زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

کسب درآمد اینترنتی بدون اینستاگرام

کسب درآمد اینترنتی بدون اینستاگرام

از قرعه‌کشی آنلاین تا خرید و فروش اینترنتی، اکثر افراد از طریق راه‌های مختلف به دنبال کسب درآمد اینترنتی بدون اینستاگرام و پیدا کردن راه سریع پولدار شدن هستند. اما کدام روش موثرتر است؟


با کمی بررسی ممکن است متوجه شوید در حال حاضر همه چیزهایی که برای شروع کسب درآمد از اینترنت نیاز است را در اختیار دارید، حتی در شرایطی که احساس می‌کنید هیچ ایده‌ای ندارید.
زمانی که شما با افراد موفق در حوزه‌های کاری‌شان صحبت می‌کنید، بسیاری از آن‌ها می‌گویند که در ابتدای راه، هیچ ایده‌ای درباره‌ی کاری که انجام می‌دهند نداشتند. در اکثر مواقع شما به یک نفر نیاز دارید که به شما ایمان داشته باشد و باعث به تحقق پیوستن رویای کسب درآمد اینترنتی شما شود. با گذر زمان و روشن شدن نیازهای اولیه، احساس قدرت بیشتری برای برداشتن بهترین قدم بعدی خواهید داشت، پس همین امروز دست به کار شوید.
حقیقت این است که راه‌های بسیاری برای کسب درآمد اینترنتی وجود دارد و روزانه میلیون‌ها نفر این کار را انجام می‌دهند. ایده‌های تجاری بسیاری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از لپ‌تاپ و متصل شدن به اینترنت، آن‌ها را امتحان کنید. بنابراین بیایید چند روش واقعی برای کسب درآمد اینترنتی را بررسی کنیم.

کسب درآمد اینترنتی با استفاده از دراپ شیپینگ

کسب درآمد اینترنتی با استفاده از دراپ شیپینگ

بیایید این لیست را با یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی یعنی دراپ شیپینگ‌، شروع کنیم. روزانه میزان محبوبیت دراپ شیپینگ در حال افزایش است. در دراپ شیپینگ بدون نیاز به محصول، سرمایه و بدون نگرانی درباره‌ی مدیریت موجودی محصولات، می‌توانید شروع به فروش محصولات کرده و از اینترنت کسب درآمد کنید. در این روش، تامین کننده از طرف شما محصولات را ثبت، بسته‌بندی و آماده‌سازی کرده و برای مشتریان‌تان ارسال می‌کند. در سازیتو با بیش از ۴۰ تنوع کالایی می‌توانید سایت خود را به صورت رایگان ایجاد کنید و ۱۴ روز به صورت رایگان از امکانات نسخه‌ی حرفه‌ای سازیتو بهره‌مند شوید و فروش محصولات‌تان از طریق دراپ شیپینگ آغاز کنید.
در کسب درآمد اینترنتی با استفاده از دراپ شیپینگ نیازی به سرمایه اولیه ندارید و هزینه‌ی کالا رو پس از ثبت سفارش توسط مشتری می‌توانید پرداخت کنید. همچنین با مشکلات کمتری مواجه هستید و می‌توانید عمده تمرکزتان را روی فروش محصولات‌تان بگذارید.

چاپ بر حسب تقاضا یا Print on demand

چاپ بر حسب تقاضا یا Print on demand

چاپ بر حسب تقاضا (POD) یکی دیگر از راه‌های محبوب کسب درآمد اینترنتی است. اکثر افراد این مدل کسب و کار را انتخاب می‌کنند زیرا نسبت به دیگر مشاغل، دردسر کمتری دارد. چاپ بر اساس تقاضا شباهت بسیاری به دراپ شیپینگ دارد یعنی نیازی به آماده‌سازی، حمل و نقل و ارسال محصولات برای مشتریان ندارید.
اگرچه این دو تفاوت‌های جزئی دارند. در POD، محصولاتی را انتخاب می‌کنید که به راحتی می‌توان روی آن‌ها طرحی را چاپ کرد. مانند تیشرت، ماگ، کیف، کوسن و…
با استفاده از کانال‌های بازاریابی رایگان مانند تلگرام مارکتینگ‌، ایمیل مارکتینگ و… می‌توانید محصولات‌تان را به افراد معرفی کنید. تنها باید اقدام به طراحی سایت فروشگاهی برای فروش محصولات POD خود کنید.

کسب درآمد اینترنتی با همکاری در فروش یا affiliate marketing

کسب درآمد اینترنتی با همکاری در فروش یا affiliate marketing

affiliate marketing یا همکاری در فروش از دیگر روش‌های کسب درآمد اینترنتی است. در این روش نیز شما بدون نیاز به سرمایه برای فروش محصول،‌ به عنوان یک واسطه پورسانت دریافت می‌کنید. از مهم‌ترین مزیت‌های همکاری در فروش می‌توان به عدم نیاز به پرداخت هزینه و وقت برای تولید محصول اشاره کرد. زیرا شخص دیگری قبلا این قسمت از فرایند فروش را برای شما انجام داده است. تنها با طراحی سایت فروشگاهی به عنوان یک کسب و کار وابسته،‌ می‌توانید فروش خود را آغاز کنید.
این روش کسب درآمد اینترنتی به شما این امکان را می‌دهد تا نگران توسعه، تامین یا پشتیبانی از محصول نباشید. همچنین ریسک کمتری را در کسب و کارتان تجربه خواهید کرد زیرا شما صاحب برند و محصول نیستید.
ممکن است سوال برایتان ایجاد شود که در این پروسه شما چه کمکی به این کسب و کار خواهید کرد؟ 
پاسخ واضح است. شما با تولید محتوای مناسب، تدوین کمپین تبلیغاتی و مدیریت چرخه فروش با آن شرکت کمک خواهید کرد. برای انجام دادن همه‌ی این کارها فقط به یک سایت فروشگاهی و مدیریت حرفه‌ای آن نیاز دارید.

راه‌اندازی کانال یوتیوب

راه‌اندازی کانال یوتیوب

حال که شرایط کسب درآمد اینترنتی از یوتیوب فراهم است، چرا شما این کار را انجام ندهید؟
یوتیوبرهای بسیار زیادی وجود دارند که با انتشار ویدئوهای آموزشی یا ویدئوهای طنز درآمدهای میلیون دلاری کسب می‌کنند.  کانال یوتیوب شما باید روی یک موضوع مشخص تمرکز داشته باشد تا بتوانید مخاطب‌ها را به خودتان وفادار کرده و مخاطب جدید جذب کنید. برای مثال می‌توانید ویدئوهای آموزش آرایش، بازی‌های ویدئویی، معرفی محصولات، آموزش یک مهارت یا هرچیز دیگری که فکر می‌کنید مخاطبی برای آن وجود دارد، منتشر کنید. 
راز کسب درآمد اینترنتی از یوتیوب تولید محتوای مورد پسند مردم است. عناوینی که برای کاور ویدئوهای خود انتخاب می‌کنید باید باعث ترغیب افراد به تماشای ویدئو می‌شود. همچنین می‌توانید از کلمات کلیدی موثر که باعث بهینه‌سازی جستجوی یوتیوب می‌شود، استفاده کنید. زمانی که تعداد افرادی که شما را دنبال می‌کنند به 1000 نفر برسد، می‌توانید رسما از کانال یوتیوب خود با تبلیغات یوتیوب کسب درآمد کنید.

راه‌اندازی یک وبلاگ

راه‌اندازی یک وبلاگ

وبلاگ نویسی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی است. افرادی که عاشق نوشتن هستند می‌توانند وبلاگی با موضوعاتی در حوزه‌ای مشخص راه‌اندازی کنند. برای مثال وبلاگی در حوزه روان‌شناسی، اتومبیل‌ها، دراپ شیپینگ و… 
وبلاگ‌تان را می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف راه‌اندازی کنید. برای مثال سایت‌های فروشگاهی سازیتو همگی دارای بخشی برای نوشتن مقاله دارند. اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، می‌توانید صفحه‌ی وبلاگ کسب و کارتان را توسعه دهید. روی کلمات کلیدی مختلف تمرکز کنید، این موضوع به بیشتر دیده شدن فروشگاه اینترنتی‌تان از طریق موتورهای جستجو کمک می‌کند. مقاله‌های وبلاگ‌تان را در حوزه‌های مرتبط دیگر بسط دهید، همین کار باعث ایجاد یک وبلاگ عظیم در دراز مدت می‌شود. 
این نکته را به یاد داشته باشید که برای جلب توجه مخاطبان، طراحی عکس‌هایی که برای پست‌های وبلاگتان استفاده می‌کنید نیز بسیار اهمیت دارد. زیرا با گشت و گذار در قسمت تصاویر موتورهای جستجو نیز مخاطبان می‌توانند از صفحات وبلاگ‌تان بازدید کرده و پس از آن نگاهی به فروشگاه‌تان بیندازند.
به طور کلی راه‌های مختلفی برای کسب درآمد اینترنتی از وبلاگ نویسی وجود دارد. می‌توانید به مقاله‌ها یا وب‌سایت‌های مختلف لینک بدهید و از این راه تبلیغ بگیرید. حمایت از کسب و کارها و نوشتن پست‌هایی درباره‌ی برندهای مختلف، محبوب‌ترین روش کسب درآمد از نویسندگی است. همین کار شاید باعث ایجاد علاقه به بازاریابی محتوا در شما شود.
شرکت‌‌های بسیاری به دنبال افرادی هستند که بتوانند محتوای وبلاگ‌شان را به صورت تخصصی پیش ببرند. اکثر نویسنده‌ها در تمام زمینه‌ها می‌نویسند و سعی می‌کنند کلی‌گرا باشند، با این حال زمانی که شما در یک حوزه به صورت تخصصی کار کنید باعث تمایز شما در بین آن‌ها می‌شود و جذب مشتری در بازار هدف را ساده‌تر می‌کند.
تصور کنید که شما در حوزه‌ی پوشاک کسب و کار موفقی دارید، می‌توانید درباره‌ی تجربیات‌تان و اتفاقاتی که پشت سر گذاشته‌اید بنویسید. این همان چیزی است که مخاطبان به دنبال آن هستند و حاضرند بابت آن هزینه‌ای پرداخت کنند.

کسب درآمد اینترنتی از عکاسی برای آنلاین‌شاپ‌ها

کسب درآمد اینترنتی از عکاسی برای آنلاین‌شاپ‌ها

اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید، این موقعیت شغلی کاملا مناسب شماست. بسیاری از آنلاین‌شاپ‌ها هستند که برای کسب و کار اینترنتی خود نیاز به فردی دارند که از محصولات‌شان عکاسی کند. شما با داشتن دانش عکاسی می‌توانید به این کسب و کارهای اینترنتی کمک کنید تا عکس محصولات‌شان را در کانال‌های فروش مختلف منتشر کنید.
علاوه بر آن، چه عکاس حرفه‌ای باشید یا عاشق عکس گرفتن، می‌توانید با فروش عکس‌هایتان در سایت‌های عکاسی به کسب درآمد اینترنتی بدون نیاز به اینستاگرام برسید. در این سایت‌ها زمانی که فردی عکسی که شما گرفته‌اید را دانلود می‌کند، یک حق امتیاز به شما پرداخت می‌کند.
همچنین ممکن است در کنار عکاسی مهارت طراحی گرافیکی نیز داشته باشید. با این مهارت می‌توانید برای کسب و کارها لوگو، بنر تبلیغاتی، عکس محصولات و… را طراحی کرده و در ازای آن مبلغی دریافت کنید. سایت‌هایی نیز وجود دارند که در آنجا می‌توانید طرح‌هایتان را بارگذاری کنید تا افراد آن‌ها را تهیه کنند. از طراحی‌هایتان به عنوان پیشنهادی برای محصولات POD نیز می‌توانید استفاده کنید. برای این کار نیاز به یک سایت فروشگاهی دارید تا طرح‌های خود را در آنجا قرار دهید. در سایت‌های فروشگاهی سازیتو امکان فروش فایل برای طراحان گرافیک وجود دارد و لزوما نیاز به یک محصول فیزیکی برای فروش ندارید.

تاثیر کانال‌های فروش بر افزایش کسب درآمد از اینترنت

تاثیر کانال‌های فروش بر افزایش کسب درآمد از اینترنت

فردی را تصور کنید که در ابتدا یک فروشگاه کوچک در یک نقطه‌ی پر رفت و آمد شهر دارد. بعد از گذشت زمانی فروشگاه خود را گسترش داده و در نقاط دیگر شهر شعبه‌های دیگری افتتاح کرده است. این فرآیند به همین شکل ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که در باقی شهرها نیز فروشگاه‌های دیگری افتتاح می‌کند و محصولاتش را به دست مشتریان بیشتری می‌رساند.
این همان کاری است که کانال‌های فروش برای شما انجام می‌دهند. هر کدام از این کانال‌ها، مخاطب‌های خاص خودشان را دارند که به بیشتر دیده شدن فروشگاه اینترنتی شما کمک می‌کنند. درست است که اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین کانال‌های فروش در میان آنلاین‌شاپ‌ها بوده اما به دلیل عدم ثبات این پلتفرم بهتر است روی دیگر کانال‌های فروش سرمایه گذاری کنید. با استفاده از همین موضوع می‌توانید نسبت به رقبایتان، مزیت رقابتی ایجاد کنید.
زمانی که سایت فروشگاهی‌تان در سازیتو راه‌اندازی می‌کنید، از همان لحظه اول با استفاده از 5 کانال فروشی که در اختیارتان قرار می‌گیرد می‌توانید فروش‌تان را آغاز کنید. سایت‌های فروشگاهی سازیتو از لحظه‌ی اول به ترب، ایمالز، دیوار، ازکی و اسنپ‌پی متصل می‌شود.
ترب و ایمالز دو موتور جستجوی کالا هستند که مخاطب‌ها فقط با یک کلیک می‌توانند به محتوای سایت‌تان دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن اگر کالایی مانند لوازم خانگی به فروش می‌رسانید با استفاده از دو سرویس ازکی و اسنپ‌پی، مخاطبان می‌توانند در حالی که شما کل مبلغ را موقع خرید دریافت می‌کنید، از فروشگاه‌تان به صورت قسطی خرید کنند. همه‌ی این کانال‌های فروش به شما کمک می‌کند تا بتوانید طیف گسترده‌تری از مخاطبان را جذب کسب و کار اینترنتی خود کنید.

نتیجه‌گیری

کسب درآمد اینترنتی به شما کمک می‌کند در شرایط فیلترینگ اینترنت در ایران و این زمان‌های پردردسر، سرپا  بمانید و از دست شغلی که به آن علاقه ندارید و زمان زیادی از روزتان را می‌گیرد، نجات پیدا کنید.
شما با به کار گرفتن ایده‌های کسب و کار اینترنتی می‌توانید یک کارآفرین شوید، آزادی مالی بیشتری کسب کنید و امنیت مالی خود را بهبود ببخشید. همچنین زندگی‌تان را مطابق با شرایط خود برنامه‌ریزی کنید.
در بسیاری از ایده‌ها مانند دراپ شیپینگ، همکاری در فروش، چاپ بر حسب تقاضا، فروش طرح‌های گرافیکی و … با طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید به کسب درآمد اینترنتی برسید. با سازیتو در کمتر از 7 روز سایت فروشگاهی خود را بدون دغدغه‌‌ی خرید هاست و دامنه، راه‌اندازی کنید.
اگر سخت کار کنید و به اصول آن پایبند باشید، در کمترین زمان می‌توانید از طریق اینترنت و بدون نیاز به اینستاگرام، درآمد کسب کنید. در انتهای این مقاله کدام ایده پولساز را انتخاب خواهید کرد؟