زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

کسب درآمد و فروش از اینستاگرام

کسب درآمد و فروش از اینستاگرام

کسب درآمد و فروش از اینستاگرام، یکی از روش‌های مهم کسب درآمد است. با گسترش تکنولوژی، ابزارهای بسیاری در اختیار افراد قرار داده شده است. کسب درآمد و فروش از اینستاگرام، راه‌های به خصوصی دارد که در این مقاله به بررسی راه‌های کسب درآمد و فروش از اینستاگرام خواهیم پرداخت. 


با وجود اینترنت و گسترش تکنولوژی، امکان کسب درآمد از طریق اینترنت و پلتفرم‌های اجتماعی به وجود آمده. یکی از این شبکه‌های اجتماعی مهم در امر فروش و کسب درآمد، اینستاگرام است. 
اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر دنیا می‌باشد. اینستاگرام دارای پتانسیل فروش و کسب درآمد بسیار خوبی است و هم‌ اکنون بسیاری از کسب و کارها از این پلتفرم برای افزایش فروش خود استفاده می‌کنند. 
اگر به کسب درآمد و فروش از طریق اینستاگرام علاقه‌مند هستید، می‌توانید با آشنایی با اینستاگرام، راه‌های کسب درآمد و فروش از اینستاگرام، نکات افزایش فروش و... آشنا شوید. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با راه‌های کسب درآمد از طریق فروش اینستاگرامی آشنا کنیم.

چرا فروش و کسب درآمد از اینستاگرام

چرا فروش و کسب درآمد از اینستاگرام؟
اینستاگرام، شبکه‌ی اجتماعی‌ای است که هر روز شاهد پیشرفت و گسترش آن هستیم. با بیش از یک بیلیون کاربر فعال، اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابان در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. برای اینکه به خوبی متوجه اهمیت بازاریابی و فروش در اینستاگرام آشنا شوید، بد نیست به جدیدترین و معتبرترین آمار و ارقام اینستاگرامی نگاهی بیندازید.
اینستاگرام دارای یک بیلیون کاربر فعال در ماه است. 
۵۰۰ میلیون کاربر، روزانه یک پست اینستاگرامی منتشر می‌کنند.
۷۱ درصد بیزینس‌ها در آمریکا، از اینستاگرام برای فروش و بازاریابی استفاده می‌کنند.
۵۰ درصد کاربران اینستاگرام (۵۰۰ میلیون نفر کاربر) حداقل یک اکانت تجاری در اینستاگرام دنبال می‌کنند.
۸۰ درصد کاربران اینستاگرام هنگام استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی، اقدام به خرید می‌کنند.
۷۱ درصد کاربران اینستاگرام، در رده‌ی سنی زیر ۳۵ سال هستند. این مسئله سبب شده است تا اینستاگرام پلتفرم بسیار مناسبی برای دسترسی به بازار هدف جوانان شود.
نرخ تعاملی که کسب و کارها از اینستاگرام به دست می‌آورند، ۴ برابر فیس‌بوک است. 
زمان سپری شده در اینستاگرام توسط کاربران، هر سال ۸۰ درصد افزایش می‌یابد. 
با توجه و استناد به این آمار و ارقام می‌توان به این موضوع رسید که اینستاگرام، شبکه‌ی اجتماعی بسیار مهمی در حوزه‌ی بازاریابی و فروش است. شما به عنوان صاحب یک کسب وکار باید از قابلیت‌ها و ویژگی‌های اینستاگرام استفاده کرده و افزایش فروش و جذب مشتری برای برند خود به ارمغان بیاورید. 

آیا امکان کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد؟

آیا امکان کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد؟
جواب به این سوال، با توجه به آمار و ارقامی که در بخش قبل مشاهده کردیم، قطعا بله است. اگر محتوای مفید و ارزشمند منتشر کنید و محصولات و خدمات‌تان از کیفیت بالایی برخوردار باشند، قطعا می‌توانید کسب درآمد و فروش از اینستاگرام داشته باشید.
برای رشد و پیشرفت در فروش اینستاگرامی و بازاریابی اینستاگرامی لازم است که مشتاق باشید، ممارست به خرج دهید و مدام اطلاعات خود را درباره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی و تکنیک‌های استفاده‌ی هوشمندانه از آن، به روز کنید. 
در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با راه‌های کسب درآمد و فروش از اینستاگرام آشنا کنیم. با به کارگیری این راه‌ها، می‌توانید از طریق اینستاگرام افزایش فروش و جذب مشتری داشته باشید. 

راه‌های کسب درآمد و فروش از اینستاگرام

راه‌های کسب درآمد و فروش از اینستاگرام
کسب درآمد و فروش از اینستاگرام، به یکی از راه‌های کسب درآمد مهم تبدیل شده است. برای اینکه بتوانید از طریق اینستاگرام، کسب درآمد کنید و فروش داشته باشید، لازم است با راه‌های کسب درآمد و فروش از اینستاگرام آشنا شوید. در این بخش به بررسی ۴ راه کسب درآمد و فروش از اینستاگرام خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 


اینفلوئنسر اینستاگرام شوید

اینفلوئنسر اینستاگرام شوید
یکی از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام این است که تبدیل به یک ‌اینفلوئنسر اینستاگرام‌ شوید. هنگامی که یک اینفلوئنسر اینستاگرامی شوید، برندها و کسب و کارها سراغ شما می‌آیند تا برای برند‍‌شان تبلیغ کنید و در عوض این تبلیغ یا معرفی، هزینه دریافت کنید.
اینفلوئنسر اینستاگرام شخصی است که در یک حوزه‌ی خاصی در اینستاگرام فعالیت می‌کند و از شهرت و محبوبیت در اینستاگرام برخوردار است و فالوورهای وفاداری دارد. داشتن فالوورهای وفادار و با تعداد بالا سبب می‌شود که اینفلوئنسر در صورت تبلیغ و معرفی محصول یا خدمتی، توجه فالوورها را جذب کرده و نشان‌دهنده‌ی ارزش و اهمیت این اینفلوئنسرها شود. 
برندها مشتاق هستند که از طریق اشخاصی که در حوزه‌ی آن‌ها فعالیت می‌کنند و دارای فالوورهای با تعداد بالا هستند، محصولات و خدمات خود را معرفی و تبلیغ کنند. چرا که مخاطبان هدف آن‌ها، مخاطبان این اینفلوئنسر‌ها نیز است. 
به این ترتیب شما می‌توانید با انتخاب حوزه‌ی فعالیت خود، فعالیت قاعده‌مند و هدفمند تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید و تبدیل به یک اینفلوئنسر اینستاگرامی شوید. در نتیجه قادر خواهید بود که با برندها و کسب و کارها همکاری کنید و کسب درآمد از اینستاگرام داشته باشید. 


دستیار مجازی اینفلوئنسر‌ها شوید

دستیار مجازی اینفلوئنسر‌ها شوید
اگر ترجیح می‌دهید که فعالیت‌تان در اینستاگرام در پشت صحنه باشد، می‌توانید ادمین اینستاگرام یا دستیار مجازی اینلوئنسرها شوید. بسیاری از اینفلوئنسرها زمان و وقت کافی برای انجام دادن کارهایی مانند: پاسخ دادن دایرکت‌ها و کامنت‌ها، بررسی برندها برای تبلیغ، شناسایی ‌فالوورهای فیک‌، ایده دادن برای پست‌ها و استوری‌ها و... را ندارند. شما می‌توانید به سراغ اینگونه اینفلوئنسرها رفته، با آن‌ها همکاری کرده و کسب درآمد کنید. 


کپشن خوب بنویسید، آن را بفروشید

کپشن خوب بنویسید، آن را بفروشید
بسیاری از کسب و کارهای نوپا، از اینستاگرام به عنوان پلتفرمی برای پروموت کردن محصولات و خدمات‌شان استفاده می‌کنند، اما تعداد کمی از آن‌ها با نحوه‌ی درست معرفی محصولات‌شان در اینستاگرام آشنایی دارند و در زمینه‌ی نوشتن کپشن مناسب مهارت دارند. 
اگر شما در زمینه‌ی نوشتن کپشن مناسب و تاثیرگذار اینستاگرامی مهارت دارید، می‌توانید به سراغ چنین برندها بروید و خدمات نوشتن کپشن مناسب به آن‌ها ارائه دهید و از این طریق کسب درآمد کنید. 
برای اینکه نظر و توجه برند‌های هدف خود را جلب کنید، کپشن‌هایی که نوشته‌اید را به اشتراک بگذارید و آمار و ارقام اینستایت پست‌های‌تان را نشان دهید. به این شکل می‌توانید شانس استخدام شدن خود را افزایش دهید. 


محصولات فیزیکی خود را به فروش برسانید

محصولات فیزیکی خود را به فروش برسانید
شما می‌توانید محصولات و خدمات خودتان را در اینستاگرام به فروش برسانید. این محصولات می‌تواند ساخته‌ی خود شما باشند یا از آن‌ها را از یک تامین‌کننده‌ی به خصوصی تهیه کرده باشید. 
برای این کار ابتدا نیاز است ‌نیچ‌ خود را مشخص و انتخاب کنید، مکانی برای ساخت و نگهداری این محصولات مهیا کنید و با نکات فروش اینستاگرامی و ‌افزایش فالوور اینستاگرامی‌ آشنا باشید. انجام این کارها به خودی خود تاثیر خوبی بر فروش و کسب درآمد از اینستاگرام می‌گذارند. اما برای اینکه تاثیر مهم و بسزایی بر افزایش فروش و جذب مشتری هدف بگذارید، لازم است که اقدام به طراحی سایت فروشگاهی کنید.

برای فروش اینستاگرامی، سایت فروشگاهی طراحی کنید

برای فروش اینستاگرامی، سایت فروشگاهی طراحی کنید
آیا داشتن یک آنلاین‌شاپ اینستاگرامی برای فروش و کسب درآمد کافی است؟ جواب این سوال قطعا خیر است. دنیای بازاریابی امروز، در فضای رقابتی شدیدی قرار دارد. هر روز کسب و کارهای مختلف و یا برند‌هایی در حوزه‌ی تخصصی فروش شما، ظهور پیدا می‌کنند. این کسب و کارها مدام در حال تلاش برای رشد و پیشرفت هستند. هر روز برای اینکه از رقبای‌شان پیشی بگیرند روش‌ها و راه‌های هوشمندانه‌تری را انتخاب می‌کنند. 
‌یکی از این روش‌های هوشمندانه و سودمند برای پیشرفت هر کسب و کاری، طراحی سایت فروشگاهی است. امروزه، ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی تبدیل به یک امر ضروری برای ارتقا کسب و کار شده است. 
از مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صرفه‌جویی در وقت و زمان شما و مشتریان‌تان
  2. صرفه‌جویی در هزینه‌ی شما و مشتریان‌تان
  3. اعتبار و اصالت‌بخشی به برندتان 
  4. افزایش فروش و درآمد 
  5. افزایش جذب مشتری 

با وجود مزایای بسیار زیادی که ساخت سایت فروشگاهی برای کسب و کارها به همراه دارد، همچنان اغلب صاحبان کسب و کار علاقه‌مند به ساخت فروشگاه اینترنتی نیستند. آن‌ها به دلیل وجود مسائل پیچیده و فنی همچون ‌خرید دامنه‌، ‌اتصال درگاه‌، طراحی پوسته و... رغبت خود را به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی از دست می‌دهند. 
اما خبر خوش برای صاحبان کسب وکار این است که پلتفرم‌هایی تحت عنوان فروشگاه‌ساز‌ها راه‌اندازی شده‌اند تا کار ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ را برای شما آسان کنند. به این شکل دیگر نیاز نیست نگران مسائل فنی و تخصصی طراحی سایت فروشگاهی باشید و می‌توانید با خیال راحت بر فروش خود تمرکز کنید. 
یکی از این پلتفرم‌های  فروشگاه‌ساز، فروشگاه‌ساز سازیتو است. کافیست به سایت سازیتو سر بزنید تا چند نمونه از ۱۳۱۰۰۰ فروشگاه اینترنتی که توسط سازیتو طراحی شده است را مشاهده کنید. فروشگاه‌ساز سازیتو، با ارائه‌ی خدمات باکیفیت به مخاطبان خود می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما و کسب و کارتان باشد. 
از مزایای ساخت سایت فروشگاهی در سازیتو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اتصال دامنه شخصی با SSL رایگان
  2. امکان اتصال اینستاگرام به فروشگاه شما
  3. امکان اتصال به سرویس‌های حمل و نقل مانند الوپیک
  4. بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  5. امکان فروش انواع فایل، محصولات فیزیکی و خدمات
  6. راه‌اندازی فروشگاه بصورت رایگان!

مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در فروشگاه‌ساز سازیتو به همین موارد محدود نمی‌شود. شما می‌توانید با ثبت نام در سازیتو از دیگر خدمات و مزایای سازیتو در جهت افزایش فروش کسب و کارتان استفاده کنید.

نکات افزایش فروش در اینستاگرام 

نکات افزایش فروش در اینستاگرام 
برای اینکه یک قدم فراتر بروید و فروش اینستاگرامی‌تان را ارتقا دهید، نیاز است تا با نکات افزایش فروش در اینستاگرام آشنا شوید. نکات افزایش فروش در اینستاگرام به شرح زیر است:

  1. تصاویر مناسب، با کیفیت و جذاب از محصولات‌تان به اشتراک بگذارید.
  2. کپشن‌های مناسب و جذب کننده بنویسید.
  3. از هشتگ‌های مرتبط در هر پست استفاده کنید.
  4. از به اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی در قالب ‌ریلز اینستاگرامی‌ غافل نشوید.
  5. از فراخوان عمل در پست‌ها و استوری‌های اینستاگرامی‌تان استفاده کنید.
  6. به کامنت‌ها حتما پاسخ دهید. 
  7. لینک وب‌سایت فروشگاهی خود را در بیو اینستاگرام‌تان قرار دهید.
  8. توضیح محصول‌ را در کپشن‌های خود بنویسید‌.
  9. از ابزار اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید.
  10. در کپشن‌ها از اموجی‌های مناسب استفاده کنید.

نتیجه‌گیری


کسب درآمد و فروش از اینستاگرام، با توجه به نقش مهم بازاریابی دیجیتال، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اینستاگرام، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا است که با قابلیت‌هایی که به کاربران خود ارائه داده است، پلتفرم مناسبی برای کسب درآمد و فروش است. در این مقاله به بررسی کسب درامد و فروش از اینستاگرام، راه‌های کسب درآمد و فروش از اینستاگرام و نکات افزایش فروش اینستاگرامی پرداختیم. با استفاده از این نکات می‌توانید در مسیر رشد و پیشرفت فروش اینستاگرامی، هوشمندانه‌تر قدم بردارید.