زمان مطالعه ۶ دقیقه

چه‌طور از دست‌سازه‌هایمان کسب درآمد کنیم؟

چه‌طور از دست‌سازه‌هایمان کسب درآمد کنیم؟

مشاغل در گذشته شکل دیگری داشتند. افراد باید در شرکت‌های کوچک و بزرگ به صورت حضوری کار می‌کردند تا بتوانند کسب درآمد کنند. اشتغال به شکل فردی و خانگی چندان در جامعه رواج نداشت و معمولا آن قدر مشکلات پیش روی کسب و کارهای کوچک زیاد بود که همگی در زمان کمی تعطیل می‌شدند. اما امروزه شکل کسب درآمد تغییر کرده است. بسیاری از افراد مشغول به کسب درآمد از دست‌سازه‌ها ها و وسایلی هستند که در خانه تولید می‌کنند و این کار از طریق رشد اینترنت امکان‌پذیر شده است.


مشاغل در گذشته شکل دیگری داشتند. افراد باید در شرکت‌های کوچک و بزرگ به صورت حضوری کار می‌کردند تا بتوانند کسب درآمد کنند. اشتغال به شکل فردی و خانگی چندان در جامعه رواج نداشت و معمولا آن قدر مشکلات پیش روی کسب و کارهای کوچک زیاد بود که همگی در زمان کمی تعطیل می‌شدند. اما امروزه شکل کسب درآمد تغییر کرده است. بسیاری از افراد مشغول به کسب درآمد از دست‌سازه‌ها ها و وسایلی هستند که در خانه تولید می‌کنند و این کار از طریق رشد اینترنت امکان‌پذیر شده است.

فروش آنلاین صنایع دستی

پیشرفت‌های تکنولوژی و خصوصا دسترسی به اینترنت باعث شده است که افراد خوش ذوق و علاقمند به دست‌سازه‌های هنری، بتوانند به راحتی محصولات خود را عرضه کنند و دیگر نیازمند کار در محیط خسته کننده شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ نباشند. در این مطلب قصد داریم به بررسی روش کسب درآمد از طریق محصولاتی بپردازیم که در خانه با دست ساخته می‌شوند. در صورتی که شما نیز جزو افرادی هستید که می‌توانید هنر خود را برای کسب درآمد به کار بگیرید، این مطلب وبلاگ سازیتو را از دست ندهید چرا که می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

آیا می‌توان از دست‌سازه‌ها کسب درآمد کرد؟

اگر یک دهه پیش از ما چنین سوالی پرسیده می‌شد قاطعانه می‌گفتیم خیر. اما پاسخ امروز ما چیز دیگری است. افراد زیادی هستند که امروزه در خانه مشغول به ساخت وسایل جالب دست ساز خود هستند. این افراد که گه‌گاه ایده‌های جذابی در سر دارند و دانش بسیار بالایی در انجام کارهای هنری دارند، فروش بسیار بالایی دارند و گه‌گاه فعالیت انفرادی خود را تبدیل به یک کسب و کار کوچک با چند همکار کرده‌اند. البته ایده به تنهایی برای کسب درآمد از دست‌سازه‌ها کافی نیست. علت این امر این است که مشتریان باید با طور مداوم با شما در ارتباط باشند. وقتی بتوانید ایده ساخت کارهای هنری خود را به با مهارت‌های فروش اینترنتی پیاده‌سازی کنید، می‌توانید به یک فروش قابل توجه دست پیدا کرده و یک شغل کاملا مستقل برای خود ایجاد کنید. شناخت از روش‌های فروش اینترنتی نیز کار چندان سختی نیست. با کمی جستجو می‌توانید به تعداد زیادی از آموزش‌ها دسترسی پیدا کنید. در بخش بعد مروری بر راه‌کارهای فروش اینترنتی دست‌سازه‌ها خواهیم داشت.

راه‌کارهای فروش محصولات هنری و دست‌ساز‌ها از طریق اینترنت

امروزه تنوع زیادی در زمینه فروش محصولات هنری دست‌ساز وجود دارد و بسیاری از افراد و هنرمندان آثار هنری خود را به صورت آنلاین و از طریق سفارش طراحی سایت فروشگاهی‌ ساده به فروش می‌رسانند. در این روش فروشندگان و خریداران کالا می‌توانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند. یکی از‌ بزرگترین مزایای این روش برندسازی است

. فروشگاه اینترنتی اختصاصی، به‌نوعی می‌تواند ویترین محصولات شما باشد و افرادی که به خدمات شما نیاز دارند، به راحتی و با چند کلیک ساده می‌توانند اقدام به خرید محصولات خانگی شما کنند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید فروش به‌واسطه‌ی بستر اینترنت به همین سادگی امکان‌پذیر است. یکی دیگر از روش‌هایی که افراد علاقمند به کسب درآمد در منزل برای ارتباط با مشتری می‌توانند از آن استفاده کنند، شبکه‌های اجتماعی هستند.

شبکه‌های اجتماعی با ارائه خدمات خاصی مثل فروشگاه، به‌طور رایگان، فرصت‌های ویژه‌ی بسیاری را برای کاربران‌شان به ارمغان می‌آورند. اینستاگرام یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که خدمات ویژه‌ای برای فروشندگان آنلاین خود ارائه می‌کند. بسیاری از افرادی که یک فروشگاه اختصاصی آنلاین دارند نیز اقدام به استفاده از شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند چرا که می‌دانند این شبکه‌های اجتماعی کار آن‌ها را در جذب مشتری راحت می‌کند.

فروش صنایع دستی

دو نکته مهم در زمینه فروش دست‌سازه‌ها از طریق اینترنت

نکته مهم اولی که وجود دارد این است که باید اطلاعات جانبی محصول خود را به درستی تهیه و انتخاب کنید. این اطلاعات شامل تصویر و اطلاعات متنی محصول شما می‌شود و باعث می‌شود که مشتری شما ارزش محصولات هنری شما را به خوبی متوجه شود. هر چقدر این اطلاعات کامل‌تر باشد خرید بیشتر خواهد بود. نکته مهم دیگر در مورد کسب درآمد از دست‌سازه‌ها نیز این است که باید صبر و پشتکار داشته باشید. درست که اینترنت باعث شده فاصله شما با مشتریان کم بشود و به راحتی بتوانند با چند کلیک از شما خرید کنند، اما ممکن است چند ماه اول مشتری فراوانی برای شما وجود نداشته باشد. در این زمان نباید ناامید شوید چرا که روند طبیعی هر کسب و کار کوچکی همین است. در این زمان که کمتر درگیر ارتباط با مشتری هستید، کیفیت محصولات دست‌ساز خود را بالاتر ببرید. فروش به مرور افزایش پیدا خواهد کرد.

چه وسایل دست سازی را می‌توان از طریق اینترنت فروخت؟

طیف وسایلی که می‌توان در خانه ساخت، بسیار گسترده است. اگر ایده خوبی دارید ولی مهارت چندانی ندارید، نگران نباشید چرا که کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری زیادی پیدا می‌شوند که می‌توانند آموزش‌های لازم برای این کار را به شما بدهند.

صنایع دستی

یک نمونه از روش‌های کسب درآمد از دست‌سازه‌ها ساخت عروسک‌های دست ساز است و بسیاری از افراد امروزه به ساخت این عروسک‌ها مشغول هستند. ایده دیگر ساخت دستبندها و یا گردنبندهای دست ساز است. این محصولات نیز فروش قابل توجهی دارند و خانم‌های خوش ذوق از ایده‌های هنری شما و محصولات باکیفیت استقبال می‌کنند. ساخت مجسمه‌های چوبی نیز می‌تواند یک ایده خوب باشد. افراد زیادی هستند که علاقمند به خرید این مجسمه‌ها برای دکورهای خانه و اتاق خود هستند. محصولات اوریگامی نیز ایده دیگری است که می‌توانید آن‌ها را پیاده سازی کنید. برخی از سازندگان سازهای موسیقی و نقاشان نیز در فضای مجازی آثار فراوان خود را به فروش می‌رسانند. همان طور که می‌بینید بسیاری از دست‌سازه‌های خود را می‌توانید در خانه بسازید و از آن‌ها کسب درآمد کنید.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی به روش کسب درآمد از دست‌سازه‌ها انداختیم و دیدیم که چگونه می‌توانید از طریق فروش اینترنتی برای محصولات خود کسب درآمد کنید. در صورتی که علاقمند به راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی هستید، فقط کافی است ایده خوبی داشته باشید و اندکی با فروش اینترنتی آشنایی پیدا کنید. مراحل بعدی چندان دشوار نیست. سازیتو نیز به عنوان یک پلتفرم فروشگاه ساز آنلاین در فرآیند راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاه اینترنتی کسب‌وکارتان همراه شما خواهد بود.