زمان مطالعه ۹ دقیقه

چگونه با تدریس آنلاین درآمد کسب کنیم؟

چگونه با تدریس آنلاین درآمد کسب کنیم؟

تدریس آنلاین، با توسعه‌ی اینترنت و پیشرفت تکنولوژی تبدیل به یک منبع کسب درآمد خوب برای متخصصان حوزه‌های مختلف شده است. افراد بسیاری به دنبال کسب درآمد از طریق تدریس اینترنتی هستند. در این مقاله به بررسی تدریس آنلاین یا تدریس اینترنتی می‌پردازیم. 



فرقی نمی‌کند در چه حوزه‌ای تخصص داشته باشید، همواره افراد بسیاری هستند که علاقه‌مند به یادگیری در حوزه‌ی تخصصی شما باشند. شغل تدریس آنلاین، می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما باشد. پس از شیوع کرونا، تدریس مجازی و اینترنتی به سرعت رونق یافت و وجود سایت‌های آموزشی و بستر‌هایی برای آموزش آنلاین، سبب شد تا افراد به آموزش مجازی و یادگیری از طریق آن، علاقه‌مند شوند. 
اگر می‌خواهید از طریق آموزش آنلاین، کسب درآمد کنید و برند آموزشی خود را داشته باشید، لازم است که با نکات و اصول آن آشنا شوید. در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با تدریس آنلاین و اصول آن آشنا کنیم. 

تدریس اینترنتی یا تدریس آنلاین چیست؟

تدریس آنلاین چیست؟
تدریس اینترنتی یا تدریس آنلاین به شکلی از آموزش و تدریس گفته می‌شود که کلاس‌ها به کاملا آنلاین برگزار می‌شوند. با این شیوه‌ از تدریس، این فرصت به آموزش‌دهندگان و دانش‌آموزان داده می‌شود تا با آسودگی، تجربه‌ی یادگیری منعطف را داشته باشند.
در تدریس اینترنتی، دانش‌آموزان می‌توانند موضوعی که می‌خواهند را انتخاب کنند. همچنین در انتخاب زمان برگزاری تدریس را نیز می‌توانند به دلخواه خود انتخاب کنند.

آکادمی خود را راه‌اندازی کنید

آکادمی خود را راه‌اندازی کنید
راه‌اندازی آکادمی خودتان با تدریس آنلاین، راهی آسان و کم هزینه‌ای می‌باشد. با انجام دادن یک سری مراحل می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. 
در این قسمت به ۸ مرحله که برای شروع آموزش و تدریس اینترنتی باید طی کنید، اشاره خواهیم کرد.

  1. نیچ‌ خود را انتخاب کنید و تقاضا برای آن را بررسی کنید. در چه زمینه‌ای می‌توانید آموزش دهید؟ آن را انتخاب کرده و با ابزار‌هایی همچون‌ Google Trends، Google’s Keyword Planner و دیگر ابزارها می‌توانید بررسی کنید که موضوع مورد نظر شما برای تدریس تا چه اندازه مورد تقاضا قرار گرفته است. 
  2. نمونه‌هایی از دیگر دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی در نیچ مورد نظر خود را بررسی کنید
  3. نیچ خود را به خوبی و به طور کامل مطالعه و بررسی کنید
  4. از افراد مورد نظرتان نظرسنجی کنید
  5. موضوع مورد نظر برای تدریس در نیچ خودتان را انتخاب کنید
  6. برنامه‌ی درسی و سیلابس خود را طراحی کنید و بنویسید. همواره می‌توانید این برنامه را ادیت کرده و مواردی را طبق نظر خودتان و فیدبکی که از دانش آموزان می‌گیرید، حذف و یا مواردی را به آن اضافه کنید.
  7. اگر در حال حاضر، صاحب یک وب‌سایت اینترنتی هستید، می‌توانید از طریق ‌ایمیل‌ فرستادن دوره‌های‌تان را معرفی کنید. 
  8. در این مسیر می‌توانید با افرادی که در حوزه‌ی تخصصی شما مشغول به فعالیت هستند، همکاری کنید.

آیا کسب درآمد از طریق تدریس اینترنتی عملی است؟

کسب درآمد از طریق تدریس اینترنتی
ایجاد، ارائه و بازاریابی دوره‌های آموزشی آنلاین، به تلاش و کوشش بسیار نیاز دارد. اما زمانی که شما این مراحل را به خوبی سپری کردید، مطمئن باشید که با افزایش درآمد از طریق آموزش اینترنتی روبرو خواهید شد. 
مسیر پیش رو قطعا هموار و آسان نخواهد بود. باید نهایت تلاش خود را برای کیفیت هر چه بیشتر دوره‌ها و کلاس‌های آنلاین خود کنید. در این مسیر ممکن است حتی دچار اشتباهات و شکست‌هایی نیز شوید، اما هیچ‌وقت در دام «ساده‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد به صورت اینترنتی» نیوفتید!
راه‌ها و روش‌های بسیاری برای کسب درآمد از طریق اینترنت وجود دارند. برای اینکه بتوانید از طریق آموزش آنلاین و آموزش اینترنتی، کسب درآمد کنید نیاز است که هوشمندانه عمل کنید و با اصول کسب درآمد از طریق تدریس اینترنتی آشنا باشید. اگر کلاس‌ها و دوره‌های‌تان از کیفیت بالا برخوردار هستند، اقدام به طراحی سایت فروشگاهی کرده‌اید و با استراتژی‌های بازارایابی آشنا هستید، می‌توانید افزایش درآمد از طریق آموزش اینترنتی داشته باشید.

مزایای تدریس اینترنتی

مزایای تدریس اینترنتی
آموزش اینترنتی به افراد، می‌تواند شما را تبدیل به یک منبع مهم و باکیفیت آموزشی کند.
 آموزش آنلاین، شروع خوبی برای کسانی است که می‌خواهند خود را به عنوان متخصصان یک حوزه به دیگران معرفی کنند و به این صورت خدمات خود را در قالب دوره‌ها، کلاس‌ها و پکیج‌های آموزشی به فروش برسانند. 
از طریق بازاریابی و تبلیغات و پروموت کردن دوره‌های‌تان، می‌توانید باعث آگاهی بخشی برند خود شوید و افراد زیادی را به خدمات خود علاقه‌مند کنید. 
آموزش آنلاین سبب کاهش هزینه‌های شما و دانش‌آموزان‌تان می‌شود. هزینه‌های همچون رفت و آمد و یا هزینه‌ی خرید و اجاره مکانی برای تدریس.
آموزش اینترنتی باعث صرفه‌جویی در وقت شما و افرادی که به آن‌ها تدریس می‌کنید، می‌شود. 

موضوع تدریس آنلاین خود را مشخص کنید

انتخاب موضوع تدریس آنلاین
در هر حوزه‌ای که می‌خواهید تدریس آنلاین انجام دهید، افراد بسیاری وجود دارند که علاقه‌مند به یادگیری در آن حوزه دارند. شما فقط نیاز دارید به دنبال علاقه‌ی خود باشید و موضوع تدریس‌تان را انتخاب کنید. اما فراموش نکنید که افراد تنها زمانی به سراغ شما می‌آیند که دوره‌های آموزشی‌تان از کیفیت بالایی برخوردار باشد. دوره‌های آموزشی و پکیج‌های باکیفیتی که منبع غنی از اطلاعات مربوط به حوزه‌ی مورد علاقه‌ی دانش‌آموختگان باشد. 
هدف شما این است که دیگران را تشویق کنید تا به دوره‌های آموزشی‌تان به چشم یک فرصت عالی برای یادگیری نگاه کنند.

انواع شغل‌های تدریس اینترنتی 

انواع شغل‌های تدریس اینترنتی
در دنیای امروز، مشاغل تدریس اینترنتی به سرعت در حال افزایش هستند. وجود این شغل‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی، سبب افزایش درخواست‌ها برای این حوزه‌ی کاری شده است. در حال حاضر استادان، معلمان و به طور کلی آموزش‌دهندگان، با وجود اینترنت و بستر‌های مناسب برای آموزش آنلاین، می‌توانند به افراد در سرتاسر کشور و حتی سرتاسر دنیا آموزش دهند. در این قسمت به چند مثال از ایده‌های آموزش آنلاین می‌پردازیم:

  • آموزش آنلاین یک زبان خارجی (انگلیسی، آلمانی، عربی و...)
  • آموزش آنلاین برنامه‌نویسی
  • آموزش آنلاین طراحی
  • آموزش آنلاین ساز‌های موسیقی
  • آموزش آنلاین خیاطی
  • آموزش آنلاین نقاشی
  • آموزش آنلاین یوگا

 

وب‌سایت اینترنتی راه‌اندازی کنید

راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی
حضور فعال کسب‌‌وکار های مختلف در فضای اینترنت، باعث دیده‌شدن آن‌ها و موفقیت روزافزون‌شان می‌شود. یکی از موضوعات مهم در رابطه با این حضور فعال، ساخت سایت اینترنتی است. ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌، به مخاطبان شما این مسئله را یادآوری می‌کند که دوره‌های آموزشی‌تان و به صورت کلی برند آموزشی شما از اعتبار و اصالت برخوردار است. همین موضوع باعث جلب اعتماد مخاطب شده و فروش‌تان افزایش می‌یابد. 
افراد معمولا در مواجه با ‌طراحی سایت فروشگاهی، سردرگم می‌شوند. وجود اطلاعات فنی و تخصصی پیچیده در رابطه با ساخت فروشگاه اینترنتی ممکن است شما را دلسرد کند و از این مورد بسیار مهم غافل شوید و حتی دنبالش نروید. برای اینکه سردرگمی و دلسردی‌تان از بین رود و با خیال راحت سایت اینترنتی آموزشی خود را راه‌اندازی کنید، سازیتو همراه شماست. سازیتو یک فروشگاه آنلاین سایت‌ساز است. با سازیتو بدون نگرانی از هزینه‌ی ساخت سایت، دامنه و مواردی از این دست، سایت آموزشی خود را راه‌اندازی کنید. 
ساخت سایت اینترنتی با سازیتو مزایای بسیاری دارد که به صورت مختصر به آن اشاره می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با خدمات سازیتو می‌توانید به‌ ۲۵ دلیل برای اینکه فروشگاه ساز سازیتو را انتخاب کنید ‌ مراجعه کنید. 


آدرس اینترنتی اختصاصی


آدرس اینترنتی اختصاصی یک نشانی منحصر به فرد برای سایت شماست  که وجود آن به اعتبار و بازاریابی قوی فروشگاه شما می‌افزاید. در سازیتو، با ساخت وب‌سایت مورد نظرتان، صاحب برند و دامنه‌ی اختصاصی خود می‌شوید. 


شخصی سازی ظاهر فروشگاه


چه بخواهید چه نخواهید، مخاطب شما با ورود به فروشگاه‌تان ، اولین موردی که نظرش را جلب می‌کند، ظاهر و طراحی آن است. آمار ها نشان داده اند که 66 درصد از افراد در ابتدا جذب  ظاهر وب سایت می‌شوند. اگر وب سایت شما ظاهر و طراحی مناسب و جذابی  نداشته باشد، امکان اینکه بدون بررسی بیشتر از فروشگاه اینترنتی‌تان خارج شود، وجود دارد. ما در بخش «طراحی پوسته» سازیتو، امکان ایجاد صفحه‌ای زیبا و مخاطب‌پسند به انتخاب خودتان را فراهم کرده‌ایم.


دریافت نماد اعتماد الکترونیک


نماد اعتماد الکترونیکی نشانه ای است برای احراز هویت و اصالت فروشگاه شما که باعث می‌شود اعتماد مشتری به فروشگاه‌تان بیشتر شده و به اعتبار شما افزوده شود. پس از ساخت سایت‌تان در سازیتو، برای دریافت این نماد کافیست به پنل مدیریتی‌تان مراجعه کنید


راه اندازی فروشگاه به صورت رایگان 


بله، درست است. برای طراحی سایت فروشگاهی در سازیتو نیاز به پرداخت هزینه اولیه ندارید. در نتیجه می‌توانید در سازیتو ثبت نام کنید و امکانات آن را تا 14 روز به صورت رایگان  بررسی و فروش دوره‌های آموزشی خود را آغاز کنید. 

آنلاین‌شاپ اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کنید

راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی
پس از اینکه سایت آموزشی خود را راه‌اندازی کردید، وقت آن است که اقدام به ‌راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌ خود کنید. اینستاگرام با تعداد کاربران بسیار بالای خود، یکی از پلتفرم‌های بسیار مهم برای بازاریابی دوره‌های آموزشی شماست. اکانت اینستاگرام خود را بسازید، با اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئوهای باکیفیت در پست و استوری اقدام به جذب فالوور کنید. می‌توانید در پست‌ها و استوری‌های‌تان برش‌هایی از دوره‌های‌تان را به اشتراک بگذارید و یا آموزشی با کیفیت ارائه دهید تا افراد با شما و دوره‌های‌تان آشنا شوند. 

کار با نرم‌افزار‌های مربوط به آموزش را یاد بگیرید

نرم‌افزار‌های آموزش آنلاین
تنها اطلاعات و دانش شما برای تدریس کافی نیست، شما باید بتوانید کار با نرم‌افزار‌های مختلف را یاد بگیرد تا برای ارائه‌ی تدریس‌تان از آن‌ها استفاده کنید. در این مسیر خلاقیت به خرج دهید و تا می‌توانید محتوای ارزشمندی که تولید می‌کنید را به صورت خلاقانه به فراگیران ارائه دهید. 
نرم‌افزار‌هایی که هر مدرس اینترنتی باید کار با آن را یاد بگیرد به شرح زیر است:

  • نرم‌افزار پاورپوینت
  • نرم افزار Adobe Connect
  • نرم افزار Zoom
  • نرم‌افزار EVERNOTE

نتیجه‌گیری


در دنیای امروز، افراد بسیاری به دنبال یادگیری و کسب مهارت‌های مورد نیازشان هستند. اگر در حوزه‌ی خاصی، مهارت و تخصص کافی برای آموزش به دیگران دارید، فرصت خوبی است تا با برنامه‌ریزی درست و رعایت اصولی که در این مقاله ارائه شده است شروع به کسب درآمد از طریق تدریس آنلاین کنید و افزایش درآمد داشته باشید.