زمان مطالعه ۸ دقیقه

چگونه یک صفحه محصول طراحی کنیم؟

چگونه یک صفحه محصول طراحی کنیم؟

بدون شک، نقطه عطف هر فروشگاه اینترنتی، نحوه چینش محصولات است. با استفاده از کامپوننت‌های در نظر گرفته شده، طراحی سایت فروشگاهی خود را سازمان‌یافته کنید. در این مقاله به کاربرد و نکات مربوط به کامپوننت‌های محصول را بررسی خواهیم کرد.

هنگام طراحی یک فروشگاه اینترنتی، تمرکز افراد بیشتر بر روی صفحه اصلی است. به هر حال، این اولین چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایت فروشگاهی شما مشاهده می‌کنند. اما هدف واقعی هر وب سایت فروشگاهی آنلاین، فروش است و اگر به دنبال تحقق این امر هستید، وجود صفحه محصول از ضروریات است.

صفحه‌های موثر و بالقوه محصول، بلافاصله ارزش یک محصول برجسته را به مشتریان منتقل می‌کنند. آنها به مشتریان بالقوه نشان می‌دهند که یک محصول چگونه به نظر می‌رسد، صفحه محصول نشان می‌دهد که یک محصول چه حسی به مشتری القا می‌کند و سبب اعتماد آن‌ها می‌شود و به مشتریان اثبات می‌کند این تنها محصولی است که کاملاً به آن نیاز دارند و باید در اختیار داشته باشند.

بسیاری از ویژگی‌ها و تغییرات مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید هنگام ساخت صفحه محصول از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم، نکات کلیدی و موثر در طراحی صفحه محصول به کمک کامپوننت‌ها مختلف را بررسی کنیم.

بخش‌های کلیدی در صفحه محصول

کامپوننت‌های کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی

قبل از بررسی جزئی هر یک از کامپوننت‌های کاربردی در طراحی صفحه محصول، نگاهی به لیست کامپوننت‌های مورد نیاز در صفحه محصول بیاندازیم:

  • هدر
  • اطلاعات محصول
  • نظر مشتریان
  • اسلایدر محصول
  • فوتر

چه المان‌هایی در صفحه محصول اولویت دارند؟

در اینجا چهار عنصر وجود دارد که برای ایجاد یک صفحه محصول عالی به شما کمک می‌کند:

  • محصولات شما
  • برند‌تان
  • متن و توضیحات محصولات
  • طراحی صفحه و تجربه کاربری شما

کالای شما بدیهی است که باید در مرکز توجه قرار داشته باشد و خود این شانسی برای درخشش بیشتر محصول شماست. درنتیجه، اولین چیزی که باید ذهن مشتری شما را درگیر کند، محصول است.

برند شما در همه جا مهم است، از تصاویر شبکه‌های اجتماعی گرفته تا خود فروشگاه اینترنتی.در نتیجه نمایش لوگو و برند شما از اهمیت ویژه ای در صفحات محصولات شما برخوردار است.

نوشتن توضیحات محصول جذاب برای هر فروشگاه اینترنتی مهم است ، زیرا این ترکیب، اطلاعات نوشتاری در مورد نیاز مشتریان شما با صدا و لحن منحصر به فرد برند‌تان است که به مشتریان بیش‌ترین کمک را می‌کند.

طراحی صفحه و تجربه کاربری با توجه به رعایت تمام نکات که در ادامه ذکر خواهیم کرد، ایجاد می‌شود اما باید تفاوت‌های جزئی وجود داشته باشد. نحوه چیدمان همه چیز در صفحه و موارد دیگر می تواند تأثیر زیادی در نرخ تبدیل داشته باشد.

چطور با استفاده از این کامپوننت‌ها، طراحی صفحه محصول خود را منحصر بفرد کنیم؟

از لحاظ تئوری، صفحات محصول بسیار ساده هستند. شما می‌خواهید به مشتری ایده آل خود اطلاعات مناسبی درباره محصول در اختیار آن‌ها قرار دهید تا به آنها کمک کنید تا کالای مورد نظر خود را خریداری کنند و آنها را متقاعد کنید که خرید این محصول قرار است جواب نیاز‌های آن‌ها باشد. به همین جهت به بررسی دقیق مهم‌ترین کامپوننت در صفحه محصول، خواهیم پرداخت.

کامپوننت اطلاعات محصول

این ابزار برای به نمایش گذاشتن اطلاعاتی است که شما به هنگام اضافه کردن محصول، آن را وارد کرده‌اید و اطلاعات کاملی از آن محصول را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

این کامپوننت شامل چه بخش‌هایی است؟

دسته‌بندی:

یکی از المان‌های ضروری در طراحی صفحه محصول، نمایش نوع محصول و دسته‌بندی محصول است که به مشتریان کمک می‌کند تا مسیر رسیدن به محصول را بیابند و در صورت نیاز به دسته‌بندی قبلی، به آن بازگردند و یا محصولات مشابه با ان دسته بندی را مشاهده کنند. با ساخت دسته بندی‌های خود وتعیین آن، این قابلیت به صورت خودکار به کامپوننت اطلاعات محصول شما اضافه می‌شود.

عنوان

عنوان اولین نوشته‌ای است که به واسطه برجسته بودن آن توجه بالایی را به خود معطوف می‌کند. با وارد کردن عنوان مرتبط با محصول، به طور خودکار در کنار تصاویر محصول، قرار می‌گیرد.

تصاویر

تصاویر محصول هویت بصری برند شما در ذهن مشتریان به ترسیم می‌کشد. در انتخاب تصاویر محصول باید هارمونی، سایز و دیگر موارد کلیدی در عکاسی را رعایت کنید تا مشتریان جذب محصول شما شوند. بهترین سایز برای نمایش تصاویر، سایز مربعی۶۰۰*۶۰۰ است. همچنین اگر محصول مورد نظرتان از تنوع بالایی برخوردار است از تصاویری که این تنوع را به نمایش بگذارند استفاده کنید. همچنین برای به نمایش گذاشتن جزئیات، امکان بارگذاری تصاویر با فرمت گیف را نیز خواهید داشت.

توضیحات محصول و تنوع محصول

توضیحات محصول و تنوع‌های محصول، همه و همه باید در کنار یکدیگر قرار گیرد. اما در نظر بگیرید که تمام اطلاعات و تنوع‌های محصول پشت سر هم قرار گرفته است، آیا دید بصری مناسبی دارد؟ به نظر شما تجربه کاربری بهتری دارد؟ پاسخ به این سوالات کلیدی بسیار ساده و ناامیدکننده است، اما بهترین حالت برای یادداشت توضیحات محصول و ذکر تنوع محصول چیست؟

توضیحات محصولات را واضح و بدون حاشیه و هجو بنویسید تا مشتریان در کم‌ترین زمان به اطلاعات بالایی از محصول دست پیدا کنند. همچنین اگر محصولات شما دارای تنوع بالایی است، لیست‌های کشویی بهترین انتخاب برای به نمایش گذاشتن تنوع محصول است که تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان به رقم می‌زند.

توضیحات خود را با توجه به اهمیت نوشته‌ها با سایز‌های متفاوت بنویسید و تقسیم بندی کنید و برای داشتن منوی کشویی، نیازی به انجام کاری نیست کافیست تنوع محصول در نظر بگیرید.

قیمت

مهم‌ترین بخش صفحه محصول از نظر مشتریان، قیمت و از نظر طراحان سایت فروشگاهی محل قرار گرفتن قیمت است. بهترین محل قرار گرفتن برای قیمت در کنار عنصری است که برجسته تر از دیگر بخش‌ها است که در این کامپوننت، عنوان می‌باشد، زیرا بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند و این خود باعث نمایان شدن قیمت محصول می‌گردد.

دکمه خرید

هدف نهایی یک صفحه محصول، وادار کردن مشتری به خرید است. دکمه خرید باید در محلی قرار گیرد که توجه مشتریان را با هر خیزش به خود جلب کند. مرکز کادر محصول و اطلاعات آن، بهترین محل برای قرار‌گیری دکمه خرید است.

شبکه‌های اجتماعی

اثبات حضور کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی و اعلاتن فعالیت خود در این شبکه‌ها سبب جلب اعتماد مشتریان نیز می‌شود. درنتیجه اگر حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارید از آیکون آن‌ها در صفحه محصول استفاده کنید. همه‌ی عنصر‌های ذکر شده سبب ایجاد تجربه کاربری بهتری می‌شود در صورتی که با تناسب در کنار یکدیگر قرار گیرند، با تکمیل اطلاعات خود به هنگام اضافه کردن محصول، تمام المان‌های بالا را با تناسب و به صورت کارتی در قالب یک کامپوننت خواهید داشت.

چه محلی مناسب قرارگیری کامپوننت محصول است؟

محصول شما در لیست اولویت‌های طراحی صفحه محصول، از اهمیت بالایی برخوردار است. درنتیجه، بهترین محل برای قرارگیری این کامپوننت، ابتدای صفحه است. اما اگر به دنبال جلب توجه مشتریان خود به محصولات مشابه آن هستید، این کامپوننت را در قسمت مرکزی صفحه نیز قرار دهید.

کامپوننت نظر مشتریان

به طور کلی، هرچه محصول بیشتر متکی به ارائه یک نتیجه مثبت خاص باشد، داشتن نظرات مشتری نیز از ارزش بیشتری برخوردار است. از طرف دیگر ، بررسی ها برای ایجاد اعتماد تقریباً در هر گروه از کالاها ضروری شده است.

تقریباً 95٪ از خریداران قبل از خرید نظرات را مطالعه می کنند و نظرسنجی ها به طور مداوم نشان می دهد که مشتریان بیشتر از توضیحات ارائه شده توسط فروشگاه یا تولید کننده به نظرات اعتماد دارند.

به همین جهت، استفاده از کامپوننت نظر مشتریان از اهیمت بالایی در طراحی سایت فروشگاهی و صفحه محصول برخوردار است. این کامپوننت با نقل و قول از مشتریان نظرات برجسته را به صورت نمونه در صفحه محصول به نمایش می‌گذارد.

بهترین محل برای قرارگیری این کامپوننت، بعد از کامپوننت اطلاعات محصول است که مشتریان نزدیک‌ترین دسترسی را بعد از اطلاعات محصول به آن دارند.

چطور نظرات مشتریان را اضافه کنیم؟

  • برای اضافه کردن این کامپوننت کافیست، طبق روش زیر مراحل رو طی کنید:
  • پس از ورود به پنل، وارد بخش ویرایش پوسته شوید.
  • از منوی پایین صفحه محصول رو انتخاب کنید.
  • از قسمت ویرایش بخش‌ها و بخش‌های فعال، کامپوننت نظر مشتریان را اضافه کنید.
  • نقل و قول نظرات را می‎‌توانید در پنج ستون با نام و عنوان و توضیحات خود وارد کنید.

کامپوننت اسلایدر محصول

اگر محصولات تخفیف خورده دارید یا به دنبال نمایش محصولات مرتبط هستید، استفاده از این کامپوننت در طراحی صفحه محصول ضروری است.

اسلایدر محصول چه کاربردی دارد؟

اگر رویداد خاصی پیش رویتان است یا کمپینی را طراحی کرده‌اید و محصولات ویژه‌ای را صرفا برای این رویداد در نظر گرفتید با استفاده از این کامپوننت، محصولات خود را برجسته کنید و دسترسی به آن‌ها را ساده‌تر از قبل سازید. اگر به دنبال نمایش محصولات مشابه با محصول موجود هستید و به دنبال ادامه مسیر مشتری و تعامل آن با فروشگاه خود هستید، اسلایدر محصول انتخاب مناسبی به جهت تحقق این امر است.

نتیجه‌گیری

درنظر گرفتن این توصیه‌ها باعث می‌شود تا صفحه محصولی داشته باشید که بیش‌ترین تعامل را با مشتریان دارد. شما می‌توانید با استفاده از این کامپوننت‌ها، صفحه‌ای منحصر به فرد داشته باشید