زمان مطالعه ۵ دقیقه

۱۰ مرحله برای راه‌اندازی و تکمیل فروشگاه آنلاین

۱۰ مرحله برای راه‌اندازی و تکمیل فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین خودتان را در سازیتو ساخته‌اید و شک دارید که تمام مراحل تکمیل فروشگاه را به درستی انجام داده‌اید یا نه؟ در انتخاب و شخصی سازی پوسته، دسته‌بندی درست محصولات و تکمیل تنظیمات مشکل دارید؟ در این مطلب به بخش‌های مهم تکمیل فروشگاه آنلاین در فروشگاه ساز سازیتو خواهیم پرداخت.

فروشگاه آنلاین خودتان را در سازیتو ساخته‌اید و شک دارید که تمام مراحل تکمیل فروشگاه را به درستی انجام داده‌اید یا نه؟

در انتخاب و شخصی سازی پوسته، دسته‌بندی درست محصولات و تکمیل تنظیمات مشکل دارید؟ در این مطلب به بخش‌های مهم تکمیل فروشگاه آنلاین در فروشگاه ساز سازیتو خواهیم پرداخت.

۱. اتصال دامنه

با اضافه کردن دامنه شخصی خودتان به فروشگاه می‌توانید کسب و کار آنلاینتان را خیلی رسمی و جدی‌تر نشان دهید. بنابراین بهتر است که از همان ابتدای کار برای اتصال دامنه اقدام کنید.

برای اتصال دامنه به فروشگاه، به صفحه «تنظیمات» مراجعه کنید و از بخش «تنظیمات دامنه» با توجه به راهنما، دامنه شخصی خودتان را به فروشگاه متصل نمایید.

۲. آپلود لوگو

برای زیبا دیده شدن فروشگاه، حتما در ابتدای کار یک لوگوی قابل قبول و مناسب بسازید و آپلود کنید. برای قرار دادن لوگوی فروشگاه، از صفحه تنظیمات، روی «لوگوی فروشگاه» کلیک کنید و تصویر مورد نظر خود را آپلود نمایید و سپس روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید.

آموزش راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با سازیتو

بهتر است که رنگ لوگوی انتخابی شما با توجه به پوسته‌ای که برای فروشگاه خود انتخاب کرده‌اید تیره یا روشن باشد. به عنوان مثال اگر پوسته‌ای که انتخاب کرده‌اید سربرگ تیره دارد، لوگوی سفید یا روشن آپلود کنید. یا اگر لوگو در وسط سربرگ قرار میگیرد، بهتر است که لوگو به صورت زیر هم باشد و در حالتی که لوگو سمت راست قرار میگیرد، به صورت خطی باشه.

۳. اطلاعات پرداخت

با توجه به امکان اتصال درگاه شخصی در سازیتو، شما قابلیت اتصال درگاه‌های بانکی را خواهید داشت که با ثبت خرید، مبلغ مستقیما به حساب شما واریز می‌شود.درنتیجه امکان فروش محصول، تنها در صورت ثبت درگاه امکان‌پذیر است. درگاه‌هایی که سازیتو از آن‌ها پشتیبانی می‌کند شامل:

  • درگاه پرداخت شخصی بانک پارسیان
  • درگاه پرداخت شخصی سداد بانک ملی
  • درگاه پرداخت شخصی بانک ملت
  • درگاه پی‌پینگ به فروشگاه
  • درگاه زرین‌پال به فروشگاه
  • امکان پرداخت در محل
  • امکان خرید با روش کارت به کارت

۴. تنظیمات ارسال

در حال حاضر سازیتو چندین نوع روش ارسال دارد که شامل «ارسال رایگان»، «ارسال پستی» ، «ارسال با پیک» ، «پس‌کرایه» ،«دریافت حضوری» و «الوپیک» است. بر اساس نیاز خود میتوانید هر کدام از روش‌های ارسال موجود را انتخاب و هزینه مورد نیاز را برای آنها وارد نمایید.

فروشگاه ساز رایگان سازیتو

توجه کنید که سازیتو خدمات مربوط به ارسال کالا را انجام نمیدهد و ارسال کالا به عهده صاحب فروشگاه است.

۵. دسته‌بندی محصولات

اگر که محصولات متنوع دارید، بهترین راه حل برای مرتب سازی آنها دسته‌بندی است. با اضافه کردن دسته‌بندی‌های مناسب می‌توانید محصولات را راحت‌تر مدیریت کنید و همچنین پیدا کردن محصولات مختلف برای کاربر نیز سریعتر می‌شود.

توجه کنید که دسته‌بندی‌های بی مورد و زیاد، تاثیر منفی روی زیبایی و همچنین کاربردی شدن فروشگاه میگذارد. بنابراین سعی کنید تعداد کمی دسته‌بندی مناسب و با تعداد محصولات قابل قبول ایجاد نمایید.

۶. محصولات

محصولات زیبا و جذاب می‌تواند روی فروش تاثیر مثبت داشته باشد. پس در انتخاب عنوان و تصاویر محصولات دقت کنید. بهتر از از عناوین کوتاه و گویا برای محصولتان استفاده نمایید. از توضیحات اضافه و بی مورد خودداری کنید و سعی کنید در چند کلمه کاربرد محصول را به مخاطب انتقال دهید.

از تصاویر مربعی و زیبا برای محصولاتتان استفاده کنید. بهتر است که سایز تصاویرتان نهایتا ۶۰۰ پیکسل (مربع) باشد و آنها را با استفاده از ابزارهای مختلفی که وجود دارد برای وب بهینه‌سازی کنید.

ابزارهایی برای بهینه‌سازی تصاویر:

از تصاویر زیبا و ترجیحا با حالت‌های یکسان برای محصولات مختلف استفاده کنید تا فروشگاه مرتب و زیبا به نظر برسد. برای هر محصول از چند تصویر با زوایای مختلف استفاده کنید تا کاربر بتواند بهتر و سریعتر تصمیم به خرید محصول شما بگیرد. بهتر است که از پس‌زمینه تک رنگ استفاده شود تا خودِ محصول بهتر به چشم بیاید.

فروشگاه ساز رایگان سازیتو

تصویر اول به عنوان تصویر اصلی محصول در نظر گرفته می‌شود و تصویر دوم با قرار گرفتن نشانگر روی محصول نمایش داده خواهد شد. بنابراین در انتخاب تصویر دوم نیز دقت کنید.

سعی کنید در بخش توضیحات، ویژگی‌های محصول را بنویسید و اطلاعاتی را قرار دهید که برای کاربر مفید است.

۷. انتخاب و شخصی‌سازی پوسته

انتخاب پوسته مناسب برای فروشگاه یکی از موارد تاثیرگذار در جذب مخاطب است. بر اساس نوع فعالیت فروشگاه یک پوسته مناسب انتخاب کنید و سپس با کلیک روی «ویرایش و شخصی‌سازی پوسته» کامپوننت‌ها و بخش‌های مختلف صفحه را تغییر دهید و فروشگاه را مطابق با نیاز خودتان شخصی‌سازی کنید.

انتخاب و شخصی‌سازی پوسته

این بخش بسیار مهم و تاثیرگذار است. بنابراین سعی کنید زمان قابل قبولی برای بهتر کردن این بخش در نظر بگیرید.

۸. اتصال صفحه اینستاگرام به فروشگاه

اتصال صفحه اینستاگرام به فروشگاه

با اضافه کردن کامپوننت اینستاگرام از بخش ویرایش پوسته به فروشگاه و اتصال حساب کاربری اینستاگرام، آخرین پست‌های اضافه شده به صفحه اینستاگرام را در فروشگاه آنلاینتان نمایش دهید.

۹. پشتیبانی

بهتر است اطلاعات تماس خودتان یا فروشگاه‌تان را در سایت قرار دهید تا کاربرانی که نیاز به راهنمایی دارند بتوانند راحت با شما تماس بگیرند. اهمیت دادن به مشتریان و در ارتباط بودن با آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی روی وفاداری و بالا رفتن فروش داشته باشد.

۱۰. شروع تبلیغات

برای دیده شدن فروشگاه و محصولاتتان باید شروع به تبلیغ کنید.

از ثبت آدرس فروشگاه در موتورهای جستجو شروع کنید و لینک محصولات را در شبکه‌های اجتماعی فروشگاه‌تان قرار دهید.

برای خرید محصولات، کاربران را به لینک محصول منتقل کنید تا با استفاده از درگاه آنلاین خرید را انجام دهند.

بر اساس بودجه خود می‌توانید تبلیغات گوگل، تبلیغات کلیکی و یا تبلیغات در صفحه‌های پربازدید اینستاگرام یا کانال‌های تلگرام را نیز انجام دهید تا بازدیدکنندگان فروشگاه‌تان بیشتر شود.