زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

چطور صفحه درباره ما بنویسیم؟ (نمونه‌های صفحه about us)

چطور صفحه درباره ما بنویسیم؟ (نمونه‌های صفحه about us)

یکی از مهم‌ترین صفحات به هنگام طراحی سایت فروشگاهی، صفحه درباره ما است که تاثیر بسزایی در سئو و در میزان وفاداری مشتریان دارد.

هنگام ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌ و یا  ‌طراحی سایت فروشگاهی، صفحه درباره ما یکی از اولین صفحات پشتیبانی است که بدون توجه به صنعتی که در آن فعالیت می کنید، احتمالاً طراحی و ایجاد خواهید کرد.

صفحه درباره ما ممکن است با عناوین دیگری مانند داستان کسب و کار، تماس با ما و غیره طراحی و ایجاد شود ولی هدف اصلی همه‌ این صفحه‌ها به هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی، یکی است و آن چیزی جز اثبات هویت برند شما نیست.

صفحه درباره ما تلاش می‌کند تا در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی شما، داستان برندتان را به گوش بازدیدکنندگان برساند. وقتی بازدید کننده‌ای می‌خواهد درباره شما یا کسب و کار اینترنتی شما اطلاعات بیشتری کسب کند، صفحه about us درباره ما، تنها صفحه ای است که به دنبال آن می‌گردد.

متأسفانه، صفحات درباره ما غالباً به عنوان یک صفحه اجباری در ساختار طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفته می‌شود ال به جای فرصتی برای اعتماد سازی و گفتن داستان کسب و کارتان و به اشتراک گذاشتن آنچه شما را تشکیل می‌دهد، تلقی می‌شوند.

صفحات درباره ما چگونه کار می‌کنند؟

مشکلی که در اکثر صفحات درباره ما وجود دارد این است که این صفحات را به عنوان یک مورد ثانویه و بی‌اهمیت در ساخت فروشگاه اینترنتی درنظر می‌گیرند و فقط تبدیل به لینکی می‌شوند که در پایین صفحه اول سایت فروشگاهی دفن شده‌اند که در نهایت به چند پاراگراف عجولانه درباره یک کسب و کار ختم می‌شوند.

یک صفحه درباره ما باید یک صفحه فروش با هدف باشد، صفحه ای که با تمرکز بر برجسته سازی بزرگترین نقاط فروش داستان کسب و کار و نام برند شما، اولین تأثیر قوی در مشتریان کنجکاو ایجاد کند.

در تحقیق درباره ‌اعتماد مشتری‌، متوجه شدیم که خریداران به صفحه درباره ما می‌روند تا درباره برند و افرادی که در پشت تولید و آماده‌سازی این محصولات هستند، اطلاعات بیشتری کسب کنند. طراحی صفحه درباره ما سایت فروشگاهی باید به این دو حس کنجکاوی بپردازد و باید به خریداران در تصمیم گیری کمک کند.

خریداران همچنین به ماموریت یک کسب و کار علاقه مند هستند. آن‌ها از صفحه درباره ما برای تعیین اینکه آیا آن‌ها با اهداف اصلی کسب و کار و ارزش‌های اصلی آن همراه هستند یا خیر و بر این اساس تصمیم می گیرند که آیا می‌خواهند با این کسب و کار اینترنتی خرید کنند یا خیر.

درمقابل یک صفحه فرود، صفحه درباره ما About Us مکان ایده آلی برای تحقق تعدادی از اهداف است:

  • در صفحه درباره ما، داستان تجارت خود و چرایی راه‌اندازی آن را در میان بگذارید.
  • برای مشتریان، علتی که کسب و کار شما در خدمت آن است را شرح دهید.
  • درباره مدل کسب و کار یا نحوه تولید محصولات خود توضیح دهید.
  • با حضور و معرفی بنیانگذاران یا افراد تیم خود، به کسب و کار خود چهره‌ای ارائه دهید.
  • محتوای اقناع کننده (به عنوان مثال، یک ویدیوی توضیح دهنده، تجسم داده‌ها، پیوند به پست های وبلاگ) را در خود بگنجانید که ممکن است ظاهر صفحه اول سایت فروشگاهی شما را بهم ریزد.
  • به طور خلاصه، صفحه درباره ما خانه ای برای داستان بنیانگذاری شما، محلی برای نمایش موفقیت‌های کسب و کار شما و صفحه فروش است که پاسخگوی سوال مشتریان جدید در مورد تجارت شما است که چرا باید محصولات شما را بخرند:

چرا باید مشتریان از شما خرید کنند؟

طرز نوشتن صفحه درباره ما

بهترین صفحات درباره ما با گفتن داستانی درباره یک نام تجاری به اهداف خود می‌رسند.

همینطور که هر داستانی به یک قهرمان اصلی احتیاج دارد؛ این اصل درباره‌ی این صفحه هم صدق می‌کند.

در بعضی موارد ممکن است این قهرمان، شما یا تیم موسس کسب و کارتان باشد. در برخی موارد دیگر، ممکن است با یک داستان مجزا، تجارت خود را به عنوان شخصیت اصلی داستان خود در نظر بگیرید.

در هر صورت، داستان‌ها، نمایانگر تغییرات کسب و کار شما هستند. از یک مکان شروع می‌شوند و در مکان دیگری به پایان می‌رسند. این تنها کاری است که صفحه درباره ما شما باید هنگام بازدید بازدیدکنندگان از آن انجام دهد.

با استفاده از فرمول زیر می‌توانید روایتی تاثیرگذار برای طراحی صفحه درباره ما خود درنظر بگیرید:

  • صحنه روایتگری را ترسیم کنید. شخصیت‌ها یا قوانین خود را معرفی کرده و وضعیت موجود یا "شرایط موجود" را برای مشتری هدف خود یا صنعت خود تعیین کنید.
  • مسئله را مطرح کنید. مشکلی را که شما (شخصیت اصلی) را به بازی فراخوانده است و شما را مجاب به راه‌اندازی کسب و کار کرده است را توصیف و تعریف کنید.
  • به چالش بکشید. در مورد چگونگی هدف خود برای یافتن راه حل (یعنی شروع کار خود) و موانعی که در این راه با آن روبرو هستید، توضیح دهید.
  • به راه حلی برسید . جزئیات چگونگی هدف کسب و کار خود و نقاط عطفی را که به آن رسیده اید به اشتراک بگذارید
  • آینده را تصور کنید. برای شرکت خود تصویری از آینده ترسیم کنید یا رسالت و اهداف آن را بیان کنید.

در اینجا برخی موارد دیگر وجود دارد که با استفاده از کامپوننت‌ها ممکن است بخواهید آن‌ها را در صفحه درباره ما خود قرار دهید، نه تنها برای تحقق بخشیدن به روایت، بلکه برای تعریف نام برند کسب و کار خود و اعلام دلیل وجود کسب و کارخود به مشتریان.

مدل تجاری شما

ایجاد صفحه درباره ما

برای برخی از کسب و کارها مدل تجاری آن‌ها، ارزش پیشنهادی منحصر به فرد آنهاست و می تواند ب عنوان یک نقطه فروش باشد که ارزش دارد در صفحه "درباره ما" قرار گیرد.

برخی از نمونه های این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • چگونه محصولات خود را تولید یا تهیه می‌کنید و برای مشتریان خود ذخیره می‌کنید.
  • جایی که مواد لازم برای محصول خود را تهیه می کنید (به عنوان مثال تولید در یک کشور خاص یا با فراهم کردن شغل برای یک جامعه خاص).
  • تقسیم بخشی از درآمد شما که به یک موسسه خیریه می رسد.

شفافیت در بیان مدل بیزینسی، ممکن است برند شما را تقویت کند، صفحه About Us فرصت مناسبی برای جمع بندی زنجیره تأمین، نحوه کار تجارت شما و مرتبط کردن آن با مأموریت و هدف شماست.

این کار اغلب با تصویرگری یا اینفوگرافیک انجام می شود که اطلاعات آن به راحتی قابل هضم است.

ذکر مطبوعات، توصیفات، جوایز

صفحه درباره ما در طراحی فروشگاه اینترنتی

بررسی‌ها، نام‌های مطبوعاتی یا محتوای تولید شده توسط کاربر می‌تواند در صفحه "درباره ما" شما وجود داشته باشد تا بتواند تأثیر شما بر مشتریان یا صنعت خود را به اشتراک بگذارد.

روش‌های مختلفی برای ادغام اثبات اجتماعی در صفحه درباره ما وجود دارد، از قرار دادن گالری‌های محتوای مشتری در اینستاگرام گرفته تا نشان‌های نشریاتی که شما را تحت پوشش قرار داده اند تا برجسته کردن گزارشی که از یک بررسی مشتری برداشته‌اید.

اشاره های مطبوعاتی، جوایز و سایر بردها، نمونه های متداولی برای نقاط عطف هستند که می توانند برای کمک به روایت میانه داستان شما استفاده شوند.

قرار دادن اعداد و ارقام

صفحه درباره ما فروشگاه اینترنتی

اعداد به کسب و کار شما اعتبار می‌دهند، به ویژه اگر مشکلی را که می‌خواهید حل کنید یا پیشرفتی را که به عنوان یک کسب و کار ایجاد کرده اید نشان دهید (به عنوان مثال، تعداد کالاهای فروخته شده یا سال‌هایی که تجارت کرده‌اید).

آماری را که می توانید در صفحه درباره ما استفاده کنید، در نظر بگیرید تا نکته ای راجع به هدف کسب و کار خود بیان کنید یا تأثیر خود را به عنوان یک کسب و کار کمی تعیین کنید.

این که آیا شما در حال توضیح مشکل صنعت در اوایل داستان خود هستید و یا برجسته سازی نقاط عطف در اوج داستان خود هستید، گره زدن چهره های جالب توجه به داستان شما می تواند به شما در برقراری ارتباط موثرتر پیام کمک کند.

معرفی اعضای تیم

صفحه درباره ما سایت فروشگاهی

چهره بخشیدن به کسب و کار شما، کمک می‌کند تا قابل لمس‌تر از گذشته باشید و تعاملی بهتر و از جنس خود مخاطبان را برقرار کنید.

حتی اگر فقط بنیانگذاران را برجسته کنید، صفحه About Us می تواند فرصتی برای ساختن نام تجاری شخصی شما و به اشتراک گذاشتن این موضوع باشد که چگونه داستان و تجربه شما و کسب و کار شما را برای خدمت به بازار خود مناسب می‌کند.

فیلم یا گالری عکس

گالری صفحه درباره ما

اگر می توانید، باید رسانه‌ها را در صفحه درباره ما با هم مخلوط کنید تا تنوع بیشتری ایجاد کند و متن موجود در طراحی صفحه درباره شما شکسته شود.

حداقل، شما می توانید از عکس‌های با کیفیت بالا در پشت صحنه استفاده کنید که پرده را عقب می‌اندازد و نگاهی گذرا به کسب و کار شما به بازدیدکنندگان می‌دهد. یا اگر بازاریابی محتوا مانند فیلم ها یا مطالعات موردی سرمایه گذاری کرده اید، صفحه About Us نیز خانه خوبی برای این دست محتواست.

لینک‌های رسانه های اجتماعی و کال تو اکشن

کال تو اکشن‌های صفحه درباره ما

صفحه درباره ما همچنین می‌تواند برای هدایت بازدیدکنندگان به سایر صفحات وب یا حضور آنلاین، اعم از پست وبلاگ یا پروفایل شبکه‌های اجتماعی، مورد استفاده قرار گیرد.

حتماً هر پیوند مربوط به CTA را در نسخه خود بگنجانید و به این فکر کنید که چگونه می توانید با تشویق وی به بازدید کننده سفر خود را ادامه دهید:

  • حساب‌های اجتماعی خود را دنبال کنید
  • وارد لیست ایمیل خود شوید
  • محصولات خود را بررسی کنید
  • وبلاگ خود را بخوانید

تاریخچه شما

ساخت صفحه درباره ما

بازدیدکنندگان وب سایت فروشگاهی خود را در یک مسیر پرخاطره هدایت کنید و به آن‌ها اطلاعاتی در مورد تاریخچه فروشگاه خود بدهید. در صفحه درباره ما، می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که کجا، چگونه و چه زمانی کار خود را شروع کرده‌اید. این شانس شماست که نقاط عطف و دستاوردهای مربوط به کسب و کار خود را به روشی جذاب به اشتراک بگذارید. حتی می توانید تاریخچه خود را به صورت یک جدول زمانی به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید، که به شما امکان می‌دهد اطلاعات زیادی را به صورت بصری نمایش دهید. مشتریان یا مشتریان بالقوه شما ممکن است علاقمند به دیدن رشد شما در این سال‌ها باشند.

مدل‌ها و مثال‌هایی از صفحات درباره ما

به خاطر داشته باشید که نوشتن نسخه واقعی خود به صورت اول شخص (به عنوان مثال من ، ما) به ایجاد ارتباط شخصی تر با مخاطبان هدف کمک می کند. صفحه درباره ما درواقع درباره شما است، بنابراین از آن دریغ نکنید.

نکاتی که در این مثال‌ها در نظر گرفته شده است را درنظر بگیرید و باید ساختاری داستانی (نه لزوماً کپی شده) داشته باشید که می‌توانید در روایت صفحه درباره ما بگنجانید.

مثل استدیو دوتن داستان کسب و کارتان را دوستانه بیان کنید.

طراحی فروشگاه اینترنتی

اگر به صفحه درباره ما استدیو دوتن توجه کنید، می‌بینید که علاوه بر روایت شکل‌گیری کسب و کار و تاریخچه شکل‌گیری بیزینس ‌شان، شبکه‌اجتماعی خود را نیز به مخاطبان‌شان معرفی کرده‌اند و برای تعامل هرچه بیشتر در کنار معرفی اعضای فروشگاه اینترنتی خود از تصاویری که باعث اثبات اجتماعی آن‌ها می‌شود نیز استفاده کرده‌اند.

با هدف قراردادن محصول صفحه درباره ما را مثل ژاوا به صفحه فروش خود تبدیل کنید.

طراحی سایت فروشگاهی

اگر به این طراحی صفحه درباره ما توجه کنید، آغاز روایتگری داستان کسب و کار با مورد هدف قرار دادن محصول آغاز شده است و نماینگر شفافیت در محصولات ارائه داده شده است.

دستاوردها و فعالیت‌های مطبوعاتی خود را مانن فروشگاه ایهام در صفحه درباره ما قرار دهید.

دستاورد‌های مطبوعاتی در صفحه درباره ما

در این نوع از طراحی صفحه درباره ما، می‌توانید دستاورد‌های شخصیت اصلی داستانی خود را یعنی صاحب کسب و کار یا اعضای تیم را معرفی کنید و حضور اجتماعی خود را با ضمیمه کردن آن در صفحه درباره ما، ثابت کنید.

برند خود را مانند فروشگاه هورجین برجسته کنید.

نحوه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

می‌توانید نام برند خود را توصیف و معرفی کنید و با قرار دادن قوانین اولیه خود، چارچوب کسب و کار خود را برای بازدیدکنندگان تعریف کنید تا در صورت تعامل و خرید از فروشگاه اینترنتی شما با قوانین اولیه شما آشنا باشند و سه اصل اولیه یعنی چه کسی هستید، چه چیزی می‌فروشید و چرا اینکار را انجام می‌دهید را در صفحه درباره ما بیان کنید.

نتیجه‌گیری

اعتماد سازی با صفحه درباره ما

وقتی کار را شروع می کنید ، به نظر می رسد چیز زیادی برای بیان کردن در صفحه درباره ما وجود ندارد.

اما اگر نظری دارید که می‌دانید چرا کاری را انجام می‌دهید و چرایی این را که در خدمت مشتریان خود هستید، برای شروع کار کافی است. می توانید همزمان با رشد خود از نقاط عطفی که پشت سر گذاشته‌اید بیشتر کنید و به مرور صفحه درباره ما خود را تقویت کنید.

و برای کسانی که از قبل به خوبی در داستان خود هستند، شاید ارزش داشته باشد که نگاهی به تجزیه و تحلیل خود بیندازند تا ببینند آیا بازدیدکنندگان جدید مرتباً در صفحه درباره ما متوقف می‌شوند.

شاید وقت آن رسیده است که یک بار دیگر از آن استفاده کنید وصفحه درباره ما خود را مانند دارایی ارزشمند برای کسب و کار خود که قرار است بهترین باشد در نظر بگیرید.