زمان مطالعه ۶ دقیقه

کامپوننت‌های کاربردی در طراحی سایت فروشگاهی

کامپوننت‌های کاربردی در طراحی سایت فروشگاهی

از مهم‌ترین المان‌هایی که می‌توانید در **طراحی سایت فروشگاهی** خود به ‌کار برید، استفاده از کامپوننت‌های بنر و بنر جدولی جدولی و دیگر کامپوننت‌هایی است که نحوه قرارگیری و کاربرد آن در فرایند طراحی فروشگاه اینترنتی به مراتب در این مقاله توضیح داده شده‌است.


یکی از مهم‌ترین ضروریات هر کسب و کاری، ساخت سایت فروشگاهی است؛ وقتی به واژه طراحی سایت نگاه می‌کنیم، فرایند مبهم و دشواری به‌نظر می‌اید. اما راه‌های ساده‌تری برای ساخت سایت فروشگاهی وجود دارد که طراحی را بیش از پیش راحت‌تر می‌سازد و به فرایند شکل‌گیری کسب و کار اینترنتی نوپا شما سرعت می‌بخشد زیرا با طراحی سایت فروشگاهی و استفاده از کامپوننت‌های کاربردی و رعایت نکات طراحی، نرخ بازدید و تبدیل را افزایش می‌دهد. آنچه که ممکن است به‌طور صحیح درک نشود، اهمیت قرارگرفتن کامپوننت‌های متناسب در فروشگاه اینترنتی است، به همین جهت، کاربرد برخی از کامپوننت‌هایی را که در میان ابزار‌های طراحی که فروشگاه‌ساز سازیتو ارائه می‌دهد را بررسی خواهیم. کامپوننت‌های ساخت سایت می‌تواند برای شما سایتی زیبا بسازد و میزان خروج کاربران را کاهش دهد.

اهمیت کامپوننت بنر در طراحی سایت فروشگاهی

هدف از ایجاد یک بنر در فروشگاه اینترنتی، معطوف کردن تمرکز، بر روی اولین چیزی است که مورد توجه قرار می‌گیرد، به همین دلیل است که قرار دادن یک بنر بسیار حیاتی است زیرا؛ تنها یک ثانیه برای جلب توجه بازدید‌کنندگان کافیست تا جذب فروشگاه اینترنتی شما شوند و مخاطبان را تشویق به باقی ماندن می‌کند. همانطور که طراحی یک بنر مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است، طراحی یک بنر که بدرستی انجام نشده است نیز می تواند نشان دهنده غیر حرفه ای بودن باشد.

طراحی بنرها

موارد خاصی وجود دارد که هر بنر باید شامل آن‌ها شود، در درجه اول به این دلیل که این اولین چیزی است که شاید توسط یک بازدید کننده مورد توجه قرار گیرد و اغلب نشان دهنده مفهوم اولیه کسب و کار شما است در نتیجه، مواردی در این زمینه باید در نظر بگیرید:

بنر‌ در طراحی سایت فروشگاهی

  • در این قسمت باید از دسته‌بندی‌های مختلف و محصولات مورد نظر و برجسته خود استفاده کرد.
  • برای بنر نسبت به اسلایدشویی که در نظر گرفته‌اید، حاشیه درنظر بگیرید. در صورت تمام صفحه بودن اسلاید شو، عرض بنرها را به صورت تمام صفحه تغییر دهید.
  • تعداد بنرها را نسبت به دسته‌بندی‌های برجسته خود انتخاب کنید. ولی این نکته را فراموش نکنید که سادگی و تعداد پایین قسمت‌ها در بنر، باعث زیبایی فروشگاه شما می‌شود.
  • عنوانی متناسب با بنر خود انتخاب کنید که بیانگر اهداف شما باشد.
  • موضوع و عنوان بنر و دکمه لینک خود را وسوسه‌انگیز انتخاب کنید که در نهایت منجر به هدایت مشتری به صفحه دسته‌بندی مورد نظر شود.
  • از تصاویری با فرمت png و بدون پس‌زمینه استفاده کنید که ظاهری متناسب با پس‌زمینه بنر داشته باشد.
  • رنگ‌های پاستلی پس‌زمینه، برای ایجاد فضایی مینیمال با هارمونی بالا در ساختار اولیه فروشگاه اینترنتی شماست که با توجه به رنگ‌هایی که برای کسب و خود درنظر گرفته‌اید، انتخاب کنید.

ایده‌ی منحصربفرد بنر، که توجه بینندگان را به خود جلب کند شاید کمی دشوار باشد. زمان هدر‌های یکنواخت و صرفا مستطیل از بین رفته است. بنرهایی که در سازیتو در نظر گرفته شده است، با درنظر گرفتن فضایی متناسب، ظاهری مرتب و بانظم به ساختارکامپوننت‌های سایت فروشگاهی شما القا می‌کند.

وقتی یک هدر به خودی خود به اندازه کافی خلاقانه و جذاب باشد، بازدیدکنندگان در این بخش از سایت فروشگاهی شما مکث می‌کنند و به دنبال بررسی آن خواهند بود. برای بررسی قابلیت‌های این کامپوننت و استفاده از آن در طراحی سایت فروشگاهی در این مقاله‌ی اختصاصی مطالعه کنید.

اهمیت بنر جدولی در طراحی سایت فروشگاهی

یکی دیگر از کامپوننت‌هایی که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در صفحه اصلی، دسترسی و هدایت مشتری را راحت‌تر از پیش می‌کند؛ بنر‌های جدولی است که در نهایت همه‌ی این موارد منجر به ایجاد تجربه کاربری بهتری می‌شود. بنر‌های جدولی با خاصیت کاربردی که دارند به یکی از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی سایت فروشگاهی محسوب می‌شوند.

طراحی بنر جدولی

بنر‌های جدولی با قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی که در ویرایش دارند، به بهترین شکل ممکن با معیار‌های طراحی مد نظر شما همراه هستند. به گونه‌ای که شما با اضافه کردن این کامپوننت امکان ویرایش موارد زیر را خواهید داشت:

بنر جدولی در طراحی سایت فروشگاهی

  • شما قابلیت این را خواهید داشت که این کامپوننت را در تمامی صفحات ساخته شده در فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید. ولی توجه داشته باشید که بهترین حالت ممکن در استفاده از این کامپوننت، صفحه اصلی است.

  • تعداد بنر‌های مد نظر خود را متناسب با دسته‌بندی‌های محصولات و یا محتوای مد نظر خود شخصی‌سازی کنید و تا حداقل ۴ بنر به طراحی سایت فروشگاهی خود اضافه کنید.

  • اگر طراحی اسلاید شو و بنر‌ها و دیگر بخش‌های سایت خود را تمام صفحه در نظر گرفته‌اید، عرض بخش بنر جدولی در این بخش را نیز به طور تمام صفحه در نظر بگیرید. در غیر این صورت بهتر است از حاشیه سفید در بنرهای جدولی نیز استفاده شود.

بنر‌های جدولی در طراحی سایت فروشگاهی

  • سایز بنر‌های جدولی را متناسب با دیگر اجزای سایت در نظر بگیرید.
  • همچنین برای ایجاد تجربه کاربری بهتر امکان افکت بزرگنمایی تصویر را نیز فعال کنید.
  • اگر طرافدار سبک طراحی کارتی هستید، استفاده از این کامپوننت در دو ارتفاع همسان و غیر همسان بهترین انتخاب برای شماست.
  • با انتخاب رنگ متناسب پس‌زمینه (رنگ سازمانی) به طراحی سایت فروشگاهی خود روح ببخشید. همچنین از تصاویر نیز در این بخش در ابعاد مختلف می‌توانید استفاده کنید.
  • متن و لینک متناسبی به جهت جذب مشتریان بیشتر در بنرها استفاده کنید.

با استفاده از این دو کامپوننت طراحی سایت، تعامل موثری با مشتریان خود ایجاد کنید. جذابیت بصری سایت فروشگاهی سبب افزایش نرخ مدت زمان بازدید نیز می‌شود که همه در نهایت منجر به افزایش میزان فروش و مشتریان خواهد شد. درنتیجه استفاده از بنرها را در طراحی سایت فروشگاهی خود فراموش نکنید.

نتیجه‌گیری

برای ‌راه‌اندازی سایت فروشگاهی‌ شما نیاز به طی کردن مراحل زیادی دارید. بعد از خرید دامنه و اتصال درگاه شما باید طراحی سایت فروشگاهی خود را با استفاده از کامپوننت‌های طراحی سایت به اتمام برسانید. انتخاب درست از بین کامپوننت‌های ساخت سایت به شما این امکان را می‌دهد تا سایتی متفاوت و زیبا را برای مشتریان خود بسازید و فروش بیشتری را داشته باشید