زمان مطالعه ۴ دقیقه

۵ راه‌کار برای مواجهه با ترس از فروش

۵ راه‌کار برای مواجهه با ترس از فروش

فروش بخش جدایی‌ناپذیر هر کسب‌وکاری است، اما افراد بسیاری از فروش محصولات یا خدمات‌شان هراس دارند. در مقاله‌ی پیش رو به ارائه ده راه‌کار جهت پشت سر گذاشتن این حس ترس، خواهیم پرداخت.


فروش بخش جدایی‌ناپذیر هر کسب‌وکاری است، اما افراد بسیاری از فروش محصولات یا خدمات‌شان هراس دارند. در مقاله‌ی پیش رو به ارائه ده راه‌کار جهت پشت سر گذاشتن این حس ترس، خواهیم پرداخت.

با این‌که اکثر کارآفرینان از تاثیر فرآیند فروش در میزان موفقیت کسب‌وکار خود باخبر هستند، بسیاری برای انجام آن حتی اقدام هم نمی‌کنند. در ادامه ده نکته کمک‌کننده در این فرآیند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

منشاء ترس خود را شناسایی کنید.

این نکات به ما یادآوری می‌کنند، اولین گام برای پست سرگذاری این احساس، شناخت منشاء آن است. در اغلب اوقات ترس از فروش به فرم‌های مختلفی نمود پیدا می‌کند. برای مثال این که محصول‌مان مورد پسند واقع نشود یا بین افراد به عنوان یک تحمیل‌گر شناخته شویم. گاهی اوقات فکر می‌کنیم شاید محصول آن‌طور که باید کاربرد نداشته باشد، گاهی دیگر نیز با ایده‌ی عدم پذیرش دست و پنجه نرم خواهیم کرد. دانستن منشاء ترس (که می‌تواند ترکیبی باشد) یکی از مهم‌ترین بخش‌های مواجهه با این احساس است.

برای محصولی که عرضه می‌کنید، اشتیاق داشته باشید.

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای پشت سر گذاشتن احساس ترس از فروش، ارجاع به اشتیاق‌تان برای عرضه‌ی محصول است. برای شروع می‌توانید یک لیست از ویژگی‌های فوق‌العاده محصولتان بنویسید، و آن را در محلی قرار دهید که هر روز مشاهده‌اش کنید.

چشم‌انداز خود را تغییر دهید.

‌اشتراک‌گذاری اطلاعات محصولاتتان، چه حسی به شما می‌دهد؟ معرفی فواید یا نشان دادن اشتیاق‌تان؟ اگر نسبت به فرآیند فروش احساس ناراحتی دارید، چشم انداز خود را تغییر دهید و راه‌های تازه‌تری برای ترغیب مشتری‌ها پیدا کنید.

 

با استفاده از فروشگاه ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خودتان را طراحی کنید

 

با قدم‌های کوچک شروع کنید.

در اغلب اوقات افراد ترجیح می‌دهند پروژه‌ی خود را بسیار بزرگ‌تر از آن‌چه در حد توان‌شان است آغاز کنند. اگر می‌خواهید احساس ترس خود را پشت سر بگذارید، با قدم‌های کوچک شروع کنید!. در ابتدا می‌توانید کسب‌وکار کوچک خود را با دوستان مورد اعتمادتان به‌اشتراک بگذارید، بعد تر این دایره‌ی کاری گسترده‌تر خواهد شد. موفق‌ترین کارآفرین‌ها کسانی هستند که با افراد متفاوت بسیاری تعامل دارند.

آمار موفقیت خود را داشته باشید.

یک دفتر خاطرات همیشه در کنار خود داشته باشید، تا موفقیت‌هایی که کسب کردید یا دست‌آوردهایی که بهشان رسیدید را در آن ثبت کنید. این مورد به شما کمک می‌کند تا از میزان درستی فعالیت‌هایتان باخبر شوید. گاهی اوقات فراموش می‌کنیم.

کتاب‌های بسیاری در مورد پشت سرگذاری احساس ترس از فروش، نوشته شده‌اند که در ادامه به معرفی دو مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

با اعتماد به‌نفس بفروشید: بری وستون

بری وستون در این کتاب به‌عنوان یک بازاریاب موفق، تجارب خود را در حوزه فروش و مواجهه با ترس از آن به اشتراک می‌گذارد. او موارد تایین کننده بسیاری را مثل طرد شدن، بازیابی اعتماد به‌نفس و روان‌شناسی مشتریان را در این کتاب پوشش می‌دهد. بخش مورد علاقه من در کتاب، جایی است که وستون چگونگی شکل دادن یک استراتژی برای شروع فروش را توضیح می‌دهد.

ترس از فروش، چه‌طور بیش‌تر و سریع‌تر بفروشیم: پاول بورگز

مزیت این کتاب به نسبت باقی آثار، آموزش فرآیند فروش از ابتدا تا انتهای آن است. هر آن چیزی که در مورد استراتژی‌های فروش محصول یا بازاریابی باید بدانید، به دقیق‌ترین شکل ممکن در کتاب ذکر شده‌ است. اگر می‌خواهید بیش‌تر و سریع‌تر از قبل محصولات خود را به‌فروش برسانید، در خوانش این کتاب تردید نکنید.

ترس از فروش نباید سد راه پیشرفت کسب‌وکار شما شود، با کمی تمرین و صرف زمان می‌توانید یک‌بار برای همیشه از شر آن خلاص شوید و موفقیت‌هایی که سزاوارشان هستید را به‌دست آورید. کتاب‌هایی که در انتهای پست معرفی کردیم نیز می‌توانند در فرآیند شکل‌گیری استراتژی‌هایتان موثر واقع شوند، همین حالا دست به‌کار شوید و اولین گام را بردارید

 

با استفاده از طراحی سایت فروشگاهی سازیتو به راحت‌ترین شکل ممکن سایت خودتان را راه اندازی کنید.