زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

۲۰ کتاب محبوب و برجسته از کار‌آفرینان موفق

۲۰ کتاب محبوب و برجسته از کار‌آفرینان موفق

آیا به دنبال راهکاری برای تقویت کسب و کار کوچک خود و بهبود روند زندگی خود هستید؟ در این مقاله، لیستی از بهترین کتاب‌هایی که توسط کارآفرینان، رهبران مشاغل و رمان نویسان مشهور نوشته شده است را اشاره خواهیم کرد. با مشاوره کاربردی‌ای که در این کتاب‌های محبوب ارائه شده است، در کسب و کار خود خلاق شده و یا اشتیاق و علاقه خود را بیابید و در نهایت کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.

اگر به دنبال بهترین کتاب‌های کارآفرینی هستید با ما همراه باشید. در این مقاله، لیستی از بهترین کتاب‌هایی که توسط کارآفرینان، رهبران مشاغل و رمان نویسان مشهور نوشته شده است را اشاره خواهیم کرد. با مشاوره کاربردی‌ای که در این کتاب‌ها شده است، در کسب و کار خود خلاق شده و یا اشتیاق و علاقه خود را بیابید و در نهایت کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. همچنین، مطالعه کتاب‌های کاربردی خود انگیزه‌ای برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب در صورت علاقه به این کسب و کار است.

۱. The Power of Broke (قدرت بی‌پولی)

قدرت بی‌پولی

نویسنده:Daymond John

Daymond John ،صدایی تاثیر گذار و حمایتگر برای آن دسته از موسسانی است که برای آغاز کسب و کار کوچک خود، بودجه‌ی قابل توجه‌ای ندارند. او در این کتاب پرفروش، the power of broke، بیان می‌کند که چگونه ورشکسته بودن و کمبود بودجه می‌تواند به شما برای بدست آوردن کار‌های عالی، به همان اندازه که تشنه موفقیت هستید، انگیزه دهد.

۲. Behold the Dreamers(به رویاپردازان بنگرید)

به رویاپردازان بنگرید

نویسنده:Imbolo Mbue

Behold the Dreamers با تقاضای بی‌نهایت برای ایجاد چیرگی و شجاعت، به شما الهام می‌بخشد. در جریان بحران‌ مالی سال ۲۰۰۸، پرفروش ترین رمان در مجله نیویورک تایمز، از زبان یک زن کامرونی در مورد تجربه مهاجرتی خود، با لحنی شوخ‌طبع و دلرحمانه نقل می‌شود که فاقد گفتگو‌های سیاسی امروزی است. این داستان بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد زیرا، جنبش‌های برابر خواهی در ایالات متحده و تعریف خود از مهاجر بودن را دوباره مشخص می‌کند.

۳. The Virgin Way

راه ویرجین

نویسنده:Richard Branson

ریچارد فقط 16 سال سن داشت که مدرسه و تحصیل را رها کرد و کار کردن برای خود را ترجیح داد. حدود ۴۰ سال بعد، گروه ویرجین او به یک برند بین المللی تبدیل شده است. این کتاب مثل دفترچه بازی برای رهبری است و نشان می‌دهد که چگونه خانواده، تفریح، اشتیاق و گوش دادن برای ایجاد یک تیم جهانی و موفق از کارمندان اهمیت دارد.

۴. Steve Jobs

استیو جابز

نویسنده:Walter Isaacson

هر شخصی که درگیر تجارت است، حداقل چند داستان کوتاه از بنیانگذار اپل، استیو جابز، شنیده است. بیوگرافی خیره‌کننده سیلیکون ولی والتر، به شما برای ایجاد محصولی که افراد به دنبال آن هستند، انگیزه می‌دهد. تا به کمک آن، مرز‌های خلاقیت را آزمایش کنید و با یک برنامه تجاری برای ایجاد تحول و تغییر در جهان، به یک کارآفرین موفق مبدل شوید.

 

با طراحی سایت سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

۵. Year of Yes

years of yes

نویسنده:Shonda Rhimes

تولید‌کننده پیشرو صنعت هالیوود، Shonda Rhimes در این کتاب مشهور در مورد تجربه شخصی خود، در این صنعت را بیان می‌کند. Rhimes داستان زندگی خود را از زمانی که یک فرد مضطرب درون‌گرا و خجالتی بود تا به فردی که فرصت‌های بی‌پایان را به یک سخنران با اعتماد به نفس و شخصیتی معتبر تبدیل کرد که به تمام مشکلات سر راهش، بله گفت. این کتاب برای افرادی است که به دنبال شکستن پوسته و قفس خود هستند و می‌خواهند صدای خود را به جهانیان برسانند.

۶. Beating the Odds

Beating the Odds

نویسنده:Eddie Brown

Eddie Brown ، بشر‌دوست و فردی با نفوذ در حوزه تجارت، در این کتاب شما را درباره اینکه چگونه او در جریان روز‌های سختی همچون رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ و حادثه تلخ ۱۱ سپتامبر، مدیریت سرمایه برون را ساخت و حفظش کرد، همراهی می‌کند. ادی در این کتاب خودزندگی‌نامه، Beating the Odds، نگرشی جذاب از تولد خود در روستا، از مادری ۱۳ ساله که بعد از تولدش مستقیما فوت می‌کند، ارائه می‌دهد. او خاطر نشان می‌کند که چگونه با وجود سختی‌های بی‌پایان، راه زندگی خود را مشخص کرد، از کالج فارق‌التحصیل شد، به ارتش پیوست و با مهندس شدن در IBM، نهایتا کمپانی میلیارد دلاری خود را افتتاح کرد.

۷. Female Innovators at Work

Female Innovators at Work

نویسنده:Danielle Newnham

خلاقیت زنان در کار، کتابی است که مطالعه آن برای تمام رهبران کنونی و مشتاق خانم که کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اند، ضروری است. این کتاب مملو از مصاحبه‌های الهام‌بخش و مطالعات موردی از مدیرعاملان خانم، بنیان‌گذاران و مخترعین در حوزه‌های مختلف فناوری است که تجربه‌ها، چالش‌ها، درس‌های گرفته شده‌ی خود را در راه کارآفرین شدن با شما به اشتراک می‌گذارند.

۸. In the Company of Women

In the Company of Women

نویسنده:Grace Bonney

در این کتاب، نکات برجسته‌ی الهام‌بخش و داستان زندگی از کارآفرینان خانم در حوزه‌های مختلف صنعتی، شغلی، پیش‌زمینه‌ها، نژاد‌ها و مکان‌ها با شما به اشتراک گذاشته می‌شود و نشان می‌دهد که چگونه پنهان نشدن، کلیدی برای موفقیت مدیران امروزی است. اگر به دنبال بدست‌آوردن چشم اندازی جدید و موضوعی الهام‌بخش هستید، این یکی از بهترین کتاب‌های کارآفرینی است که حتما باید مطالعه کنید.

۹. Grit: The Power of Passion and Perseverance

years of yes

نویسنده:Angela Duckworth

همه ما می‌دانیم، پایداری و تلاش، کلید‌های رسیدن به موفقیت هستند. آن دسته از افرادی که " این مهم را می‌سازند" همیشه بهترین کسانی نیستند که بهترین ایده‌ها و منابع را دارند، آن‌ها کسانی هستند که هر روز تلاش و کار می‌کنند تا بهبود و تقویت یابند و اهمیتی ندارد که در چه زمینه‌ای است. این همان چیزی است که این کتاب بیان می‌کند. پرفروش ترین نویسنده نیویورک تایمز، آنجلا، به صاحبان مشاغل می‌آموزد که چگونه در خود و اطرافیان خود ثبات ایجاد کنند.

۱۰. The Last Black Unicorn

نویسنده:Tiffany Haddish

در این زندگینامه، بازیگر و کمدین، تیفانی هدیش داستان ثروتمند شدن خود را مطرح می‌کند. این کتاب حاوی داستانی گیرا و قدرتمند است و بیان می‌کند که چگونه شما می‌توانید از هیچ مطلق، با دنبال کردن رویاهای‌تان و درک اینکه چه کسی هستید به قله موفقیت برسید. اگر می‌خواهید هم بخندید و هم الهام بگیرید، این کتاب باید جزو فهرست خواندنی‌های سال شما باشد.

۱۱. Girl Code(رازدختران موفق)

راز دختران موفق

نویسنده:Cara Alwill Leyba

یکی از بخش‌های دشوار کارآفرین خانم بودن، سروکار داشتن با دیگر خانم‌ها است. اما، وقتی زنان از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنند، اتفاقات شگفت‌انگیزی به وقوع می‌پیوندد. در این کتاب قدرتمند برای کارآفرینان خانم، راز‌هایی برای ایجاد اعتماد‌ به ‌نفس و قدرت بخشیدن به دیگر زنان به اشتراک گذاشته شده است. کتاب راز دختران موفق، به شما کمک می‌کند تا با فعالیت‌های خود در زندگی شخصی و زندگی تجاری‌تان ارتباط برقرار کنید و حسادت خود را کنترل کنید، از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید و از خود به خوبی مراقبت کنید و در نهایت به این امر پی ببرید که موفقیت چه معنایی برای شما دارد.

۱۲.David and Goliath

David and Goliath

نویسنده:Malcolm Gladwell

در این کتاب، مالکوم مسئله‌ی مهمی را مورد تجزیه تحلیل قرار می‌دهد، برای مثال زمانی که نگرشی جدید علیه معنای تبعیض قائل می‌شویم، والدین خود را از دست می‌دهیم، در یک مدرسه متوسط تحصیل می‌کنیم یا از کثرت معضلات زندگی خود رنج می‌بریم، ما چگونه در مورد چالش‌ها و ناکارامدی‌های زندگی خود فکر می‌کنیم. در این کتاب درباره‌ی موفقیت امپرسیونیست‌ها، تاریخچه دفاع هجومی و اینکه چرا شما باید از دانشگاه‌های نخبه محور همچون هاروارد و برون دوری کنید، مطرح می‌شود.

۱۳. The 4-Hour Workweek

4 ساعت

نویسنده:Timothy Ferriss

در این کتاب، شما با داستان کار کردن برای ۸۰ ساعت در هفته و بدست آوردن ۴۰ هزار دلار در سال را که تیمووتی آن را به ۴ ساعت کار کردن در هفته و بدست آوردن ۴۰ هزار دلار در ماه تبدیل کرده است، رو به رو هستید.

۱۴. All Marketers Are Liars

همه‌ی بازریاب‌ها دروغگو هستند!

نویسنده:Seth Godin

بازاریابان بزرگ، درباره‌ی ویژگی و مزایا صحبت نمی‌کنند. آن‌ها داستان نقل می‌کنند. در این کتاب، دید جدیدی بر روی این صنعت منعکس شده است و مطرح می‌کند که چگونه بازاریاب‌ها به خوبی یک دروغ و کلاهبرداری فکر می‌کنند و فروشگاه ایجاد می‌کنند که تاثیر بسزایی بر زندگی افراد در جهت مثبت و یا منفی دارد. همچنین این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه برند خود را راه‌اندازی کنید و داستان خود را بسازید و نقل کنید.

۱۵. Purple Cow

گاو بنفش

نویسنده:Seth Godin

این کتاب، هسته اصلی بازاریابی را نشان می‌دهد: در کسب و کار خود برجسته و قابل شناسایی باشید. گودین در مورد چگونگی کمرنگ شدن و از بین رفتن روش‌های قدیمی بازاریابی و ایجاد کسب و کار، ارائه و ایجاد محصولات متوسط و ایمن و در نهایت تبلیغ در تلویزیون اشاره می‌کند. او استدلال می‌کند که شما احتیاج به توقف تبلیغات دارید و درعوض، خلاقیت نوآوری را در پیش بگیرید و محصولات قابل توجهی ارائه دهید.

 

با فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید.

 

۱۶. The Hard Thing About Hard Things

سختی کار‌های سخت

نویسنده:Ben Horowitz

بن یکی از مورد احترام ترین vc های(سرمایه گذاری پرریسک) سیلیکون ولی است. او در این کتاب مشاوره‌ای ضروری و مهم درباره‌ی تاسیس و مدیریت یک استارت‌اپ را می‌دهد. همچنین دانشی کاربردی برای مقابله و هدایت چالش‌های دشواری که درهیچ مدرسه‌‌ی بیزینسی گفته نمی‌شود را به شما می‌آموزد.

۱۷. Rework

بازانجام

نویسنده:Jason Fried and David Heinemeier Hansson

این کتاب بیان می‌کند، بیشتر مسائلی که ما آن‌ها را مانع درنظر می‌گیریم، مانند: استخدام کارمندان، کاغذبازی‌های اداری،تصمیم گیری، مدیریت زمان، اجاره دفتر، بهانه‌ای بیش برای شروع یک کسب و کار نیستند. با زبانی ساده، این کتاب منبعی عالی برای کسانی است که آرزوی راه‌اندازی کسب و کاری موفق را دارند.

۱۸. Trust Me, I’m Lying

بازانجام

نویسنده:Ryan Holiday

آیا به‌ دنبال این هستید که رسانه‌ها به چه نحوی کار می‌کنند؟ رایان ادعا می‌کند که از فرایند این جریان باخبر است. او به عنوان یک بازوی رسانه، از وبلاگ ‌نویسی برای کنترل و حتی تحریف خبر استفاده می‌کند. این کتاب تاییدی بر فعالیت‌های اوست. اما مراقب باشید اطلاعات این کتاب می‌تواند تا حدودی خطرناک باشد.

۱۹. The Lean Startup

استارت اپ ناب

نویسنده:Eric Ries

به‌جای اتلاف وقت در ایجاد و ساخت برنامه بیزینسی گسترده، کتاب the lean startup روشی سریع برای امتحان نگرش، سازگاری و مطابقت، پیشنهاد می‌‌دهد. او یک رویکرد علمی برای راه‌اندازی یک استارت‌اپ یا کسب و کار موفق ارائه می‌دهد که با استفاده از این رویکرد‌های کاربردی می‌توانید به اهداف خود نزدیک شوید.

۲۰. The Startup Owner’s Manual

استارت اپ ناب

نویسنده:Steve Blank and Bob Dorf

این کتاب ۶۰۸ صفحه‌ای، شما را درباره‌ی نحوه مدیریت یک استارت‌اپ، راهنمایی می‌کند. اگر علاقه ای به فهرست‌ها، نمودار‌ها و قفل گشایی رازهای ساخت یک شرکت موفق و مقیاس پذیر هستید، این کتاب راهنمای مناسب شماست.

سخن پایانی

اگر به دنبال ارتقای شرایط و موقعیت زندگی خود در هر مرحله از این سفر هستید، کتاب‌خوانی را فراموش نکنید. مطالعه کتاب‌های کارآفرینان موفق به شما کمک می‌کند تا اشتباهات برجسته و رایج آن‌ها را تکرار نکنید و درس بگیرید. در این کتاب‌های محبوب، نکاتی ذکر شده‌است که با بهره‌بری از این نکات، شما قادر به تاسیس کسب و کار سودآور خود خواهید شد و حتی در آینده‌ای نزدیک بیانگر داستان برندتان برای نسل آینده باشید.