها و حتی جنسیت). اما این مورد نیز خالی از ریسک نیست! در این حالت نیز باید پیش‌آمدهای بسیاری را در نظر بگیرید، اتفاقاتی که احتمالاً برای کسب‌وکار و پیج‌تان گران تمام خواهند شد (از بلاک شدن حساب‌ گرفته تا افزایش بی‌اندازه فالوینگ‌های‌تان). این را هم باید گفت که روش پیش رو، شامل مزیت‌های بسیاری نیز می‌شود. به این واسطه احتمال این‌که افراد واقعی صفحه شمارا دنبال کنند دوچندان می‌شود. نرخ تعامل پیج‌ نیز در پی آن با افزایش رو‌به‌رو خواهد شد. اما همان‌طور که گفتیم باید با ریسک‌های بسیاری نیز دست‌وپنجه نرم کنید.

فالور فیک بخریم

اگر هدف شما تنها افزایش تعداد فالوورهای‌تان است، مطمئناً این گزینه‌ها بهترین انتخاب‌تان خواهند بود. اما این موضوع را هم باید در نظر داشت که اکثر غریب به وقوع این دنبال کنندگان هیچ‌گاه تعاملی با محتوای صفحه شما نخواهند داشت. منظور از تعامل لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و مواردی از این قبیل است. ضمن این‌که با توجه به الگوریتم اینستاگرام -در پاراگراف بعدی توضیح‌اش می‌دهیم- امکان نمایش محتواهای‌تان به فالوورهای واقعی پیج تا چندین برابر کم‌تر خواهد شد.

خرید فالور

اما در مورد الگوریتم اینستاگرام. الگوریتم اینستاگرام در حالت کلی به‌این شکل کار می‌کند که ابتدا محتوا شما -که می‌تواند شامل پست، استوری و… باشد- به تعدادی از دنبال کنندگان‌تان -که به‌شکل رندوم انتخاب می‌شوند- نشان داده می‌شود؛ سپس اینستاگرام به‌نسبت بازخورد صورت گرفته محتوای موردنظر را به باقی فالوورهای پیج نمایش می‌دهد. حالا فرض کنید تعداد قابل توجهی از این افراد که رندوم هم هستند، فیک باشند! به این شکل نه‌ تنها راه را برای ارائه پست به فالوورهای واقعی‌تان بستید، بلکه هیچ شانسی برای ورود به اکسپلورر یا اشتراک‌گذاری بیشتر محتوا نیز نخواهید داشت!.

الگوریتم اینستاگرام

این‌طور به این مسئله نگاه کنید: آیا شما به‌عنوان یک کاربر عادی مایل به دنبال کردن صفحه‌ای که حتی کاربران واقعی‌اش کم‌ترین میزان تعامل را با آن دارند هستید؟ حدس می‌زنم «خیر». این موضوع نهایتاً به این معنی است که یک پیج اینستاگرام تنها به‌واسطه‌ی محتوای مناسب موفق به جذب فالوور نخواهد شد؛ مسائل فنی دیگری هم وجود دارد که باید به‌شان توجه لازم را کرد. دیگر خودتان می‌دانید…

شما در حال خرید فالوور فیک هستید!!!

اصلی‌ترین دلیل این‌که خرید فالوور فیک یک سرمایه‌گذاری بیهوده -بخوانید ریختن پول در جوی- به شمار می‌آید این است که در ساده‌ترین تعریف «شما در حال خرید فالوور فیک هستید!!!». این مورد شامل نوع دوم جذب فالوور اینستاگرام که قبل‌تر راجع به‌اش صحبت کردیم نیز می‌شود (سرویس‌هایی که به‌صورت هدف‌گذاری شده با اکانت شما فالو می‌کنند). دنبال کنندگانی که در این حالت جذب می‌کنید تنها به این دلیل شمارا فالو می‌کنند، که بَک بگیرند. بگذارید از همین ابتدا مشخص بکنیم، در این حالت حداقل میزان تعامل را خواهید داشت. در نوع اول نیز با اکانت‌هایی روبه‌رو هستید که هیچ هویت حقیقی‌ای ندارند! و درنتیجه هیچ واکنشی هم نخواهند داشت. البته احتمال این‌که در ابتدا با یک تعامل زودهنگام مواجه شوید وجود دارد، اما تجربه ثابت کرده این نوع تعامل رفته‌رفته آن‌قدر کم می‌شود تا به‌چیزی حدود صفر برسد!.

البته احتمال این‌که در ابتدا با یک تعامل زودهنگام مواجه شوید وجود دارد، اما تجربه ثابت کرده این نوع تعامل رفته‌رفته آن‌قدر کم می‌شود تا به‌چیزی حدود صفر برسد!.

فالور فیک

در موارد بسیاری دیده می‌شود افراد برای دست‌یابی به عدد مقدس اینستاگرام اقدام به خرید فالوور اینستاگرام می‌کنند (درصورتی‌که تعداد دنبال کنندگان صفحه شما از ۱۰ هزار عدد فراتر برود، حرف K به آن اضافه خواهد شد). اگر شما نیز به همین دلیل قصد انجام این کار را دارید، بگذارید باهم روراست باشیم. نه‌تنها 10 هزار بلکه 100 هزار فالوور بدون فعالیت در اینستاگرام، به هیچ دردی نمی‌خورند. ضمن این‌که همان‌طور که در قبل نیز عنوان کردیم، در چارچوب الگوریتم اینستاگرام احتمال نمایش پست‌های شما به کاربران‌تان و ورودش به اکسپلورر در این حالت چندین برابر کم‌تر خواهد شد. هیچ‌کس منکر این موضوع نمی‌شود که بر اساس رفتار افراد در شبکه‌های اجتماعی، هرچه تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد احتمال جذب اورگانیک فالوور نیز افزایش پیدا می‌کند. اما هیچ‌گاه گارانتی نمی‌شود. این احتمال را باید در نظر داشت که نرخ تعامل پایین پیج (به‌نسبت تعداد فالوورها) می‌تواند کاربران را از دنبال کردن شما باز دارد. این موضوع در حالتی که شما چندین هزار فالوور داشته باشید اما به ازای هر پست 4 عدد لایک دریافت کنید، چندین برابر تأثیر بیشتری نیز خواهد داشت.

فالوئر غیرواقعی

خرید فالوورهای اینستاگرام می‌تواند معیارهای آماری صفحه شمارا منحرف کند.

سنجیدن آمار و میزان بازخورد کاربران به‌ نسبت‌ محتواهای پیج، درصورتی‌که تعداد قابل‌ توجهی از کاربران پیج شمارا دنبال کنندگان غیرواقعی تشکیل دهند، غیرممکن خواهد بود. درواقع خرید فالوورهای اینستاگرام و استفاده از دنبال کنندگان غیرواقعی می‌تواند معیارهای آماری صفحه شمارا منحرف کند. در پی این موضوع، اگر نتوانید میزان بازخورد کاربران‌تان را موردبررسی قرار دهید، چه‌طور می‌توانید با استفاده از محتواهای متنوع در اینستاگرام ‌نرخ تبدیل‌ کسب‌وکارتان را افزایش دهید؟ مگر هدف اصلی نیز همین موضوع نیست؟ (افزایش فروش و نرخ تبدیل). درنهایت باید گفت خرید فالوور (چه به‌ واسطه‌ی روش اول و چه به‌ واسطه‌ی روش دوم) هزینه به‌ازای کیفیت و ارزش نیست. با این کار شما به «اعداد» پول می‌دهید. و بااین‌حال که الگوریتم اینستاگرام مستقیماً به نرخ تعامل وابسته است، روش‌های ذکرشده نمی‌توانند به‌عنوان راه‌ حل‌های بلندمدت خوانش شوند. وقت، انرژی، زمان و هزینه‌ی خود را به‌جایی که برای خرید فالوور اینستاگرام صرف کنید، بر روی جذب دنبال کننده‌ی فعال و ایجاد یک رابطه‌ی وفادار متمرکز کنید. مطمئن باشید درصورتی‌که محتوای شما از کیفیت مناسب برخوردار باشد، کاربران وفادارتان مستقیماً به تعامل با آن (لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و…) خواهند پرداخت.

اینستاگرام دنبال کنندگان غیرواقعی را شناسایی و حذف می‌کند

اخیراً اینستاگرام با جدیدترین به‌روزرسانی‌اش قابلیت جدیدی را به این پلتفرم اضافه کرده است. به همین واسطه هر لایک، کامنت و فالوئی که از یک نرم‌افزار سوم شخص به پیج شما اضافه‌شده باشد، به‌صورت اتوماتیک حذف خواهد شد.

افزایش فالور

هدف اینستاگرام از این موضوع، حفظ تعاملات واقعی و کاربران حقیقی در پلتفرم‌اش است. بر این اساس خرید فالوور فیک یا جذب دنبال کننده‌ی غیرواقعی، مستقیماً تحت عنوان قانونی شکنی –در چارچوب اینستاگرام- محسوب می‌شود.

به‌جز خرید فالور اینستاگرام، چه گزینه‌ای وجود دارد؟

اینستاگرام در ارزش‌گذاری کاربران‌اش، بیشتر از هرچیزی به میزان تعامل آن‌ها با دنبال‌کنندگان‌شان اهمیت می‌دهد. این موضوع علاوه بر این‌که دیده‌شدن محتواهای شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در جذب فالور اینستاگرام نیز بی‌تاثیر نیست. خرید دنبال‌کنندگان فیک اینستاگرام، در حالت ممکن است صفحه‌ی شما را به سمت نابودی بکشاند! اما نگران نباشید، جز این مورد گزینه‌های دیگر نیز برای افزایش میزان فالوور –آن هم از نوع واقعی‌اش- وجود دارد.

جذب فالور

طبق آمار رسمی، میزان کاربران ایرانی اینستاگرام چیزی حدود ۴۰ میلیون نفر برآورد می‌شود. شما به‌واسطه‌ی تدوین استراتژی مناسب قادر خواهید بود با این افراد تعامل برقرار کرده و یک جامعه‌ی وفادار از دنبال کنندگان‌ حقیقی برای خود بسازید! اولین کاری که باید بکنید، پابلیک (عمومی) کردن پیج اینستاگرام‌تان است. هدف از این موضوع دسترسی تمام افراد به صفحه شما است. ضمن که در غیر این صورت احتمال ورود محتواهای‌تان به محیط‌هایی چون اکسپلورر صفر خواهد بود. قدم بعدی انتشار محتواهای مختلف اعم از عکس، گیف، ویدئو، استوری‌ در قالب‌های متفاوت (سوال، نظرسنجی و…) است. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که نشر این موارد باید با یک قاعده‌ی خاص و بدون تأخیر صورت بگیرد. نتیجه‌ی این موضوع، برقراری اعتماد میان شما و دنبال کنندگان‌تان خواهد بود. تأثیر هشتگ‌ها را فراموش نکنید. با بررسی و جستجوی مداوم ترندهای روز، هشتگ‌های مناسب محتوا و کسب‌وکارتان را پیدا و از آن‌ها استفاده کنید. اطمینان داشته باشید، نتیجه‌اش را به بهترین شکل ممکن خواهید دید.

فالور اینستاگرام

به‌ نسبت هویت برندتان، باید تصمیم بگیرید از لحن رسمی یا محاوره‌ای در بدنه‌ی محتواهای‌تان استفاده کنید. داشتن آگاهی از رفتار مخاطبان‌تان و شیوه‌ی برخورد آن‌ها با حوزه کاری شما، در انتخاب لحن مناسب اثربخش خواهد بود.

داشتن آگاهی از رفتار مخاطبان‌تان و شیوه‌ی برخورد آن‌ها با حوزه کاری شما، در انتخاب لحن مناسب اثربخش خواهد بود.

علاوه بر این‌ها اینستاگرام کانال‌های بسیاری را برای جذب فالور در اختیار شما قرار می‌دهد. قابلیت‌هایی چون آی‌جی تی‌وی IG Tv، پخش زنده، قالب‌های مختلف محتوایی مثل استوری و… که با استفاده مناسب از آن‌ها قطعاً نتایج درخشانی را دریافت خواهید کرد. راه‌های مختلفی برای تعامل با مشتریان‌تان وجود دارد، که‌ به واسطه‌شان موفق به جذب فالورهای اورگانیک بسیاری می‌شوید.

فالور ایرانی اینستاگرام

سخن پایانی

پیش از این نیز گفتیم، خرید فالور فیک اینستاگرام، یک سرمایه‌گذاری بیهوده است. به‌جای این‌که وقت و هزینه‌ی خود را بر روی این کار تلف کنید، می‌توانید با تدوین استراتژی‌های مناسب و تولید محتوای جذاب به برقراری ارتباط مؤثر با ۴۰ میلیون کاربر ایرانی اینستاگرام بپردازید!.

با طراحی سایت سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید